Jump to content
Българският форум за музиканти

Sign in to follow this  
Атанас Славов

Избор на слушалки до 150 лева

Recommended Posts

Здравейте! Нуждая се от помощта ви при избора на слушалки до 150 лева. като може да са по-нисък клас нови или по-висок клас втора употреба за тези пари.
Те първа ще започвам да се занимавам (любителски - за кеф, за сега) със звукозапис, миксиране и мастеринг, дори понятията все още не са ми ясни. Стиловете ще са предимно Хип-Хоп.
Имам кондензаторен микрофон с голяма диафрагма, аудио интерфейс и в момента едни геймърски слушалки на Razer - Razer Kraken 7.1 Chroma Gaming Headset Review - Legit Reviews Razer Kraken 7.1 Chroma Gaming Headset . Специално на мен ми харесват как свирят, но няма начин да ги свържа към интерфейса, понеже са USB. Гледах много ревюта, мнения из цялото интернет пространство и за сега съм се спрял на 3 модела:
Audio Technica ATH M30X - които чух в магазин и са най-близо до бюджета като нови.
Audio Technica ATH M40X - не успях, да ги чуя. Казаха ми да ги перскоча, но чувам, че имат доста натурално звучене и балансирано. Но и че баса е по-слаб, а сега с Razera-а съм доста доволен.
Audio Technica ATH M50X - също успях да ги чуя в магазин, сякаш по-добре звучаха от 30-ката. Но от телефон е малко относително да се усетят.
Четох и за отворените и затворени слушалки. Доколкото разбрах, за тракинг ще ми трябват затворени, че да не се чуват на микрофона докато записвам. А за микса и мастеринга отворени за по ясна музикална сцена.
Razer-a май пише, че са затворени, но не знам. Виждам, че имат отвън нещош като мрежичка. Да не би да са полуотворени?
Ще съм ви много благодарен, ако успеете да ме насочите на какво да се спра и как да подходя, като начинаещ.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

 Ако нямаш бюджет за 2 чифта слушалки, примерно едни затворени и едни отворени, зарежи отворените и вземи затворени. Мисълта ми е, че запис с отворени слушалки така или иначе няма как да направиш, а доколкото чета мастеринг да правиш още ти е рано. ;) От трите АТ, предвид стила в който се изявяваш, според мен най-подходящи ще са 50х. Разликата с 30х е много голяма, но в магазина не си имал условията да я чуеш. Средният модел всъщност е най-равнолинеен, има си недостатъци, но е най-универсален с различни стилове в практиката, което теб не те касае, защото работиш в един стил. Разбира се има още много марки и модели в този ценови диапазон, на които също може да се спреш, но нека и колегите ти препоръчат нещо.

Сега за другата част на въпроса...За мен най-подходящото смесване определено не е на слушалки и затова може би имам десетина чифта, от които веднъж на месец я слагам, я не слагам по някой чифт за 2 минути, било за сверка или за да чуя по-прецизно някой фин детайл. Казваш, че вече имаш кондензаторен микрофон, а записът най-вероятно ще го правиш в същото помещение, където са и всичките останали неща. Имай предвид, че поради спецификата на този вид микрофони, ако помещението ти не е обработено поне до някаква степен акустически, крайният резултат от записа с кондензаторния микрофон вероятно няма да ти хареса. То е много хубаво да записваш с кондензаторен с голяма мембрана, но трябва да му осигуриш условия, за да не хваща това, дето ще хване в кофти третирано помещение. Тъй като имах един период, в който записвах само хип-хоп изпълнители, от личен опит мога да споделя, че понякога за някои гласове, по-подходящ от всякакъв кондензаторен е един обикновен SM57, който е динамичен микрофон и който даже не е вокален...и в случая говорим за запис в напълно акустически обработено студио. Така че ако тръгнеш със записите и звукът не ти хареса, не бързай да ръчкаш разни EQ-та, а просто събери малко пари за още един динамичен микрофон. А иначе EQ-тата и останалите ефекти пак си ги ръчкай, но най-вече с обучаваща цел, защото нищо не се получава от раз, а си иска време, трупане на слухов опит и рутина. B)

 

П.П. Аааа, да, щях да забравя... за специализирана музикална дейност избягвай всякакви компютърни фирми от рода Рейзър, Лоджитек, Криейтив лабс... или пък всякакви светещи и мигащи аксесоари - те са предназначени за съвсем други области като гейминга примерно. :)

