Nikolay Petev Yolov Публикувано Април 22, 2008 Share Публикувано Април 22, 2008 (Редактирано) Здравеите, след няколко месеца завършвам композиция в Германия и смятам да правя в Русе професионлно звукозаписно студио. Учил съм година и половина тук тонрежисура преди композицията. В момента съм си направил някаква конфигурация за студиото, но все още не сзм 100% сигурен. Сега ще представя основните компоненти от идеята ми и ще бъда много благодарен за мненията Ви относно качество и цени: Мишпулт: Tascam DM4800 Digital Konsole 48 Kanal + 24 Aux Tascam – IF-AD/MD ADAT-I/O Interface 8-Kanal Tascam – IF-FW/DM MKII Firewire-IF Einbaukarte für DM 3200/DM4800 Soundcards: RME HDSP 9652 3x ADAT, SPDIF, MIDI два броя добавки RME – TEB TDIF Erweiterungsboard TDIF Монитори: четири броя M-Audio BX8A Studiomonitor active S250 Subwoofer aktiv 15´´ Woofer 250W, 117 dB Слушалки: Ultrasone – PROline 750 Profi, затворени четири броя Sennheiser – HD 555 Studio-Kopfhörer dynamisch, halboffen усилвател за слушалки 4 канален Behringer – HA 4700 XL Powreplay Микрофони: два броя Neumann TLM 127 пет броя Neumann KM 183 mt Surround-Set Beyerdynamic Opus Drumset L - 1 брои Opus 99, 3 броя Opus 53, 4 броя Opus 88 Software: Cubase 4 Reason 4.0 Drumset: Yamaha PC: Motherboard – ASUS M3A32-MVP DELUXE (4xDDR2-1066MHz, 4x PCIe16x, 2xPCI, SB 7.1, WiFi) Processor – AMD Phenom X4 9500 AM2 4x2.2MHz RAM8GB – 4x 2GB DDR2, 800MHz HardDisk – 3x Samsung 200GB, SATA, 7200, 8MB VideoCard – 2x RADEON 2600Pro, 512MB, ASUS три броя 22 инча Acer X223W WIDE, Silver, 5ms, 2500:1 UPS – ARTronic 600VA, OFF Line, MaxPower Това е по-повзрхностно техниката, която съм избрал. Имам все още някои колебания например за миркофоните Neumann дали да са TLM 103 или TLM 127, както и за дръмсета дали да е електронен или акустичен. Попринцип ще се прави всякакъв тип музика и затова се колебая за електронен дръмсет например Yamaha DTXplorer или някакзв стандартен за около 700€. Колебая се донякъде и за колоните дали да взема 4 M-Audio BX8A или 2M-Audio BX8A + 3 M-Audio DX4 за съраунда. А, и още един въпрос за хората работили с този мишпулт. За да използвам Surround 5.1 трябва ли да купувам карта за вграждане, защото в официалния саит на таскам пише, че тези карти са за модела DM3200, а този (по-големия) използва 12-те BUS изходи за съраунд. В други немски саитове пише, че без картата не ставало. Нека които е работил с нещо от гореспоменатата техника или има други предложения да драсне някои ред, пък ще почерпим после Редактирано Април 22, 2008 от Nikolay Petev Yolov Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kukls Отговорено Април 22, 2008 Share Отговорено Април 22, 2008 (Редактирано) ще говоря само по нещата от които мисля че имам някакви познания... компютъра абсолютно неудачен , феном процесорите са по-бавни и по-скъпи от интел аналозите им. вземи си четири ядрен интелски Q6600 или Q9450 ,следователно дъно с X38/X48/P35 чипсет . за какво са ти 2 видео карти в CrossFire ? игри ли ще играеш ,защото освен за това друга полза няма. вземи си обикновенна Radeon HD3650. перфектна карта с отлична подръжка на хардуерно рендиране. ако искаш да пускаш 3 броя монитори си вземи рисийвър някакъв. B за барабани ако няма да взимаш висок клас такива на ямаха (maple/birch custom) най-добре си вземи Mapex M birch/ Pro M. на отлични цени са и предлагат страхотно качество. за студийни монитори някъде ме бяха посъветвали да не взимам m-audio. това е от мен, не съм много компетентен,така че може да не взимаш меннието ми под внимание пожелавам ти успех в начинанието, евала. Редактирано Април 22, 2008 от kukls Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Nikolay Petev Yolov Отговорено Април 22, 2008 Автор Share Отговорено Април 22, 2008 ^ Благодаря за мнението. Ще ми разясниш ли само за ресиивъра, защото не ми е особено ясно. Като чуя думата и първото, което ми иде в главата е свързано