Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Публикувано

Силно ме вълнува тази тема,защото предстои да се обзаведа със собствен микрофонен сет.Зная,че е писано и друг път,но с търсачката се намира много разхвърляна информация,базирана на частни случаи,която с оглед развитието на технологиите и нови микрофони/ и нови цени на остарелите модели/,би следвало да се убогати и когато някой търси със съответните ключови думи,да му излиза тази тема,в която надявам се, да съберем необходимата информация.

Затова, моля занимаващите се със звукозапис и озвучаване на барабани да помогнат на мен,както може би и на други,да си изберат подходящите микрофони за барабани.

Целя закупуването на професионален сет микрофони,без значение,че барабаните на които свиря в момента са полупрофесионален клас-нещо което смятам да променя в близко бъдеще.

Ще съм благодарен на препоръки,от страна на запознатите,на конкретни марки и модели микрофони за всеки отделен компонент в комплекта барабани-каса,соло барабан,томове,чинели.Като разбира се,не пропускайте да споменете не толкова именити продукти,но такива с високо качество и разбира се по-ниски цени от именитите марки.

 

Искам само да спомена,че все още съм лаик в тази област и физичните характеристики на микрофоните почти не ми говорят нищо.

Спрял съм се на два модела за каса-Shure Beta 52А и AKG D 112,които смятам са с най-приемлива цена и качество сред професионалните продукти /разбира се,очаквам и други предложения,ако има подобни добри продукти на пазара/ .Кой бихте ми препоръчали и защо?

Относно микрофона за соло барабана,мисля да заложа на традицията-Shure SM57,който може би, е доста добро решение и за томовете,макар много да харесвам компактноста на малките Sennheiser E604.

Но основният ми проблем идва при избора на кондензаторен микрофон за овърхед.По принцип чинелите ми са така разположени,че смятам да мина с един микрофон.Факт е също това,че в малък клуб дори не е необходимо озвучаване на чинелите.Въпреки това предпочитам да имам един микрофон за тази цел,защото използвам и няколко сплаша и малък 12” хай-хет,за който е задължително озвучаване.

И тук имам питане.Кое е по-добре,единичен микрофон с малка мембрана или такъв с по-голяма????Имам предвид ако големината означава,че дори физически ще лови по-голямо поле на звука,а не само дали физичните му характеристики определят дали е кардиоиден,хипер кардиоид и т.н.Защото на мен така ми се вижда по-логично,ако е един микрофон, да е от тези с по-голяма мембрана.И от тук идва друг проблем за който само съм чувал, а именно,че по-голямата мембрана реагира по-бавно,защото и трябва повече време,обаче доста хора използват такива на живо,но пък ги поставят изключително близо до група чинели,така че.....Какво мислите по този въпрос???? И като казвам голяма мембрана ,имам предвид микрофоните които ние лаиците наричаме паяци,а тези с малка мембрана са всички онези чиято цел е да са си овърхеди,в случая за чинелите на барабаниста.На всички е ясно,че колкото е по-качествен един продукт,толкова е по-скъп,особено за кондензаторните микрофони.Определено нямам възможност за инвестиция по-голяма от 400лв. само за такъв микрофон.Какво бихте ми препоръчали?

Чувал съм добри отзиви за Rode NT1A и по-специално,че е чувствителен,обаче дали ще свърши наистина добра работа за озвучаване на чинели????А не смятам да използвам външни устройства към микрофона-направо към пулт с фантомно захранване.

Вие сте на ход,за което благодаря предварително :D

 

Разбира се приемам и всякакви идеи за неща на старо,но проблемът е,че ще е само информативно-не съм в БГ в момента и няма да мога да се възползвам от някоя добра оферта:hysterical:

  • Отговори 39
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Отговорено

На мен не ми стана ясно - за звукозапис или за живо свирене?

За запис за овърхед бих ти препоръчал лентов микрофон - какъвто намериш най-евтино (ribbon mic).Но той не става за свирене на живо, в смикъл, че не е евтин, а е доста податлив на въздушни течения и пр. и се поврежда (почти) необратимо - къса се лентичката.

За каса е въпрос на вкус. Аз лично предпочитам AKG D112, но на теб може повече да ти хареса Шурчето или някой Зенхайзер или EV.

Не подценявай Електровойсите - при мъничко компресия правят чудеса. Можеш да пуснеш един четириканален компресор на инсъртите на пулта.

За овърхед на живо най-приемливи резултати съм получавал с AKG C1000S. Забрави за Роде-то: за вокал е добър, но е излишно скъп, за хабене по клубове. Друг вариант е един (или чифт) стари динамични AKG-та - D-224 E (ако намериш).

