Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Отговорено (Редактирано)

@Trysth

Нещата нямат ключ "пълен ташак/екстра". С покачване на цената, качеството расте.

Човек може да се научи и на китара за 200 лв, и на такава за 2000.

Трябва обаче да му е приятна, да не е дръвце, да намира нещо приятно в нея и да му е лесна.

 

Според мен за метъл обучение стават:

Разните HSH китарки с флойд за по около 500-600 лв.

 

За любители на по-акустичен звук:

Страт/ЛП и др. копия, които са от по-свестни материали като тела от елша, махагон и т.н.

Може би и липа, но тя все пак е по-популярна след горните метълски китари.

Споменавал съм в други теми, че когато липата не е ОК(кофти е), тогава тя никак не звучи добре, (не че по принцип е лошо дърво...). Мисля че при нея разликата е по-осезаема.

 

По-надолу разните агатиси, шперплати, чамове, брезички, бамбуци и т.н. влизат в категорията ташак, колкото и лошо да звучи това.

 

Не, че човек не може да се научи на тях, обаче страт копията от по-истински материали не са много по-скъпи, а ЛП-копията се въртят около 500-така. Мисля си, че макар тийновете да не трябва да залитат по китарите за хиляди ако нямат пари, то може да съберат колкото да си купят малко по-хубавка китарка.

 

Ако става въпрос за закупуване на каквото и да е най евтино, тогава пък страшните разграничения squier vs stagg vs behringer vs factor ми се виждат смешни..

 

Според мен е най-добре да се гледат материалите - именно защото от материали са направени китарите, не от марки и надписи.

 

Има китари за 150, 300, 400 и 500, 600... лв от шперплат, агатис и чам.

Има китари за 150, 300, 400, 500, 600... лв от елша.

Има китари за 400, 500, 600.... лв от махагон, липа и други по-приемливи дървета.

 

Защо тогава трябва да купуваме шперплат, агатис и чам?

Това според мен трябва да се запитат тийнейджърите, а не да гледат толкова какво пише на главата и да се карат за squier vs stagg vs behringer vs factor щото едното било по-реномирана марка от другото и имало 1748 пъти по-як звук..

 

От личен опит с МНОГО евтини китари мога да заявя, че въпреки толерансите в качеството на дървесината, китарите, направени от подходящите материали ВИНАГИ звучат по-добре и имат по-равномерен звук и по-слабо изразени глухи тонове от китарите, изработени от разните заместители.

 

Между другото - мисля си, че ще е добре да помолим модераторите да преместят разговорите по последната тема в друга тема - има какво да се прочете.

Редактирано от Evtim Djerekarov
  • Отговори 182
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Отговорено

Това е дъфкано вече....не виждам кво може да се научи от тая тема.

И без това стана твърде много офтопик ....

...всъщност толкова много офф в оффа и всичкия тоя офф в общия офф си е прекалено оффтопик. :thumbs_up:

Евто ,казвай си фаворитите и си копвай темата на харда ,че знае ли човек кво ще стане. :hysterical:

Отговорено

Евто, аз имах предвид друго. Смятам, че един музикант трябва да следва есетествения си път на развитие. Демек да почва с няква евтинка китара и като усети и има слуха да разбере, че тя вече не му е достатъчна, да мине на следващото ниво. И така до където стигне. Аз почнах с една нечовешка пръчка Йолана, след това разбрах, че ми трябва друга китара и т.н. Стандартна музикална еволюция. Не казвам, че всеки трябва да започе с няква гега. Казвам, че в един момент притежаването на един скъп (който не е задължително да е хубав) инструмент измества свиренето, упражненията и душата.

Отговорено

...аз лично не съм против това да се купуват бюджетни китари на начинаещите...тъкмо напротив...именно така е най-правилно...с изключение на редките случаи когато китарата е толкова лощо изработена че би могла да отврати детето от музикални занимания завинаги...обаче хората закупили си бюджетни китари започват да претендират че те са по-добри или поне на нивото на професионалните такива...което е невъзможно...за това изобщо се включвам аз в този спор...

Отговорено (Редактирано)

@Trysth

Да де, за това говорех и аз. Със всичко може, но може и човек да поизбере повечко. Не е излишно. Често не е и свързано с пари.

Редактирано от Evtim Djerekarov
Отговорено
Евто, аз имах предвид друго. Смятам, че един музикант трябва да следва есетествения си път на развитие. Демек да почва с няква евтинка китара и като усети и има слуха да разбере, че тя вече не му е достатъчна, да мине на следващото ниво. И така до където стигне. Аз почнах с една нечовешка пръчка Йолана, след това разбрах, че ми трябва друга китара и т.н. Стандартна музикална еволюция. Не казвам, че всеки трябва да започе с няква гега.

