Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Публикувано

Срез много ровене в нета, реших да се спра за домашното си студио на активни монитори KRK RP-6, с цена 820 лв. чифта. Първоначално от Динакорд ми предложиха пасивните Алесис М-1 МК ІІ на цена 390 за чифт с усилвател също Алесис-КА 300 за 450 л. Общо 840 лв. А като връзка с компютъра ще взема смесителен пулт Алесис Мултимикс 8 USB 2.0 , заместващ преамт и звукова карта едновременно (възможно е и да е модела Firewere). Одобрявате ли решението ми? Не е ли по-добре всички компоненти -монитори, усилвател и пулт,- да са от една марка, в случая- Алесис?

Отговорено

аз слушам на алесис м-1 , не са лоши , като за тия пари толкова. но ползвам малко гаден усилвател Сони. иначе съвета ми е да вземеш КРК-то , много по-добри монитори са

Отговорено
СНе е ли по-добре всички компоненти -монитори, усилвател и пулт,- да са от една марка, в случая- Алесис?

Не. Не избираш дизайнерско решение за хола, а студийно оборудване. По същата логика ти трябват и микрофони, китари и кабели Алесис :hysterical:

FW решенията като че ли са за предпочитане, но за какво ти е пулт? Не е ли по-добре една свястна звукова карта и един приличен двуканален преамп за микрофон/инструмент за същите пари? Резултатът (като звук) ще бъде в пъти по-добър.

Усилвател Алесис не ми звучи добра идея, но това е мое мнение. Както и монитори... А и по принцип монитори си избираш като ходиш и слушаш, а не по съвети и картинки.

Има теми - разръчкай ги, ползвай търсачката. Аз лично не бих се спрял на подобни компоненти.

Отговорено

Всичко е до пасване и лични предпочитания.

Навремето като си купих NS10M-Studio и почнах да им търся усилвател...лелеее...що ровичкане из моделите падна, докато намеря такъв, който им пасна, а уж бях спокоен в началото, защото имам един доста скъп YAMAHA - pure sound, бла..бла...толкова пюър, че се не трае...чак след 5-я-6-я случих един SANYO, който не вярвах изобщо да обади и го включих ей така за проба....а като се отвориха тия монитори, всеки детайл излезе както трябва и заедно с това...равно, равно....направо лепна.

Така че, Harrry...изобщо не е задължително усилвател на Алесис да е най-подходящият за мониторите Алесис и респ. за теб. Някои хора подценяват звука от усилвателя, но в дългогодишната ми практика съм се убедил, че всеки усилвател има коренно различен звук, а понякога разликите в звука между тях са огромни...така че преди покупка пак слушането му е майката... ;)

Отговорено (Редактирано)
Не. Не избираш дизайнерско решение за хола, а студийно оборудване. По същата логика ти трябват и микрофони, китари и кабели Алесис ;)

FW решенията като че ли са за предпочитане, но за какво ти е пулт? Не е ли по-добре една свястна звукова карта и един приличен двуканален преамп за микрофон/инструмент за същите пари? Резултатът (като звук) ще бъде в пъти по-добър.

Усилвател Алесис не ми звучи добра идея, но това е мое мнение. Както и монитори...

Така де, предполагах отговора, ама да питам все пак... :thumbs_up:

 

Сега, за пулта- ми аз мога в него да вкарвам сума ти неща... не само 2 микрофона. Имам доста читава клавинола Ямаха ПФ1000 с 16-пистов секвенсор, въобще всичко може да се прави с този пулт. Но защо смяташ, че при профешънъл звук. карта и преамп звукът ще е толкова по-добър?

Вече се определих към монитори КРК, сега въпросът е за свързващият модул към компютъра. Двуканален преамп... ами аз ще искам да правя корекции на канал по канал още преди софтуера, а после и с него, след като е записано, това при твоя вариант май няма да може да става. Записване глас по глас и инструмент по инструмент не ме блазни като перспектива. Ако греша нещо, извинявай- сега почвам, както казах.

Редактирано от Harrry
Отговорено
Така че, Harrry...изобщо не е задължително усилвател на Алесис да е най-подходящият за мониторите Алесис и респ. за теб.

Ама моите КРК са активни - дето съм ги набелязал, те още не са мои, нали... Така че това, което пишеш, явно е в полза именно на КРК-тата... ;)

Отговорено
FW решенията като че ли са за предпочитане, но за какво ти е пулт? Не е ли по-добре една свястна звукова карта и един приличен двуканален преамп за микрофон/инструмент за същите пари? Резултатът (като звук) ще бъде в пъти по-добър.

Усилвател Алесис не ми звучи добра идея, но това е мое мнение.

presly,

няма да взимам Алесис- убеди ме, и не само ти. Спрях се на активни монитори КРК 6- 100 вата, а като преамп... и микст едновременно (отново) набелязах M-Audio NRV10:

 

high-quality 8 x 2 analog mixer with integral 10 x 10 24-bit/96kHz FireWire S 400 audio interface > powerful recording and performance system.