Успех!

Отговорено

Вчера свалих от замундата едно филмче -Ian Paice-not for the pro- виж го там има и част за озвучаването с микрофони но живо и в студио от неговият озвучител

Отговорено (Редактирано)

за овърхеди можеш да почнеш ейййй с това

http://www.thomann.de/gb/beyerdynamic_opus_53.htm

бюджетно решенеие с добро качество - става за концерти и за записи ... само за свирене на открито не става защото е кофти с вятъра

 

една голяма идея по-добре както за живо свирене така и за записи са

http://www.thomann.de/gb/rode_nt_5.htm

и

http://www.thomann.de/gb/oktava_mk_01201_m...atched_pair.htm

 

... аз съм с октавите и са си супер бих казал

 

аааа за горен клас съм чувал от разни експерти че еййй това е едно тайно оръжие

http://www.thomann.de/gb/haun_mbc660l_mikrofon.htm

няма стерео сет, но качеството според злите езици било страшно близко до това на Neumann KM184 които са просто класика в областта

 

аз имам и един бюджетно на суперлукс - и те вършат добра работа

 

Поздрави и дано съм помогнал

Алекс

 

п.п. със сигурност тия модели ги има и по други шопове може дори и в БГ да се намерят. Давам от томан линковете защото ми беше най-лесно

Редактирано от vhcs
Отговорено

Мерси за бързите отговори :thumbs_up:

Основно става въпрос за микрофони за сцена,но това не пречи и с тях да се правят непрофесионални домашни записи,ако се наложи.Но основната им цел ще е за живо свирене,така че атмосферните фактори също са от значение.

Значи да забравя за "паяците" в този ценови клас?Защото идеята беше да съм само с един овърхед,хем за да излезе по-евтино,а за клуб повече не е и необходимо,а и особено ако след време си взема Behringer Xenyx1832FX,който е само с 6 микрофонни входа и така ако имам втори овърхед няма къде да го включа.

А този някой ползвал ли го е???Вярно,че надхвърля бюджета,но ми се струва,че преди време Венко от "Шоуто на Слави" ползваше такива.

http://www.thomann.de/gr/shure_beta_98s_mi...nsatormikro.htm

Благодаря отново и се надявам темата да се развие,така че всеки барабанист да може да намери тук решение за себе си:pray:

Имам и още едно въпросче.По принцип смятам да си инсталирам микрофона в касата,като използвам дупката и холдера за томовете,като на негово място поставя къса горна част от микрофонна стойка за която ще си е закачен самият микрофон.Смятам,че вибрациите няма да се предават,защото на това място си има пластмасови изолации.Но идеята е,че свиря с малка каса-20" и искам да запазя максимално баса.За тази цел просто използвам резонансна кожа без отвор.Ще сработи ли идеята ми,в смисъл да увелича ниските на касата???

  • 2 weeks later...
Отговорено

Продължавам да досаждам с въпроси,но нали така се учи човек:surprise:

Ето още малко разяснения.

Смятам,че е най-разумно да си намеря първо добър микрофон за касата,като решението ми е продиктувано от това,че искам да го инсталирам в нея за постоянно по начина който съм описал по-горе/евентуално/.За сега АКГ Д120 води пред Шур Бета 52.Ясно кой е по-евтиният вариант,но дали е по-дoбрият-продължавам да търся мнения?

Вторият ми микрофон,според мен,би следвало да е кондензаторният-овърхед и понеже имам идея да е с повечко приложения,държа да проверя всички варианти за микрофони с широка мембрана и ако няма нищо подходящо, тогава да се спра на стандартните овърхеди,т.е. търся малко по-нетрадиционно решение на проблема.Това е така, защото

искам да имам възможността да използвам овърхеда и за запис /може би и на живо в определени ситуации/ на целият комплект,но без касата и соло барабана,по примера на „Джаз тайм” по К1 , където барабаните се озвучаваха само с 3 микрофона-каса,соло барабан и овърхед-паяк.Далеч съм от мисълта,че този овърхед е бил на цена около 450-500лв.-бюджета в който искам да се вместя за такъв микрофон.Но все пак дали би сработила идеята ми със следващите микрофони-почти универсални,като чета резюметата и техническите им описания.

AKG Perceptions 220

http://www.akg.com/site/products/powerslav...anguage,EN.html

 

или 420

http://www.akg.com/site/products/powerslav...anguage,EN.html

както и AKG C3000 B

http://www.akg.com/site/products/powerslav...anguage,EN.html

Кой от тях би бил по-доброто решение за мен?И въобще добро решение ли са?

