Jump to content
Българският форум за музиканти

Къде се крие разковничето?


Recommended Posts

Здравейте,

последният пост...

 

 

разбрах те прекрасно какво искаш да кажеш с фразата "аз съм от хората, които не харесвам dearm teater'

нищо към самата група, просто изразяваш свое виждане за нещата.. аз много често съм казвала "ми не ми харесва тая шибана металика бе е тва е ! " кво всички ми ги хвалите като че ли са ЕХЕЙЙЙЙ ВЕЛИКИТЕ "БЛУСАРИ" (цитирам един "музикант")

щото просто е така всеки обяснява "металика, металика, тия велики музиканти, група на всички времена " и някви такива.. хаха.. айде бе.. преди металика всъщност колко групи и музиканти има.. групи като примерно ей тия долу от подписа ми.. или гранд фънк.. или цепелин.. абе доста има крадено и "омешано" в тая металика

спор няма, че са наложили някакъв стил .. но си предпочитам чистите неща

това нямаше общо с темата.. ама просто исках да изразя мнение относно цитата за дриим театър.. същата работа

 

иначе това за истинската група - ми да, прави се от само себе си.. зависи от теб самия как гледаш на нещата просто.. не може примерно един класически китарист да го викнеме в нашата група, дето свириме само аз с акустичната китара и един пич с едно соло барабанче примерно да ни свири солата.. миии.. не става. смисъл, няма да го има.. усещането. всичко ще се "разхерметизира". ще се усети чуждо влияние.. някакси това понятие "група" се гради не само на музикални умения, а и на кефа просто, който изпитваш от звука, който възпроизвеждаш. не знам как да го обясня, сложно е... тия неща се усещат .. и веднага си личат хората, които правят нещата с чувство.. с едно такова особено чувство.. и тия хора са рядкост.. тва не може да се научи. това или си го имаш, или не. въпрос на усещане е ..

 

относно кавърите.. всеки е почнал с кавъри. ние примерно сме решили да направим кавър на гранд фънк .. абсолютно непосилно. всеки си е извадил нещата и си ги учи. хах.. аз може би вече 6ти месец уча солото и не мога да го исвиря като хората. има време.. та правиме го тоя кавър просто за да добием някакъв опит. и аз лично се сдухвам, ако трябва да свирим пред хора именно тая песен. ако си я свириме сами вкъщи усещането е едно, ама излезеш ли пред хора - всичко се променя .. някси мене лично би ми било ужасно тъпо някой ден да правим пари (ти може би това имаш в предвид) от кавъри

хах.. кавърите са само за упражнение и за собствен кеф. пред хората свириш ли наистина е по-добре да им представиш нещо твое .. говоря като цяло.

 

темата се развива до безкрай, спирам дотука

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 44
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Отговорено (Редактирано)
Ние елементарните и безидейни да умрем от глад ли ся?Айде със здраве и полека с крайностите,всеки има право си развива музиката и идейте накъдето му хрумне и както може.Някой хора с това си издържат децата- долния грях да пеят кавъри в "кавър групи".Земе ги пратим се гърмят или да ги опнем на кръста?!

Не мисля, че темата е насочена към тези, за които това е въпрос на лична и семейна прехрана.

Нейн прицел са по-скоро не малкото групи, които търсят изява, претендират за идентичност и свирят 99% чужда музика + 1% вяло творчество по стандарт. Моето разбиране е, че, когато излезеш и кажеш "ние сме група, нашето име е еди как си" ти претендираш за някаква уникалност, за нещо, с което заслужаваш хората да обърнат внимание именно на теб, а не някой друг, и да те запомнят именно като "еди кой си", а не като поредния от многото, които могат да изсвирят или изпеят Металика, Дрийм Тиатър, Уайтснейк или каквото и да било.

Не е страшно или престъпно само по себе си това, че някой е решил да се прави на група на гърба на други групи - всеки има пълното право да свири, каквото сам реши. За съжаление обаче този модел се наложи и отпечата със страшна сила върху нагласите на публиката, като в продължение на години култивира контингент, който отива в клуб (и не само) с очакването да гледа и слуша джубокс на живо и в голямата си част тотално е загубил способността да се заслушва и оценява нещо, което не е чувал досега. От своя страна този модел пък се налага с обратна сила върху новите групи, които тръгват с презумпцията, че трябва да свириш кръчмария, за да те слушат (или въобще да те пуснат да свириш) и така порочният кръг се затваря, авторската музика си стои по мазетата, а ние в продължение на години гледаме и слушаме по медиите плеяда от измислени бездарници или "таланти", които се корнясват за звезди, като пеят кавъри "по свой начин".

