Harrry Публикувано Април 15, 2008 Публикувано Април 15, 2008 Срез много ровене в нета, реших да се спра за домашното си студио на активни монитори KRK RP-6, с цена 820 лв. чифта. Първоначално от Динакорд ми предложиха пасивните Алесис М-1 МК ІІ на цена 390 за чифт с усилвател също Алесис-КА 300 за 450 л. Общо 840 лв. А като връзка с компютъра ще взема смесителен пулт Алесис Мултимикс 8 USB 2.0 , заместващ преамт и звукова карта едновременно (възможно е и да е модела Firewere). Одобрявате ли решението ми? Не е ли по-добре всички компоненти -монитори, усилвател и пулт,- да са от една марка, в случая- Алесис? Цитирай
kukls Отговорено Април 16, 2008 Отговорено Април 16, 2008 аз слушам на алесис м-1 , не са лоши , като за тия пари толкова. но ползвам малко гаден усилвател Сони. иначе съвета ми е да вземеш КРК-то , много по-добри монитори са Цитирай
presly Отговорено Април 16, 2008 Отговорено Април 16, 2008 СНе е ли по-добре всички компоненти -монитори, усилвател и пулт,- да са от една марка, в случая- Алесис? Не. Не избираш дизайнерско решение за хола, а студийно оборудване. По същата логика ти трябват и микрофони, китари и кабели Алесис FW решенията като че ли са за предпочитане, но за какво ти е пулт? Не е ли по-добре една свястна звукова карта и един приличен двуканален преамп за микрофон/инструмент за същите пари? Резултатът (като звук) ще бъде в пъти по-добър. Усилвател Алесис не ми звучи добра идея, но това е мое мнение. Както и монитори... А и по принцип монитори си избираш като ходиш и слушаш, а не по съвети и картинки. Има теми - разръчкай ги, ползвай търсачката. Аз лично не бих се спрял на подобни компоненти. Цитирай
yamaha Отговорено Април 16, 2008 Отговорено Април 16, 2008 Всичко е до пасване и лични предпочитания. Навремето като си купих NS10M-Studio и почнах да им търся усилвател...лелеее...що ровичкане из моделите падна, докато намеря такъв, който им пасна, а уж бях спокоен в началото, защото имам един доста скъп YAMAHA - pure sound, бла..бла...толкова пюър, че се не трае...чак след 5-я-6-я случих един SANYO, който не вярвах изобщо да обади и го включих ей така за проба....а като се отвориха тия монитори, всеки детайл излезе както трябва и заедно с това...равно, равно....направо лепна. Така че, Harrry...изобщо не е задължително усилвател на Алесис да е най-подходящият за мониторите Алесис и респ. за теб. Някои хора подценяват звука от усилвателя, но в дългогодишната ми практика съм се убедил, че всеки усилвател има коренно различен звук, а понякога разликите в звука между тях са огромни...така че преди покупка пак слушането му е майката... Цитирай
Harrry Отговорено Април 16, 2008 Автор Отговорено Април 16, 2008 (Редактирано) Не. Не избираш дизайнерско решение за хола, а студийно оборудване. По същата логика ти трябват и микрофони, китари и кабели Алесис FW решенията като че ли са за предпочитане, но за какво ти е пулт? Не е ли по-добре една свястна звукова карта и един приличен двуканален преамп за микрофон/инструмент за същите пари? Резултатът (като звук) ще бъде в пъти по-добър. Усилвател Алесис не ми звучи добра идея, но това е мое мнение. Както и монитори... Така де, предполагах отговора, ама да питам все пак... Сега, за пулта- ми аз мога в него да вкарвам сума ти неща... не само 2 микрофона. Имам доста читава клавинола Ямаха ПФ1000 с 16-пистов секвенсор, въобще всичко може да се прави с този пулт. Но защо смяташ, че при профешънъл звук. карта и преамп звукът ще е толкова по-добър? Вече се определих към монитори КРК, сега въпросът е за свързващият модул към компютъра. Двуканален преамп... ами аз ще искам да правя корекции на канал по канал още преди софтуера, а после и с него, след като е записано, това при твоя вариант май няма да може да става. Записване глас по глас и инструмент по инструмент не ме блазни като перспектива. Ако греша нещо, извинявай- сега почвам, както казах. Редактирано Април 16, 2008 от Harrry Цитирай
Harrry Отговорено Април 16, 2008 Автор Отговорено Април 16, 2008 Така че, Harrry...изобщо не е задължително усилвател на Алесис да е най-подходящият за мониторите Алесис и респ. за теб. Ама моите КРК са активни - дето съм ги набелязал, те още не са мои, нали... Така че това, което пишеш, явно е в полза именно на КРК-тата... Цитирай
Harrry Отговорено Април 16, 2008 Автор Отговорено Април 16, 2008 FW решенията като че ли са за предпочитане, но за какво ти е пулт? Не е ли по-добре една свястна звукова карта и един приличен двуканален преамп за микрофон/инструмент за същите пари? Резултатът (като звук) ще бъде в пъти по-добър.Усилвател Алесис не ми звучи добра идея, но това е мое мнение. presly, няма да взимам Алесис- убеди ме, и не само ти. Спрях се на активни монитори КРК 6- 100 вата, а като преамп... и микст едновременно (отново) набелязах M-Audio NRV10: high-quality 8 x 2 analog mixer with integral 10 x 10 24-bit/96kHz FireWire S 400 audio interface > powerful recording and performance system. Звучи ми много добре. Универсален, както ми се иска на мен... Как смяташ? Вътре всичко е интегрирано- фантомно за микрофоните, съвместимост с определен софтуер... Цената... соленичка, ама да видим Цитирай