 

Звучи ми много добре. Универсален, както ми се иска на мен... Как смяташ? Вътре всичко е интегрирано- фантомно за микрофоните, съвместимост с определен софтуер... Цената... соленичка, ама да видим :)

Отговорено

"Корекциите" (еквализацията) в този ценови клас миксери са сложени с едно единствено предназначение - ДА НЕ СЕ ПИПАТ по време на запис!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Евентуално, при лайф приложения биха свършили някаква работа (забележи силно условното наклонение в изречението :hysterical: ), по при запис - форгет ит- ще осерат звука повече, отколкото да го "оправят" - все пак говориме за евтини аналогови решения, което ще рече куп евтини филтри и куп фазово-честотни изкривявания (които нямат оправяне впоследствие, пък те водят до размита звукова картина и прочие неприятности - вж. специализираната литература/интернет/гугъл)

Въпрос - защо външно решение? Има прекрасни PCI / PCIe решения за звукови карти. Ако твърдо си решил FW - погледни Focusrite Saffire (не LE) или TC Konnekt 24D - прекрасни решения за ценовия си клас.

Отговорено (Редактирано)

Аз съм си избрал Edirol FA-66. Параметрите им са сходни с тия гореизброените, а цената е 300$ само. Ако не друго - има си драйверна поддръжка в самия МасОС... :unsure:

Редактирано от Baby Thomas
Отговорено (Редактирано)
"Корекциите" (еквализацията) в този ценови клас миксери са сложени с едно единствено предназначение - ДА НЕ СЕ ПИПАТ по време на запис!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Въпрос - защо външно решение? Има прекрасни PCI / PCIe решения за звукови карти. Ако твърдо си решил FW - погледни Focusrite Saffire (не LE) или TC Konnekt 24D - прекрасни решения за ценовия си клас.

Е, това, че по пулта не се бърника по време на запис, дори и аз го знам... Но преди това има редица проби, включително и пробен запис- та от настройките до записа има известна дистанция. Още не съм решил за този външен вариант, но един от аргументите е, че може да върши работа и за сцена. Ще проуча тези алтернативи, които ми подсказваш - благодаря!! Те засега нищо не ми говорят. Въобще, много съм доволен от препоръките ти. :thumbs_up:

Редактирано от Harrry
Отговорено
"Корекциите" (еквализацията) в този ценови клас миксери са сложени с едно единствено предназначение - ДА НЕ СЕ ПИПАТ по време на запис!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Евентуално, при лайф приложения биха свършили някаква работа (забележи силно условното наклонение в изречението ;) ), по при запис - форгет ит- ще осерат звука повече, отколкото да го "оправят" - все пак говориме за евтини аналогови решения, което ще рече куп евтини филтри и куп фазово-честотни изкривявания (които нямат оправяне впоследствие, пък те водят до размита звукова картина и прочие неприятности -

 

'presly' , разбира се, ти се оказа много прав. Ето ти цитат от заключенията от тестването на съответния уред, който ме беше впечатлил, а именно M-Audio NRV10

"Мы видим здесь артефакты цифровой природы при микшировании. Это не наводки, так как спектр шума чист, и не зашкаливание, так как гармоники не пропадают при снижении амплитуды сигнала, а просто плавно снижаются пропорционально амплитуде. После -16 дБ по абсолютному значению, гармоники становятся меньше уровня шума. Для ответственных задач, таких как сведение фонограммы, такое качество цифрового микширования, да ещё и прохождение через ЦАП-АЦП, микшер можно назвать непригодным. На слух, при звучании 16-битных фонограмм, эти артефакты не выявляются. Можно сказать, что для живых выступлений и репетиций качество вполне на уровне."

 

Си реч, за миксиране тоз уред не става, въпреки че производителят е посочил записа като първото му предназначение. Виж, ако по 8-те цифрови канала се прати за микс в софтуера на компа, може, но самото прехвърляне на аналогов в цифров сигнал на този евтин вариант, както казваш, вероятно няма да е квалитетно.

  • 2 weeks later...
Отговорено
Спрях се на активни монитори КРК 6

Колко пари струват тези колони, че и аз мисля такива да взимам, но май има разлика м/у ценовата листа в сайта на про-техника и реалността :).

Отговорено (Редактирано)
Спрях се на активни монитори КРК 6

Колко пари струват тези колони, че и аз мисля такива да взимам, но май има разлика м/у ценовата листа в сайта на про-техника и реалността :).

Мисля, че са 820 лв. чифта. Звънни на този телефон: 951 56 90 (Веселин Иванов от Динакорд, магазина на Петте кьошета), и питай.

Редактирано от Harrry
  • 2 weeks later...
Отговорено

Аз наскоро слушах КРК 6 и бях доста впечатлен. Имах възможността да ги сравня и с други марки за тези пари. Вземаите КТК-то няма да съжалявате. Аз се спрях обаче на по-големия модел KRK VXT 8. Разликата е малка, но все пак има такава.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.