IvanDTr Публикувано Март 30, 2005 Публикувано Март 30, 2005 Студийни монитори най-общ преглед Темата студио - монитори е трънлив предмет с много различни мнения и варианти. Независимо от безбройните, често разгорещени полемики, все пак има известен напредък в систематизиране на описанията на различните монитори. Активни и пасивни монитори Най-общо мониторите могат да се разделят на две категории - активни и пасивни. В какво е разликата между тях? Активните монитори имат вграден усилвател. Обикновено е монтиран в задната част. "Редовните Монитори" също така наречени пасивни монитори, изискват усилвател, с който да работят. Идеята за създаването на активните монитори е да се вгради в тях идеалния усилвател. Това спестява главоблъсканицата при избора от предложените на пазара. Също така, понеже активните монитори се включват направо в системата, те елиминират проблема говорител, жици - друг източник на потенциално безпокойство. Nearfield и Main - основни монитори Почти всички тоноператори се съгласяват с необходимостта от "nearfield " контролно прослушване, което дава възможност точно да преценят музиката, която създават. Nearfield монитора се поставя близо до слушателя - на около 0.90 - 1.80 м. Причината е, че музиката която чуваме се измененя драстично от акустиката на стаята . Да направим малък експеримент. Поставяме говорител в ъгъла на стая. Резултата е басово резониране, което не съществува, когато говорителят е в средата на стаята. Собствениците на големи студия могат да си позволят да го третират акустично, с басови капани и други допълнителни устройства. Може би това са единствените места, където можете да видите огромните основни монитори, които създават голяма и дебела маса звук. "Nearfield” контролното прослушване е решение, което намалява взаимодействието на звука със стаята. Тъй като мониторите са позиционирани близо до Вас, вие чувате звука направо. Близоста им до слушателя позволява по-малка сила на слушане, а така по-слаб звук достига до стените и ъглите и рекушира обратно. За разлика от hi-fi говорителите, които са разработени с цел да моделират всеки звуков материал приятен за ухото, студио мониторите имат като основна цел да следят за точен звуков образ, без неестествено подчертаване или подтискане на специални честоти. Такъв монитор се нарича "flat" - "плосък", "неоцветен" или "прозрачен". Такава е теорията, а действителността понякога създава различни ситуации. И това е мястото където спорът започва. Трябва ли мониторът да бъде flat? Някои казват - не. Те препоръчват покупка на монитори, звукът на които да Ви харесва, на които Вашата любима музика звучи прекрасно, след което, по неин образец да направите вашето смесване. Други съветват, ако някои честоти във Вашия микс избиват, Вие можете да ги подтиснете. Ето един пример: Студиото А има басово слаб комплект от nearfield монитори. За да направи баса силен и перкусивен, тоноператора усилва малките 6 инчови говорители да пукат и бият. Когато оператора от Студио А отива в студио Б, съоражено със subwoofer-и, Оператор А осъзнава, че неговия микс е нищо друго освен една нискочестотна боза. Аз харесвам моя Бас! Имам ли нужда от subwoofer? Ако вие действително харесвате бас, вие се нуждаете от subwoofer. Така Вие ще можете точно да работите с тембъра му. С малки монитори няма да чуете плътния басов тон и няма да знаете дали чувате До от контра или До# от контра. Дръжте обаче вашия subwoofer на много ниско ниво когато смесвате, тъй като има риск от създаване на беден откъм бас микс. Пример две: Сега операторът от студио Б създава нов микс - на чисто акустично басово съвършенство, като контролира смесването на неговите subwoofer-и. Басът е точно както трябва. Той удря в гърдите, причинява сърдечна атака, останалата част от звуковия материал изглежда достатъчно силна и балансирана в целия честотен диапазон. Операторът Б самодоволно дава CD на оператор А в неговото студио и пускат новия микс. За тяхното учудване, съвършения бас даже не присъства освен малък шум туп-туп-туп - звук на картонен кашон, който трябва да бъде бас барабан. Причината за този резултат са две: първо Оператор Б е чувал баса много добре в неговото студио и не е поставил достатъчно от него в микса и второ - малкият плосък монитор. Цитирай
Fortissimo Отговорено Март 30, 2005 Отговорено Март 30, 2005 Затова GENELEC 1036A и няколко квадрата AURALEX Цитирай
____ Отговорено Март 30, 2005 Отговорено Март 30, 2005 (Редактирано) а loudspeakers къде забравихме има все пак и по -големи от 6' говорители които позволяват все пак някаква представа за това какво става под 50hz... Редактирано Март 30, 2005 от ____ Цитирай
____ Отговорено Март 30, 2005 Отговорено Март 30, 2005 Затова GENELEC 1036A и няколко квадрата AURALEX всъщност Real traps (modno и mini ... че и другите стават...) са доста по добри за bass management от Auralex, имат по-добре свойства за absorption. Auralex обаче се справят доста добре със mid to high (reflections, flutter, slapbacks...) така че оптимално е комбинациа от двете ... а и изглежда много маниашко.... Цитирай
IvanDTr Отговорено Март 30, 2005 Автор Отговорено Март 30, 2005 а loudspeakers къде забравихме ... Съгласен! Беше нощно време - забравил съм :wall: има все пак и по -големи от 6' говорители които позволяват все пак някаква представа за това какво става под 50hz... И тук си прав, но аз съм описал често срещан случай. Освен това обърни внмание на заглавието Студийни монитори най-общ преглед Все пак благодаря! Цитирай
peshoy2k Отговорено Март 30, 2005 Отговорено Март 30, 2005 попадъл съм именно на тази статийка. Това беше в периода, когато си избирах мониторите. Иван я е превел страхотно и я е предоставил на общата аудитория, което е похвално. Ето например, аз въпреки че съм я прочел не съм отделил време да я преведа и споделя. Човека тия неща си ги знае и по този начин единствено помага на форума, вместо да приказва глупости. моето виждане е, че за преминаване от HI_FI към студийни монитори не се изисква да си купиш веднага GENELEC, защото трябва да се научиш да слушаш монитора и това е дълъг процес. е, ако имаш парички за дженека, то нема ядове ама няма и голяма полза първата година или 2 да се учиш на тях. Също така дали са активни или пасивни също е субективно ако смесваш в домашни условия. По-добре да отделиш пари за изолация, отколкото за скъпи монитори. По-евтините можеш да продадеш, когато вече смяташ че си достигнал следващото ниво. Поне тва ще кажа, че предпочитам да си купя още едни по-евтини монитори, отколкото уж супер HI-FI уредба. Много реален е звука, който излиза от монитора и се чуват неща, които ги няма на HI-FI. има и нещо друго дето бях чел и ми хареса: всичките тия нека ги нарека потребителски музикални системи и още по-лошо ако са мини-системи ги наричат smile, щото характеристиката им е точно като една усмивка т.е. имаш високи и ниски и едно орязване на средите. Има и още нещо, а то е че на всички монитори пише че са плоски, не оцветяват и дрън та пляс ама ни едни с други не звучат по един и същи начин, начи кво излиза че изобщо не са си плоски. Така че май остава да си вземем такива монитори дето ни харесват как звучат и не ни дразнят ушите и такива, разбира се, на които нашите миксове да звучат зле, а хубавите миксове да звучат добре. Цитирай
fernandes Отговорено Март 30, 2005 Отговорено Март 30, 2005 Много хубава статия IvanDTr! 10x отново Може ли някой път да постнеш някакъви материяли и хитринки за това как да третираме акустично стаята в която смесваме( в къщи ) В смисъл някакви минимални и евтинки подобрения(пропускаме AURALEX ) Цитирай
fernandes Отговорено Март 30, 2005 Отговорено Март 30, 2005 ...а ,разбира се и някой друг,който поназнайва нещо по въпроса Цитирай
DeathZone Отговорено Март 30, 2005 Отговорено Март 30, 2005 Благодаря , малцина са знаещите .... за мен темата е супер интересна ..., а пък като цяло следя вашите трудове във форума и съвсем спокойно мога да заявя от високото инженерно стъпало, на което съм стъпил, че добре поднасяте материала Още ведъж ... за мен беше удоволствие да чета тази тема С Уважение инж.Механов!!!! Цитирай
Jordan_J Отговорено Април 18, 2005 Отговорено Април 18, 2005 попадъл съм именно на тази статийка. Това беше в периода, когато си избирах мониторите. Иван я е превел страхотно и я е предоставил на общата аудитория, което е похвално. Ето например, аз въпреки че съм я прочел не съм отделил време да я преведа и споделя. Човека тия неща си ги знае и по този начин единствено помага на форума, вместо да приказва глупости. моето виждане е, че за преминаване от HI_FI към студийни монитори не се изисква да си купиш веднага GENELEC, защото трябва да се научиш да слушаш монитора и това е дълъг процес. е, ако имаш парички за дженека, то нема ядове ама няма и голяма полза първата година или 2 да се учиш на тях. Също така дали са активни или пасивни също е субективно ако смесваш в домашни условия. По-добре да отделиш пари за изолация, отколкото за скъпи монитори. По-евтините можеш да продадеш, когато вече смяташ че си достигнал следващото ниво. Поне тва ще кажа, че предпочитам да си купя още едни по-евтини монитори, отколкото уж супер HI-FI уредба. Много реален е звука, който излиза от монитора и се чуват неща, които ги няма на HI-FI. има и нещо друго дето бях чел и ми хареса: всичките тия нека ги нарека потребителски музикални системи и още по-лошо ако са мини-системи ги наричат smile, щото характеристиката им е точно като една усмивка т.е. имаш високи и ниски и едно орязване на средите. Има и още нещо, а то е че на всички монитори пише че са плоски, не оцветяват и дрън та пляс ама ни едни с други не звучат по един и същи начин, начи кво излиза че изобщо не са си плоски. Така че май остава да си вземем такива монитори дето ни харесват как звучат и не ни дразнят ушите и такива, разбира се, на които нашите миксове да звучат зле, а хубавите миксове да звучат добре. и аз съм на това мнение - не всеки монитор е флат. това казват и много мои колеги и приятели със собствени студия или просто хора с опит в областта. Например мои колеги не харесват ДжейБиЕл монитори - прекалено напомпени били и саунда ставал по хубав отколкото е Т.е. - няма флат там Аз не съм пробвал такива и не твърдя със сигурност. Много хора имат и ползват Алесис К1 мисля бе модела. Вероятно са добри и поносими като цена..... Цитирай
разбойник Отговорено Април 18, 2005 Отговорено Април 18, 2005 Например мои колеги не харесват ДжейБиЕл монитори - прекалено напомпани били и саунда ставал по-хубав отколкото е т.е. - няма флат там Това важи със страшна сила за старите модели - напр. 4408, 4410, 4412 и др. подобни. Новата LSR серия е доста линейна, но всичко е въпрос на вкус. Цитирай
peshoy2k Отговорено Април 18, 2005 Отговорено Април 18, 2005 абе аз съм на мнение че трябва да се чуе вида музика, който искате да правите и на тия, на които звучи най-добре, тях купувате и тва е Цитирай
Jordan_J Отговорено Април 20, 2005 Отговорено Април 20, 2005 Затова GENELEC 1036A и няколко квадрата AURALEX всъщност Real traps (modno и mini ... че и другите стават...) са доста по добри за bass management от Auralex, имат по-добре свойства за absorption. Auralex обаче се справят доста добре със mid to high (reflections, flutter, slapbacks...) така че оптимално е комбинациа от двете ... а и изглежда много маниашко.... Къде могат да се закупят такива изолационни материали?? Някой знае ли конкретен магазин или склад за подобни продукти? Цитирай
Telerig Отговорено Май 7, 2005 Отговорено Май 7, 2005 Едно въпросче към напредналите в тая сфера...както се изразихте по-горе за домашни условия може ли някои да ми препоръча някакви сносни монитори на нормална цена? Берингер или нещо от сорта...става въпрос ако някои може нещо да сподели от личен опит. Благодаря предварително. И във връзка с пасивните монитори-сигурно звука ще зависи и от усилвателя много. Дайте съвет и мнения за това - мерси отново Цитирай
Feto Отговорено Май 7, 2005 Отговорено Май 7, 2005 visiondann http://forum.muzikant.org/index.php?showto...2015%2065&st=30 Telerig сносни на нормална цена нема бате но аз съм с берингер и вършат работа Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.