presly Отговорено Април 17, 2008 Отговорено Април 17, 2008 "Корекциите" (еквализацията) в този ценови клас миксери са сложени с едно единствено предназначение - ДА НЕ СЕ ПИПАТ по време на запис!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Евентуално, при лайф приложения биха свършили някаква работа (забележи силно условното наклонение в изречението ), по при запис - форгет ит- ще осерат звука повече, отколкото да го "оправят" - все пак говориме за евтини аналогови решения, което ще рече куп евтини филтри и куп фазово-честотни изкривявания (които нямат оправяне впоследствие, пък те водят до размита звукова картина и прочие неприятности - вж. специализираната литература/интернет/гугъл) Въпрос - защо външно решение? Има прекрасни PCI / PCIe решения за звукови карти. Ако твърдо си решил FW - погледни Focusrite Saffire (не LE) или TC Konnekt 24D - прекрасни решения за ценовия си клас. Цитирай
Baby Thomas Отговорено Април 18, 2008 Отговорено Април 18, 2008 (Редактирано) Аз съм си избрал Edirol FA-66. Параметрите им са сходни с тия гореизброените, а цената е 300$ само. Ако не друго - има си драйверна поддръжка в самия МасОС... Редактирано Април 18, 2008 от Baby Thomas Цитирай
Harrry Отговорено Април 18, 2008 Автор Отговорено Април 18, 2008 (Редактирано) "Корекциите" (еквализацията) в този ценови клас миксери са сложени с едно единствено предназначение - ДА НЕ СЕ ПИПАТ по време на запис!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Въпрос - защо външно решение? Има прекрасни PCI / PCIe решения за звукови карти. Ако твърдо си решил FW - погледни Focusrite Saffire (не LE) или TC Konnekt 24D - прекрасни решения за ценовия си клас. Е, това, че по пулта не се бърника по време на запис, дори и аз го знам... Но преди това има редица проби, включително и пробен запис- та от настройките до записа има известна дистанция. Още не съм решил за този външен вариант, но един от аргументите е, че може да върши работа и за сцена. Ще проуча тези алтернативи, които ми подсказваш - благодаря!! Те засега нищо не ми говорят. Въобще, много съм доволен от препоръките ти. Редактирано Април 18, 2008 от Harrry Цитирай
Harrry Отговорено Април 20, 2008 Автор Отговорено Април 20, 2008 "Корекциите" (еквализацията) в този ценови клас миксери са сложени с едно единствено предназначение - ДА НЕ СЕ ПИПАТ по време на запис!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Евентуално, при лайф приложения биха свършили някаква работа (забележи силно условното наклонение в изречението ), по при запис - форгет ит- ще осерат звука повече, отколкото да го "оправят" - все пак говориме за евтини аналогови решения, което ще рече куп евтини филтри и куп фазово-честотни изкривявания (които нямат оправяне впоследствие, пък те водят до размита звукова картина и прочие неприятности - 'presly' , разбира се, ти се оказа много прав. Ето ти цитат от заключенията от тестването на съответния уред, който ме беше впечатлил, а именно M-Audio NRV10 "Мы видим здесь артефакты цифровой природы при микшировании. Это не наводки, так как спектр шума чист, и не зашкаливание, так как гармоники не пропадают при снижении амплитуды сигнала, а просто плавно снижаются пропорционально амплитуде. После -16 дБ по абсолютному значению, гармоники становятся меньше уровня шума. Для ответственных задач, таких как сведение фонограммы, такое качество цифрового микширования, да ещё и прохождение через ЦАП-АЦП, микшер можно назвать непригодным. На слух, при звучании 16-битных фонограмм, эти артефакты не выявляются. Можно сказать, что для живых выступлений и репетиций качество вполне на уровне." Си реч, за миксиране тоз уред не става, въпреки че производителят е посочил записа като първото му предназначение. Виж, ако по 8-те цифрови канала се прати за микс в софтуера на компа, може, но самото прехвърляне на аналогов в цифров сигнал на този евтин вариант, както казваш, вероятно няма да е квалитетно. Цитирай
presly Отговорено Април 22, 2008 Отговорено Април 22, 2008 'presly' , разбира се, ти се оказа много прав. Омръзна ми винаги да бъда... Успех! Цитирай
ATAHAC Отговорено Април 30, 2008 Отговорено Април 30, 2008 Спрях се на активни монитори КРК 6 Колко пари струват тези колони, че и аз мисля такива да взимам, но май има разлика м/у ценовата листа в сайта на про-техника и реалността . Цитирай
Harrry Отговорено Май 2, 2008 Автор Отговорено Май 2, 2008 (Редактирано) Спрях се на активни монитори КРК 6 Колко пари струват тези колони, че и аз мисля такива да взимам, но май има разлика м/у ценовата листа в сайта на про-техника и реалността . Мисля, че са 820 лв. чифта. Звънни на този телефон: 951 56 90 (Веселин Иванов от Динакорд, магазина на Петте кьошета), и питай. Редактирано Май 2, 2008 от Harrry Цитирай
Nikolay Petev Yolov Отговорено Май 13, 2008 Отговорено Май 13, 2008 Аз наскоро слушах КРК 6 и бях доста впечатлен. Имах възможността да ги сравня и с други марки за тези пари. Вземаите КТК-то няма да съжалявате. Аз се спрях обаче на по-големия модел KRK VXT 8. Разликата е малка, но все пак има такава. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.