svet.k Публикувано Септември 23 Share Публикувано Септември 23 Здравейте, наскоро си взех малко комбо за вкъщи, което е Laney lx20 r, с Laney harcore говорител. Проблема е че има много високи и не достатъчно компресия. Пробвах с широколентов говорител от тонколоната, почти няма разлика, освен повече ниски, с ниско честотен - прекалено компресиран и смачкан тон. С 12 " Blackbird , пак много високи. Идеята ми е говорителя да няма токова високи и да е с прилична компресия. Онлайн намирам само в Thoman, Има няколко Celestion и Jensen. Няма данни за звука, ако някой има наблюдения ще се радвам на мнение.https://www.thomann.de/gr/guitar_amp_speakers1.html?feature-57548-first=8&feature-57548-last=8&gk=GIEALP&sp=solr&category[]=GIEALP&cme=true&filter=true Колко трябва да е честотната характаристика на типа говорител, който търся? Има широколентов с 60 х.- 3 кх. такава. Отворен съм и към и към преложения втора ръка. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Koobenot Отговорено Септември 23 Share Отговорено Септември 23 3 hours ago, svet.k said: Проблема е че има много високи и не достатъчно компресия. Който и 8-инчов говорител да избереш, високи среди винаги ще има, няма как да измамиш физиката и с такива размери на конструкцията + хартия да имаш обемен/злобен тон. Направи си един експеримент – усили баса на комбото докрай, средите да речем на 2-3 часа и намали високите, горе долу ще излезне някакъв обем, но ако говорителят не може да ги излъчи при високи нива на усилване по-скоро би цъфнал. Компресията от друга страна не мисля, че идва толкова от говорителя, идва най-вече от топологията на крайното стъпало на усилвателя (говоря за чисти тонове, при crunch/drive/lead си идва естествено още от предусилвателната част). Най-типична е за ламповите ампове, при транзисторните не се среща толкова често. Ако толкова искаш компресия по-скоро си сложи компресор преди ампа и го настрой, че да ти харесва. 3 hours ago, svet.k said: Колко трябва да е честотната характаристика на типа говорител, който търся? Стандартно китарния тон при строй E Standard е 80Hz-10kHz, обикновено китарните говорители свирят до към 8kHz и започва плавен спад в честотната характеристика. 3 hours ago, svet.k said: Идеята ми е говорителя да няма токова високи и да е с прилична компресия. Онлайн намирам само в Thoman, Има няколко Celestion и Jensen. Който и да избереш от тези, все ще дрънчат заради размера на говорителя. Има и друго, конструкцията на комбото оказва също огромно влияние върху звука, някои кабинети имат повече бас от други и какъвто и говорител да сложиш вътре само се променят нюансите на звука, а основният тон си е същия. Моят съвет е да не се занимаваш с 8-инчови говорители, защото който и да подбереш резултатът все ще е разочароващ, 12 инча си е класика за китара ... между другото в какъв стил твориш? Ако очакваш злобен метъл с 8 инчови говорители ... meh Освен това ако имаш добри монитори вкъщи и аудио интерфейс, преди да се заемаш с каквато и покупка на китарни говорители не е зле да разцъкаш някакъв кабинетен симулатор с добри тонове и да чуеш кое как звучи, за да придобиеш представа какво точно ти трябва. Тоя софтуер звучи доста убедително. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svet.k Отговорено Септември 23 Автор Share Отговорено Септември 23 Благодаря за изчерпателния отговор! Така и предполагам. Свиря клийн и повече хай гейн. Имам лампов преамп, който ползвам с Ir кабинети от процесор, с различни ампове, ефекти и т.н. , там всичко е наред, но липсват някои малки детайли, като не много добър клийн, динамика и нещо липсва при солата. Общо взето е оптимизиран за хай гейн ритъм партии. Имам претенциозни комшии, затова търся тон в малък транзисторен амп. За свирене в къщи с едно натискане на бутона. От плъгините се отказах заради латенцията, макар и минимална се усеща, може би компа ми е слаб. Koobenot, казваш че 8-10 кх са повечето говорители, този, който мернах в нета е 3 кх, дали би свършил работа? В момента високите са на 0, средите и баса на 2-3. Буустнат с оувърдрайв. Според мен и усисвателя има много високи, както и говорителя. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Koobenot Отговорено Септември 23 Share Отговорено Септември 23 36 minutes ago, svet.k said: Koobenot, казваш че 8-10 кх са повечето говорители, този, който мернах в нета е 3 кх, дали би свършил работа? По-скоро това е характеристиката на китарния тон и то при high gain, като съм смесвал разни стъргалки всичко след 10kHz звучи пластмасово, нестествено, жужащо и дразнещо и режа нагоре с много остър филтър. Иначе сега ходих на страницата на Celestion Vintage 30 да го видя, дават го 70Hz-5kHz и явно нагоре другото, което чуваме е обертонове. 36 minutes ago, svet.k said: Според мен и усисвателя има много високи, както и говорителя. Да, възможно е топологията на усилвателя да е с много високи, както е VOX AC30, да речем. Личното ми мнение е, че единственият начин да изкараш обемен тон от такива размери на говорителя е с моделиращ усилвател, чиято топология така е изградена, че хем говорителят е подбран за усилвателя, хем е набуфкан с процесинг/моделиране, че да ти изкара обем на тона дори и от невзрачни говорители. Ето виж например ето този Blackstar, дори с 3 инча говорител, звучи някак си убедително. От класически тип комбо в стил "предусилвателна част -> крайно стъпало -> говорител" повечето с 8-инчов говорител дрънчат и жужат ... Освен това погледни това Laney какъв тип амп имитира, ако клони повече към Vox хавите е нормално да ти жужи, за по-тъмен/обемен тон аз бих търсил нещо, което имитира Fender усилвател. P.S. Всъщност примера, който дадох от Томан не е акуратен, защото може и да слушаме DI изхода за записи. Ето Катаната как звучи с микрофон, тя е с подобен калибър говорители. 36 minutes ago, svet.k said: Имам лампов преамп, който ползвам с Ir кабинети от процесор, с различни ампове, ефекти и т.н. При положение, че имаш процесор, ако имаш глобално EQ вътре в него можеш да изрежеш тея високи, които те дразнят като компромисно решение, преди изобщо да сменяш говорителя. 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svet.k Отговорено Септември 23 Автор Share Отговорено Септември 23 Да, може пресет да се направи за кубето. Пробвах досега само компресор от проца, но вкарва много брум, май го имаше на мръсния канал като цяло ( няква несъвместимост, не знам) Друго, което пробвах е друг буустър - amt s drive, добър дисторшън, вкара повече среди и хармоници и намаляха високите с една идея. Това, което мога да направя с проца освен eq - то и други опити с ефекти е да направя хай гейн пресет на чистия канал. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Koobenot Отговорено Септември 23 Share Отговорено Септември 23 14 minutes ago, svet.k said: Пробвах досега само компресор от проца, но вкарва много брум, май го имаше на мръсния канал като цяло ( няква несъвместимост, не знам) Ако си с single coil адаптери или има проблеми със земя/екраниране и т.н. компресорът наистина може да ти вдигне общото ниво на брума, защото намаля динамиката, настрой го в комбинация с нойз гейт от проца, ако дори при пуснат нойз гейт брумът отново присъства значи проблемът си е в кубето. 14 minutes ago, svet.k said: Това, което мога да направя с проца освен eq - то и други опити с ефекти е да направя хай гейн пресет на чистия канал. Абсолютно, ако хай-гейн каналът на кубето е гаден/бруми, по-добре чист канал на кубето + ефекти от проца. А пък ако присетите ти от проца всичките са със супер намалени високи и нямаш глобално EQ на проца, по-добре си намали високите от ампа и ги върни в нормално положение от проца, обикновено поведението на тон регулаторите на кубето в комбинация с проца започва да бъде като на супер базово master 3-band EQ. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svet.k Отговорено Септември 24 Автор Share Отговорено Септември 24 Пробвах варианти, единствения приемлив е от сенда на преампа в line in на кубето. Явно имам проблем с ел. инсталацията, при всеки опит да ползвам нещо на мръсния канал има много брум, единствено с буустър няма, който е на батерия. На чистия канал става до някъде с проца, но не го ползвам отдавна с неговите драйвове, кофти са. Ползвам му ir възможостите и ефекти. След всички напъни пак с буустър пред кубето като че ли е най добре. Дисторшъна на чистия канал също е добре. Ще се оглеждам за по подходящ говорител, както писах по нагоре, до ри 12" Blackbird не беше добре, явно е до честотната характеристика. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Koobenot Отговорено Септември 24 Share Отговорено Септември 24 6 hours ago, svet.k said: Пробвах варианти, единствения приемлив е от сенда на преампа в line in на кубето. Хъм, не знам точно каква е топологията на ампа, но тоя line in би трябвало да е паралелен на тон стака и да заминава директно към крайното стъпало, сиреч тон контролите и гейна да не му влияят ... изглежда ми, че вграденият тонстак е с много високи среди и за "джъ-джъ" звучи като Даймбег зъзкаща стъргалка и не ти харесва, та затова външния преамп ти харесва повече. 6 hours ago, svet.k said: Ще се оглеждам за по подходящ говорител, както писах по нагоре, до ри 12" Blackbird не беше добре, явно е до честотната характеристика. А тия 12 инча в същата кутия ли ги слагаш? Щото обемът на комбото е проектиран за 8-инчов говорител, аз доколкото видях май нямаш speaker out, че да подадеш сигнала към външен кабинет. Пробвай да видим, но ако ще ползваш вграденият тонстак потърси по-"тъмен" говорител. Щракнах на сайта на Jensen да погледна какво имат, има някакви примерни таблици с честотна характеристика и имаш 3 индекса за бас/среди/високи. Със сигурност искаш високите да са ти smooth, а не bright, защото преампът ти е ярък ... все пак разгледай хубаво демата в нета, спийкър симулатора и разбира се най-важното е какво се случва на живо ... ушите ще те водят. P.S. Както и предполагах, Line In се взема паралелно и няма връзка с tone-stack-а, макар, че е предназначен за линейни сигнали (CD/mp3 плеър/смартфон и т.н.), и импедансът му е 10kOhm, може да пробваш да пуснеш в него различни преампове, само внимавай с входните нива да не си изпържиш крайното стъпало. Другото, което също ми дойде на акъла е да се опиташ да вържеш ламповия преамп/процесора -> многолентово EQ -> CD IN като съобразиш нивата, и почнеш да движиш лентите на EQ-то, с цел да се опиташ да изимитираш тези гадни високи на тон стака. Щом локализираш честотите (подозирам, че ще са някъде в диапазона на 4-8kHz), вече ще знаеш какво не искаш да присъства като тон и респективно ще търсиш говорител с изрязани такива честоти в неговата АЧХ или съответно като тестваш нов говорител пак можеш да разбереш кои диапазони ти харесват или не. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svet.k Отговорено Септември 25 Автор Share Отговорено Септември 25 Да, това с преампа и проца е добра идея за намиране на честотата. Лайн ин- на отива директно в крайното стъпало, те май всички кубета са така, да можеш да модулираш тона на китарата чрез преампа а бекинг трака да е чист. С кабинет пробвах 12 " говорителя, но и той си има бая високи, бях го махнал навремето от едно комбо поради тая причина. Ще разгледам сайта на Jensen. 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Koobenot Отговорено Септември 25 Share Отговорено Септември 25 Погледни и този пост, скоро колегата @Baby Thomas продаваше говорител. Както е и написано в темата, кабинета ще ти окаже много по-голямо влияние върху крайния резултат, от който и да е говорител, говорителите по-скоро придават нюансови разлики и едни са по-добри за "джъ-джъ", други за клийн хави. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Baby Thomas Отговорено Септември 26 Share Отговорено Септември 26 Даже три 12" говорителя имам излишни... Jensen за свирене със стъргалки недей гледа изобщо. Относно връзката на преампа с комбото. Без да се провери всичко изрично няма как да се каже категорично дали има проблем с напасването на нива/импеданс, но е доста вероятно да не са много подходящи. CD In обикновено е за линейни нива. Китарен преамп... предвид това, че е главно за включване в ФХ ретърн, които са преобладаващо за "китарни" нива, много вероятно е да е слабичък сигнала. И също и импедансите. СД входа ако е 10к значи изходния на предното устройство е добре да е докъм 1 килоом (за да няма големи загуби), което е малко вероятно. Лошото е, че повечето производители рядко дават подробна информация по тези въпроси. Ето тез дни се чудя как да разбера дали един EBS бас преамп става за включване в линеен ФХ ретърн и нищо не мога да измисля пооради липсата на конкретна информация. Обаче го чувам, че нещо не е като хората. Относно това дали Екю секцията на ампа влияе на сигнала включен в CD In/FX Return/PA Input - в повече от случаите не. Защото Екю се слага в преампа, а онези входове са след преампа и преди крайното стъпало. Има и изключения най-вероятно, но доста рядко. Вече ако имаш Presence/Depth, които се подвизават и под други имена, те са тон корекция на крайното стъпало и могат и да оказват влияние на сигнала пуснат в гореспоменатите входове. 