preIbanez Отговорено Ноември 13, 2007 Отговорено Ноември 13, 2007 1.Саунддизайнера - китариста или друг който върти копчетата на усилвателите и ефектите 2.Усилвателя или преампа 3.Ефектите 4.Адаптерите на китарата 5.Дървото на китарата 6.Конструкцията на китарата 7. Китариста с начина му на звукоизвличане от инструмента Цитирай
kolio_k Отговорено Ноември 13, 2007 Автор Отговорено Ноември 13, 2007 Виждам,че преобладаващото мнение е че най важното нещо за саунда е задкитарното устройство.Аз ,разбира се съм напълно съгласен с това,но не това имах предвид.Въпроса ми всъщност беше кое е ,според вас е най определящото за това дали една китара е наистина добра(в смисъл дърво,конструкция,адаптери,хардуер и тн.),а това съответно изкл'чва китариста ,ефектите амповете и тн.Просто явно не съм задал въпроса ,за което се извинявам. Може би и тази тема е обсъждана вече,но аз не открих нищо по въпроса.Както и да е,всъщност питам,защото напоследък имах възможност да сравнявам доста различни инструменти като конструкция,материали и идея,но със сходна или почти идентична електроника(аз съм много голям любител на винтейдж адаптерите и всиките ми китари с хъмбъкъри завършват рано или късно с Алнико ПАФ ,в повечето случаи Гибсън.Резултатите са наистина ужасно различни,от което аз,лично за себе си,вадя изводите,че може би най важни за саунда са дървото и конструкцията.Скоро си говорехме с Диката за тези работи и неговото мнение (а той разбира много от тези работи,ако съдя от саунда на инструментите му с които съм свирил)беше ,че наистина добрият саунд на един инструмент(който е примерно е 10 процента по добър от приличния такъв,не повече) се формира от много малки детайли ,чиито натрупване води до качествени (или некачествени)изменения Та ми беше интересно какво мислите вие Цитирай
Delyan Отговорено Ноември 13, 2007 Отговорено Ноември 13, 2007 Според мен най-важни за китарата са дървото и сглобката. Електрониката винаги можеш да бъде сменена, но ако се тръгне да се сменя гриф или тяло това вече става друга китара, та дори и чисто визуално. Дори и хардуеъра на китарата смятам, че е по-важен от електрониката. Не искам въобще да кажа, че електрониката няма значение ...напротив, но смятам че добрата електроника предава с минимални загуби акустичните качества като просто допълнително ги "дооцветява", а акустичните качества зависят най-вече от дърво, сглобка и хардуеър. п.п. Иначе няма спор, че операторът на струните има решаващо значение Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Ноември 14, 2007 Отговорено Ноември 14, 2007 1. Задкитарното устройство, не само заради свиренето, а и зараду ухото, и правилния подбор на по-нататъшните детайли. Според мен, човек, разполагащ с малко техника(реверб-р, компресор, това онова), може да направи много приятен звук дори без да използва устройства, специално направени за китара. Както и е възможно(и много често точно така става), човек да направи неслушаема виелица с първокласна китарна апаратура. Затова си мисля, че от човека зависи всичко. Както трябва човекът да може да свири добре, така трябва и да има малко слушателска култура, познания за различните ефекти, изобщо култура на свирене с ел. китара. Някак си това "аз много свиря на ел. китара, обаче хептен нищо не разбирам от звук", трябва да го каже човек, който или няма никакъв слух, или е крайно незаинтересован относно свиренето на ел. китара. 2. Човека, който ти прави звука, когато свириш пред хора(пак по същите съображения). Цитирай
Efo Отговорено Ноември 14, 2007 Отговорено Ноември 14, 2007 Защо ми се струва че пропускаме и друг важен елемент - струните - на практика звука тръгва от тях... Цитирай
Hillbilly Отговорено Ноември 14, 2007 Отговорено Ноември 14, 2007 Много бих искал да мога да сравнявам на място две китари със солидно тяло, едната от считан за добър дървесен материал и другата от съвременни синтетични материали (пластмаси ли са, сплави ли са... още не зная със сигурност, но чувам че има такива проекти на Ямаха, Ибанез... абе пак от средите на тамагочитата). Да, ако китарите се сравняват "на сухо" със сигурност ще имат различен тембър... това е очевадно предвид материала! Но не съм сигурен кой от двата п́о би ми допаднал... просто не съм сравнявал два такива инструмента "на сухо". Ми отиваш в РФ и сравняваш американски Фендр с някой Скуайър (нищо че не е пластмасов) и ще видиш/чуеш разликата.Общо взето на хубав инструмент като изсвириш 1 тон с атака,тона се чува по-силно,отколкото ако удариш акорд,и обратното за конвейрните.Ако дървото не е добро/изсъхнало естествено няма хубав Тон,което може само да се усети/чуе. Цитирай
