Jump to content
Българският форум за музиканти

Harrry

Members
  • Мнения

    45
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

Previous Fields

  • Инструмент
    пиано

Harrry's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Обществена Репутация

  1. Здравейте! Имам ключ за акордиране на акустично пиано (роял). Почти неизползван, напълно запазен. Купен е в Германия. Не ми трябва, защото продадох моето. Мога да се разделя с него срещу 50 лв. Съжалявам, че пиша тук, но борсата, неизвестно защо, не е активна. 0885 963 867
  2. Наистина си прав и човек трябва сам да се поразрови, а не да чака всичко наготово, обаче аз още трудно се ориентирам в материята и терминологията. Таскамът записва сигнала BWF: 44.1/48/96 кГц, WAV 16/24-bit: 44.1/48/96 кГц, 16/24-bit, което ще рече линейно, както си го казал, за камкордера не можах да разбера - ей богу, в английското ръководство за цял час ровичкане не видях спецификациите, а на руски за входа на външния микрофон има само това: Вход микрофона: j70 дБВ (чувствительность микрофона эквивалент j50 дБ, 0 дБ=1 В/Па, 1 кГц) (стерео мини-гнездо), което нищо не ми говори. Както и да е, най-добре ще е просто да замествам аудио файловете - то и аз сам го предложих в темата, но се нуждаех някой да потвърди. А и мислех, че сигналът не се променя по пътя от изхода на Таскама към входа на камкордера. Вместо пляскане с ръце може да си направя щракало- (movie clapper) акто е в клипа и както го знаем от снимането на филмите- те го използват именно за синхрона, предполагам, а също и за номерация на сцените. Благодаря за разясненията!
  3. Здравейте! Имам добра видеокамера Panasonic TM900 с нелоши вградени микрофони. Обаче, от една страна, слабост на този модел е охлаждащият вентилатор, който при тихи динамики и паузи се чува, а от друга страна, имам професионален кондензаторен микрофон RODE K2, който го имам, за да го използвам, а не за да си стои в кутията. Имам (по-точно, съвсем скоро ще имам) и преносим 4-канален дигитален рекордер TASCAM DR-40, с два XLR входа с фантомно захранване, който също така трябва да се ползва. С други думи, с цел оптимално качество на аудиото на клиповете, камерата ще я ползвам само за видео-файла, или за записване на аудио-файла, които ще идва от Таскама, който ще цифровизира аналоговия сигнал от RODE K2. Значи, свързвам с кабел аудио-изхода на Таскама с аудио-входа на камерата. Обаче ето от този клип в YouTube: (Ultimate sound recording in Canon 5D _ 7D and Sony PCM-D50) научих, че при подобен случай на свързване на камера Canon 5D и подобен преносим рекордер Sony PCM-D50 (и той, също като TASCAM DR-40, записва звук 96 KHz@16 BIT or better), нивата на аудио-сигнала между изхода и входа са много различни и се налага да има пасивен атенюатор помежду им. Въпросът ми е ,тъй като аз трудно се ориентирам в тази специфика, първо: - доколко са различни нивата на сигнала между изхода на TASCAM DR-40 и входа на Panasonic TM900, съответно, налага ли се тяхното изравняване с атенюатор? - второ, момиченцето от клипа е много Оправно и всичко ясно е обяснило, обаче не съм много сигурен, че точно аз ще се справя с направата на пасивен атенюатор, защото не знам откъде да намеря частите за него и какви точно части да искам. Очевидно, два потенциометъра, две съпротивления, плака и малко станиол, но с какви характеристики и какъв произход, за да не се отрази зле на качеството на звука? Видях, от фирма МЕГАВОЙС продават някакви атенюатори за 10-20 лева, но нямам идея, дали ще са подходящи за моя случай и кои от тях точно. -Трето, този вариант с атенюатора няма да е необходим, ако аз просто си запиша аудиото върху Таскама едновременно с видеото, което си се записва на паметта на камерата, а после с някакъв софтуер ги свържа и синхронизирам във видео-клип, като за целта заместя оригиналния аудио-файл от камкордера с този от Таскама. Но как ще стане тая синхронизация така, че да няма и най-минимално разминаване и видеото абсолютно точно да съвпада с аудиото по време, и с какъв софтуер, не ми е ясно. Надявам се някой от вас да ме ориентира по тези въпроси!
