Jump to content
Българският форум за музиканти

Какво според вас е определящо за добрия саунд


kolio_k

Recommended Posts

1.Саунддизайнера - китариста или друг който върти копчетата на усилвателите и ефектите

 

2.Усилвателя или преампа

 

3.Ефектите

 

4.Адаптерите на китарата

 

5.Дървото на китарата

 

6.Конструкцията на китарата

 

7. Китариста с начина му на звукоизвличане от инструмента

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 39
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Виждам,че преобладаващото мнение е че най важното нещо за саунда е задкитарното устройство.Аз ,разбира се съм напълно съгласен с това,но не това имах предвид.Въпроса ми всъщност беше кое е ,според вас е най определящото за това дали една китара е наистина добра(в смисъл дърво,конструкция,адаптери,хардуер и тн.),а това съответно изкл'чва китариста ,ефектите амповете и тн.Просто явно не съм задал въпроса ,за което се извинявам.

 

Може би и тази тема е обсъждана вече,но аз не открих нищо по въпроса.Както и да е,всъщност питам,защото напоследък имах възможност да сравнявам доста различни инструменти като конструкция,материали и идея,но със сходна или почти идентична електроника(аз съм много голям любител на винтейдж адаптерите и всиките ми китари с хъмбъкъри завършват рано или късно с Алнико ПАФ ,в повечето случаи Гибсън.Резултатите са наистина ужасно различни,от което аз,лично за себе си,вадя изводите,че може би най важни за саунда са дървото и конструкцията.Скоро си говорехме с Диката за тези работи и неговото мнение (а той разбира много от тези работи,ако съдя от саунда на инструментите му с които съм свирил)беше ,че наистина добрият саунд на един инструмент(който е примерно е 10 процента по добър от приличния такъв,не повече) се формира от много малки детайли ,чиито натрупване води до качествени (или некачествени)изменения

 

Та ми беше интересно какво мислите вие

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен най-важни за китарата са дървото и сглобката. Електрониката винаги можеш да бъде сменена, но ако се тръгне да се сменя гриф или тяло това вече става друга китара, та дори и чисто визуално. Дори и хардуеъра на китарата смятам, че е по-важен от електрониката. Не искам въобще да кажа, че електрониката няма значение ...напротив, но смятам че добрата електроника предава с минимални загуби акустичните качества като просто допълнително ги "дооцветява", а акустичните качества зависят най-вече от дърво, сглобка и хардуеър.

 

п.п. Иначе няма спор, че операторът на струните има решаващо значение <_<

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. Задкитарното устройство, не само заради свиренето, а и зараду ухото, и правилния подбор на по-нататъшните детайли.

 

Според мен, човек, разполагащ с малко техника(реверб-р, компресор, това онова), може да направи много приятен звук дори без да използва устройства, специално направени за китара. Както и е възможно(и много често точно така става), човек да направи неслушаема виелица с първокласна китарна апаратура.

 

Затова си мисля, че от човека зависи всичко. Както трябва човекът да може да свири добре, така трябва и да има малко слушателска култура, познания за различните ефекти, изобщо култура на свирене с ел. китара. Някак си това "аз много свиря на ел. китара, обаче хептен нищо не разбирам от звук", трябва да го каже човек, който или няма никакъв слух, или е крайно незаинтересован относно свиренето на ел. китара.

 

2. Човека, който ти прави звука, когато свириш пред хора(пак по същите съображения).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много бих искал да мога да сравнявам на място две китари със солидно тяло, едната от считан за добър

дървесен материал и другата от съвременни синтетични материали (пластмаси ли са, сплави ли са... още

не зная със сигурност, но чувам че има такива проекти на Ямаха, Ибанез... абе пак от средите на тамагочитата).

 

Да, ако китарите се сравняват "на сухо" със сигурност ще имат различен тембър... това е очевадно предвид материала!

Но не съм сигурен кой от двата п́о би ми допаднал... просто не съм сравнявал два такива инструмента "на сухо".

