Jump to content
Българският форум за музиканти

Импровизацията


spotlight_kid

Recommended Posts

Офциално се извинявам за нарушаване на добрият тон във форума ( по-скоро за предизвикването на същото.) Запазвам правото си на лично мнение.

 

За финал : не го казах с лоши чувства нито с цел да обидя някой от юзерите... просто лично мнение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 94
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Баси имам близо 200 бутлега на Пърпълите повечето са с Ричи и Стив Морс и 4-5 със Сатриани..но както и да е та тея хора импровизират прекрасно...днеска прослушах няколко и много се накефих...баси как успяват да изсвирят една песен която свирят за над 7000-ен път да звучи различно и пак да си е същата песен...като знам Мейдън с изключение на бай Яник какви са роботи не ми се мисли

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:

 

| Db7 (#11) |  Gm7 (5-)  |  C7aug      |   Fm (maj7)  |  

|Db7 (#11)  | C7aug #9  |   Bb7 #11  |   Ab7            |

|  G7           |G7Ab7A7Bb7B7| C7       |Db7D7Eb7E7F7|

                    ритмиката на 10 и 12 такт е 2 широки триоли четвъртини първа нота пауза  

 

 

тази хармония я взех буквално произволно , беше ми отворен The Real Book на тази страница, щото съм свирил от съседната Unity Village на Pat Metheny. тази хармония е от парчето  Fables Of Faubus на Charles Mingus. първо ми е интересно колко от хората във форума въобще могат да импровизират върху тази хармония. аз лично не мога. и после ми е интересно колко от тези хора са нотно неграмотни и импровизират "по усет". e.

Ам ако бях негро от гетото щях да ти кажа:

Аре батка да ми го извириш да го чуя , или поне ми го изтананикай и щъ размажа, щот ноти моти не разбирам аз.....

--------------------------------------------------

ама несъм..затуй шъ замълчъ :)

Ами това е блус,бе брат, какво не ти е ясно по тая хармония, питай ще ти кажа

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:

 

| Db7 (#11) |  Gm7 (5-)  |  C7aug      |   Fm (maj7)  |  

|Db7 (#11)  | C7aug #9  |   Bb7 #11  |   Ab7            |

|  G7           |G7Ab7A7Bb7B7| C7       |Db7D7Eb7E7F7|

                    ритмиката на 10 и 12 такт е 2 широки триоли четвъртини първа нота пауза  

 

 

тази хармония я взех буквално произволно , беше ми отворен The Real Book на тази страница, щото съм свирил от съседната Unity Village на Pat Metheny. тази хармония е от парчето  Fables Of Faubus на Charles Mingus. първо ми е интересно колко от хората във форума въобще могат да импровизират върху тази хармония. аз лично не мога. и после ми е интересно колко от тези хора са нотно неграмотни и импровизират "по усет". e.

Ам ако бях негро от гетото щях да ти кажа:

Аре батка да ми го извириш да го чуя , или поне ми го изтананикай и щъ размажа, щот ноти моти не разбирам аз.....

--------------------------------------------------

ама несъм..затуй шъ замълчъ :)

Ами това е блус,бе брат, какво не ти е ясно по тази хармония, питай ще ти кажа

Сериозно ти говоря, питай и ти казвам

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз се опитах да издрънкам нещо отгоре , ще е яко да чуя някой друг как ще интерпретира тази хармония .... давайте смело ... надали ще излезе по зле от тва дето аз изсвирих :))

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

е давай направо пиши всичко по въпроса - кое се свири върху тази хармония, къде и защо.

Редактирано от kitaratapesho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:

 

| Db7 (#11) |  Gm7 (5-)  |  C7aug      |   Fm (maj7)  |  

|Db7 (#11)  | C7aug #9  |   Bb7 #11  |   Ab7            |

|  G7           |G7Ab7A7Bb7B7| C7       |Db7D7Eb7E7F7|

                    ритмиката на 10 и 12 такт е 2 широки триоли четвъртини първа нота пауза  

 

 

тази хармония я взех буквално произволно , беше ми отворен The Real Book на тази страница, щото съм свирил от съседната Unity Village на Pat Metheny. тази хармония е от парчето  Fables Of Faubus на Charles Mingus. първо ми е интересно колко от хората във форума въобще могат да импровизират върху тази хармония. аз лично не мога. и после ми е интересно колко от тези хора са нотно неграмотни и импровизират "по усет". e.

Ам ако бях негро от гетото щях да ти кажа:

Аре батка да ми го извириш да го чуя , или поне ми го изтананикай и щъ размажа, щот ноти моти не разбирам аз.....

--------------------------------------------------

ама несъм..затуй шъ замълчъ :)

Ами това е блус,бе брат, какво не ти е ясно по тазьи хармония, питай ще ти кажа

Серизно ти говоря, питай и ти казвам

Ехо - има ли някой с въпроси или не

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:

 

| Db7 (#11) |  Gm7 (5-)  |  C7aug      |  Fm (maj7)  | 

|Db7 (#11)  | C7aug #9  |  Bb7 #11  |  Ab7            |

|  G7          |G7Ab7A7Bb7B7| C7      |Db7D7Eb7E7F7|

                    ритмиката на 10 и 12 такт е 2 широки триоли четвъртини първа нота пауза 

 

 

тази хармония я взех буквално произволно , беше ми отворен The Real Book на тази страница, щото съм свирил от съседната Unity Village на Pat Metheny. тази хармония е от парчето  Fables Of Faubus на Charles Mingus. първо ми е интересно колко от хората във форума въобще могат да импровизират върху тази хармония. аз лично не мога. и после ми е интересно колко от тези хора са нотно неграмотни и импровизират "по усет". e.