със сателитни чинии Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kukls Отговорено Април 22, 2008 Share Отговорено Април 22, 2008 ами не съм сигурен даже дали се нарича точно ресийвър , аз исках да си взимам такава джаджа и ходих в един офис за продажба на монитори, там едното момче така го нарече мисля. ходи питай в някой хайтек център , мисля навсякъде където се продават монитори има такива устройства, нали се сещаш как пускат една и съща картина на примерно 10 монитора. мисля че това ще ти свърши работа. доколкото разбрах имат опция , с която може на едният да се показва една част от екрана на едн монитор, на друг монитор следващата част и т.н. . общо взето не съм особенно запознат, но мисля излиза доста по евтино. на мен ми говориха за 100лв ,че излизало. докато видео картата определено е по-скъпа, а и харчи ток, шуми(ако има активно охлаждане) и е един допълнителен компонент в системата,който може да се развали да създава проблеми с драйвери и т.н. пък за звукозапис и звукообработка е излишна 2-ра карта. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
presly Отговорено Април 22, 2008 Share Отговорено Април 22, 2008 (Редактирано) При положение, че взимаш Таскама с FW картата ти става абсолютно излишно RME-то, както и АДАТ интерфейсите за пулта. Монитори M-Audio и на най-злия си враг не пожелавам - при положение, че се хвърлят толкова пари за студио е абсурд да сложиш битови мониторчета - ориентирай се към фирми като Quested, Klein Hummel и др. подобни. За компютъра - беше обяснено прекрасно и подробно. Никъде не видях заложено в проекта акустично третиране на студиото - а за него отиват към 70% от общия бюджет. За съраунд забрави - нито ще те сертифицира някой, нито ще имаш парите за Долби енкодер, примерно. Работя от три години с Таскам DM-3200 (пак бях първи в България, както и с Ямахата ProMix01), който е много подобен на 4800 - питай за каквото се сетиш. Относно софтуера - избора е, меко казано, странен - обикновено подобен клас студия залагат или на Pro? Tools (но тогава минаваш на Мас) или на Samplitude/Sequoia + UAD + TC PowerCore. Не видях и куп плъгини, без които в наши дни не може - Melodyne и SonOx, например. Слушалките на Зенхайзер са полуотворен тип - за какво са ти четири броя? За изпълнителите не стават - ще се чуват в микрофона, а за тонрежисьора ще са му в повече. Не виждам и (задължителните) AKG K271Studio. Изобщо - ако не си правил студио преди рискуваш да се набуташ чудовищно. Ако въпреки всичко си решил да си го правиш, напук на здравия разум - наеми си фирма - НЕ Българска (може немска) да ти го проектира и изпълни - поне ще е нещо истинско. И ще има шанс за възвръщаемост - в рамките на 20-ина години.... Успех! Редактирано Април 22, 2008 от presly Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Nikolay Petev Yolov Отговорено Април 23, 2008 Автор Share Отговорено Април 23, 2008 (Редактирано) ^ Благодаря за инфото. Имам хора, които също ще ме насочат, но още ги чакам да се върнат от Русия, в момента искам да видя какво ще ми кажат и българите. Всичко това е доста полезно, благодаря. Пресли, за FW картата доколкото си спомням бяха 32 канала. Има ли обаче разлика в качеството с дигиталните връзки. Ако под въпрос слагаш Cubase виж тук трудно ще ми успори някои - от 5 години работя с VST, от 3 с SX3 от година и половина с 4.0 на Mac, пробвал сзм и ProTools (за там ми трябват и м-аудио карти) и сонар и нуендо и reason една камара други DAW софтуеари, но Cubase наи ми приляга. Иначе съветваш да зарежа РМЕ-то, да взема някаква по-обикновенна карта и да карам на Fireware? Можеш ли да ми обясниш и на две на три за какво ми е Dolby Encoder? Мислех, че подобни неща не ми трябват, след като миксера поддържа surround. За акустично третиране още не говора, защото съм в прекалено ранен стадии и нямам още помещение. Наи-вероятно ще е мнерална вата, летви, гипсокартон, изолация на ъглите с трапкорнери, вълнообразния дунапрен и т.н. но мисля, че не е удачно да говоря за тов сег като нямам още наето помещение. Благодаря отново, оценявам това Редактирано Април 23, 2008 от musicman Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
