Грация Отговорено Септември 14, 2007 Отговорено Септември 14, 2007 Нещото, което е на 1 място за мен - емоцията, която носи самият глас, независимо от емоцията на самата песен и текста. За пример - почти винаги настръхвам, когато слушам Милена, докато Тария (Найтуиш) не може да ме трогне така, честно. Пак повтарям в случая коментирам като слушател, а не като певица! По същата логика - Ковърдейл (Пърпъл, Уайтснейк) ми е любимия глас на всички времена - много чувствен и ужасно красив. Харесвам го много повече от Фреди Меркюри, който е абсолютен великан (в този пример, разликата е, че Ковърдейл е безспорно също много добър певец). На второ място по значение поставям стила. Защото примерно чудесно знам, че Еми Лий (Еванесънс) има добър диапазон, но доскоро имаше слаба техника и въпреки всичко много харесвам групата, бих казала дори, че ме вдъхновява именно тяхната музика. Смело мога да кажа, че много добри певци могат да ме отблъскнат с претруфена техника, още повече, когато я поставят на неподходящи места. Цитирай
Katsko Отговорено Септември 14, 2007 Отговорено Септември 14, 2007 Тука ше го раздам малко мистично, ама ето моят отговор като доста музика изслушал човек особено на живо. Впечатлявам се от вокалисти излезли на сцената не за да си "изпеят" нещата, а за да пеят. Хора които има какво да кажат в рамките на парчето, не хора които изреждат верните тонове. Хора които си вярват и които те карат да им вярваш и хора които си личи, че биха пели заради самото пеене без да има никаква публика. Нещо такова. Цитирай
CrystallineDry Отговорено Септември 15, 2007 Отговорено Септември 15, 2007 Мен лично ме впечатлява характерът на гласа, или както казваше учителката ми "цвета" на гласа. Има суууупер много невероятни гласове като деапзон, но непритежаващи тая искра. Също много важно както се спонена преди мен е това изпълнителят да се отдава на песента.. Да умее да "общува" с публиката чрез музиката Цитирай
Termy Отговорено Септември 17, 2007 Отговорено Септември 17, 2007 ^Katsko - Споделям мнението ти с една забележка. Това е екзистенц минимум. За да се впечатля от някой, пъров трябва да му обърна внимание. Хора, които нищо не ми казват, не могат да привлекат вниманието ми => Въобще не може да става дума за впечатляване. Цитирай
KhanAttila Отговорено Септември 17, 2007 Отговорено Септември 17, 2007 (Редактирано) Грация беше писала за емоцията и това е най-точния за мен отговор в цялата тема. В крайна сметка ние всички искаме да чувстваме. Дали ще е тъжна балада или приповдигнато, весело парче -- човек иска да го почувства, да вибрира с него. Както казва Ковърдейл, музиката е emotional exchange. В този ред на мисли, аз искам "цялостния пакет". Искам глас, искам привлекателна външност, искам силна вяра и магнетично поведение. Искам този певец/певица като стъпи на сцената и да ме въвлече в неговия/нейния свят. Наистина малко са тези, които го имат всичко накуп, но нали затова ги наричаме велики. Иначе има много гласове - мога да слушам Ела Фицджералд и Summertime безкрайно - съвършенство в гласа, но й липсва външността и силното въздействие. Има многократно повече красавици с предизвикателно поведение, които няма да ми е зле да ми играят на живо, но пък гласът им е електронен. Има и много добри изпълнители, които обаче не са добри шоумени, а певецът трябва да бъде и такъв. Има пък и случаи на много добър изпълнител, но с недостатъчна креативност и въображение в музиката. Въобще парчета от цялото се намират, но абсолютните певци и певици са рядкост, голяма рядкост. За пример мога да дам Елвис Пресли - музикант от глава до пети, уникален глас, убийствено обаятелен, секс символ, танцьор и какво ли още не. Хора като Франк Синатра, като Ковърдейл, като вече многократно споменатия Фреди са лидери на сцената - контролират публиката, дирижират вниманието й. Певците наистина трябва да се замислят върху това как възбуждат емоцията у хората. Там е ключът. Редактирано Септември 17, 2007 от unicorn Цитирай
