Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Отговорено

И аз съм абсолютно съгласен с Topsun!!!!!

иди говори за теория на някое негро джаззмастер дето нота не е виждал как

изглежда даже!

При импровизцията всичко е някакво усещане.... импулсивност и преходност в настроението. Тоест когато импровизираш ти не си мислиш "Ей сега тоя лад как ше пасне" просто пръстите ти сами отиват където го усещат. Теоритичната и технична подготовка само спомагат за да можеш да реализираш идеите си.

 

Изслушах доста семпли на хора в тоя форум и смело мога да кажа че повечето

"ала Сатриани неща" на всички юзърс звучат еднакво и безлично ... тоест някво лудо арпежиране на някякви любими спринтьорски скали и от време на време баналните дабъл хенди..... прибавен някакъв кухо звучащ компютърно прогламиран ритъм .... и то в повечето случай прав ритъм. А звука е да си ...... мамата. Все едно съм си сглобил китара от пластмасови детски колички ..... то това е щото всичси свирят с едни и същи китари и с почти едни и същи процесинги на звука от некви саунд карти. Просто ме дразни тов че за много хора импровизацията се простира до лудото арпежиране стил " да покажа колко технично мога да свиря" и когато някой далеч по несъвършен ентусиаст пусне нещо го насират с критики за повдигане на личното си самочувствие!

Това също е имрловизация ама замирисва на Ингви. дето повтаря някви фигури като ръстовки на ученик по китара втора година ама Ингви ги прави с няква бясна скорост и накрая кво .... ако пусна две композиции от един албум даже не можеш да ги различиш.

И за финал

Музиката не е в арпежирането нито в дабъл хендите .... добре че , нито е и в нотите и тоновете теория изписани от знайни и незнайни господа.....

Музиката е в душата !

И някой ако се познае в по-горе изписаното да не се обижда. Нищо лично

  • Отговори 94
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Отговорено
И аз съм абсолютно съгласен с Topsun!!!!!

иди говори за теория на някое негро джаззмастер дето нота не е виждал как

изглежда даже!

При импровизцията всичко е някакво усещане.... импулсивност и преходност в настроението. Тоест когато импровизираш ти не си мислиш "Ей сега тоя лад как ше пасне" просто пръстите ти сами отиват където го усещат. Теоритичната и технична подготовка само спомагат за да можеш да реализираш идеите си.

 

Изслушах доста семпли на хора в тоя форум и смело мога да кажа че повечето

"ала Сатриани неща" на всички юзърс звучат еднакво и безлично ... тоест някво лудо арпежиране на някякви любими спринтьорски скали и от време на време баналните дабъл хенди..... прибавен някакъв кухо звучащ компютърно прогламиран ритъм .... и то в повечето случай прав ритъм. А звука е да си ...... мамата. Все едно съм си сглобил китара от пластмасови детски колички ..... то това е щото всичси свирят с едни и същи китари и с почти едни и същи процесинги на звука от некви саунд карти. Просто ме дразни тов че за много хора импровизацията се простира до лудото арпежиране стил " да покажа колко технично мога да свиря" и когато някой далеч по несъвършен ентусиаст пусне нещо го насират с критики за повдигане на личното си самочувствие!

Това също е имрловизация ама замирисва на Ингви. дето повтаря някви фигури като ръстовки на ученик по китара втора година ама Ингви ги прави с няква бясна скорост и накрая кво .... ако пусна две композиции от един албум даже не можеш да ги различиш.

И за финал

Музиката не е в арпежирането нито в дабъл хендите .... добре че , нито е и в нотите и тоновете теория изписани от знайни и незнайни господа.....

Музиката е в душата !

И някой ако се познае в по-горе изписаното да не се обижда. Нищо лично

;) ;) Така е ...винаги е имало и друг бряг на реката ;)

Отговорено
И аз съм абсолютно съгласен с Topsun!!!!!

иди говори за теория на някое негро джаззмастер дето нота не е виждал как

изглежда даже!

При импровизцията всичко е някакво усещане.... импулсивност и преходност в настроението. Тоест когато импровизираш ти не си мислиш "Ей сега тоя лад как ше пасне" просто пръстите ти сами отиват където го усещат. Теоритичната и технична подготовка само спомагат за да можеш да реализираш идеите си.

 

Изслушах доста семпли на хора в тоя форум и смело мога да кажа че повечето

"ала Сатриани неща" на всички юзърс звучат еднакво и безлично ... тоест някво лудо арпежиране на някякви любими спринтьорски скали и от време на време баналните дабъл хенди..... прибавен някакъв кухо звучащ компютърно прогламиран ритъм .... и то в повечето случай прав ритъм. А звука е да си ...... мамата. Все едно съм си сглобил китара от пластмасови детски колички ..... то това е щото всичси свирят с едни и същи китари и с почти едни и същи процесинги на звука от некви саунд карти. Просто ме дразни тов че за много хора импровизацията се простира до лудото арпежиране стил " да покажа колко технично мога да свиря" и когато някой далеч по несъвършен ентусиаст пусне нещо го насират с критики за повдигане на личното си самочувствие!