Аз имам всичко на всичко две изяви в живота си, които наричам "концерт" - сет час и половина-два, 15-16 песни, от които 12-13 авторски и само 3 кавъра (при това не шлагери), в клуб. Предпочитам да си остана само с тях, отколкото да имам 100 кавър сета и 10 малоумни конкурси за "таланти" в биографията си.

Редактирано от sevenstring
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^^Ще свириш каквото искат хората,а не каквото искаш ти това е. За съжаление това положение не е от днес или вчера откак то съм почнал да се занимавам сериозно1994г. все имаше такива с кавъри даже се сещам че в Русе на един рок Фест 1-во място беше отредно на едни дето свиреха само кавъри. В последствие и ние заебахме авторските си неща и блъскахме кавъри в несвяст така се почна и до днес.Най вероятно като запишем албума с Ер голям ще спра да се занимавам с това да свиря без някава сериозна алтернатива,много нерви ми коства всичко това няма смисъл.Даже последния път казах на двама че не сме на караоке парти милион и едно желания и да престанат да си поръчват песни това не е радио-предаване единия иска Металика другия Кис третия Систем оф ъ даун.....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Реших и аз да изразя мнение по темата като музикант занимаващ се професионално с музика вече да кажем близо 15 години.

какво да ви кажа в българия нещата са толкова измислени и изкривени че просто ми се къса сърцето.хиляди музиканти които свирят кавърчета по клубове и биещи се в гърдите че са от по по най.смехурия

смешни лейбъли дето не знам изобщо за какво служат и какво могат да предложат на който и да е но явно им се връзват на акъла от време на време и всички гледаме резултата долнопробни клипчета по измислени телевизие и несретни интервюта в смешни вестници.

не казвам че не трябва да се свири или няма смисъл напротив има ТРЯБВА но трябва много неща да се променят уви.

пожелавам успех на всички който се опитват да правят собствена музика и знаят за какво говоря.но на другите дито ми свирят кавърчета по клубовете и дето толкова години скапаха сцената в българия МУЗИКАНТЧЕТАТА в кавички мога само да им тегля една сочна българска майна.надявам се искренно да са изчезващ вид или да си събират партакешите и да отиват по фериботчетата им там разни и да свирят валсчета и ча ча..

това е от мен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Хубава тема, но както винаги ще се забие, в трета глуха. Подкрепям мнението на sevenstring и manolchev.

Истината е, че една група се нуждае от живи изяви. Но фактът, че групи със стойностна авторска музика наистина стоят без посетители, защото публиката в България наистина е много разглезена, понякога отказва да възприема новите и непознати неща. Неведнъж съм бил свидетел как някой идва и иска да си поръча музика. И ние почнахме с кюпа от кавъри, които малко по малко замесвахме и вече мога да се похваля, че имаме поне 3 свирения без нито един кавър. Последните 6 месеца кавърите са сведени до минимум и ако се свирят такива, то е за наш кеф. Мнението, че "Ще свириш каквото искат хората,а не каквото искаш ти това е..." ми се струва много несериозно. Един музикант първо трябва сам да си прави готиното, и тогава публиката ще се забавлява. В крайна сметка клубовете все повече започнаха да се превръщат в кръчми и ние сме част от оркестъра. И това е, защото българина не обича да слуша. В 90 % от случаите, когато съм отивал да чуя някоя нова група съм имал желание да се върна и пак да я чуя някой ден. Рядко обаче това става, по няколко причини.

1. След като една група излезе и изсвири 100 процентов авторски репертоар, рядко получават покана за сиврене отново, или ако получат пак ще е някой забит вторник или сряда.

2. На такива участия често има обидно малко публика. Приятели, гаджета, роднини. Затова винаги ще ми липсва О'Шипка и съжалявам, че нямахме достатъчно авторски репертоар, докато тя съществуваше. Защото там си имаше клиентела, клиентите на О'шипка бяха възпитани да ходят, за да слушат, често без да знаят кой ще свири. Това за мен си беше единствения истински клуб в София.