presly Отговорено Април 23, 2008 Share Отговорено Април 23, 2008 (Редактирано) Не вярвам 32 канала I/O да не ти стигнат. Въобще НЕ ти трябва звукова карта - Таскама ти е "звукова карта". Долби енкодер и сертификация ще са ти нужни, ако искаш да работиш съраунд звук за външни поръчки - най-вече кино и видеопродукции и да си в стандартите на този вид продукция.. В България мисля, че още няма такова студио. А и надали ще има. Редактирано Април 23, 2008 от presly Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
musicman Отговорено Април 23, 2008 Share Отговорено Април 23, 2008 Това за компа е много хубаво обаче кажи ми с какво мислиш да ги ползваш тези 8 ГБ РАМ? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Fortissimo Отговорено Април 23, 2008 Share Отговорено Април 23, 2008 Вземи си по-кадърни хардове за компа, вместо RME-тата си вземи ТС пауркора или УАД-а или и двете. И за Русе да налееш толкова стотинки дали си заслужава. А за мониторите- Маки 824, Генелек, АДАМ и т.н. ,ама не и М-аудио. И към 2-3 хилки за обработка и третиране на помещението, всъщност какво искаш да записваш. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Nikolay Petev Yolov Отговорено Април 23, 2008 Автор Share Отговорено Април 23, 2008 Първо благодаря на всички за пълноценните съвети, наистина ми помагате. Можеби трябваше да започна с това. Попринцип смятам над 50% от продукцията да заминава за чужбина. Имам доста връзки както в Германия така и в Румъния. Ще подбивам доста цените и в двете страни както при звукозапис така и при композиция. За сега в отбора сме все още 2 души. Аз и колегата ми, които е уникален композитор, аранжор, свири страхотно на тромбон (каквото и учи в момента в Германия), клавир, акордеон. Аз свиря на цигулка, пиано и маааничко на валдхорна. Имам доста добри понятия от техника. С малко повечко пари друго освен едно наистина добро и конкурентноспособно дори и за чужбина студио няма какво да правим в България. Могада стана преподавател в консерваторията или университета, но студиото ме влече повечко. Може би и по късно ще се нуждая и от качествен тонрежисиор, но дори и такъв човек в Русе и околия трудно се намира. В даскалото работих на малка 24 канална дигитлна Yamaha ако не се лъжа беше и разновидност на O2 R (или нещо от сорта) както и съм присъствал и участвал в записи на Big Band, синфонични оркестри както на 40 канален Mackie, така и на други по/малки аналогови миксери. Каква музика? Ами предполагам всякаква. Ако става въпрос имам дори и връзки измежду доста добри ромски оркестри Важното е да валят мангизите Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Nikolay Petev Yolov Отговорено Април 23, 2008 Автор Share Отговорено Април 23, 2008 (Редактирано) А между другото ще съм с Vista Ultimate. До колкото съм информиран не използва 8 гиги, но скоро уж щели да правят такава, която ги използва. Искам сега като понапазарувам (поне при компютъра) да не го пипам поне 2, 3 години. А оперативната памет не е особено скъпа на фона на десетките хилядарки за мишпулт и микрофони Neumann Някакъв саит или инфо за марка енкодери, където да поогледам и може би да се поразубедя??? Редактирано Април 23, 2008 от Nikolay Petev Yolov Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Baby Thomas Отговорено Април 23, 2008 Share Отговорено Април 23, 2008 8GB -> зависи дали ще ползваш 64-бит версия на ОС-а. Над 3ГБ се виждат и с Глиста и с ХР, стига да е 64-бит. Друг е въпроса дали наистина ти трябват толкова... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Nikolay Petev Yolov Отговорено Април 23, 2008 Автор Share Отговорено Април 23, 2008 Не вярвам 32 канала I/O да не ти стигнат. Въобще НЕ ти трябва звукова карта - Таскама ти е "звукова карта".