  4. Akg K930 Тип - Диадема; Предаване на данни - безжично 20 Hz - 22000 Hz Чувствителност - 103 dB -ПОДХОДЯЩИ ЗА (SA)CD, DVD(A), DAT -МАКСИМАЛЕН ОБХВАТ (М):100 235,85 лв Има ги в Техномаркет Philips SHC8525 Цена 169 лв, Бзжични; FM; Hi-Fi стерео звук; три различни радиоканала; мембрани от комбиниран миларов материал и неодимиеви магнити – звук без доловимо изкривяване. 10 Hz - 22 kHz, 100 dB. Акустичната система -затворена.
  5. Искам и аз да се обадя, с извинение, че съм лаик. Попадна ми една прилична българска класическа китара, пише: цена 68 лв, но с добър звук- поне на мен ми хареса. Смених й ключовете, защото пластмасовите врътки бяхя почнали да се разпадат, и струните - със страхотни Savarez - тонът й стана още по-омайващ. И изведнъж забелязвам, грифът се клати в долната й част, и колкото повече го мърдам, толкова повече се отлепва и разстоянието от струните до фрета се увеличава... Няма как, за да не давам за ремонт повече отколкото е струвала, заех се сам. Махам струните, отлепвам изцяло грифа с много тънки шпатлички, почиствам шибания туткал и залепям наново със стяги, възможно най-точно. Дотук добре. Като сложих една-две струни обаче, оказва се, че не звучат добре по целия фретборд. Забелязвам причината- там, където фретбордът влиза в тялото, има вълничка - гърбица. Айде пак ремонт- свалям струните, махам прагчетата (за целта, като видях в ЮТюб какви клещи се използват за това, набързо си направих и аз такива, като си поиграх малко с флексчето...: доста добри станаха- вършат работа!) Изшлайфах фрета до пълно изравняване с все по-ситни шкурки, сложих пак позициите, обаче- лентата на фретборда, би трябвало да е палисандър, ама знам ли? - много изсветляла от шлайфането. Нищо общо с предишния й цвят. Един лютиер, колко е такъв той си знае, беше ми казал, че дървото на фрета си е тъмно, и не е нужно да се байцва, - като се пръсне с безцветен лак за дърво, си ставало тъмно, но аз не исках направо да пръскам фрета, прочетох, че е добре да се грундира първо с ленено масло. Купувам такова от Шипка-6, мацвам го- НЕ! - много е светло, няма стил никакъв!! Кво да правя- докопвам от мазето един байц на спиртна основа, цвят палисандър, произведен от ЕТ "КЕМИС" не знам си кога, и още докато е прясно лененото масло, което избърсвам колкото се може по-добре, го мацам няколко пъти с този байц- в цвят палисандър. И, нямате представа: става супер автентично тъмно-кафяво-червено-черно, точно както беше и каквито са всички елегантни палисандрови фретбордове! С други думи, резултатът ме задоволява на 100%. Сега вече остава или да го пръсна с въпросния безцветен спрей-лак за дърво, или направо да го намажа с почистващо-полиращ препарат от Ямайка: Nu-Shine, има го на Русалка до Музикалната академия. Все още се колебая между двете, но засега не съм намерил Лигнеа - китайско тунгово масло, иначе щях с него. За цвета ви казах. А какво завършващо покритие да избера? ...
  6. Искам и аз да се обадя, с извинение, че съм лаик. Попадна ми една прилична българска класическа китара, пише: цена 68 лв, но с добър звук- поне на мен ми хареса. Смених й ключовете, защото пластмасовите врътки бяхя почнали да се разпадат, и струните - със страхотни Savarez - тонът й стана още по-омайващ. И изведнъж забелязвам, грифът се клати в долната й част, и колкото повече го мърдам, толкова повече се отлепва и разстояянието от струните до фрета се увеличава... Няма как, за да не давам за ремонт повече отколкото е струвала, заех се сам. Махам струните, отлепвам изцяло грифа с много тънки шпатлички, почиствам шибания туткал и залепям наново със стяги, възможно най-точно. Дотук добре. Като сложих една-две струни обаче, оказва се, че не звучат добре по целия фретборд. Забелязвам причината- там, където фретбордъд влиза в тялото, има вълтичка - гърбица. Айде пак ремонт- свалям струните, махам прагчетата (за целта, като видях в ЮТюб какви клещи се използват за това, набързо си направих и аз такива, като си поиграх малко с флексчето...: доста добристанаха- вършат работа!) Изшлайфах фрета до абсолютно изравняване, с все по-ситни шкурки, сложих пак позициите, обаче- лентата на фретборда, би трябвало да е палисандър, ама знам ли? - много изсветляла от шлайфането. Нищо общо с предишния й цвят. Единлютиер колко е такъв той си знае
