yamaha Отговорено Декември 11 Отговорено Декември 11 С тази музика съм израсъл и се почувствах доста носталгично...даже ти прощавам фалшивия си бемол на 0.46, понеже всичко останало е топ. 1 Цитирай
DANEV Отговорено Декември 11 Автор Отговорено Декември 11 Много благодаря! Но тонът не е фалшив. Така е в оригинала. И не е точно си бемол, а някъде между ла и си бемол. Цитирай
yamaha Отговорено Декември 11 Отговорено Декември 11 (Редактирано) Знам, че не е точен в оригинала (трябва пак да си го чуя някой ден целия албум), но там е умерено неточен, докато ти го удряш прекалено високо - направо си е чист 'си бемол' във фа# минор ...абе забрави, идеално си е, пък ония съм ги слушал на запис, знам ли дали на някой тейк не го е изсвирил и той като тебе и после да го е презаписал. П.П. Данев, сега пак го чух оригинала - реално на това място той наистина удря за момент 'си бемол', но веднага след това прави бързо глисандо към 'ла' (без да го достига изцяло, но почти) и в слушателя остава впечатлението за леко висок, но същевременно хармонично оправдан (не чужд) тон в тоналността....психоакустиката е голяма работа, за част от секундата може да заблудиш слушателя само с едно леко и бързо глисандо. Аз като малък, когато съм слушал албума, не съм ги осъзнавал всичките тия детайли и съм помнел нещата просто наизуст с всяка извивка във всяко соло, но сега когато вече мога да анализирам слухово, мога и да си обясня теоретично защо твоето ми звучи фалшиво, а неговото не. Редактирано Декември 11 от yamaha 1 Цитирай
Koobenot Отговорено Декември 11 Отговорено Декември 11 Ако човек трябва да е мега прецизен, принципно може да намери naked tracks или да го извади с АI, после отгоре да му удари един Melodyne и ще се види къде е точно ... 1 Цитирай
yamaha Отговорено Декември 11 Отговорено Декември 11 Няма нужда от мелодайна - всеки тон от това соло се чува идеално и остава завинаги в съзнанието ти. 1 1 Цитирай
DANEV Отговорено Декември 11 Автор Отговорено Декември 11 Съгласи ме. Наистина леко го връща назад след бенда до почти "ла", поради, което моето може да остави впечатление на фалшиво, макар че аз не го чувам така, а съм критичен към себе си. Тук може да се чуе сравнително изолирано. Аз когато вадя ако има винаги използвам такива тракове. Красотата е в детайлите. Сещам се за подобен "трик" на Sultans of swing. Mark Knopfler свири фа диез в ре минор... Но без него просто не звучи толкова красиво. 3:33 на този запис - В този случай разликата е, че акорда върху, който свири фа диез е ла мажор, което е доминантата за песента и тонът става natural 13 като степен, което е просто интересно решение предвид "християнската" прогресия. Ако говорихме за джаз е друго... И последно по темата - Joe Bonamassa постоянно използва тонът между минорна и мажорна терца в свиренето си. Той просто прави всичко да звучи по-"истинско", особено в стилистиката на блуса. Guthrie Govan има много хубав мастър клас по темата за микробендинг. - Такива тонове може да се използват също между 4та и 5та степен и 7ма и 1ва... а ако заговорим и за други култури и техните микротонове вече става страшно. Гот е, че китарата позволява това за разлика например от пианото. Ангел Демирев е доста на "на ти" с този вид свирене (с много микротонална техника). Поздрави! 2 Цитирай
yamaha Отговорено Декември 12 Отговорено Декември 12 (Редактирано) 18 hours ago, DANEV said: Съгласи ме. Наистина леко го връща назад след бенда до почти "ла", поради, което моето може да остави впечатление на фалшиво, макар че аз не го чувам така, а съм критичен към себе си. Ти пък да не мислиш, че аз изобщо съм го чувал така детайлно и съм се замислял над такива дреболии навремето... Пък и изобщо не ми е пукало кое къде го свири, защото съм слушал музиката като цяло, но сега понеже стана дума, че той прави глисандото, а ти не, и затова ми идва малко фалшиво и не в тоналността тоя 'си бемол', та затова го поразнищихме. Оня клип по-горе дето са полуизолирани траковете също върши работа, въпреки, че са по двойки инструменти, но си направих труда да изкарам от оригинала само китарното соло на въпросното място (доколкото беше възможно), най-вече за себе си да се уверя дали не оглушавам от възрастта. Наистина си е там това глисандо към 'ла' и всъщност е толкова кратко за част от секундата, че нетренирано ухо изобщо няма да го забележи. Забавих отрязъка достатъчно, че вече и нетренираното ухо да го чуе и го слагам в поста. А специално за Koobenot го прекарах и в Melodyne, за да се види нагледно. Първият скрийншот е общата картина на мястото от аудиото, барабар с обертоновете, а вторият е "макро" на въпросния "си бемол->ла", където ясно се вижда (вляво е ориентирът за тоновете), че той започва малко по-ниско от 'си бемол' и накрая бързичко отива към "ла". Баси що писане му направих за 1 секунда музика, но се надявам повече да не пиша за подобни места или поне не толкова много. time slow.ogg Редактирано Декември 12 от yamaha 1 1 Цитирай
yamaha Отговорено Декември 12 Отговорено Декември 12 Или имам много свободно време, или трябва да отида на психиатър в скоро време. Реших да направя същата процедура и с твоето свирене за сравнение. На същото място Melodyne казва, че не само не правиш никакво глисандо, но дори и тонът ти е с 1/5 по-висок от 'си бемол', което явно допълнително съм отчел подсъзнателно. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.