Jump to content
Българският форум за музиканти

Усилвател срещу симулации


Recommended Posts

Публикувано (Редактирано)

Като продължение на предишната тема и за тримата, които се интересуват, записах криво-ляво едно сравнение на усилвател и симулация.

Видеото е кратко и има обозначения "А" и "B", като едното е усилвател, другото е симулация (винаги).

Схемата е следната:

1. Китара - лампов амп - line out на най-евтиния атенюатор на света - Scarlett solo - IR от компа 

2. Китара - Scarlett solo - amp sim - пак същият IR (за да е честно)

Усилвателят е един, но съм ползвал две различни симулации (една за чист звук и една за драйв). Засега няма да споменавам имена и марки. 

Сега ако можете да познаете кое какво е, супер. Ако не, карайте си със софтуер, достатъчно добри станаха вече.

 

Редактирано от arebegai
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен А ми звучи по-добре. Особено на чистия звук, на драйва не толкова. Но не се наемам да кажа кое е ама и кое софтуер. Като цяло звучат добре и двете.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Именно, с един и същ IR вече става единствено въпрос на вкус и настройки донякъде.

Между другото двете симулации струват в момента общо 280 лв. (с код за отстъпка). Усилвателят е 3000 лв. в Reverb.

Склонен съм да обвинявам атенюатора...😂 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"А тест" според мен е по-компресиран и по-ясен, "Б" е по-тъмен, но с по-голям динамичен диапазон на изкривяванията според мен, аз бих обявил "Б" за ампа. Разликите са субтилни и за записи/дема и няма да дадат разлика в качеството най-крайният продукт, теб обаче като свирач, ако те кефи повече ампа си свири през него. ;) От гледна точка на удобство, цял амп за такава разлика не си струва според мен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съгласен съм, че усилвател не си струва, ако ще се включва в компютър. Без говорител не става, пробвал съм с едни и същи настройки през ампа "на живо" и после директно - ами нищо общо. Интересното е, че софтуерът, който ползвам за чист звук "симулира" усилвател, който е мноого различен от моя, ама звучат почти еднакво през един и същ IR. Любопитен съм дали щеше да е по-различно с качествен load box,  а не с атенюатор с два резистора вътре за няколко стотинки. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

22 hours ago, arebegai said:

Интересното е, че софтуерът, който ползвам за чист звук "симулира" усилвател, който е мноого различен от моя, ама звучат почти еднакво през един и същ IR.

Ами то тогава според мен сравнението е малко нерелевантно, ако идеята на сравнението е да се демонстрира един и същи IR какво влияние дава при различни ампове, било то истински/софтуерни съм съгласен, ако обаче сравнението е "амп + IR" срещу "виртуалният му аналог + същият IR" нещата стоят по друг начин и предполагам, че пак ампът ще звукне 10% по-добре от софтуера. В това "по-добре" включвам най-вече динамика и усет за свирача, не толкоз като разлика в крайният записан сигнал.

22 hours ago, arebegai said:

Любопитен съм дали щеше да е по-различно с качествен load box,  а не с атенюатор с два резистора вътре за няколко стотинки.

Определено, но със сигурност решението ще е от типа "торба с пари". Погледни тази тема за load box-овете, има интересно и обстойно сравнение и коментари на колегите отдолу кое и как става. ;) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цените са сериозни на тези джаджи :).

По темата: сравнението беше между "аналогов" звук, записан чрез директен сигнал в компютър и изцяло софтуерно решение за запис.

Моят извод е, че софтуерът е хем по-евтин, хем върши чудесна работа.

Това, което използвах, е Neural DSP Tone King за чист звук (любимият ми плъгин в момента), за кривоч пробвах Surh SE 100 на Plugin Alliance, което е някакъв вид Marshall, а усилвателят си е моя Marshall JVM 410, който аз лично много харесвам.

Иначе да, А е софтуер, B е JVM.     

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 7/13/2024 at 5:45 PM, arebegai said:

1. Китара - лампов амп - line out

Предвид факта, че line out на Marshall JVM 410 стои преди крайното стъпало и се взема след предусилвателната част, доколкото ми е известно, ако не искаш да минаваш през целият амп, може да опиташ да вържеш чейн от типа "китара -> лампов преамп -> аудио интерфейс -> IR от компа" и да видиш дали ще даде големи разлики спрямо ампа. На въпросът "Кой лампов преамп точно да избера?" бих отговорил по следния начин – възможно най-достъпният, който да имитира изкривяванията на предусилвателната част на Marshall JVM 410, иначе влизаме обратно в категорията "шапка с пари". Един от основните проблеми, на който и да е софтуерен амп са, че динамиката на индивидуалните тонове е силно притъпена предвид ограничените алгоритми на софтуера + качеството на интерфейса. В твоето сравнение става ясно, че интерфейсът не играе такава голяма роля в динамиката на изкривяванията, защото и в двете сравнения се ползват един и същи интерфейс, но различна постановка по отношение на предусилването. Все пак, според мен за да направим сигналът по-динамичен и по-близък до този от истинският амп, аз бих предложил серия от следните решения:

  • смяна на аудио интерфейса с по-висок клас такъв – ако ползваш да речем някакъв Scarlett Solo и мигрираш към UAD Apollo Twin би трябвало да има подобрение в положителна посока по отношение на динамика на тона, АЧХ, изкривявания и ако това не е достатъчно, вече просто удряш лимити на IR-а/софтуера
  • поставяне на лампов преамп в чейна вместо ампа – не мога да дам конкретна препоръка, защото вкусове бол, но колкото и странно да звучи съм чувал добри отзиви за Behringer TUBE ULTRAGAIN T1953 Preamplifier преди AxeFX, така че може би си струва пробата
  • слагане на VST tape saturation преди виртуалния амп в чейна – това е едно от най-евтините решения да се постигне определена произволност на кривоч, аз тук специално имам два фаворита, единият е Tape Machine 80 другият е Oxide Tape Recorder
  • закупуване на AxeFx –  това е един от процесорите към днешна дата с най-много алгоритми и динамика в тона, но пак опираме до шапката с парите
  • освен NeuralDSP, Kuassa също предлагат сравнително голямо богатство на динамика както и SAG настройки

И все пак – това са само идеи, без тестове и личният вкус на тестващия преливаме от пусто в празно. Ами ако нищо не ти хареса от изброеното? Ами ако пък можеш да живееш с динамиката и характеристиките на тона от клипа А? Според мен  всякакво скопяване на истинският амп с load box-ове и знайни и незнайни пошибалки, колкото да му сложиш товар и да го вкараш в нещо, че и накрая да има IR, прави цялото упражнение безсмислено до известна степен, но ако изкривяванията и динамиката на истинският амп толкова много те кефят и нямат лесно пресъздаване по друг начин, си карай с чейнът от постановка Б. В крайна сметка всеки сам избира как да бъде нещастен ... :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам добри резултати със записа на предусилвателя на моя лампов амп EVH 5150 Iconic. Китара -> преамп -> UAD Apollo Twin -> IR

Обаче още не съм го тествал с LoadBox. Би трябвало да звучи по-реалистично, но очаквам разликата да е минимална, незабележима за човек, който не знае какво се ползва. Преди няколко седмици взех един плъгин от Bogner - IRDX Core, който прави IR-a още по-реалистичен, но не съм имал време да го тествам хубаво. И той също дава много малко разлика, но в крайна сметка ще се окаже, че истината е в малките неща :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^ Ама пак опираме до "целта оправдава средствата" – ако е за собствен кеф и тая малка разлика искаш да присъства докато стържеш, давай. Ако е clean/edge of break-up/crunch/overdrive може би ще чуя в А/Б тест изолирана китара, в микса като слушател нищо няма да разбера, гаранция. Или с други думи казано, ако е за теб, окей, ако е за хората, не съм сигурен дали си струва цялото упражнение. 

P.S. И другото, което е, ако става дума за някакви high gain стъргалки, дето гейна е 15, бая е под въпрос дали си заслужават тия сложни чейнове, че да чуеш някаква динамика, дето така или иначе е скопена от супер многото гейн. Като изключим това, винаги истинският амп ще звучи по-малко пластмасово от VST във високите/високите среди от спектъра.  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

FWIW на чист български линейните изходи в 99% от случаите са съставени от два резистора и в най-добрия случай - от трафче (за 5-10 долара на дребно) за балансиране на сигнала и избягване на ground loops. Това включва и линейните изходи на масата от атенуаторите, където различията са в другата част основно (при това не принципни), или при устройства като OX на universal audio, където комплекта със софтуера, създава целия пакет. 
На запис разлики вече със софтуерен звук отдавна не са предмет на сериозни спорове, усещането обаче като свиря с усилвател е съвсем, съвсем различно - в полза на усилвателя. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^^ Ти ме вкара в размисъл за това защо свирим/записваме. Даже може отделна тема да отворя. За себе си или за хората? Кои са хората? Нашата публика. Аз бих дал най-доброто, което мога или имам и в двата случая. Нищо, че публиката няма да знае, а и не я интересува как е направено. Важното е да се изкефи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.