Ми отиваш в РФ и сравняваш американски Фендр с някой Скуайър (нищо че не е пластмасов) и ще видиш/чуеш разликата.Общо взето на хубав инструмент като изсвириш 1 тон с атака,тона се чува по-силно,отколкото ако удариш акорд,и обратното за конвейрните.Ако дървото не е добро/изсъхнало естествено няма хубав Тон,което може само да се усети/чуе.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

налагало се е в процес на бачкане да се правят доста тестове.няма да описвам надьлго ,но ще дам един пример-опит сьс стар squier.та значи вземаме му грифа и го слагаме на фендерско тяло 86(оригинално) и seymour duncan адаптери.после махаме този гриф и слагаме друг ,обаче по висок клас като материал.резултата-грифа от squier има доооооста по кьс и неравномерен по позициите тон!!!после слагаме на сьщото тяло изцяло кленов гриф-много добьр дьльг тон,с друг нюанс,но пак мнооооого по добьр от гореспоменатия на скуаяра.после самия тои с неговия си гриф се сравнява с кои да е от другите грифове,сложени на фендерското тяло и резултата-още по зле за скуаяра,защото тялото е от шперплат!примери още много....

та нека да не влияе дьрвенията вьрху саунда!иначе другите фактори-много ясно,ама според мен пьрвото нещо след рьцете и главата на китариста е китарата.да припомня ,че kolio_k в началото на темата упомена ,че става вьпрос за качествен саунд,а не за вечния спор дали кремона или пьлдин са по добри....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също смятам,че дървото и конструкцията на дадена китара са най важни за хубавия(лошия) тон на инструмента.Защото каквито и адаптери да се слагат на китара от некачествени материали,те ще облагородят лошият тон,но никога няма да направят от скапания инструмент,хубав.Докато ако на една хубава китара се слагат различни адаптери,то тогава разликата в звука е осезаема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето няколко семпъла,които демонстрират евентуалните разлики между между китари с еднакви адаптори,но с различна конструкция и правени от различни материали

http://forum.muzikant.org/index.php?showtopic=31053

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 months later...

Според мен най зависи от:

 

1.Китаристът.

 

2.Кубето или там усилвател ли ще да е, кабинет ли, някъв......

 

3.Евентуално някакъв ефект.

 

4Самата китара.

 

Естествено не отричам, че една махагонова китара ще звучи по-яко от такава с обикновено дърво.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз ще го кажа така... хубав саунд = активен EMG бридж + амп(над 1000 лв) + пресети по вкус + да кажем някакво хай гейн камионче ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

въпроса беше не с какви адаптери според твоя вкус е най-добрия звук, а според теб кое от всичко е най-определящо за добрия звук :greenball:

 

и като имаш къстъм хай-гейн амп ще си хвърлиш камиончетата в казана ма айде да не се заяждам

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 8 months later...
Аз също смятам,че дървото и конструкцията на дадена китара са най важни за хубавия(лошия) тон на инструмента.Защото каквито и адаптери да се слагат на китара от некачествени материали,те ще облагородят лошият тон,но никога няма да направят от скапания инструмент,хубав.Докато ако на една хубава китара се слагат различни адаптери,то тогава разликата в звука е осезаема.

 

Стефане, я разкажи за Фил Кембъл и диалога с него за Винтиджа?

 

Ако е вярно, а не са легенди...

 

?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ъм... състейн и добър тон няма как да излязат само от адаптерите.

Отчетлива атака и подходящ output пък не зависят само от дървото.

Няма как да ги отделим, според мен, но все пак... Ако съм закъсал откъм пари китарист:

 

Ако свиря по-чисти неща, може и с лек драйв, бих избрал китара с по-добро дърво,

Ако свиря хай-гейн ще избера талпа с горещи адаптери(висок аутпут, много среди).

 

Но пък оттам нататък могат да се навържат толкова много неща по чейна, че понякога се чудя "Наистина ли има чак толкова голямо значение?!"

Редактирано от Valserp
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ъм... състейн и добър тон няма как да излязат само от адаптерите

Точно това излиза от дървенията и конструкцията,адаптерите играят върху "цветноста" на тона ,а динамика и китка си требе.. :ok:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.