Jump to content
Българският форум за музиканти

Настройване на дигитално пиано от 440 hz на 432hz


Diana Nova

Recommended Posts

Доста пиана имат тази опция, но работата е, че по-голямата част от тях са семплирани (да не кажа всички, освен Roland моделите, които ползват технологията "SuperNatural Modeling"), което означава, че семплите са били записани от пиано, което е било настроено на 440 Hz, така че когато се ползва опцията за промяна на настройката ще се влоши качеството на звука, може би ще е минимално, но ще го има. И за какво е всичкото това? 😀 Тая работа с 432 Hz за мен е някаква мистификация, съизмерима с чипирането през 5G от Бил Гейтс, кемтрейлса и плоската земя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мен също тези неща попадат в зоната на езотериката. На времето е истина, че оркестрите са увеличавали честотата, за да звучат по-ярко и готино, но не вярвам да достигна момент на "нирвана" свирейки на 432 Hz, даже съм го тествал това и пианото звучи малко като провлачена грамофонна плоча, поради горната причина, която CyberGene спомена.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това малко ми прилича на хомеопатията, дето разреждаш нещо почти до безкрайност и колкото по-разредено, толкова по-лечебно, но доста хора вярват в това и се кълнат, че помага, затова не искам да обидя никой от тях. :) Относно феномена 432Hz не мога да твърдя нищо, тъй като имам само някаква обща информация, на която съм попадал през годините (повечето от разни жълти статии), но понеже все пак имам някакво понятие от акустика, обертонове и т.н., вероятно има някаква основа, върху която стъпва всичко това. Като почета някои по-сериозни материали по темата, взема един калкулатор и отворя големите таблици с честотите, вероятно ще имам какво повече да напиша следващия път тука. :P

А всъщност темата беше само с въпрос може или не може фино да се транспонира - да, най-вероятно може (в зависимост от модела), звукът леко се разваля, но ако много не се заслушаш, не дразни чак толкова.

 

П.П. След малко трябва да излизам, но преди това се изкуших да пусна честотата в търсачката на гугъл - изумих се от бройката върнати резултати, че даже и специален 432Hz-плеър имало. :blink: ...като се върна, определено ще почета повече за този явно "вселенски резонанс". :D

Редактирано от yamaha
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2 hours ago, CyberGene said:

Доста пиана имат тази опция, но работата е, че по-голямата част от тях са семплирани (да не кажа всички, освен Roland моделите, които ползват технологията "SuperNatural Modeling"), което означава, че семплите са били записани от пиано, което е било настроено на 440 Hz, така че когато се ползва опцията за промяна на настройката ще се влоши качеството на звука, може би ще е минимално, но ще го има.

Хм ... по тази логика може би при семплираните единствено би звучало добре такова, което е семплирано при 432 Hz. А какви са ти впечатленията от physical modelling спрямо семплите при дигиталните пиана от един и същи клас? Ясно е, че VST бият и двете неща като "мачка в дирек", но все пак кое звучи по-естествено, ако се наложи човек да свири с вградените звуци?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1 hour ago, Koobenot said:

А какви са ти впечатленията от physical modelling спрямо семплите при дигиталните пиана от един и същи клас? Ясно е, че VST бият и двете неща като "мачка в дирек", но все пак кое звучи по-естествено, ако се наложи човек да свири с вградените звуци?

Това е един от най-големите религиозни спорове, има два лагера 😀 Аз съм дори леко прочут по международните форуми като хейтър на физическото моделиране, така че не питаш правилния човек 🤣 На мен всички моделирани пиана, било то софтуерни (Pianoteq и Arturia) или хардуерни (Роланд, Physis) ми звучат супер изкуствено и синтетично и не могат да постигнат реализма на тембъра на семплираните пиана. Вече 15 години стана уж все да ги достигнат и аха-аха вече са ги оправили, ама пак звучи малко като цимбал, на който звукът идва по тръба от съседната стая. Иначе трябва да се отчете, че моделираните пиана имат доста добре работещи резонанси и поведение на педала (комбинации между халф-педалинг и ре-педалинг), но някои семплирани пиана (Garritan CFX например, което ми е любимото) също го имат това, така че пак няма сравнение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Блаодаря за отговорите!

