Koobenot Отговорено Март 17, 2023 Автор Отговорено Март 17, 2023 Този преходник би свършил работа. Цитирай
CyberGene Отговорено Март 18, 2023 Отговорено Март 18, 2023 Според мен ще си по-добре с кабел, а не с цял голям преходник, в който влизат два големи и тежки кабела и всичкото това виси на малко стерео жакче. Какъвто и да е тоя адаптер, просто мини стерео жаковете са измислени за уокмени и непретенциозни мобилни цели, а не за носене на тежест. Ще береш ядове. Недобрият контакт е по-малката беля. Едно малко по-невнимателно бутване на тая хамалогия и ще си разкъртиш пианото. 1 Цитирай
yamaha Отговорено Март 18, 2023 Отговорено Март 18, 2023 Моето мнение е същото, що се отнася за преходниците, особено пък за тия с включване на 3.5мм. Имам десетки преходници от всякакъв вид, но това не значи че ги ползвам постоянно, а само ако в някой момент (най-вече живи участия) нямам друг шанс да ползвам някакъв кабел. 2 Цитирай
Koobenot Отговорено Март 18, 2023 Автор Отговорено Март 18, 2023 Абсолютно съм съгласен. Ще се сдобия и с двете но за live със сигурност ще я карам с кабели. Цитирай
yamaha Отговорено Март 19, 2023 Отговорено Март 19, 2023 (Редактирано) Има и още един неприятен аспект с преходниците, който не се случва често, но все пак го има...на мен днес ми се случи за втори или май за трети път откакто ползвам преходници при липса на друга възможност. Записвах едни хора днес и понеже не ми се размъкваше пианото в другото помещение, където всичко ми е навързано и готово за запис, реших да записвам в помещението, където е пианото. И тъй като ми трябваха 3 чифта слушалки (за мен, за певицата и за пианистката), включих техните в двата слушалкови изхода на миксера, а моите слушалки реших да включа в изхода за слушалки на един от усилвателите. Контролните ми слушалки са с 3.5мм+преходник 6.3мм ; не намерих оригиналния им преходник и взех някакъв дето ми беше подръка. Пъхам аз жака в усилвателя, ама понеже нещо ми прекъсваше единия канал, реших да сменя преходника. Извадих кабела, пъхам друг преходник, ама нещо не влиза...погледнах стария и... Както и да е, включих моя чифт с друг преходник в друг усилвател, а като си тръгнаха хората се опитах с едни тънки пинсети да извадя върха, но нямаше вадене...единствено остана варианта с разглобяване на усилвателя и вадене отвътре. Загубих си времето, но пък бях радостен, че преходникът не се разпадна в изход от миксера, понеже основният ми миксер е голям, с доста канали и неговото разглобяване щеше да е цяла одисея. Така че няма никакво значение дали преходникът е метален или пластмасов - като е направен зле, просто в един момент се разпада на съставните си части. Редактирано Март 19, 2023 от yamaha 1 Цитирай
Koobenot Отговорено Март 19, 2023 Автор Отговорено Март 19, 2023 (Редактирано) Това с разпадането важи с пълна сила за всяка жакова конструкция. На един от джемовете, в които участвах, единият от китаристите се изхлопа на земята, седейки на един висок паянтов стол и с падането си ми завлече състейн педала на кийборда. За щастие с пинсета успях да извадя останалата част от жака и нямаше нищо повредено в женския жак на кийборда. От тази случка насам съм винаги на доволна дистанция от музикантите, а пък ако има някой сериозно пил направо си събирам цирка и се прибирам вкъщи ... Редактирано Март 19, 2023 от Koobenot Цитирай
yamaha Отговорено Март 19, 2023 Отговорено Март 19, 2023 (Редактирано) Преди 2 часа, Koobenot написа: Това с разпадането важи с пълна сила за всяка жакова конструкция. Да, но...винаги има едно "но". Освен качеството на сглобката, от значение е и качеството на използваните материали (метал и пластмаса). Понеже това е трети метален преходник, който ми се разпада по подобен начин, реших да го разглобя и да го разгледам по-детайлно. Оказа се съставен от цели 14 части, пластмасовите елементи не ми се сториха много надеждни, контактните пластини наистина приличат на медни - дали са такива - не знам, но ме съмнява, защото почти не се огъват, другите метални части, дето ги водят "позлатени" трябва да ги занеса на бижутер да ми каже дали наистина е така. Въобще ми се струва, че в сглобен вид, частите на този вид метални преходници се държат малко на магия, до момента докато на някое място между многото частѝчки не се получи разхлабване и цялата конструкция не се разпадне. Редактирано Март 19, 2023 от yamaha 1 Цитирай