3. Не знам защо, но хората са си наумили, че не трябва да се плаща за българска група. Неведнъж съм чувал изказвания от рода- "Абе къде ще давам 5 лева, за тези, дето не съм ги чувал никога". Един път на наше свирене тайничко подслушах разговор между групичка и охрана, че трябвало да им се направи отстъпка, с обяснението "Така се прави в Европа". Това клише взе да се изтърква малко и същия този човек, едва ли е стъпвал в европейски клуб. Обикновено хората излизат да чуят нещо ново, когато се направи някой безплатен концерт на площада, но за съжаление тези прояви са малко, канят се едни и същи групи и смисъла да се покаже на хората, че има нещо дето крета се губи.

4. Дискотеките и пианобаровете май си стават все по- полурярни. Може би една от причините е, че за какво да ходя на клуб, в дискотеката ще ми пуснат същите песни. Собственика пък си прави сметка, че диджей или пианист с дръм машина и доболка познати шлагери му излизат все по- евтино, а и публиката е доволна. Като слушаш поредния кавър всеки възкликва, това е много яка песен "айде наздраве". Алкохола върви, независимо от цената му, а ти само наблюдаваш самотната девойка на бара и като предугадиш, че се свири любимото и парче бързаш да я забиеш на един блус. Пък и шанса по- погрешка да се опиташ да свалиш едно от 5-те гаджета на музикантите е по- малка.

Както и да е. Мнението ми е, че всеки трябва да прави това, което умее да прави най- добре. Но, когато правиш кавър на "I Want To Break Free", поне се постарай да не е изпят вяло. Ако не го умееш, поне не го прави. Ако умееш пък да правиш авторска музика няма какво да чакаш, прави я, записвай я. Много пъти съм казвал, че авторските банди трябва да направим една инвазия. Да намерим начин да се рекламираме, а и медиите да ни обръщат внимание. Едва ли някога нещата ще си дойдат на мястото, но ако си дойдат пазара сам ще изтласка добрите напред.

Редактирано от Achiles
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както много пъти е ставало въпрос, в България, истински музикален бизнес, поне що се отнася до поп и рок музика няма. По тази причина, за групите правещи авторска музика е почти невъзможно да изплуват. Навсякъде по света, преди една група да почне да пълни клубове, зали стадиони и тн. и да продава CDта първо идва масирана рекламна кампания, включваща телевизия, промотиране, интервюта и тн. След като групата веднъж е станала популярна, намирането на гигове става относително лесно и се взимат съвсем други пари (голяма част от тях отиват за лейбъл и мениджмънт разбира се). Според мен за кадърните български музиканти е най добре да се насочат към чужбина и то поединично, ако имат амбиции да постигнат нещо в този бранш, защото положениети в България надали ще се промени към добро в следващите няколко години. Там (в чужбина) обаче се започва от нула, поради липса на връзки и хуман капитал и са нужни години за да се постигне нещо, а малко хора могат да си го позволят финансово. Друг проблем е относително ниското ниво в България, сравнено с Западна Европа и Америка, поради липсата на среда, конкуренция и инвестиции.

 

Иначе що се отнася до кавър бендовете, такива има по цял свят и голяма част от тях са супер професионални. Тяхното внимание е насочено не към клубовете и концерти (същите са запазени за групи занимаващи се с авторска музика), фирмени партита, рожденни дни и сватби на богати хора и тн. За кавърите, които се свирят в такива случаи се плаща (повече или по малко) на собствениците на правата на песните и такива групи нямат абсолютно никакви претенции за оригиналност, но пък печелят добре

 

Лично аз не мога да си представя, че уважаващ себе си клуб би поканил кавър бенд, освен ако същия не е много известен по някаква причина , например много оригинално шоу или висока регионална популярност. Но същото се отнася и до никому неизвестен бенд с авторска музика. Напоследък (поне в Германия и в Швейцария) даже демо не е достатъчно за да си намериш участие и повечето клубни менажери очакват да получат официално издадено CD, като разбира се и това не дава гаранции, и разбира се е за предпочитане е групите да не са напълно безизвестни. И тук на дневен ред пак идват медиите и тн и тн. И все пак, въпреки голямата конкуренция, на запад възможностите за реализация са много, много повече. Например с една от групите ,с които свиря само до края на лятото имам около 40 концерта с минимална публика измерваща се в хиляди,на всеки. А и доста парти гигове между другото

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

като чета темата ми се стрива, че сте много объркани в материята и нямате конкретни отговори на елементарни въпроси и свеждате всичко до личния опит. липсата на музикална култура влияе много пагубно на музикантите. по клубовете за авторска музика се свирят абсолютни глупости. единствено хардкораджиите са си ок. свирят си свои неща и клубовете са пълни.