ronia Отговорено Септември 19, 2007 Отговорено Септември 19, 2007 пак в тоя ред на мисли... впечатлява с личността, която е: с всичко, което носи у себе си, върху себе си и най-вече - след себе си тъй ми се чини на мене Цитирай
CorvusCorax Отговорено Септември 19, 2007 Автор Отговорено Септември 19, 2007 Добре де, а малко по-технически погледнато? Във вокално отношение? Цитирай
kolio_k Отговорено Септември 20, 2007 Отговорено Септември 20, 2007 Аз харесвам най много певците,които са музиканти.Дълбоко съм убеден,че един певец не може да пее добре(освен ако не пее соло,може би),ако не се интересува и не е на ясно с това,което се случва в групата,парчто,аранжимента и тн.А иначе това се среща много често. Колкото до техническата страна на въпроса,като изключим тембъра(това май си е малко или повече даденост,талант и тн.),за мен най важна е интонацията.Едно парче би могло да бъде много простичко и все пак въздействащо,ако е изпята с вкус и чисто.Според мен гласа е инструмент,като всички други така че безпорно и техническата част на въпроса е много важна. Това,което не харесвам най много са излишните и безвкусни демонстрации не техника(присъщи най вече на хора,които всъщност нямат нищо да кажат,било то със свирене или пеене). п.п.Не съм певец и не разбирам от пеене Цитирай
ronia Отговорено Септември 20, 2007 Отговорено Септември 20, 2007 ех, врано нали знаеш, че си пеем у полето само... говорим за певец - значи се подразбират повечето неща: характерен тембър, вярно пеене, владеене на гласа. ако предположим, че на земята има двама певеца с абсолютно еднакви показатели по горните три критерия, оттук нататък решаваща за "успеха" им ще бъде единствено личността. защото е пълно с много талантливи певци, които толкова се концентрират върху фОрмата, че изобщо не си дават сметка за съдържанието: редят звуци, които в главите им не образуват понятия; пеят текстове, които не са си направили труда да анализират и съответно изпълнението е емоционално нелогично; заиграват се с орнаменти там, където конкретиката би акцентирала значително по-добре цялостното послание. ето защо според мен поне, личността е определяща. тя прозира още на етапа на избор на произведение. несериозно ми звучи да изпълняваш песен със съвършено тъп текст, само защото като цяло парчето звучи яко и хората го харесват. (ако го използваш като провокация, съзнателно - това е съвсем отделно нещо.) от друга страна, ако избираш определени послания (в един по-осъвременен смисъл на думата, а не от сорта "излекувай света, направи го едно по-добро място"), тогава има много по-големи шансове аудиторията да хареса емоцията, която събуждаш в нея - защото определено ще можеш да я събудиш, след като я носиш в себе си и следователно знаеш какво правиш. отново по-скоро въпрос на личност е умението да заразяваш с различни емоции - ако ги носиш в себе си, ако си способен да ги изпитваш, а не само да "говориш" за тях (например чрез разучаване на някаква вокална техника), това ще прозвучи в гласа ти. неслучайно стиловете се променят с възрастта: когато си млад, нормално е в пеенето има повече необузданост, крайности, агресия заради собственото чувство за неувереност и търсенето на място под слънцето; това намалява с годините и емоциите са по-зрели, свързани повече със спомени, с наблюдение на околните, с важните и хубавите неща от живота и намереното място под слънцето, бла-бла-бла. сещам се за еволюцията на стинг, например. я кажете, вие още ли вярвате в слушателя? за мен той отдавна е мъртъв... (или да отваряме нова тема?) Цитирай