Пианото е  KORG LP-180. 

Vangelis изпълнява музика на 432 Hz.

Това е линк с вероятно непълна информация, но достатъчно ясна. Разбира се, критическото мислене е важно да присъства.

https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A%2F%2Fportal12.bg%2Fpublikatsii%2FMuzikata-na-432-Hz-vyzvryshta-izgubeniyat-balans-s-Prirodata.p5885%3Ffbclid%3DIwAR0rUWCRCAkL8DgL3wnNayDJLKKV2V4cMXT-B7MTkgHfwffVWVokx29omKU&h=AT1BwqikD3t8c2vVHJDtW2V8bkSSMolr-tetnDOGjeArDsb_Frk004PQeIUBbRzH7za7XgyTkbP3e-lITYt_Z5aTc0bLw6Vbjxt8hps20D0T_7Pnj713XxfkHqzGuQjSPpR6Yg

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Quote

Функция Pitch Control

Когато свирите заедно с други инструменти, вие можете да използвате функцията Pitch Control, за да коригирате всяка лека разлика разлика в настройването на инструментите. Можете да регулирате настройката на LP-180 в интервали от половин стъпка (0,5) Hz в диапазон от 427,5–452,5 Hz (Херца) с помощта на клавишите E5 и F5.

• Натиснете и задръжте бутоните PIANO PLAY и SOUND, след това натиснете клавиша E5, за да намалите тона на стъпки от 0,5 Hz всеки път, когато го натиснете, или натиснете клавиша F5 многократно, за да повишавайте тона на стъпки от 0,5 Hz при всяко натискане.

• За да нулирате височината до 440Hz, натиснете и задръжте бутоните PIANO PLAY и SOUND и натиснете клавиши E5 и F5 едновременно.

Настройката по подразбиране (когато включите пианото) е A4=440Hz.

 

📌Линък към упътването: Цък

Редактирано от Koobenot
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, Diana Nova написа:

Vangelis изпълнява музика на 432 Hz.

Това дали има връзка, че когато почина миналата година, беше на почти 80 години? ;)

Като оставим закачката, не съм чувал Вангелис да е изпълнявал музиката си настроен на 432 херца, но щом казвате...всъщност срещал съм (най-вече в Youtube) негови творби, пренастроени с 8 херца по-ниско, но винаги съм смятал, че това са пост-корекции от негови (и на теорията) фенове. А нещата от линка ги знам от различни случайни попадения в различни източници през годините, тъй като в нета обикновено се тиражират едни същи неща, но понеже съм устроен да се съмнявам във всичко, докато не го проверя лично, обещавам си когато ми остане време да почета повече по темата. Въпреки, че описаният пълен комплект обертонове надали може да се прояви в някои недолюбвани от класическите музиканти стилове или пък в атоналната музика например, има някакво рационално зърно в цялата теория и за незапознат човек като мен е любопитно да навлезе в по-дълбокото, още повече че имам и техниката, и ушите, да извърша различни тестове и измервания. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди много години я нищихме темата тук във форума, пусках и аудио сравнения с Pianoteq (понеже е моделирано пиано и не страда от проблемите с ресемплирането). Едва ли работят линковете, даже ме мързи да я търся темата. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изпит по цигулка. Миналия петък. Роялът е на три месеца, но не е акордиран нито веднъж, защото е даден временно на музикалната академия (не става дума за България) от производителя. Спаднал, но поне равномерно. Изпитващата комисия казва на цигуларя да се настрои по рояла. Приревало му се е, през цялото време едвам се стискал. Десетина херца надолу му разказали играта. По време на свирене колкото и да се контролирал неволно се връщал към познатия му строй. После споделил, че му станало лошо, защото натискал струните на правилните места, но излизал друг звук. Не разбрах дали е абсолютист.
Много забележки от изпитващите и към цигуларя и към акомпанятора. Не добра оценка.

В понеделник се обръщат, пианистът има изпит по акомпанимент. Свирят същото произведение в друга зала на друг роял. Суперлативи от изпитващите и към двамата. Отлична оценка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^ Което по-скоро доказва тезата, че абсолютизмът и слуховата памет са "закодирани" след години трениране в 440 Hz и изведнъж промяната в друг строй може да е пагубна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.