Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Posted

Здравейте на всички почитания към вас. Вижте напълно начинаещ съм в пеенето просто случайно стана ........да ви кажа с какво разполагам засега 4 активни електровойс 15-ки пулт Беринджър пмп 4000 и микрофон Shure qldx4 beta 58a идея си нямам дали е оригинал понеже карам камион и ми изпадат разни неща от сайтовете за обяви в германия и така...........  Тъ искам да ви попитам как да разбера кой микрофон е подходящ за гласа ми с какви ефекти да пея нужно ли е даси взема вокален процесор дали да не го сменя с Beta 87 или някой Сенхрейзер 965 и още нещо че стана много дълго искам по някакъв начин да си записвам гласа имам много добър комютър но е лаптоп каква външна карта да си взема и какъв студиен микрофон и изобщо какъв съвет изобщо бихте ми дали за такова начинание искам само да кажа че от вътре си ми идва не се насилвам изобщо и другито което е народните песни са ми изключително лесни без значение бързи бавни  докато чалгата имам чувството че не мога........ благодаря на всички найстина от малък град съм тоест село и няма много музиканти тук .....

Posted

^ Привет и добре дошъл. Аз лично преди да давам каквито и да било технически съвети относно вокални микрофони, техника, аудио карти и т.н. бих те посъветвал да идеш на вокален педагог. Лично аз съм ходил при колежката @Viara Ivanova (контакти тук - https://viaraivanova.com/home) и съм много доволен, може и отдалечено през Скайп, не се занимава конкретно с народна музика, но може да те чуе и да ти даде съвет какво да правиш ... при положение, че караш камион и приъствието ще ти е трудно, аз лично бих намерил учител, който да те учи онлайн, хем няма на кого да пречиш в този камион и да си пееш на воля, хем не е нужно да си на място.

По отношение на техниката, аз на първо време не бих купувал нищо повече, имаш достатъчно неща за момента. Кажи каква ти е идеята за записите – да качваш песни в YouTube, единствено за упражнения вкъщи или нещо друго?

Ако желаеш, можеш да ни качиш запис на нещо, което пееш дори така с телефона записано, повечето вече имат достатъчно добър микрофон за дема. 

https://vocaroo.com/

  • Like 1
Posted

Моят съвет е да караш с каквото имаш, докато не усетиш някакъв проблем. И тогава вече въз основа на проблема ще можеш да намериш подходящото решение. 

Относно звуковата карта, вземи си нещо евтино (100-200 лв.), Focusrite, M-Audio, Native Instruments, Zoom, Behringer дори, важното е да има вход за микрофон и изход за слушалки. След това ще ти трябва програма с която да записваш или DAW.  Имаме тук теми за почти всички варианти, даже и безплатни. Но повечето звукови карти вървят с някаква безплатна версия на някой DAW. Така, че вземи си карта, пробвай да се запишеш и кажи какво ти харесва или не ти харесва.

  • Like 2
Posted

Само да вметна, че т.нар. "студиен микрофон", който колегата евентуално иска да си вземе е безполезен и дори може да има отрицателен ефект, ако няма подходящото акустически обработено помещение, в което да го ползва. Един хубав динамичен микрофон ще му свърши работа на първо време.

  • Like 2
Posted
On 11/12/2024 at 11:23 AM, Koobenot said:

Ако желаеш, можеш да ни качиш запис на нещо, което пееш дори така с телефона записано, повечето вече имат достатъчно добър микрофон за дема. 

https://vocaroo.com/

Сега ще кача :) :)

