Koobenot Публикувано Май 2 Публикувано Май 2 Години наред гледам как за метъл тон преди някакъв high gain усилвател се слага Tube Screamer или подобен педал с гейн намален докрай и Volume усилен на макс, за да звучи ампът по-събрано и boost на средите, разбира се. Доколкото съм гледал, пионерите, които правят това са китаристите от Металика и Slayer, по-късно Killswitch Engage, както и много други. Но аз се питам, защо нито един производител на ампове, не се е сетил да сложи Tube Screamer блок, преди преампа, който да може да се включва и изключва, за да реши този "проблем". В една голяма част от случаите като си купиш метъл амп, искаш да имаш такъв overdrive педал с такива настройки преди него ... защо не се прави това? От пуристична гледна точка? Оставен е избор в ръцете на китариста да прецени кой точно драйв иска да сложи преди ампа? От доста време слагат noise gate-ове по drive каналите, защо не слагат и вграден overdrive boost преди преампа? P.S. Оказва се хората от Ibanez са направили такъв амп, но не е особено популярен сред гилдията и по-скоро върши работа за блус. Цитирай
Ламби Отговорено Май 2 Отговорено Май 2 Не знаех,че има Метъл ампове.От моя гледна точка има ампове с хубав клийн,такива с хубав крънч и такива с хубав лийд.Понеже съм фен на Китайските стоки обмислям да си купя Танк Г за проба .100 лева мога да прежаля.Някой пробвал ли е такава бъзикня.Отзивите и ревютата ми изглеждат разумни.Даже някои се изхвърлят,че става за свирене и на живо пред публика. Цитирай
Gregg Отговорено Май 2 Отговорено Май 2 Има такива ампове, включително аз съм правил такива с "бустер" тип TS по желание на клиента. Проблемът е, че всеки си има собствена идея с какво да подпре ампа отпред, затова универсално решение може да не се хареса. 3 Цитирай
musicman Отговорено Май 3 Отговорено Май 3 Както каза Грег, няма универсално решение. Да вземем screamer-a. Той може да се ползва като boost-ер или като overdrive. За high gain обикновено го ползват за бустер, който всъщност реже ниските и вдига средите, демек EQ с което е лесно да звучиш добре в микса или в бандата. Обаче тук имаш голям избор от такива booster-и, в зависимост от стила, който свириш. Даже само tubescreamer-и има към 15 варианта За overdrive е същото, само че вариантите са към 1000 поне. Не е рентабилно да слагаш вграден overdrive, който ще се ползва само за drive канала, евентуално. Пример за това е точно този амп, който си показал, той изобщо не е от най-успешните. Мен ме кефят REVV, на Generator-a са написали "не са необходими допълнителни педали" Всичко каквото ти трябва го има, просто се постига с EQ-то и Drive на съответния канал. 2 Цитирай
Koobenot Отговорено Май 3 Автор Отговорено Май 3 22 hours ago, Ламби said: Не знаех,че има Метъл ампове. Казах го образно, high gain amp е по-правилният термин, със сигурност. Иначе един от драйвовете, който подпира отпред и има много интересен attack параметър, за да се контролира количеството "джът" (ниски/среди гейн), които заминават към преампа е този. Цитирай
RevelanFriedman Отговорено Май 3 Отговорено Май 3 @musicman И аз съм голям фен на Revv Ползвам Generator 120 Gen III от Fractal Axe-FX III (нямам физически) на червения канал обаче, който е по-лабав от пурпурния канал (който е по-стегнат и предполагам визираш пурпурния) и за това имам Misha Mansoor драйв отпред както и Maxon 808, обаче и двата без гейн или единия с гейн на 1 или 2 макс (а другия без гейн). Пурпурния канал е по-стегнат обаче звучи по-маршалски и може и без стягане отпред. Червения канал е по-дебел и отива към MESA територия и за мен си иска отпред стягане (особено като свиря на седемструнния баритон и свален няколко тона надолу). 2 Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено преди 15 часа Отговорено преди 15 часа Темата с буустването на крънч/лийд канал на амп е малко въпрос на вкус, затова не е превърнато в универсално решение в усилвателите. Ето според мен защо: - Популярните дисторшън овердрайв педалчета като TS / SD-1 / DS... и така нататък, вършат много добре работата си, но от друга страна, извън приложението си, могат да звучат доста запушено, "транзисторно" и "спъващо" динамиката на драйв канала на лампов усилвател, карайки го да звучи тъничко или с някак доста ограничен диапазон, все едно свирите на Rockman (който не е никак лош, но си може малко звуци, с които е станал и известен). - Има хора, които по-скоро обичат да слагат Treble Booster-и, просто за да изчистят "калта" от канала на усилвателя си за определен тип музика, или в някои случай - за да "изцъклят" плътно звучащ драйв канал, че да добие средно-високочестотно жужене за някакъв брит-поп звук, например, тип Vox AC15. - Поради горната или някаква друга причина (контрол на максималното количество овердрайв (да не "препържва"), или получаване на характерен състейн) има хора, които обичат да слагат компресор пред усилвателя, пред или след овердрайва. - Има овердрайв/дисторшън педалчета, които звучат досущ като драйв канал на лампов усилвател, със постепенния си breakup и така нататък, които често заместват цял драйв канал, като могат да се включат на клийн канала, ако той не е прекалено изцъклен, или в return на усилвателя. Поради всички тези причини и заради крайно различните художествени ефекти, които музикантите искат да постигнат, слагането на някакъв бустер вътре в усилватля, не е станало масова практика. 1 Цитирай
Kim Отговорено преди 7 часа Отговорено преди 7 часа (Редактирано) Във видеото самият амп Peavey Invective на Misha Mansoor има вграден boost тип tube screamer а също и в PRS MT15 -MT100, така че не е нещо невиждано! Редактирано преди 7 часа от Kim Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.