прави се така:

правите си авторски материал и почвате да си го промотирате. ако материяла е добър и стойностен ще имате публика независимо какъв стил свирите. ако е шит и нямате публика по-добре се откажете. но пък от друга страна няма кой да ви каже( освен няколко човека в няколко форума), реално дали музиката, която свирите е ок. повечето музикални медии нямат достоинството да критикуват. те или се подмазват или незнаят какво да пишат. и като отидеш да гледаш някаква банда, за която се е писало или са спечелили някаква джак даниелс награда и като видиш какво представят като материял веднага ти става ясно, че всичкото, което се случва е една масивна пародия. една илюзия.

 

правете трибют банди и ходете по мотокрос- рокерски клубове и събори и свирете. рокерите ще ви харесат.

правете кавър банди и си оправете репертуара за да продължавате да си изхранвате семействата. лятото в слънчев бряг има поне 1000 ресторанта, където търсят изпълнители на радио хитове. така, че всичко е ок.

 

рикап:

трябва да има клубове, където се свирят само кавъри. те ще обслужват и задоволяват интересите на хората, които не искат да слушат авторска музика. за тези които правят само авторска музика съществуват и такива клубове вече. ходете да свирите там, но не си екпериментирайте с кавъри, защотото можете да отегчите дошлите да ви гледат и по натам ако свирите рискувате да не дойде никой.

 

от есента почвам пак да правя инспекция по клубовете за авторска музика и ако някой не ми хареса ще бъда брутален в критиките. без да си спестявам имена.

успех, приятна ваканция и като кибичите да си печете телата по плажовете мислете позитивно!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В момента, в който някой ми покаже 10 човека, които ще дойдат на наш концерт, за да слушат и оценяват само и единствено авторската ни музика, ще кажа на групата, че режем кавърите. Ако не се съгласят ще си счупя китарата.

 

Аз обичам да казвам - "Ние в момента не сме група, която хората искат да чуят - ние сме група, която иска да бъде чута от хората". Докато това не се промени - съотношението кавъри/авторско ще е 90% към 10%. Може би аз бъркам във формулата... Но често съм бил на концерти на групи с изцяло авторски репертоар и ми се е повръщало от отегчените физиономии на 5-мата случайни посетители, които само чакат да чуят нещо на Металика.

 

Рокът си е в предсмъртни агонии вече няколко години. Заровен и задушаващ се под всякакъв друг шит - главно краден от южните ни съседки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Наличието на толкова много кавър групи според мен се дължи единствено и само на това,че просто няма как по друг начин да изкарваш пари чрез музика в България.Клубовете за музика на живо са много малко,като изключим Софиа,Варна,Пловдив,но дори и в тези градове в повечето клубове свирят кавър банди,а клубовете,където можеш да чуеш нещо истинско и които подкрепят авторските бани са много малко и става въпрос за undergraund.Hardcore,Punk,Metal в тези три жанра има много български групи и много верни почитатели и много авторска музика,но това не е достатъчно за да се изхранваш.Винаги съм се питал,как групи като Те,Пиф,Мастило,Д2 и прочие за изплували и най-важното доколко са изплували и къде са те сега?Колко албуми са продали и на колко концерта са ходили извън страната?Въобще някой знае ли ги освен нас?Защото Crowfish,Last Hope,Wikeda доста са обиколили и доста албуми са продали,ама не ги дават по телевизията,е Уикеда по едно време ги даваха,ама не за дълго....те си знаят защо.

Музикалният бизнес се върти около Планета пайнер,Поп музиката,Естрадата от едно време........в тези сфери можеш да се изхранваш пре спокойно,само да се добереш до там.Ще те дават по телевизиата,ще ти издават албими,ще те търсят като рекламно лице,ще ти ореждат участия и дебели хонорари....абе въобще както трябва да си е в шоубизнеса.....но тук пак стигаме до въпроса...знае ли те някой освен целокупния български народ?