https://www.facebook.com/share/r/1PkkSpdpoY/

https://www.facebook.com/share/r/1UB24LRia3/

https://youtube.com/shorts/aC6X0t-RtCM?si=v5qc8YPB9XOrc3OT

Имайте на предвид че за 5 ти път хващам микрофон

ami tova e

  • Thanks 1
Posted

^ Според мен има заложби, не се отказвай! ;) Като тайминг според мен влизаш на правилните места, имаш хубав тембър и македонските ти лежат като настроение, обаче трябва с вокален педагог да поработиш върху няколко неща – слух, дишане и интонация. На "Девойкото мари хубава" и "Македонско девойче" си влязъл в правилната тоналност, но част от тоновете ти в последствие се клатят и не са стабилни, според мен е комбинация от неправилно дишане и слух, "Назад, назад моме Калино" е извън тоналност абсолютно. Един педагог може да те научи на това да чуваш, да разпознаваш разликата между грешен и верен тон, не се безпокой, с достатъчен брой репетиции и повторения това се научава, както и да поработиш върху дишането. Според мен ако си упорит спокойно може да се изявяваш на разни купони, партита и т.н. в неформална обстановка. Помисли за учител, без него много трудно се напредва и ще ти спести доста главоболия, защото като певец всеки човек има индивидуални проблеми – един пее неточно например, но пък с чувство, втори пее вярно, но пък орнаментиката не е окей, трети пък не изпява тоновете с еднаква сила ... та така, не е лесно, но дерзай и не се отказвай! :) 

Колкото до техниката, според мен разполагаш с достатъчно неща, единствено може да се инвестира в един аудио интерфейс да си правиш записи вкъщи. Последният запис на "Назад назад моме Калино" как е правен, звучи сравнително професионално ... 

  • Thanks 1
Posted (edited)

^ Много ти благодаря за съветите определено ще ги приема и ще го направя благодаря ти колкото до записа е направен в къщи с Shure beta 58 БЕЗЖИЧЕН  през пулта Beringer И от там на лаптопа през камбанки за 2 лева и 3.5 мм жак нищо друго .......... може би защото лаптопа е Dell Alienware от най високия клас и сигурна аудио картата е добра

Edited by Koobenot
цитиране на предходното мнение
  • Like 1
Posted

^ Да, на новите лаптопи вече аудио картите са достатъчно добри ... аз мисля, че на първо време това ти е напълно достатъчно, според мен няма нужда и от интерфейс ... все пак ако си мераклия, може да препоръчаме нещо на добра цена, но и тази карта като за вградена се чува повече от супер за демо записи. 

  • Thanks 1
Posted

Аз на шега майтап гледам по сайтовете може и втора ръка да е един кондезаторен микрофон и един аудио интерфейс да си взема даже дори гледах Neuman по немските сайтове ....... но да лиже да ми предложите на мен ми е кеф и да опитам с вокален процесор и четох отзиви за Tc Helikon така че със сигурност ще си взема иначе другото си го имам ...........аз на шега е така за от вън в къщи навзех сума си неща поне да ги ползвам 

Posted

^ Според мен на първо време не ти е нужен нито кондензаторен микрофон, нито процесор. Кондензаторен микрофон не е нужен, поради простата причина, че както колегата по-горе обясни, начинът му на работа е такъв, че хваща освен гласът и голяма част от отраженията в стаята, при което ако помещението е правилно проектирано/акустично третирано, защото записът носи в себе си "естествен room/reverb" и после не трябва да се пипа много при смесването ... но хем трябва добра стая, хем поп филтър. Дори голяма част от нас като домашни/хоби музиканти се опитваме да запишем материала максимално сух и нетретиран, че да може в последствие да го оцветяваме както намерим за добре – нито има предвиден бюджет за кой знае какво помещение, нито време/нерви/знания за това, че да прескочим на следващото ниво с "перфектната стая" ...  

Процесор от друга страна също не е нужен, поради простата причина, че за да стане един запис добър винаги са нужни следните неща:

 идея -> изпълнение -> запис -> микс/мастер -> краен резултат

Грозната истина е такава, че 90% от качеството на една крайна продукция се корени в първите две звена. Наистина. Много по-трудно е да ремонтираш нещо зле записано/изсвирено, като на моменти е невъзможно. Зле изпята песен през Neuman U87 + API конзола си остава зле изпята песен ... и толкоз. Да, съгласен съм, с 10 еквалайзера, 5 компресора, 3 паралелни трака и ауто-тюн с внимателно подбрани настройки горе-долу ще се получи нещо ... само че на кого му е нужно това? Ако песента е научена като хората по отношение на дишане и динамика, свеждаме компресорът до минимум, ако интонацията е окей – аутотюн практически не ни е нужен. Какво остана – а, да, еквилайзер, ами при добре подбрани, дори евтини микрофони и интерфейс, като имаме вече горните неща, на практика материалът си се смесва сам и няма нужда от някакви кой знае какви доработки.