 

Тъй, както си го писал излиза че , китарата според "бойните" заслуги :thumbs_up:

Мисля че няма такова нещо. Дали ще имаш скъп муз. инструмент, зависи от уменията ти като музикант, точно толкова колкото от това зависи дали ще имаш последен модел Мерцедес...

Казвам, че в един момент притежаването на един скъп (който не е задължително да е хубав) инструмент измества свиренето, упражненията и душата.

 

Да да , много кисело това грозде :hysterical:

Отговорено

Аз лично смятам, че един китарист трябва да почне с каквото му е по джоба ( или на родителите му, според възрастта).Няма правило, което да казва, че начинаещите трябва да започват с мотики, на които да чукат примерно 5 години, докато усетят какво е мъка. Само би липсвало да го правят на планинска поляна, до поток ( без диня в него ), около тях да се сменят сезоните, а стар китарист-дядка с рядка бяла брада да ги бие по главата като гелпят бендовете, от време на време да ги размазва на някой джем и на края на петилетката да им връчи махагонова стрела с черен флойд и абаносов фингърборд, правена от прочутия майстор Тошира Микура (Диката в нашия случай) в един далечен манастир ( разбирай в Мараша, Пловдив), с която да раздават шред и справедливост по света.

 

. Във всеки случай съм сигурен в едно, даже и да започнеш с кофти китара, ако наистина си мераклия и достатъчно талантлив, пак ще се научиш да свириш (под котфти все пак не разбирам руска кухарка, под първа струна на 12ти праг на която, можеш да си мушнеш малкия пръст, бе з да докоснеш праговете), макар, че с хубава ще ти е много по приятно. Аз поне така започнах и макар, че още в началото на 90те, свирих по добре от много от хората тук ( във форума), до 97ма свирих само с каквото взимах на заем от приятели и познати, просто защото нямах нищо годно за целтта. Може би щеше да е по добре да имах всичко, което искам ( а то беше Крамер с флойд на времето :thumbs_up:, но непременно кърваво червен ), но в края на краищата на всичко му идва времето, стига да не свърши мерака първи. Винаги съм го казвал и пак ще го кажа. Преди 15тина години имаше един пич в Пловдив ( Здраво ), който свиреше на нечовешки брадви блус така, както аз никога няма да го докарам, та било то и на Гибсън

Отговорено
....и на края на петилетката да им връчи махагонова стрела с черен флойд и абаносов фингърборд, правена от прочутия майстор Тошира Микура (Диката в нашия случай) в един далечен манастир ( разбирай в Мараша, Пловдив), с която да раздават шред и справедливост по света.

 

Адашче, нещо намекваш ли ;):thumbs_up:

Отговорено

Всички прилики с действителни лица и събития са случайни :thumbs_up: Просто твоята ми е останала в главата от последния път като бях там ;)

Отговорено (Редактирано)
Според мен е най-добре да се гледат материалите - именно защото от материали са направени китарите, не от марки и надписи.

Защо тогава трябва да купуваме шперплат, агатис и чам?

 

Айде стига си развива теории и заблуждава хората - агатиса е най-гадното дърво, за това Скуаяр Стандарт звучи поне 10 пъти по-добре от моделите от елша и не по-зле от мексиканските :hysterical:

 

А пък първите телекастери от чам са мега-гадни, затова сега струват милиони бройката (само заради надписа Fender), нали така- чам-шперплат все едно - не звучи и тфа си е?

Редактирано от Overdrive
Отговорено
А пък първите телекастери от чам са мега-гадни, затова сега струват милиони бройката (само заради надписа Fender),

Струват ,защото са с колекционерска стойност,но пък кой е казал,че колекционерските китари звучат добре?!

Отговорено
Според мен е най-добре да се гледат материалите - именно защото от материали са направени китарите, не от марки и надписи.

Защо тогава трябва да купуваме шперплат, агатис и чам?

 

Айде стига си развива теории и заблуждава хората - агатиса е най-гадното дърво, за това Скуаяр Стандарт звучи поне 10 пъти по-добре от моделите от елша и не по-зле от мексиканските :greenball:

 

А пък първите телекастери от чам са мега-гадни, затова сега струват милиони бройката (само заради надписа Fender), нали така- чам-шперплат все едно - не звучи и тфа си е?

 

 

Друже, имам един приятел в Берн, който има музикален магазин. Има един Страт началото на 50те ( не искам да лъжа за точната годината ), не е за продан, само за украса. В добро състояние предвид , че е на повече от 50 години. Няколко пъти съм свирил на него от любопитство

 

Еми освен крастата и манията, честно казано като звук не може да се мери даже и с моя, а той е от началото на 80те и има къде къде по добри. Иначе не ща и да си помисля колко ще струва, ако решат да го продават.

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.