А може би,дори е възможно и озвучаване на живо само с три микрофона,ако на сцената има по-малко инструменти и става въпрос за по-леки стилове?!

На трето място по важност, е микрофона за соло барабана.Залагам на сигурния и изпитан Шур СМ57,да не забравяме и евтин;)

Но за сега основният ми проблем е овърхеда.

Благодаря за отговорите предварително ;)

Отговорено (Редактирано)

За барабани се ползват кондензаторни микрофони с голяма мембрана (или както ти им викаш "паяк") най-вече за т.н.. room - т.е. за да хванат целите барабани и акустиката на помещението и да влезе като отделна писта в микса която да даде "обем" на барабаните ... и тоя room в повечето случай е много на зад и се долавя само ... така да се каже меродията на супата :-). Подобни микрофони могат да се ползват за каса отпред за допълнение на кондензаторен пак за "обем" или определени честоти.

 

За овърхеди ти трябват микрофони с малка мембрана. Те вършат в повечето случай идеална работа за озвучаване и на фус, райд както и за акустична китара. Трябват ти 2 овърхеда за да се получи стерео картина, и с един ще се оправиш за живо свирене ама се ползват по принцип 2 и то е добре да са стерео сет - самите производители ги тестват и правят сстерео сетове. Та загледай се пак по моделите дето аз ти предложих и погледни такива на АКГ щом си метнал око на марката - и те имат добри микрофони идеални за овърхеди

 

Микрофона за касата - еми драсни какъв ти е сета, какво свириш и съм сигурен че ще се намерят хора които да ти препоръчат единия или другият микрофон .. та може и алтернативи да се намерят

 

аре и дано съм бил полезен

 

Поздрави

Алекс

 

п.п. аз не съм много на вътре в озвучаването така че всичко което четеш от мен не го взимай за чиста монета - това по принцип си важи за нета ама аз да си кажа все пак.. ехехех ... гледам че другите не пишат та реших да споделя моят беден опит и познания

Редактирано от vhcs
Отговорено

Здрасти.Ето моят избор:

За каса ползвам АКГ Д112.Сравнявах със Shure просто AKGto много пове4е ми допада.И аз съм с 20 каса,но мисля 4е не е добра идея да го захваща6 за касата.Ако пробие6 една малка дупка в резонансната няма да окаже кои знае каква разлика.

За барабан4е sm57:)ами...това е микрофона:yes:

Моя фус съ6то е малък-13ка и е доста тих.Озву4аwам го с Audix ADX-50.Струва към 300$ и е страхотен.Потърси го в нета.

Аз съ6то не съм в БГ в момента и търся савет за микрофони за томовете.Колебая се между Бета 56 и Бета 98D/S. 98d/s ги има тук за 260$.Ако някои е ползвал такива или знае в БГ на каква тсена са моля да каже.

Отговорено

Ами 3-4 57 + стоики си е носене и багаж:yes:А и 4есто понася удари с палка-знае6 каква паяантожа е предната му 4аст.По скоро бета 56...незнам и аз.

Отговорено
За барабани се ползват кондензаторни микрофони с голяма мембрана (или както ти им викаш "паяк") най-вече за т.н.. room - т.е. за да хванат целите барабани и акустиката на помещението и да влезе като отделна писта в микса която да даде "обем" на барабаните ... и тоя room в повечето случай е много на зад и се долавя само ... така да се каже меродията на супата :-). Подобни микрофони могат да се ползват за каса отпред за допълнение на кондензаторен пак за "обем" или определени честоти.

 

За овърхеди ти трябват микрофони с малка мембрана. Те вършат в повечето случай идеална работа за озвучаване и на фус, райд както и за акустична китара. Трябват ти 2 овърхеда за да се получи стерео картина, и с един ще се оправиш за живо свирене ама се ползват по принцип 2 и то е добре да са стерео сет - самите производители ги тестват и правят сстерео сетове. Та загледай се пак по моделите дето аз ти предложих и погледни такива на АКГ щом си метнал око на марката - и те имат добри микрофони идеални за овърхеди

 

Микрофона за касата - еми драсни какъв ти е сета, какво свириш и съм сигурен че ще се намерят хора които да ти препоръчат единия или другият микрофон .. та може и алтернативи да се намерят

 

аре и дано съм бил полезен

 

Поздрави

Алекс

 

п.п. аз не съм много на вътре в озвучаването така че всичко което четеш от мен не го взимай за чиста монета - това по принцип си важи за нета ама аз да си кажа все пак.. ехехех ... гледам че другите не пишат та реших да споделя моят беден опит и познания