Koobenot Отговорено Март 24, 2023 Автор Отговорено Март 24, 2023 (Редактирано) И така, дългоочакваните кабели пристигнаха от НадалиЕкспрес, с помощта на колегата @yamaha. Мерих с мултицета, при 0.3Ω съпротивление на сондите, 2 метра кабел ми даде 0.1Ω, а 5 метровият 0.3Ω, което е супер резултат. Натъквал съм се по магазините на кабели, които за същите пари са 3-4-5Ω и просто високите са изядени. Тук разлика не чувам почти, ако го сравня с вече наличния ми 3.5 мм → 3.5 мм стерео жак, който също е 0.1Ω, може би тези имат 5% по-малко високи, но не е беда. Това чисто емпирично казано разбира се ("свирим и слушаме"), нито съм тествал с една и съща просвирена мелодия, нито със специализирана апаратура. Редактирано Март 24, 2023 от Koobenot Цитирай
yamaha Отговорено Март 24, 2023 Отговорено Март 24, 2023 (Редактирано) Радвам се, че ти е харесал, аз също взех още един 5-метров от същия. (всъщност точно на този малко не ми допаднаха буксите, но ще видим как ще се държи в бъдеще) На 19.03.2023 г. at 19:17, yamaha написа: ... бях радостен, че преходникът не се разпадна в изход от миксера, понеже основният ми миксер е голям, с доста канали и неговото разглобяване щеше да е цяла одисея. А аз отново да напомня - ползвайте китайските метални преходници само в много краен случай или поне ползвайте пластмасовия им вариант. След онзи саморазпаднал се преходник по-горе, аз си нямах работа да напиша, че съм доволен, че се разпадна в усилвателя, а не в миксера. Днес по закона на Мърфи, друг метален от вида чинч-жак се разпадна точно в основния ми миксер. Имах там от сума ти време в мастер-инсъртите един стерео чинчов кабел с метални преходници, който навремето бях включил поради липса на достатъчна дължина жакови кабели. Сега имам на разположение необходимите кабели и понеже това е единственият кабел в този миксер, който е с преходници, реших да ги сменя и защо ли ми беше...при ваденето на преходниците, върхът на единия отново остана блокиран вътре. Имам чувството, че всичките тези метални преходници ги лепят с някакво лепило, което с времето изсъхва и преходниците се саморазпадат при най-малкото напрежение. Някои веднага, други първо започват да дават позивни, като се разхлабват и започват да се въртят свободно, а интересното е, че преди време когато съм купувал преходниците съм наблягал основно на металните, мислейки си, че ще са по-трайни, а всичките разпаднали се досега са само от металните, докато пластмасовите продължават да се държат. След отново неуспешните ми опити да извадя върха, сега ще се опитам да приложа някакво "ноухау" като сложа капка с лепило на оста, внимателно го наместя във върха и след като засъхне ще се опитам да го изтегля ако не е прекалено блокиран вътре ; ако не стане - нямам намерение да разкачвам всичко и след това да разглобявам целия миксер, тъй като хем спирам да работя, хем не ми се прави и просто няма да ползвам тия инсърти. Редактирано Март 24, 2023 от yamaha 1 Цитирай
Koobenot Отговорено Юни 11, 2023 Автор Отговорено Юни 11, 2023 Ами, доволен съм ... след като взех кабелите предложени от колегата @yamaha, дори в контекст от 10 човека, кийбордът се чува, прикачвам веществени доказателства. Видеоклип от WhatsApp на 2023-06-11 в 14.37.06.mp4 1 Цитирай
yamaha Отговорено Юни 11, 2023 Отговорено Юни 11, 2023 преди 11 минути, Koobenot написа: ... след като взех кабелите...кийбордът се чува... Надали се дължи точно на кабела. ...но иначе регето е добре. 1 Цитирай
Koobenot Отговорено Февруари 24 Автор Отговорено Февруари 24 On 2/20/2023 at 7:43 AM, CyberGene said: Отлично свирене! Как успяваш толкова рязко да сменяш стиловете/инструментите и да не трепнеш и с една нота, браво! Мисля, че след вече близо цяла година свирня мога да дам отговор на въпроса. Причината е в клавиатурата. Често пъти съм твърдял, че за себе си специално не се вълнувам толкова много от типа на клавиатурата на инструмента, по-важни са звуците. Работата е там обаче, че точно тези "пружинени клавиши" (spring keys), заключват ръката ми в позиция при натискът и ако човек се прицели правилно в клавиша, шансът за грешки намалява, имайки предвид и с атаката, която свиря. Забелязал съм, че същите партии ако ги изсвиря на Studiologic-а, който пак е semi-weighted, но се усеща по-различно, шансът за грешки е по-голям. Разбира се клавиатурата на Roland-а е смехотворна за aftertouch и приятно свирене на класически творби, но както вече споменах, не е и това, което аз търся в този кийборд, IMHO. Цитирай