Edited by yamaha
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 14 минути, yamaha написа:

 Ако нямаш бюджет за 2 чифта слушалки, примерно едни затворени и едни отворени, зарежи отворените и вземи затворени. Мисълта ми е, че запис с отворени слушалки така или иначе няма как да направиш, а доколкото чета мастеринг да правиш още ти е рано. ;) От трите АТ, предвид стила в който се изявяваш, според мен най-подходящи ще са 50х. Разликата с 30х е много голяма, но в магазина не си имал условията да я чуеш. Средният модел всъщност е най-равнолинеен, има си недостатъци, но е най-универсален с различни стилове в практиката, което теб не те касае, защото работиш в един стил. Разбира се има още много марки и модели в този ценови диапазон, на които също може да се спреш, но нека и колегите ти препоръчат нещо.

Сега за другата част на въпроса...За мен най-подходящото смесване определено не е на слушалки и затова може би имам десетина чифта, от които веднъж на месец я слагам, я не слагам по някой чифт за 2 минути, било за сверка или за да чуя по-прецизно някой фин детайл. Казваш, че вече имаш кондензаторен микрофон, а записът най-вероятно ще го правиш в същото помещение, където са и всичките останали неща. Имай предвид, че поради спецификата на този вид микрофони, ако помещението ти не е обработено поне до някаква степен акустически, крайният резултат от записа с кондензаторния микрофон вероятно няма да ти хареса. То е много хубаво да записваш с кондензаторен с голяма мембрана, но трябва да му осигуриш условия, за да не хваща това, дето ще хване в кофти третирано помещение. Тъй като имах един период, в който записвах само хип-хоп изпълнители, от личен опит мога да споделя, че понякога за някои гласове, по-подходящ от всякакъв кондензаторен е един обикновен SM57, който е динамичен микрофон и който даже не е вокален...и в случая говорим за запис в напълно акустически обработено студио. Така че ако тръгнеш със записите и звукът не ти хареса, не бързай да ръчкаш разни EQ-та, а просто събери малко пари за още един динамичен микрофон. А иначе EQ-тата и останалите ефекти пак си ги ръчкай, но най-вече с обучаваща цел, защото нищо не се получава от раз, а си иска време, трупане на слухов опит и рутина. :)

Страшно изчерпателен и подробен отговор, за което много Ви благодаря! колкото и да ме е срам отново да го спомена с тези геймърси слушалки (въпреки, че ги водят среден или висок клас), които за моето ухо свирят добре.
Дали мога да мина с някакъв компромисен вариант на затворени слушалки, колкото да записвам и да не улавя микрофона страничния звук от тях и след това прослушванията да ги правя на Razer-a? Нещата също имам възможност да ги слушам и на що годе добра система от така наречените Hi-Fi.
Появяват ми се и други неща в главата като цяло, че може и да се записва и друг стил, като поп/джаз и то от женски глас.
За помещението същош ще се мисли.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колегата yamaha е прав за всичко. :)

Razer съм чувал само един модел. Съседен на твоя (или може би дори същия) и беше трагичен! За игри или слушане на дум-дум музика може и да стават, но за твоите цели категорично не.

За съжаление конкретен подходящ модел в този ценови клас не се сещам, чувал съм май само два и не бяха като за препоръка. Огледай дали няма втора ръка (из еБей) някой известен и уважаван модел като ATH M50X или Байердинамик DT-770 например...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Разбирам напълно. Ще трябва май още веднъж да преслушам M40X и M50X. Виждам, че статистиката между двата модела е 50/50. Разбирам също, че с 40-ката звука ще е по-неутрален и "флат" и  ще е добре за миксиране и като цяло за стидио работа. 50-ките с по-силния си бас, може да не е най-точното редактване на музиката, но пък четох, че стават повече и за слушане на музика и други забавления (един вид универсални), където няма да липсва баса.
Ще трябва наистина май да ги чуя хубаво двата модела, за да видя кое ще ми допадне, макар че то в последствие ще стане ясно, след като се видят резултатите.
 

Преди 23 часа, yamaha написа:

П.П. Аааа, да, щях да забравя... за специализирана музикална дейност избягвай всякакви компютърни фирми от рода Рейзър, Лоджитек, Криейтив лабс... или пък всякакви светещи и мигащи аксесоари - те са предназначени за съвсем други области като гейминга примерно. :)

Освен да си запазя Рейзъра, за думкалник :D , a 40ката за записи.
 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.