Dikata Отговорено Ноември 15, 2007 Отговорено Ноември 15, 2007 налагало се е в процес на бачкане да се правят доста тестове.няма да описвам надьлго ,но ще дам един пример-опит сьс стар squier.та значи вземаме му грифа и го слагаме на фендерско тяло 86(оригинално) и seymour duncan адаптери.после махаме този гриф и слагаме друг ,обаче по висок клас като материал.резултата-грифа от squier има доооооста по кьс и неравномерен по позициите тон!!!после слагаме на сьщото тяло изцяло кленов гриф-много добьр дьльг тон,с друг нюанс,но пак мнооооого по добьр от гореспоменатия на скуаяра.после самия тои с неговия си гриф се сравнява с кои да е от другите грифове,сложени на фендерското тяло и резултата-още по зле за скуаяра,защото тялото е от шперплат!примери още много.... та нека да не влияе дьрвенията вьрху саунда!иначе другите фактори-много ясно,ама според мен пьрвото нещо след рьцете и главата на китариста е китарата.да припомня ,че kolio_k в началото на темата упомена ,че става вьпрос за качествен саунд,а не за вечния спор дали кремона или пьлдин са по добри.... Цитирай
Smokejack Отговорено Ноември 15, 2007 Отговорено Ноември 15, 2007 Аз също смятам,че дървото и конструкцията на дадена китара са най важни за хубавия(лошия) тон на инструмента.Защото каквито и адаптери да се слагат на китара от некачествени материали,те ще облагородят лошият тон,но никога няма да направят от скапания инструмент,хубав.Докато ако на една хубава китара се слагат различни адаптери,то тогава разликата в звука е осезаема. Цитирай
kolio_k Отговорено Ноември 23, 2007 Автор Отговорено Ноември 23, 2007 Ето няколко семпъла,които демонстрират евентуалните разлики между между китари с еднакви адаптори,но с различна конструкция и правени от различни материали http://forum.muzikant.org/index.php?showtopic=31053 Цитирай
dug_aldrich Отговорено Март 18, 2008 Отговорено Март 18, 2008 Според мен най зависи от: 1.Китаристът. 2.Кубето или там усилвател ли ще да е, кабинет ли, някъв...... 3.Евентуално някакъв ефект. 4Самата китара. Естествено не отричам, че една махагонова китара ще звучи по-яко от такава с обикновено дърво. Цитирай
Alexi Отговорено Март 20, 2008 Отговорено Март 20, 2008 аз ще го кажа така... хубав саунд = активен EMG бридж + амп(над 1000 лв) + пресети по вкус + да кажем някакво хай гейн камионче Цитирай
Overdrive Отговорено Март 20, 2008 Отговорено Март 20, 2008 въпроса беше не с какви адаптери според твоя вкус е най-добрия звук, а според теб кое от всичко е най-определящо за добрия звук и като имаш къстъм хай-гейн амп ще си хвърлиш камиончетата в казана ма айде да не се заяждам Цитирай
sa6tiat Отговорено Ноември 26, 2008 Отговорено Ноември 26, 2008 Аз също смятам,че дървото и конструкцията на дадена китара са най важни за хубавия(лошия) тон на инструмента.Защото каквито и адаптери да се слагат на китара от некачествени материали,те ще облагородят лошият тон,но никога няма да направят от скапания инструмент,хубав.Докато ако на една хубава китара се слагат различни адаптери,то тогава разликата в звука е осезаема. Стефане, я разкажи за Фил Кембъл и диалога с него за Винтиджа? Ако е вярно, а не са легенди... ? Цитирай
Valserp Отговорено Ноември 26, 2008 Отговорено Ноември 26, 2008 (Редактирано) Ъм... състейн и добър тон няма как да излязат само от адаптерите. Отчетлива атака и подходящ output пък не зависят само от дървото. Няма как да ги отделим, според мен, но все пак... Ако съм закъсал откъм пари китарист: Ако свиря по-чисти неща, може и с лек драйв, бих избрал китара с по-добро дърво, Ако свиря хай-гейн ще избера талпа с горещи адаптери(висок аутпут, много среди). Но пък оттам нататък могат да се навържат толкова много неща по чейна, че понякога се чудя "Наистина ли има чак толкова голямо значение?!" Редактирано Ноември 26, 2008 от Valserp Цитирай
Hillbilly Отговорено Ноември 26, 2008 Отговорено Ноември 26, 2008 Ъм... състейн и добър тон няма как да излязат само от адаптерите Точно това излиза от дървенията и конструкцията,адаптерите играят върху "цветноста" на тона ,а динамика и китка си требе.. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.