В България няма Рок едн Рол музикален бизнс,няма Хевиметъл музикален бизнес,няма Алтернатив музикален бизнес,нема Реге музикален бизнес...има само клубове където можеш да се изявиш.Ако групата ти е от Севлиево и трябва да отидеш във София или Варна за концерт,колко пари ще изкарате.......в най-добрия случей ще си покриете парите за път,но авторската музика иска жертви и все още има хора,които се жертват и си влагат парите в това,а щом ги има тези хора значи всичко е ок.Само трябва да чакаме,някой да инвестира във нас,някой да спонсорира в оупен еъри и в издаването на албуми.За това препоръчвам на всички да научат добре английски и да използват на максимум интернет пространството и да се самопромотират,все от някъде нещо ще се обади,но в България дълго време ще дава заето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

Добре де ВЕЛИКИТЕ МЕТАЛИКА не са ли минали и те през периода когато са свирили кавъри? Даже на стари години записаха албум с такива. И кво, искате да ми кажете, че секи се ражда научен да свири на сцена. Когато човек за пръв път хване инструмент той свири кавъри на разни етюди и пиеси, после на парчета и ако има хляб в него почва и той да твори и да свири негов материал. Като започне да свири по концертчетата на читалищата пак свири кавъри на тези етюди. И нормално е като навлиза в рок сцената да започва с кавъри. Най-малкото когато една група започне тя няма авторски материал, а трябва да се сработва. Как да стане това ако не с кавъри? Още повече щом ги има групите свирещи Металика по участията си значи явно има кой да им се кефи.

На въпроса с клубчетата където се свирят само кавъри: Ами тогава се губи смисъла защото ако си един такъв навлизащ-в-играта музикант, няма да бъдеш допуснат до сцена за авторска музика защото нямаш материал да зъпълниш час и нещо. от друга страна на сцената за кавъри нямаш свободата да удариш свое парче.

Относно въпроса с изкарването на пари от авторска музика: Вие си мислите, че в чужбина някой се скъсва да налива пари за млади банди които да се издържат от музиката си? Колко романтично. Там е същото. Хората си бачкат каквото могат, а през свободното време отиват да записват парчета, да правят гигове, или просто да свирят.

(тук искам дебело да подчертая, че под авторска музика не разбирам писане на комерсиална музичка за телевизията, където някой казва какво иска а ти само нареждаш нотите по неговия начин)

Според мен тук хората си мислят че като направят 5 парчета и 10 концерта и Нюклиър Бласт ше дойдат да ги направят звезди...

Просто групите трябва да си свирят каквото им е весело и да пишат парчета за каквото им е на душата.

АКО НЕЩАТА ПРИ НЯКОГО НЕ ВЪРВЯТ ПРОБЛЕМА НЕ Е В КЛУБЧЕТАТА, НЕ Е В СИСТЕМАТА, НЕ Е ВЪВ ФЕНОВЕТЕ(ЛИПСАТА). ПРОБЛЕМА СИ Е В САМИЯ НЕГО!!!

(:

Редактирано от black_skull
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Просто групите трябва да си свирят каквото им е весело и да пишат парчета за каквото им е на душата.

АКО НЕЩАТА ПРИ НЯКОГО НЕ ВЪРВЯТ ПРОБЛЕМА НЕ Е В КЛУБЧЕТАТА, НЕ Е В СИСТЕМАТА, НЕ Е ВЪВ ФЕНОВЕТЕ(ЛИПСАТА). ПРОБЛЕМА СИ Е В САМИЯ НЕГО!!!

(:

 

Много правилно мнение! Подкрепям напълно и много пъти съм повтарял, че просто не трябва да се мрънка, а трябва да се свири. Трябва да се търси поле за изява, а тогава ще проличи коя група е по-добра и коя не е. Не може всички да са гении и звезди. Някои ще успеят много, други по-малко, трети пък въобще няма да успеят и ще се разпаднат. Но това е живота. Трябва обаче да има свирене, а не мрънкане и оплакване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да бъдеш в кавър банда ...Това е по лесния и по бързия вариант за сработка и ако може така да се каже...по бързия и лесен начин да изкараш някой лев.Но, идва един момент в който, тръгвате да правите авторска музика и тогава различията стават много големи и се оказва че, просто се си загубили времето заедно.Всичко друго , което мога да добавя би се покрило с мнението на другите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мда, има го и тоя момент - често се получава така, че различията изпъкват точно когато става въпрос за авторската музика. Ама то така си е било открай време. Само като чета историите на някои известни банди, колко музиканти са се извървили в тях, докато се установят нещата....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.