Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Отговорено
мойта любима по принцип е

Е Е Е Е Е Е Е Е Е Е Е Е Е Е

... тва за метъл.

 

За прогресив

E F E F E F E F..

 

и вече!!!!!! ако свирим джаз

E7 F#m E7 F#m E7 F#m E7 F#m ;)

накрая може и едно си минор дефорсак 13 да избичим ;)

;) Ето това е разнообразие, ам? ;)

  • 3 weeks later...
  • Отговори 47
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Отговорено
А тва от коя песен е???????????
песента се казва Regression,нещо като интро..мноо яка акустика.. :violin: :cheers:
Отговорено

по темата:сори пи4ове,ама аз съм прост слухар :green: .пар4ето отгоре мога да го свиря,но стана след много експерименти в някои от тоновете..

  • 4 weeks later...
  • 9 months later...
Отговорено

C-moll / Ges-moll / C-moll / Ges-moll / C-moll / A-moll / A-moll / D-dur / B*-dur / D-moll / B-dur / D-moll / G-dur / A-moll и после пак така :metalist:

 

Тва е от последната ми работа-в 5/8 е :blink:

 

 

_____________

*В е Си-бемол, а не си ;)

Отговорено

Прогресията на "DANNY BOY" by George Benson :blink: 30 поста не могат да ми стигнат да я напи6а :blink:

 

Ина4е от мойте - най важен е прехода:

 

C - F#m (малко като в "STAR WARS") :ph34r: и ве4е каквото дойде :(:D

  • 2 years later...
Отговорено (Редактирано)

ммм безспорно хитова прогресия е Am F C G каквото и да си говорим. И естествено ако почнем от средата и - C G Am F

иначе не можем да пренебрегнем и канона - C G Am Em F C F G :bravo:

любимото ми падане - Am G F F

или Am Am F G

 

а колкото до мои прогресии, то 100% ще се припокрвиат с още 100491759175 песни но си ме кефят следните:

 

Am ; Em ; F ; C G ; < туй беше първото нещо което измислих щом научих акордите :bravo:

 

Аm G Am F C G Am F < по това съм измислил страхотен вокал :hysterical:

 

C G Dm G C G Dm G E E F F C C G G < написах си песен с таз прогресия оня ден и се получи доста добро

 

Общо взето се въртя все около I, IV, V и vi степен на мажорната гама, просто защото се измислят лесно запомнящи се мелодии по тях :bravo:

 

Едит: За малко щях да забравя още нещо мое - Am Fm Am Fm E F E G

Редактирано от The_Final_Cut
Отговорено

Аз напоследък все повече харесвам някакви мижорни композиции, като най-честия похват е смяна на дорийски с миксолидийски лад...демек променям само трета степен.

Така се получават неща от сорта:

 

Dm, F 6/9 | Cadd9, Dm

Dm, F 6/9 | Cadd9

D, C | G/B, Am7 | G, F6

D, F6 | Cadd9 | Cadd9

 

Иначе от добрите стари клишета:

 

Bm | G | D | A

 

или

 

Bm | F#m | G | D

 

също така и

 

Am | E7/G# | G6 | D/F# | F6 | Am/E | D#dim | Esus4, E7/G#

Отговорено

Защо само прогресии, не може ли и регресии? :thumbs_up:

Не съм много по помнененето, а по мисленето, и за мен е малко глупаво да се зубрят целенасочено прогресии, както понякога се прави, особено ако не се разбира какво всъщност се случва. Но все пак, ето някои (пиша ги ненапудрени).

 

I - IIm - IIIm - IV постъпково прогресира до субдоминанта и после регресира до I (IV - IIIm - IIm - I).

 

I - I+ - I6 - I7 кефи - нарастващо линеарно клише. Това развитие над оргелпункта може да се завърти пак, при което I7 се получава като специален доминантов септакорд. Увеличените и умалените акорди често се получават и просто от гласоводенето като проходящи или лежащи.

 

Im - IIIm - IV - #IVо - V, при което вторият акорд е хроматичен (модална заемка от мажор). Получава се още по-хубав хроматичен ход в баса, ако първият акорд е в първо обръщение (при което се избягва и кверщанд); може пък и да е фрагмент с bIII вместо I. Четвъртият (хроматичен) е умален и е проходящ.

 

Im - bVIIm - Im - bII - това е нещо, около което правя тези дни един ембиънт трак. Просто модална хармония във фригийски лад.

 

I - VIm - IV - V е най-голямото клише от всички. При малко повече творчески труд, запомнящи се мелодии може да се напишат и с останалите акорди!

  • 4 weeks later...
Отговорено

бтв под прогресия"..модулация ли се има предвид? и от кога така се е изменило понятието? или период? или..?

в началото, когато е пусната/зададена темата писано: "в 16 такта" и веднага след това отговор от 7 акорда :Д

много мие интересно как са разпределени 7 в 16 :rolleyes:))))).да не говорим как... сигурно аз съм в грешка де, и някои от описалите се мислят атонално :cheers: моите поздравления - класическата хармония умря ;D

как може да започнеш с С и после да имаш Ges?! =)

Отговорено

Под "прогресия" обикновено се има предвид последование от акорди. Макар че едно такова последование може да прогресивно или регресивно. Така например акордът на първа степен, следван от този на втора, е прогресия, но обратното е регресия, както и D-S. Тоналната музика (за един класик това ще рече от Барока до края на Романтизма, след което "на мода" идват атоналността, додекафонията, клъстерната и полиакордика и т.н.) използва предимно прогресии. Регресии има в модалната. Съвременната използва всичко. :D Затова, който е чел внимателно или е внимавал в часовете и ако там са го казали, II-I обикновено се среща рядко и в упражненията по тонален контрапункт може даже да те резнат за него, понеже е регресивно движение и е тонално слабо (за V-IV обаче би трябвало да се сеща). Когато основата на акорда се премества на секунда нагоре, терца надолу, кварта нагоре или квинта надолу, движението е прогресивно. В това има акустическа логика, но тези спускания са извън обхвата на тази тема.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.