Аз съм ти много благодарен,че вземаш дейно участие по темата и прегледах всички модели,за които си постнал линкове.Но имах идеята първоначално да мина с 3 микрофона,а ако си взема стандартен овърхед или стерео сет,ще трябват и микрофони за томовете,защото ми се струва,че този тип кондензаторни микрофони са си предимно за чинели и сигурно са с изразени високи честоти,което не би било подходящо за томове.Повечето клубове в БГ са малки,с малки сцени,подобно е и положението по корабите,затова много често съм се озвучавал само с 3 микрофона,като овърхеда ми често е бил динамичен микрофон.Затова дадох пример с "Jazz time",където,според мен,микрофона с голяма мембрана-паяк поставен над целия комплект, служеше за да хване звука от чинелите и томовете,а не само за цялостния звук в помещението.Затова и аз копирах тази идея преди няколко години,когато свирехме с бившата банда в БГ клубовете,но лошото е,че не разполагахме с подходящ кондензаторен микрофон за овърхед,за да пробвам и видя какъв ще е ефекта от използването на паяк отгоре над комплекта.Поради тази причина,ЗА СЕГА /докато не ме разубедите напълно:help:/, съм се запънал като магаре на мост за тази идея с трите микрофона-овърхеда да е с голяма мембрана.

Така или иначе имам още време,преди да поръчвам микрофони и затова от сега търся мнения на хората които са по-навътре в нещата от мен.

Марката не е от значение,гледам цените в Томан и АКГ са по-евтини от Шур,единствено това е причината да търся подходящи модели от тази марка.

По отношение на сета-напълно стандартен Ямаха Стейдж/надявам се скоро да си взема нещо по-добро/ но с малко по-нестандартно разположение.Касата е 20" и наистина смятам да пробвам разполагането на микрофона вътре.Така се избягва от излишен хардуер,а и е доста модерно напоследък-в БГ съм виждал Венко от "ТЕ" да е с така инсталиран микрофон в касата.Ето малко повече информация за това:

http://www.dwdrums.com/may/index.htm

Моята идея за монтажа е малко по-различна,за което може би ще спомогне и самият дизайн на АКГ Д 112.Разбира се ,това е само идея,при положение,че без отвор на резонансната кожа на касата,ще успея да запазя малко повече от ниските и няма да се предават вибрациите на дървото към микрофона,което ми се струва невъзможно заради пластмасовата изолация на държача за който говоря по-горе,но все пак.....

Мерси на всички / и специално на Алекс-vhcs/,които се отзоваха до сега,макар да се надявам на още мнения :greenball:

Отговорено

Имам AKG C1000s, който е кондензаторен с малка мембрана. Ползвам го за оувърхед и хваща идеално "картината" както каза колегата по-горе. Разсъждението ти за това, че не хваща добре томовете според мен е грешно, но подчертавам че ползвам комбинацията само вкъщи. Томовете се озвучават чудесно само с този оувърхед плюс чинелите, като се има предвид, че има лека игра с позицията за да получиш оптимален ефект. Удобно при този микрофон, е че има в комплекта приставка, която го прави "насочен" и е удобен за ползване на живо, без да прави излишни микрофонии (все пак кондензаторните са си чувствителни микрофони). И не на последно място - може да работи на батерия, ако няма фантомно захранване:) Дотук с рекламата:D

 

Между другото има разни сетове из Томанн, които са на поносими цени? Кучарките няма ли да вършат работа за скапаните български клубове?

Отговорено

Примерно е тоя сет http://www.thomann.de/gb/audio_technica_mbdk5.htm

 

Аз лично мисля, че има озвучители по българските клубове, които са си неграмотни и каквото да има дадеш, все ще се накендзат:)

Отговорено
имах идеята първоначално да мина с 3 микрофона

значи с 1 за каса, 1 за snare и 1 овърхеда ли имаш предвид? Абе става ама ще ти потъват брейковете по томовете и няма да има пънч от томовете, но ще се чуват.

 

Аз лично съм на мнение че като се прави нещо трябва да се прави като хората - може да е бюджетно решение ама да е като хората. 1 овърхед - еми куче на 3 крака, ходи ама как само то си зане. За малки клубове много често не са ти нужни овърхеди защото чинелите са "пробивни" и пак се чуват и без озвучение. Микрофони на томовете според мен са задължителни - иначе ще ти липсва пънча и тягата която трябва да идва от барабаните.

 

Вземи се разчети из нета кой с какви микрофони свири, кой как се озвучава и тн ... все полезни неща за един барабанист. Големите дръмъри дори си мъкнат пултове от където управляват микса на барабаните които пращат към централното

 

Поздрави

Алекс

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.