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Koobenot Отговорено Септември 26 Share Отговорено Септември 26 2 minutes ago, Baby Thomas said: Ето тез дни се чудя как да разбера дали един EBS бас преамп става за включване в линеен ФХ ретърн и нищо не мога да измисля пооради липсата на конкретна информация. Е добре, по тая логика феновете във фабриките за ампове как замерват входове? Примерно, как могат да констатират, че CD IN е 10kOhm, с осцилоскоп ли става или с някакви специализирани мерачки? Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Baby Thomas Отговорено Септември 26 Share Отговорено Септември 26 Не може да се измери, поне не лесно. Гледа се по схемата и се смята... някак. И двете не знам как стават, "малко" ми е над нивото. Входът е лесен - ягледаш при жака какво имаш като резистор към маса. Китарните ампове (почти) винаги имат 1Мом. За да нямаш загуби е добре входният импеданс да е 10 пъти по-голям от изходния на предната джаджа. Адаптрите са 10-тина килоома - входът на ампа и 100к да е пак си ОК. А той е даже 1М, съответно нямаш никакви загуби. Обаче ако включиш китарата в проц 10к и ще звучи като задник. Сходна е ситуацията с пиезо елементите (директно, без преамп!), които са с много висок изходен импеданс и ако ги включиш в типична джаджа с типичен вход - пръц-пръц. Китарният адаптер е проста джаджа с известни параметри. Ако имаш нещо друго с неизвестно какви точно параметри и чаркове... става сложно. Има начин да се мерят, но преди години като рових ми се видя твърде сложен, за да седна неясно колко време да го умувам и си останах неук. Колкото до фабриките... май никой нищо не мери. Понеже МАСОВО липсва конкретна информация за входно и/или изходно ниво и/или импеданс. Отделно няма и твърд стандарт за ФХ лууповете. Също и мерките се различават (+4dBu and -10dBV), веселба е! Правим каквото можем с наличните знания + емпирично и така. 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Koobenot Отговорено Септември 26 Share Отговорено Септември 26 ^ @Baby Thomas Мче единствената хава за мен е да пишеш на тия от ЕеБеЕс (), ако са пичаги, би трябвало да ти кажат (ако и те знаят, естествено). То това е също един от добрите аргументи да си купиш нещо от местен ампостроител, а не от компания. Аз така на времето имах един LD Systems пулт и мониторните изходи свиреха по-здраво от мастъра, писах им да ми дадат datasheet с елементите и се оказа, че стерео лентовите потове на мастъра и мониторните изходи са различни. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Baby Thomas Отговорено Септември 26 Share Отговорено Септември 26 Шум и брум много трудно се борят, особено ако не си запознат кое какво е и откъде идва и съответно какво би помогнало. Аз за такива цели мислех да си пазарувам уредче, но се оказа, че няма един, който да мери всичко, а и не са евтини и ми мина мерака. Ако приемем, че всичко е изрядно и има прилична техника и кабели, шум и брум могат да влязат в аудио сигнала по няколко начина/причини: 1. Т.нар. Ground Loops - появява се, когато има два пътя на масата. Най-типичното е свързването на два усилвателя с пасивен А/Б бокс. Такива обаче може да има и в некоректно конструирани амп или китара (за последното има твърдения, че нямало как, понеже не е "активно" устройство (със захранване), но както и да е). Също и при използване на ефекти + траф с неизолирани изходи, а с един изход + daisy-chain кабел за 9-те волта. 2. Смущения по електрозахранващата мрежа. Най-типичното е климатика (по-скоро компресора май), пералнята на комшийката вдясно, абрихта на комшията под нас и т.н. 3. Електромагнитни смущения. Най-типичното е трафовете на ампа - те си излъчват, адаптрите (и всички метални части, които са "антена") ги улавят и влизат в аудио сигнала. Също кинескопските монитори, луминисцентни осветления... 4. Радио смущения. Тук влизат всякакви рутери, блутуут дивайси, мобилни мрежи и какво ли още не, което излъчва някакви радио сигнали. Доколко е редно последните две да са различни категории или трябва да са обединени оставям на спецовете в областта. Аз по-скоро от практическа гледна точка ги разделям така. Не претендирам за изчерпателност и изрядност. Та... като са налични извънредно големи много шум/брум пробваш и анализираш едно по едно кое е и откъде идва и така. Луесно нема! 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.