Metanoia Отговорено Септември 20, 2007 Отговорено Септември 20, 2007 Впечатляват ме най-силно вокалисти, които не пеят монотонно, а сменят техниката на пеене. То това е и до аранжимента, но много по-трудно може да ме впечатли някакво пищящо хеви-вокалистче, отколкото някой който в една песен може да пее чисто и спокойно, след това да крещи, да грухти или каквото е според стила, след това и да рапира... да пее лекичко и да избухва... Освен това мощния, силен и плътен глас е много важен. Писукането на гърло е нещо, което звучи добре от твърде малко певци... Сещам се за Кори Тейлър, от Слипнот, който не дразни с фалцета си. Другото нещо, което ме впечатлява много е добрата дикция. Вокалисти фъфлещи, смотващи думичките, така че да не можеш да им разбереш нищо... не кефят. Да, има разни такива, които тичат и скачат по сцената, правят шоу и за това не се справят перфектно с пеенето, но за мен това не е оправдание. Когато човек чуе как Dusty Springfield пее Son of a preacher man, му пада ченето, независимо, че преди това е слушал същата песен от Joss Stone. А Joss Stone е страхотна певица (и на външен вид е по-хубава )! Цитирай
Elly Отговорено Септември 20, 2007 Отговорено Септември 20, 2007 Доколкото схващам, пилето пита кое парче кефи преди да си видял дългите крака на изпълнителката или новата метро-визия на някой добре познат бивш-рокер, та на някой да му хареса новото му парче повече, а на друг по-малко, именно поради тази визия.... Просто това с лайва е друга тема, не че не е важно, ама там човек има много начини да подобри, както и да влоши впечатлението от първоначалното зарибяване със студиен запис. Да отговоря - много ми харесаха формулиравките на доста от вас и няма да ги повтарям, просто се присъединявам към мненията ЗА чувството в пеенето. ЗА интересния тембър и характеристики на гласа, на които певеца акцентира и ще го запомниш с тях (много ясно, че са даденост, но все пак трябва да положиш усилия да я култивираш). Въобще да има нещо необичайно, някъв природен талант... но и да личи, че този певец цени какво има и иска да го покаже, старае се да извади на бял свят собствената си човешка и певческа уникалност, а не да подражава на някого. Примери за хора, които са ме накарали от първото слушане на песен да се заровя да търся кой аджеба пее: Joss Stone (признавам, впечатлих се едновременно от възрастта и гласа и, и все пак е супер талантлива и интересна) Norah Jones (тя, например, на пръв поглед хич не се пъне да показва техника... А всъщност притежава бая.......) Dave Matthews (супер много чувство! е, изобщо групата му е супер музикантска и интересна, но пеенето си е пеене) Live Jewel Anastacia (ся вече ми е писнала доста, но първия път като чух, полудях) Ох, много са, разбира се, просто реших да дам няколко разнопосочни примера. Начи не е до стил само. Хубава тема, пиле Цитирай
XeRo Отговорено Септември 21, 2007 Отговорено Септември 21, 2007 За да впечатли един певец мисля, че трябва просто да има визия и да пее правилно Иначе като ваворит за сцена и изобщо като глас са: Ronnie James Dio David Coverdale Michael Bolton Roxette Цитирай
NewClear*Fear Отговорено Септември 23, 2007 Отговорено Септември 23, 2007 Глас, визия,сценично поведение,излъчване на сцената и умение да контактува с хората. Много е прав . Само едно нещо ще добавя. ПОТ !!! Добре знаете, че пеенето е свързано с душата, дишането и потенето. Светата троица на вокала. Ако не се поти (като звяр) на концерт не ми го хвали Цитирай
CorvusCorax Отговорено Септември 24, 2007 Автор Отговорено Септември 24, 2007 Ехоо, четете ли, или само си давате отговори? Питането е вокално, стига общи приказки. Визията я изключихме. Оставихме само пеенето. Та, кое ви впечатлява? (Обещавам като се наспя да напраскам едно есе на тема "Кое ме впечатлява в пеенето на един певец", та да направя показно как да се избяга от общите приказки ) Цитирай
ronia Отговорено Септември 26, 2007 Отговорено Септември 26, 2007 ей пиле, не се ли наспа? чакам есето с нетърпение - а сигурно не съм единствена! Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.