Хеликон са добра, смея да твърдя напълно професионална фирма за вокални процесори, които във флагман моделите си може да правят най-различни работи - аутотюн, втори глас, компресия, сатурация, еквалайзер и т.н. и той най-вече за живо пеене ... Сигурен ли си, че ти трябва? Окей, ако е за експерименти и да искаш да звучиш като "Шер/Тото от СкандаУ/T-Pain" или забавления, лошо няма, само че 90% от качеството на един запис си е в добре изпятата песен като фундамент.

Та така, де, отплеснах се, единственото, което си струва според мен е аудио интерфейс, да си пускаш динамичния микрофон в него и директно по USB да заминаваш компютъра, и то пак в случаите, че искаш качество "малко по-така". Според мен най-важното в момента е да оправиш фундамента на гласа с репетиции/уроци, пък интерфейса и техниката ще дойдат от само себе си. ;) 

  • Thanks 1
Posted (edited)

  (Сори, че ще го карам малко на :offtopic-001:, но форумът ни няма "спойлер" функцията, за да го скрия.)

1 hour ago, Koobenot said:

...горе-долу ще се получи нещо ... само че на кого му е нужно това?

Вероятно е нужно понякога...и за някого. :) Едно време преди много години имаше едно предаване по БНТ, казваше се "Хит минус едно", продуцираше го бащата на "Графа" Кирил Ампов, а го водеше Ива Дойчинова - нещо като "Мюзик айдъл" за млади изпълнители. Парадоксът беше, че предаването вървеше на пълен плейбек и наградата печелеше изпълнителят с най-добрия запис. Имах две момичета, които записвах тогава, едната пееше горе-долу, но другата се справяше много зле с пеенето, обаче пък да не ти разправям как изглеждаше...1.75...перфектни пропорции...въобще модел отвсякъде. Та тези двете успяха да вземат по една месечна първа награда и след това се явиха на годишните концерти, където се явяваха всички взели 1-ва награда през съответния месец. Това исках да ти кажа, че понякога хората просто имат нужда от един хубав запис и без да имат намерение да правят кариера, било за да ги видят по телевизията или пък дори само за някакво самочувствие. ;)

А що се отнася до кондензаторния микрофон, дето колегата иска да си вземе - ами нека си вземе щом му се иска. :) То и така гледам, че си е взимал разни неща, дето не се връзват много едно с друго (примерно активния миксер и активните колони), но пък всяко поотделно е добро и все ще му свърши работа сега или по-късно. А иначе това, което му каза за кондензаторните микрофони е вярно и го подкрепям с пример. Обикновено с кондензаторни озвучавам разни акустични инструменти, а за говорене ползвам динамични. Имам една постоянна зала, в която озвучавам от години и я знам наизуст и винаги за някакво откриване слагам 2 динамични пред една катедра, като ги насочвам в различни плоскости/височини, защото никога не знам кой ще говори и колко е висок. Да, ама веднъж закъснях, оставаха 2 минути до започването и за да спестя време реших да сложа само един кондензаторен с идеята, че е по-чувствителен и ще хване отвсякъде.  И като започнаха един зверски микрофонии, не е за разправяне...аз разбира се ги обрах веднага, но не ми беше ясно откъде идват при положение, че колоните ми бяха пред микрофона и никога при подобно разположение не съм имал някакъв проблем. Или с други думи озвучаването ми беше значително по-лошо, отколкото го правя всеки път с динамичните и чак впоследствие се усетих, че точно зад катедрата по цялото протежение на сцената имаше спусната завеса - от тавана до пода и то не някоя от плюш, че да поглъща, а от доста отразяваща плътна материя. Та така с кондензаторните микрофони - хубави са, но си искат условията, за да работят както трябва. :)