CyberGene Отговорено Февруари 24 Отговорено Февруари 24 Ако не си свирил много на акустично пиано, където инерцията я задаваш само с чукване на клавиша, без дори да е задължително да го натиснеш до долу, тогава вероятно няма да имаш проблем с такива клавиатури, явно си си намерил своето. Това е важното 👍🏻 Аз основно свиря на пиано и като мина на синт клавиатури виждам голям проблем, особено с такива натегнати пружини като на Go:Keys. От известно време имам Yamaha CK61 и клавиатурата не само е с по-леки пружини, но е и направена някак си да засича скоростта на клавиша по целия му ход, а не само на база силата на удара в дъното (както е при този Роланд). В смисъл, можеш да ускориш клавиша и да го отпуснеш леко точно преди да стигне дъното и то пак ще генерира висока динамика. При Go:Keys това водеше до пропуснати ноти. Но пак да кажа, това е заради различния подход. Сигурно с всичко се свиква и ако редовно се упражнявам на такива клавиши, ще им свикна. Но за пианисти, които повече свирят на акустични или дигитални пиана, не бих препоръчал клавиатурата на Go:Keys. Между другото Роланд имат и много хубави синт клавиатури, например на високите версии Фантом-6/7. Но там цената е съвсем друга 😀 1 Цитирай
yamaha Отговорено Февруари 24 Отговорено Февруари 24 41 minutes ago, CyberGene said: ... свиря на пиано и като мина на синт клавиатури виждам голям проблем... Напълно споделям виждането ти. Много клавиатури са минали през ръцете ми, но досега не съм попадал на някоя, която да даде нещо близко като реакция и управляемост както при хамъра, пък дори и да е най-елементарния като GHS на Yamaha. Разбира се има и значение какъв стил музика свириш и какъв инструмент си избрал за свирене на клавиатурата и понякога "пружините" наистина са по-подходящи в дадени ситуации. А що се отнася до въпросните "пружини" - и между тях има огромни различия. Понеже си падам малко клошар () и все още си пазя разни музейни експонати, с които съм започнал през миналия век, мога да дам пример. Разликата между клавиатурите на две от ямахите, които бях купил в една и съща година (току що бяха излезли като модели), е колкото от земята до небето, а и двете са пружинни. На едната, клавиатурата не ми дава никаква обратна информация и въпреки, че има всякакви настройки в софтуера как точно да бъде кривата на реакция на динамиката, ползата от тази опция клони към нула и да изсвириш нещо малко по-прецизно и с нюанс е мисия невъзможна. Другата пък обратно - докарали са я доста добре като имитация на хамър (а е лека), винаги може да си прецизираш натиска и при добро желание даже да изсвириш някое по-лесно парче за соло пиано, разбира се ако не излиза от 5-те октави. Отделно, че като бонус има и афтъртъч, който също се прецизира доста добре. Преди няколко години взех един PA700 (Корг) - клавиатурата му е някакъв пълен майтап...нещо подобно на детските SA на Касио, но аз така или иначе не я ползвам, защото имам още куп други клавиатури навързани по миди. Така че всичко е до конструкцията и дизайна на всяка конкретна клавиатура. Чувал съм добри отзиви за някои клавиатури от по-скъпите модели-аранжори, но не мога да се доверя напълно на колегите, защото всеки свири различни стилове и за един едно е добро, а за други като мене и тебе вероятно друго. 1 1 Цитирай
Koobenot Отговорено Февруари 25 Автор Отговорено Февруари 25 3 hours ago, CyberGene said: Ако не си свирил много на акустично пиано Истината е, че свиря два пъти в годината на аксутично пиано и се забелязвам колко много suck-вам на него, с извинение ... неправилен натиск, динамика, грешно ползване на педала и т.н., може би ако ми дадете известно време ще свикна, но като цяло постановката и усещането ми е силно притъпено от знайни и незнайни дигитални инструменти, просто така ми се разви живота/интуицията/интересите и т.н. 1 Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.