  7. Ми от 11. дек. 2009 е минало малко време... ама ако още се интересува човекът, има при Гемишев, евтини и нелоши: Комплект ключове за класическа китара Maxtone GM-22N Цена: 12.00 лв. Гема Музик ООД Магазин - "Централни хали", сутерен сектор В3; Работно време: -без почивен ден 10-19ч. Магазин - ул."Искър" 84; Работно време: -понеделник до петък 10-18ч. -събота 10-14ч.
  8. А някои адреси на лютиери? Навярно във форума вече има, трябва да ги търся...
  9. Бицев, много ти благодаря за обстойния отговор! Той потвърждава предчувствията ми, а и в Нета попрочетох за тая марка някои обнадеждаващи отзиви. Оказва се, че в тая фабрика Lignatone дори правят копия на Страдивариус... За смяна на прагчетата- не съм сигурен, на опип са добри според мен, - много здраво си стоят по местата, (освен ако не са ниски от изтъркване, но тогава ще са изпилени главно под струните, а това не личи), но наистина ще я покажа на лютиер, и той да се произнесе. Остава да дочакам и съвети от баш-майстори от форума.
  10. Всъщност, марката май че е LignaTone
  11. Здравейте! Ето с какво се сдобих преди половин час: Вътре на етикета пише:"Lignalone", Made in Czechoslovakia Размених я за здрава китара със струни, с магаренце, адаптери...- със всичко, от ранга на марка Орфей, купена от социалистическия ЦУМ преди 20-ина години. Вярно, новата ми придобивка няма струни, няма обтегач и магаренце, но затова пък, като я потупаш, кънти съвсем по-различно от другата, просто няма никакво сравнение: с много приятен дълбок и мелодичен резонанс, като хубава зряла диня. Затова имам чувството, че не съм се минал при размяната. Това ме вдъхновява да я понаправя, да купя каквото трябва, а и лаковото покритие не е навсякъде равностойно, има леки понапуквания и замърсявания. Тъй като не разбирам от ремонт и освежаване на китари, искам да ви попитам, знае ли някой нещо повече за марката, и какво може да й се направи, с какви части (магаренце, обтегач, струни,) за да се приведе в ред? С какво е най-добре да се освежи покритието?
  12. Всъщност, вместо Intel Core® i7™ 920, не е ли по-добре да си сложа Intel Core 2 Duo E8600 / 3.33G/ 1333/ 6MB ? Според някои тестове е дори по-бърз от първия. А е по-евтин.
  13. Ха, процесор Core® i7™. Това е нещо съвсем ново, като погледнах какво пише за него. Няма ли това някакъв риск? Или да сложа нещо, чиито възможности няма да мога да използвам, след като съм се набутал с кръгла сума? От друга страна, изкушението е голямо... да си опитомя един звяр в къщи, който доста време ще ме държи на гребена на вълната. Във всеки случай, мерси за идеята, (или за мухата, която ми пусна)
  14. Току-що прочетох твоята тема и ми беше доста полезна. Защото тепърва трябва да се ограмотявам. Вярно, най-важното съм пропуснал: Процесор: Intel C2 DUO E8400/3G/1333/6M BOX
  15. Здравейте! Бихте ли коментирали следната компютърна конфигурация за домашно студио: 1. Кутия: Foxconn-3GTS-001 2. Захранаване: Chiftec Active 450W 3. Дънна Платка Gigabyte GA-EP45-Extreme 4. Памет: DDR3 1333 MH 1 GB х 4 = 4 GB . 5. Оптично у-во: NEC DVD-RW 6. Твърд диск: Cigate 1,5 TB 32 MB SATA II 7. Видео-карта: Gigabyte GV-NX84S512H (Gigabyte GV-NX96T512H) Операционна с-ма: XP Prof. По-конкретно, нужна ми е яснота по следния въпрос: човек от музикалния бранш изрично ми каза, че видео-картата трябва да е със собствена памет, а не да дърпа от общата, защото е противопоказано за студийната музикална обработка. А пък момчето, което ми подбира компонентите, твърди, че няма да има никакво отражение, освен оскъпяване с около 300 лв., и че най-добре да си взема интегрирана видео-карта, със споделена памет. И е много ктатегоричен. Но това не премахва съмненията ми. В нета прочетох за дъното следното: "Паметта, която използва моделът е DDR2". Значи ли това, че по-новата DDR3 не е за него, или напротив? И още нещо- предлага ми видео-картата да не е Gigabyte GV-NX96T512H, а Gigabyte GV-NX84S512H. Първата струва 167 лв, а втората 62 лв. Но какво губя, ако взема по-евтината? Защото очевидно няма да ползвам конфигурацията само за студийни цели. И последно - задължително ли е да се откажа от Вистата в полза на добрата стара XP?
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.