Edited by yamaha
  • Thanks 2
Posted

^ Аз не оспорвам факта, че с аудио-инженерни магьосничества може да се излекуват недъзи. Идеята ми беше по-скоро, че питащият колега затваря целият цикъл на музико-издаването и сам може да си реши проблемите при източника на сигнала и по този начин цялата верига хем звучи по-естествено, хем са нужни по-малко модификации в последствие ... камо ли на живо. Колко души могат да си позволят да пеят с аутотюн/дигитални ефекти на живо? Обикновено се пускаме в пулта и се изправяме срещу законите на музиката. :) 

  • Thanks 1
Posted

Вие сте супер респект към всички за отговорите не очаквах да сте толкова откровении благодаря ви да ще си вземе някоя глезотиика  хахах още един въпрос препоръчайте ми тогава обикновен кабелен микрофон динамичен както се нарича благодаря ви найстина на всички за отговорите и съветите 

  • Like 1
Posted
Преди 19 часа, Koobenot написа:

^ Според мен на първо време не ти е нужен нито кондензаторен микрофон, нито процесор. Кондензаторен микрофон не е нужен, поради простата причина, че както колегата по-горе обясни, начинът му на работа е такъв, че хваща освен гласът и голяма част от отраженията в стаята, при което ако помещението е правилно проектирано/акустично третирано, защото записът носи в себе си "естествен room/reverb" и после не трябва да се пипа много при смесването ... но хем трябва добра стая, хем поп филтър. Дори голяма част от нас като домашни/хоби музиканти се опитваме да запишем материала максимално сух и нетретиран, че да може в последствие да го оцветяваме както намерим за добре – нито има предвиден бюджет за кой знае какво помещение, нито време/нерви/знания за това, че да прескочим на следващото ниво с "перфектната стая" ...  

Процесор от друга страна също не е нужен, поради простата причина, че за да стане един запис добър винаги са нужни следните неща:

 идея -> изпълнение -> запис -> микс/мастер -> краен резултат

Грозната истина е такава, че 90% от качеството на една крайна продукция се корени в първите две звена. Наистина. Много по-трудно е да ремонтираш нещо зле записано/изсвирено, като на моменти е невъзможно. Зле изпята песен през Neuman U87 + API конзола си остава зле изпята песен ... и толкоз. Да, съгласен съм, с 10 еквалайзера, 5 компресора, 3 паралелни трака и ауто-тюн с внимателно подбрани настройки горе-долу ще се получи нещо ... само че на кого му е нужно това? Ако песента е научена като хората по отношение на дишане и динамика, свеждаме компресорът до минимум, ако интонацията е окей – аутотюн практически не ни е нужен. Какво остана – а, да, еквилайзер, ами при добре подбрани, дори евтини микрофони и интерфейс, като имаме вече горните неща, на практика материалът си се смесва сам и няма нужда от някакви кой знае какви доработки.

Хеликон са добра, смея да твърдя напълно професионална фирма за вокални процесори, които във флагман моделите си може да правят най-различни работи - аутотюн, втори глас, компресия, сатурация, еквалайзер и т.н. и той най-вече за живо пеене ... Сигурен ли си, че ти трябва? Окей, ако е за експерименти и да искаш да звучиш като "Шер/Тото от СкандаУ/T-Pain" или забавления, лошо няма, само че 90% от качеството на един запис си е в добре изпятата песен като фундамент.

Та така, де, отплеснах се, единственото, което си струва според мен е аудио интерфейс, да си пускаш динамичния микрофон в него и директно по USB да заминаваш компютъра, и то пак в случаите, че искаш качество "малко по-така". Според мен най-важното в момента е да оправиш фундамента на гласа с репетиции/уроци, пък интерфейса и техниката ще дойдат от само себе си. ;) 

Благодаря ти найстина а какъв аудио интерфейс да си взема предложи ми нещо 

  • Like 1
Posted
39 minutes ago, Mimko9998 said:

препоръчайте ми тогава обикновен кабелен микрофон динамичен

36 minutes ago, Mimko9998 said:

а какъв аудио интерфейс да си взема предложи ми нещо

Ако ни дадеш бюджет за микрофона и бюджет за интерфейса ще препоръчаме :) 

  • Thanks 1

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.