Долби енкодер и сертификация ще са ти нужни, ако искаш да работиш съраунд звук за външни поръчки - най-вече кино и видеопродукции и да си в стандартите на този вид продукция.. В България мисля, че още няма такова студио. А и надали ще има. В цяла българия никои ли няма Sound Forge 9 icl AC-3 export??? Малко попрочетох из нета и до колкото разбрах фаиловете AC-3 са формат, на които са компресирани няколко канала в Dolby Surround 5.1 От фирмата Sony рекламират продукта си Sound Forge 9, че притежава точно такъв енткодер. Цитирам: "Dolby Digital AC-3 export Use Sound Forge 9 software to export multichannel files in surround AC-3 format using the included Dolby Digital AC-3 plug-in." В немските саитове пише същото, но него няма да го поствам, поради ограниченото говорене на немски. Ако не се лъжа монитори с конфигурация 5.1 + Sound Forge 9 + Tascam DM 4800 ...... и хоплаааа имаме си Surround production. Само едно не разбрах, трябва ли ми сега SurroundCard за мишпулта или не???? Еи тва ако ми отговори някои го признавам. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
presly Отговорено Април 23, 2008 Share Отговорено Април 23, 2008 (Редактирано) Май не четеш внимателно. Сертифицирането по Долби съраунд стандарта за студио и хардуерния Долби енкодер няма нищо общо с домашните "съраунд" записи, за каквито са предназначени упоменатите софтове. Струва около 80 000 евро - цени отпреди 5 години, не вярвам да са спаднали много - до около 50 000. Не бъркай мармалада с кьопоолуто. Бизнес моделите и наивния патриотичен фанатизъм нямат нищо общо - без лоши чувства. Първо си създай име - на себе си и на студиото, после "подбивай" цените в Европа. А за съраунда - просто забрави на този етап - няма да се справиш, не защото няма да искаш или да можеш (сигурно си домашен гений в областта на звукозаписа във всичките му аспекти), просто сериозните клиенти питат простичко - сертифициран ли си от Долби, за да ти възложат поръчка. Ако не си - няма поръчка, съответно не ти трябва съраунд на този етап. Пожелавам ти след десетина години да ме обориш с насмешка! Успех! Редактирано Април 23, 2008 от presly Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Nikolay Petev Yolov Отговорено Април 23, 2008 Автор Share Отговорено Април 23, 2008 Понеже реших да послушам Пресли и смятам да взема две пасивни колонки с едно woofer-че, но стигнах до огромната дилема коя марка и модел да бъдат. До тук съм спрял на няколко модела: Woofer: Tannoy TS-12 Subwoofer aktiv - Aktiver 12" Subwoofer, 500W RMS lowbass bis 26Hz 785€ Genelec 7050 BPM Subwoofer aktiv 70 W 30-85 Hz 777€ Event Electronics S250 Subwoofer aktiv 15" Woofer, 250w, 117dB, 2.1- and 5.1, 28Hz - 120Hz, ±3dB 598€ Passiv Studiomonitor: Tannoy Precision 8 Studiomonitor passiv 8" 54Hz-51kHz пише, че може да се включи в усилвател 80W-160W 2x 369€ Adam Audio ANF-10 Studiomonitor passiv 60 W (sin), 90 W (music) 50 Hz - 35 kHz двулентова 2x 259€ но точно тук започва да ме гризе да давам толкова пари та ето още няколко по-слаби модели: Woofer: Tannoy TS-8 Subwoofer aktiv 8" 200W RMS Lowbass 32Hz 345€ KRK RP10S Subwoofer 10", 150 Watt 36Hz - 150Hz 300€ а дали да не са активни? например: Adam Audio P11-A Studiomonitor activ 48 Hz - 35 kHz, 2 x 100 W (sin) 150 W (rms) 2x 600€ Mackie HR 824 MKII Studiomonitor activ 2x 600€ тея последните са и в даскалото в едното студио, доволен съм, малко желая повечко ниски. Както виждате съм изпаднал пред невероятна дилема. Дали по-евтините варианти ще са с доста по-ниско качество или не. Заслужава ли си да хвърля 1400, 1500€ за добро студио или ще мога да мина малко по-тънко с Tannoy-ки 8"-ци и същата марка woofer-че??? Какво ще препоръчате, и моля без от сорта: Бе вземаи едни адам аудио за 5, 6 бона и ще си спокоен. Чак толкова пари нямам. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts