Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

  • Отговори 182
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Отговорено

Ами чуй някои от клийн семплите на kolio_k в раздел "Семпли" примерно - аз за това говоря, като става дума за "качествен звук".

Отговорено
Иначе едни к'е'тайски слушалки тук имат честотен обхват 5-40000 Хц-а, а Байердинамика 20-25000 Хц-а, но звучи около 20 пъти по-добре.

 

Кеф! :):):bravo:

 

Доколкото знам човешкото ухо възприема 20-20000 Хц-а... +/- 10% (в най-крайния случай)...

 

"честотен обхват 5-40000 Хц-а" ми звучи, като слушалки за кучета :bravo:

 

Иначе, нищо лично, просто се кефя какви чудесии може да роди "болния" китайски мозък...

Някой беше казал, че на японците им трябва отделна планета... Като гледам и китайците са за там.

 

@Rammkopf

Мисля, че идеята ти, всъщност хич не е лоша... Най-малкото притежателите на ултра-скъпи китари ще се успокоят, че инструментите им са по-добри от останалите. Аз лично, с радост бих участвал в едно такова "групово замерване" на характеристики. Особено на хармониците произведени от различните китарки (нали уж, това е важното за "цвета" на звука) :bravo:

Та, с 2 думи, ако кажеш какъв софт да ползвам (и малко повече инфо за него) с радост бих се включил в експеримента.

Отговорено

Абе ,пичове,кво ще мерите-за сравнително отскоро свирещи дори да пуснат скъпа китара или учебен евтинджос през менте процесор на хай-гейн разлика почти няма..

Качествения инструмен се усеща най-вече от свирещия и при свирене на чисто или с бууст през добър амп-усещането е съвсем различно.

Отговорено
Абе ,пичове,кво ще мерите-за сравнително отскоро свирещи дори да пуснат скъпа китара или учебен евтинджос през менте процесор на хай-гейн разлика почти няма..

Качествения инструмен се усеща най-вече от свирещия и при свирене на чисто или с бууст през добър амп-усещането е съвсем различно.

 

Е, та то ако ще се мери, трябва да е с някакви предварително дефинирани параметри (без ефекти, "стандартен" строй и т.н.)

Иначе такава мазилка ще настане...

Отговорено

Здравейте отново! :) Развихри се ултра дива тема. Момчета, Оспокойте топките. Нали всички тук разбираме, че говорим за различни класове китари? И на всички ни е ясно, че евтините китари са насочени към начинаещите ентусиасти, които само искат да пробват дали ще се закрастят по свирене, без да се набутват излишно? Аз все още съм с евтиния Strat Affinity, защото ми е подарък за 20-тата годишнина и за 8 години си се привързах към него. Свикнал съм му на усета и на мурафетите, има сантиментална стойност и т.н. Наистина, доживях момента, в който фабричните му адаптери не ми стигаха като "ритник" и преминах на ъпгрейд с DiMarzio humbucker в корпус на single-coil на bridge позиция. Резултатът беше умопомрачителен, в добрия смисъл на думата! И все пак, пазя си оригиналните neck и middle адаптери, засега. Чакам тези дни да ми пристигнат още два DiMarzio - Super Dist S и Tone Zone S. :greenball: Не ме разбирайте погрешно. HillBilly, реакциите ти са излишно остри! Идеята ми произлиза от факта, че колкото и да са евтинджос китарите, все за свирене стават. И целта е да видим доколко, аджаба, са по-зле от други, по-скъпи метли. Нека не сме голословни в преценките си и да видим какво ще покажат графиките. Правя го от личен интерес и любопитство, а не с цел да докажа, че китайски garage-brand е на едно ниво с PRS Custom, примерно. ;) И понеже на всички са ни известни достойнствата на китарите над 1000-1500 лева, нека видим как ше се представят entry-level метлите, метнати в директен shootout ... или директно в печката - кой как си реши. :)

 

EvtimDjerekarov, искаше да се покъртиш от тон. Ми ... ей го на. :greenball:

 

http://www.youtube.com/watch?v=vO9c85YwhyU

 

Можеш да се покъртиш и от ужасното и свирене. Мо'е да немам талант, но за сметка на това съм тъп. :hysterical: Ама имам и други такива хубави качества. Записът е осъществен посресдством S-Amp by Nikifena, gain на около 50%. Бленда ... не помня, мамка му, но мисля, че е California->Hot wired->Off axis. Началните акорди са през DM Chopper-a, lead партията е на neck адаптера (все още stock).

 

Относно софтуера за вадене на АЧХ - казва се Realtime Analyzer (RTA). Ще намеря директен линк и ще го поствам. Но си мисля, че всяка по-сериозна програма за звукозапис и аудио-обработка (Sound Forge / CoolEdit Pro) ще свърши същата работа с вградения си спектрален анализатор. Интересно ми е къде са им честотните срязвания на тия к'е'тайски адаптери. Навремето бях чел из нета, че най-скъпите и качествени китари имат честотен диапазон някъде между 80Hz и 5kHz. Ако нашите шир-потреби са между 150Hz и 3kHz, добре е. :lol: Ще пробвам да направя някакво замерване такова при първа възможност, за да ви покажа каква точно ми е идеята. Нека се включат и колеги с по-скъпи китари! :) Защото моята навремето я сравнявах на слух с истински Fender Strat правен в California на чист тон през Park (by Marshall) G10 MK-II и разликата беше едва доловима (мойте адаптери вадеха леко mud-лив звук :D ).

 

Наречете ме "извратен", но твърдо стоя зад мнението си, че евтините китари имат своето място на пазара и в сърцата на свирачите. Затова, не така с леката ръка. ;)

Отговорено

Е, не можах да се покъртя - звука е приличен, обаче нямаш ли некой баш клийн семпъл, където свириш динамично на МНОГО усилено.... :)

Отговорено (Редактирано)

@Rammkopf

Е, останах малко разочарован...

АЧХ-то е ясно... Него наистина с 1000 софта можеш да го направиш... По-скоро бих се накефил на някакъв анализ на хармониците...

Сещам се, че в университета смятахме 2-ри, 3-ти, 5-ти, N-ти хармоник и т.н. (вярно, че беше малко в по-друга връзка, ама...)

По-скоро някакъв "анализ" на тембъра би ми бил по-интересен... Де да знам, не база спектъра на сложното трептене, да се прави някакъв дедукционен анализ за броя и силата на простите синусоиди... С нещо такова очаквах да ме гръмнеш... Ама май само си мечтая...

 

Нищо де, като кажеш лепваме и АЧХ само...

Но, понеже си е твоя идеята, ти предлагам да въведеш някакви правила за мерене... Аз вече дадох 2 предложения:

1) Китарата се мери без каквито и да било ефекти

2) Ползва се някакъв "стандартен" строй (не е задълже да е италиански)...

И т.н.

 

EDIT: Всъщност сега, като се замисля SoundForge май имаше някакъв спектрален анализ... Ще трябва да му хвърля едно око довечера.

Редактирано от S-cape
Отговорено

Аз свиря акустичен дет граинд с Орфеи и който каже ,че китарата нямала динамика да вземе да ме разведе... Може да не е СГ, ЛП- пипера или Дистроер ама в моето село съм яко на мода.

Отговорено (Редактирано)

@ Рамкопф

 

Както по горе писах, ако първия ти пост ( този , в който говориш, че и евтините китари са си много добри и няма нужди от скъпи инструменти ) засяга само начинаещи китаристи, се извинявам за по острия си тон и до голяма степен съм съгласен с теб. Не че има нещо лошо всеки да си купува китара по мерака и джоба, но един напълно начинаещ трудно ще отличи добър инструмент, от не до там добър, освен по марката и вида, а напоследък и евтините ги правят доста лъскави

 

Иначе, що се отнася до твоя саунд, предвид с какво и как е записан се чува задоволително. Но по този начин за китарата почти нищо не може да се каже.

Това, което ми направи впечатление на първо слушане и доколкото условията позволяват е че на 11ти праг 3та струна (фа#) имаш състейн около 2 и половина секунди, въпреки драйва , а това е доста незадоволително :) Мисля, че китарата ти не го харесва този тон, освен ако състейна не е такъв навсякъде (не ми се вярва, за този клас е характерен неравномерния състейн). Ако свириш това същото нещо с усилена апаратура, на втората секунда саунда ще избие във фиидбек ( ако приемем, че си с хубави адаптори, защото иначе и без това ще ти се скъсат ушите от микрофонии). Това именно, както и острия неприятен тембър на чисто ( не говоря за твоята китара, не съм я чувал, а по принцип) са проблеми, които смяна на адаптери, добри кубета или ефекти или каквото и да е друго не биха могли да решат, понеже идват от качеството на материала и направията.

Редактирано от kolio_k
Отговорено
@Rammkopf

Е, останах малко разочарован...

АЧХ-то е ясно... Него наистина с 1000 софта можеш да го направиш... По-скоро бих се накефил на някакъв анализ на хармониците...

Сещам се, че в университета смятахме 2-ри, 3-ти, 5-ти, N-ти хармоник и т.н. (вярно, че беше малко в по-друга връзка, ама...)

По-скоро някакъв "анализ" на тембъра би ми бил по-интересен... Де да знам, не база спектъра на сложното трептене, да се прави някакъв дедукционен анализ за броя и силата на простите синусоиди... С нещо такова очаквах да ме гръмнеш... Ама май само си мечтая...

 

Нищо де, като кажеш лепваме и АЧХ само...

Но, понеже си е твоя идеята, ти предлагам да въведеш някакви правила за мерене... Аз вече дадох 2 предложения:

1) Китарата се мери без каквито и да било ефекти

2) Ползва се някакъв "стандартен" строй (не е задълже да е италиански)...

И т.н.

 

Батко, надут и вдъхновен от "новаторската си идея", т'ва исках да го правя навремето в университета с моята китара (още оттогава ми се въртят такива глупости в главата). На честотен анализатор Bruel&Kjaer. По време на едно от упражненията по "Уреди за измерване на физико-механични величини". :hysterical: Отрязаха ме, ... щот' тъй. Даже бях писал писмо до Fender Guitars (представи си за к'ва наглост говоря), за да ги питам дали могат да ми дадат по-подробна спецификация на дървото за моята китара и елементите, използвани за хардуера. Получих отговор, че "the guitar has been crafted in China and in-depth technical specification is scarce or simply not available", или нещо в тоя дух. Не съм спец в изчисляването на хармоници, нито пък съм корифей на FFT и логаритмите. Аз си мислех по-скоро за резонансната честота и броя обертонове, които е способен да възпроизведе адаптерът. RTA е приличен честотен анализатор и прави апроксимация, използвайки зверски брой семпли (не помня точно число), така че и твоите желания не са непостижими. Ся, ако си спомня и учебния материал от лекциите и упражненията по УИФМВ ... :)

Отговорено
Както по горе писах, ако първия ти пост ( този , в който говориш, че и евтините китари са си много добри и няма нужди от скъпи инструменти ) засяга само начинаещи китаристи, се извинявам за по острия си тон и до голяма степен съм съгласен с теб. Не че има нещо лошо всеки да си купува китара по мерака и джоба, но един напълно начинаещ трудно ще отличи добър инструмент, от не до там добър, освен по марката и вида, а напоследък и евтините ги правят доста лъскави

 

Иначе, що се отнася до твоя саунд, предвид с какво и как е записан се чува задоволително. Но по този начин за китарата почти нищо не може да се каже.

Това, което ми направи впечатление на първо слушане и доколкото условията позволяват е че на 11ти праг 3та струна (фа#) имаш състейн около 2 и половина секунди, въпреки драйва , а това е доста незадоволително :) Мисля, че китарата ти не го харесва този тон, освен ако състейна не е такъв навсякъде (не ми се вярва, за този клас е характерен неравномерния състейн). Ако свириш това същото нещо с усилена апаратура, на втората секунда саунда ще избие във фиидбек ( ако приемем, че си с хубави адаптори, защото иначе и без това ще ти се скъсат ушите от микрофонии). Това именно, както и острия неприятен тембър на чисто ( не говоря за твоята китара, не съм я чувал, а по принцип) са проблеми, които смяна на адаптери, добри кубета или ефекти или каквото и да е друго не биха могли да решат, понеже идват от качеството на материала и направията.

 

Състейнът става доста по-дълъг, когато свиря през кубето и наистина избива в микрофония. :hysterical: А на сухо състейн нема. Не съм го и очаквал. :greenball: Като си купувах китарата, не познавах такъв термин. :greenball:

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.