Това също е имрловизация ама замирисва на Ингви. дето повтаря някви фигури като ръстовки на ученик по китара втора година ама Ингви ги прави с няква бясна скорост и накрая кво .... ако пусна две композиции от един албум даже не можеш да ги различиш.

И за финал

Музиката не е в арпежирането нито в дабъл хендите .... добре че , нито е и в нотите и тоновете теория изписани от знайни и незнайни господа.....

Музиката е в душата !

И някой ако се познае в по-горе изписаното да не се обижда. Нищо лично

Истината е всеки да свири и импровизира както му харесва ..ако някой поиска мкоже да си навре четка за зъби в задника и да иде до НДК да пие кафе..въпрос на вкус и препочитания....Доста истини имаше в твоя пост.....аз също съм се опитвал да свиря такива нещица...в смисъл некво дробене арпежи туй унуй...но сутринта си избичих една много яка блусария която ме размазва от кеф да си я свиря...да ти кажа май опира до настроение..Нека китарджиите да намерят себе си и да се изразят по възможно най-добрия начин в музиката си...защото музиката свен философия е и чувство...а за да чувстваш не се изисква да си изял теорията...абе хора дори да знаете Кама Сутра наизуст ако сте импотентни ...ша жужите ша бръмчите ма няма да можете да жилите

Отговорено (Редактирано)

тая работа с лудите нонто неграмотни джазмени умря преди повече от 50 години

стига сме спорили просто за спорта

свирене без мисъл може да се получи само при по-проста и диатонична музика. айде обяснете ми как се импровизира върху тази хармония "по усет" :

 

| Db7 (#11) | Gm7 (5-) | C7aug | Fm (maj7) |

|Db7 (#11) | C7aug #9 | Bb7 #11 | Ab7 |

| G7 |G7Ab7A7Bb7B7| C7 |Db7D7Eb7E7F7|

ритмиката на 10 и 12 такт е 2 широки триоли четвъртини първа нота пауза

 

 

тази хармония я взех буквално произволно , беше ми отворен The Real Book на тази страница, щото съм свирил от съседната Unity Village на Pat Metheny. тази хармония е от парчето Fables Of Faubus на Charles Mingus. първо ми е интересно колко от хората във форума въобще могат да импровизират върху тази хармония. аз лично не мога. и после ми е интересно колко от тези хора са нотно неграмотни и импровизират "по усет".

за мен тия работи със свиренето без мисъл ми звучат доста като в приказка. на тази планета има много много музиканти. да речем 50 000 000. е как може да се надяваш, че ще те забележат на фона на останалите ако просто си свириш

по усет". защото аз си мисля, че тази тема и въобще форума като цяло говори само за едно - всички, обичаме музиката, искаме да се развиваме и бихме се кефили много ако има споделяне на идеите ни, най-вече музикални. също ми е интересна приказката за негъра от гетото. как той няма пари за баничка ама не му пука на гъзо, разбираш ли, и си баца по цял ден на кухарката. и умира след 24 дни от глад. сори за него. но дори и уличните музиканти си имат ниво. ако говорим за поколението джазмени негри от 30те до 50те години, развило музиката в световен мащаб нещата не са толкова изопачени колкото ги представяте. ДА - голяма част от тях не са можели да четът ноти. НЕ - те не са свирили само по слух. не е голяма философия да запомниш, че в мажорната гама има половин тон между 3 и 4 и 7 и 8 степени. също не е трудно да запомниш, че миксолидийския лад е мажорна гама с понижена седма степен. също не е трудно да запомниш, че срещу акорд G7 можеш да свириш G миксолидийски лад при импровизацията. или пък гама Ab dur, ако акорда е доминанта към тоника, и така ще получиш алтерирано напрежение. или те лудите негри джазмени и това не знаят ?

 

усещам, че тук се заформя много красиво спорче. в което аз лично спирам участието си с този пост. каквото и да си говорим ако искаш да станеш добър музикант, да можеш да свириш с други музиканти, да можеш да свириш различни стилове - трябва да знаеш теорията. а ако не искаш тези неща да ти се случат - не учиш теорията. и си свириш само вкъщи. но тогава каквото и да изсвириш ще е импровизация - free.

Редактирано от kitaratapesho
Отговорено (Редактирано)

Човеко ,не си прав. Повечето негра ,дето ги гледаш по джазз-каналите са учили теория в няква степен .Просто не можеш да не знаеш грам теория и да си мислиш ,че ще можеш да импровизираш върху всяка една прогресия от акорди, защото в 99% от случаите така добре заучената пентатоника ще звучи фалшиво (ако прогресията е с прецакани акорди) .А в доста от случаите ще ти се налага да сменяш гамата в която свириш на всеки следващ такт ,в зависимост от акордите.

Видях също ,че стана дума за суийп арпежи и такива работи... ;) Ами това е просто начин да приложиш даден вид техника в импровизацията си ,не е задължително да го използваш .Обаче пак зависи от това дали имаш нужните теоритични знания за да го приложиш на място. Аз съм на принцип ,че един добър китарист трябва да може да използва в импровизацията си всички видове техники - sweep ,economy & alternate picking ,legato ,tapping ,extreme pentatonics (Rusty Cooley :twisted: ) sweep + taps и там всичките разновидности...

 

П.П. Пешо ,не ти видях предния пост ,сори ... Иначе 100% си прав.

Редактирано от trendkiller
Отговорено

Аз като бях малък...преди време беше ( през миналия век) импровизирах с един амиго барабанист.Преди да се качим да свирим имахме една уговорка от няколко точки:

Като се обърнех да го погледна значи чакам дрибъл от него след който аз с,меням мелодията но същия ритъм.Ако дрибъла пък от негова страна беше с 4 набивки накрая трябваше да оставя лежащ акорд и да изчакам новия ритъм в които да се включа.;).

Сола почти нямаше нямаше ,стъргане по дебелите сруни беше ( това също е импровизация нали?!?!?) НО определено беше много гот.Имаше от метъл през гръндж до лирични разлагания...беше майката си ебало.С Кор-ските пристъргвания май имаше най голям ефект..както и да е.Аз много се накефих..Амигото също.От тогава не сме го правили

Та от този ми скромен опит с тия работи мога да кажа само едно.

Невероятния гъдел който изпитах.Някак си непринуденоста и нерепетирането като че ли понякога дават подобри резултати..де да знам.Имаше адреналин ;);)

Все пак си е силно усещане .

А пък пичовете дету се разхождат по една цигара време по грифа без да заекнат ... незнам за тях си е сигурно душевна чекия :guitar: :green:

Отговорено
:

 

| Db7 (#11) |  Gm7 (5-)  |  C7aug      |  Fm (maj7)  | 

|Db7 (#11)  | C7aug #9  |  Bb7 #11  |  Ab7            |

|  G7          |G7Ab7A7Bb7B7| C7      |Db7D7Eb7E7F7|

                    ритмиката на 10 и 12 такт е 2 широки триоли четвъртини първа нота пауза 

 

 

тази хармония я взех буквално произволно , беше ми отворен The Real Book на тази страница, щото съм свирил от съседната Unity Village на Pat Metheny. тази хармония е от парчето  Fables Of Faubus на Charles Mingus. първо ми е интересно колко от хората във форума въобще могат да импровизират върху тази хармония. аз лично не мога. и после ми е интересно колко от тези хора са нотно неграмотни и импровизират "по усет". e.

Ам ако бях негро от гетото щях да ти кажа:

Аре батка да ми го извириш да го чуя , или поне ми го изтананикай и щъ размажа, щот ноти моти не разбирам аз.....

--------------------------------------------------

ама несъм..затуй шъ замълчъ ;)

Отговорено
тая работа с лудите нонто неграмотни джазмени умря преди повече от 50 години

стига сме спорили просто за спорта

свирене без мисъл може да се получи само при по-проста и диатонична музика. айде обяснете ми как се импровизира върху тази хармония "по усет" :

 

| Db7 (#11) | Gm7 (5-) | C7aug | Fm (maj7) |

|Db7 (#11) | C7aug #9 | Bb7 #11 | Ab7 |

| G7 |G7Ab7A7Bb7B7| C7 |Db7D7Eb7E7F7|

ритмиката на 10 и 12 такт е 2 широки триоли четвъртини първа нота пауза

 

 

тази хармония я взех буквално произволно , беше ми отворен The Real Book на тази страница, щото съм свирил от съседната Unity Village на Pat Metheny. тази хармония е от парчето Fables Of Faubus на Charles Mingus. първо ми е интересно колко от хората във форума въобще могат да импровизират върху тази хармония. аз лично не мога. и после ми е интересно колко от тези хора са нотно неграмотни и импровизират "по усет".

за мен тия работи със свиренето без мисъл ми звучат доста като в приказка. на тази планета има много много музиканти. да речем 50 000 000. е как може да се надяваш, че ще те забележат на фона на останалите ако просто си свириш

по усет". защото аз си мисля, че тази тема и въобще форума като цяло говори само за едно - всички, обичаме музиката, искаме да се развиваме и бихме се кефили много ако има споделяне на идеите ни, най-вече музикални. също ми е интересна приказката за негъра от гетото. как той няма пари за баничка ама не му пука на гъзо, разбираш ли, и си баца по цял ден на кухарката. и умира след 24 дни от глад. сори за него. но дори и уличните музиканти си имат ниво. ако говорим за поколението джазмени негри от 30те до 50те години, развило музиката в световен мащаб нещата не са толкова изопачени колкото ги представяте. ДА - голяма част от тях не са можели да четът ноти. НЕ - те не са свирили само по слух. не е голяма философия да запомниш, че в мажорната гама има половин тон между 3 и 4 и 7 и 8 степени. също не е трудно да запомниш, че миксолидийския лад е мажорна гама с понижена седма степен. също не е трудно да запомниш, че срещу акорд G7 можеш да свириш G миксолидийски лад при импровизацията. или пък гама Ab dur, ако акорда е доминанта към тоника, и така ще получиш алтерирано напрежение. или те лудите негри джазмени и това не знаят ?

 

усещам, че тук се заформя много красиво спорче. в което аз лично спирам участието си с този пост. каквото и да си говорим ако искаш да станеш добър музикант, да можеш да свириш с други музиканти, да можеш да свириш различни стилове - трябва да знаеш теорията. а ако не искаш тези неща да ти се случат - не учиш теорията. и си свириш само вкъщи. но тогава каквото и да изсвириш ще е импровизация - free.

Реших да се пробвам да изсвиря нещо върху тази хармония , но съм длъжен да кажа че е импровизация , просто записах хармонията (която въобще не е лоша а даже е супер яка) и после опитах няколко пъти да свиря отгоре.Дано не съм се изгаврил с автора .... но все пак импровизация .....ще ми е интересно да чуя и други разработки на тая хармония.

 

Импровизация=Излагация ;)

Отговорено

за мен импровизацията не е нещо което трябва да се свири и го мисля,а просто "густо",чрез което си изливам "душичката".това нещо го наричам "фил".както казах в предишния си пост,това опира до рутина,а не толкова до това дали знаеш основните правила в хармонията."книжни" хора много ,ама колко от тях могат да свирят наистина (музика различна от това което учат),а колко от тях могат да импровизират е друг въпрос.тук нещата опират до креативност,колко си идеен,а това не се учи.ако греша-търпя критика,но все пак това си е лично мнение.

Отговорено

Ами да така е има доста книжни хорица които спокойно можем да наре4ем зубрачи.Но все пак за да пресъздадеш една проста мелодиика която ти се варти в главицата са ти необходими някакви знания.така де поне при мен ми идва парво в главата после на грифа и понякога нещата не се получават така както искам :godbless::godbless::godbless:

Отговорено

Темата е много хубава ... аз просто съм малко надъхан ахах. Ама както казахте по-горе въпрос на философия. Всеки има своята философия!

 

Ричи : съгласен съм с теб!

 

Абе със всички съм съгласен важното е че темата се отвори много яко.

:godbless::godbless::godbless::godbless:

Отговорено
Реших да се пробвам да изсвиря нещо върху тази хармония , но съм длъжен да кажа че е импровизация , просто записах хармонията (която въобще не е лоша а даже е супер яка) и после опитах няколко пъти да свиря отгоре.Дано не съм се изгаврил с автора .... но все пак импровизация .....ще ми е интересно да чуя и други разработки на тая хармония.

 

Импровизация=Излагация :godbless:

:godbless::godbless::godbless:

ти си цар бе !!!!!

оня индийския мотив троши :godbless:

Отговорено (Редактирано)

МЕХАНОООООООООООООВ РУТИШ БЕ!

 

НЕ ОСТАНАХА МИФКИ!!!!

 

ЙЕВАЛААААААААААААААААААА!

 

Мама ти дееба добър си дееба :cheers:

 

Е на тва ако ме понаучиш, сека есен че ти праим жертвоприношение на туршия с люти чушки. Аферим.

Редактирано от Glacierise
Отговорено

Аз хич не се кефя на нещата изсвирени 1:1. За ралика от някои мои познати. Да речем Ръсти. Оня кат' се хван еи ръчка, дрънка, стърга - докато не стане 1:1 не мирясва. Слушах паралелно Стив Вай - Фо Да Лав и записа на Ръсти и никога не можех да позная кое кое е. Него това го кефи, ама мен пък не. Аз още на 5-тия такт почвам да простея и чак нищо не остава вярно освен бекграунда... :)

 

Лошото е, че съм никак подготвен теоретично и технически (знам само 2-3 от минорните пентаточнични скали) и каквото и да свиря - все е еднакво. Записите ми върху бекграунди на Металлика, Сив Вай, Джо Сатриани, Б.Б. Кинг, Гери Мурр, етц. не мога да ги различа по нищо освен по темпото :green: :green: :green:

 

Тей че - който както го кефи, но в ник'ав случай не може да се свири смислено без теоретична подготовка! ИМХО...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.