Ам ако бях негро от гетото щях да ти кажа:

Аре батка да ми го извириш да го чуя , или поне ми го изтананикай и щъ размажа, щот ноти моти не разбирам аз.....

--------------------------------------------------

ама несъм..затуй шъ замълчъ :rolleyes:

Ами това е блус, бе брат какво не ти е ясно по тази хармоня питай ще ти кажа.

Сериозно ти говоря , питай и ти казвам

А тои Мингус пише доста интерсни неща, по-добре вземи да разгледаш друго парче, например "Blue Bossa" или "All The Things You Are" или "Autumn Leaves" и пробвай да импровизираш първо варху тия парчета, ама недей да изпадаш много в емоция , ами помисли тия акорди от къде идват и защо са там,'щото тя дето разправят за джазмените дето не са чували за теория бих ги помолил пак да помислят дали е така и за какъв джаз говорим преди 1930, да си намерят записи и да чуят, та ще им стане ясно какво говорят.

 

Импровизацята стои варху някаква хармония, съгласен съм че има и много лични моменти в импровизацята, но не можеш да пренебрегваш теоретичната част защото тогава има опасност да импровизираш толкова добре, колкото и Сантана може ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

абе хавата е на фил:rolleyes:де да знам,мисля,че има много въпроси на които има два или повече отговора.и пак казвам,че всичко е до индивидуалност.за преди 1930 няма да говоря ;) може и и един тон да го изсвириш ама да е на място,фил,а ако знаеш за кво го свириш там този тон,значи си още поо-гот.няма кво да пиша колкото да си движа пръстите....

 

P.S.ходи обяснявай на някой как да импровизира.мога да дам съвет,но да те накарам да мислиш и да импровизираш не мога,музиката се обясява лесно (с термини или по-просто),но импровизацията не се учи!колкото скали и чудесии да знаеш,ти никога няма да свириш себе си,а скалите.плюс това импровизацията в джаза не се състои от солиране (надбягване),а цялостно изграждане от всички други акомпаниращи инструменти (в случая).аз повече не искам да се задълбавам,щото като си казвам мнението -> значи така мисля.прав или не->не ме е*е.

Редактирано от Topsun
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хора! Музиката е ИЗКУСТВО! Изкуството като такова има за цел да поражда ЕМОЦИИ. Ако това, което свириш, поражда ЕМОЦИЯ в теб и в тези, които те слушат, то тогава всичко е наред! Теорията е средство, разбира се много полезно, но ако не умееш да пораждаш ЕМОЦИЯ чрез това, което свириш/пееш, никакви засукани хармонии не могат да те спасят...

 

 

мир и любов на всички!

:hello: :inlove: :blink:

 

 

П.С. Извинявам се, че съм леко извън темата...

Редактирано от Beio
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хора! Музиката е ИЗКУСТВО! Изкуството като такова има за цел да поражда ЕМОЦИИ. Ако това, което свириш, поражда ЕМОЦИЯ в теб и в тези, които те слушат, то тогава всичко е наред! Теорията е средство, разбира се много полезно, но ако не умееш да пораждаш ЕМОЦИЯ чрез това, което свириш/пееш, никакви засукани хармонии не могат да те спасят...

 

 

мир и любов на всички!

:hello: :inlove: ;)

 

 

П.С. Извинявам се, че съм леко извън темата...

Peace brother! :inlove: :guitar:

Да живее изкуството!

Не си офтопик ти си точно където трябва.

Аз съм на сто ракии в момента слушаики War Pigs на дядо Ози и си се кефя на постовете.

;);):blink:;) :guitar:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

само искам да спомена следното

за хубаво или за лошо, теорията и емоцията са две непряко свързани страни на музиката. теорията е обща за всички музиканти. тоест там си има открити и затвърдени през годините класически правила, които са вписани в учебници. има и модерно тълкуване на тези правила. така или иначе ако някой смее да се нарече музикант е хубаво да знае всичко онова, което е открито преди него. защото не можеш да си мислиш, че музиката започва от теб. тя е вродена в хората. и дори и за обща култура трябва да ги знаеш. защото можеш да носиш много емоция с музиката си. ок. но дали това ще е винаги, тоест дали няма да се изчерпиш в един момент? и какво толкова стряскащо има в това да се прочете една книга от 200 страници ? абе не знам, но тук в България е изкривено всичко. всеки си мисли, че музиката започва от него, преди него няма нищо смислено, той е единствения осъзнат гений :)

 

а ето го и Сту55 - дойде от някъде, без да знае какви сме тук, какво правим, с какво се занимаваме и започна да ни поучава, да ни дава съвети, а дори и излезна с "питай, каквото не ти е ясно ще ти го обясня". с гордост заявявам, че той е българин и е наше момче :unsure: това тук беше отклонение вече.

 

та да се върна към основната подтема - теоретичните познания нямат пряка връзка с емоцията, но дори и да имат ще бъде само в положителна насока. а ако имаш проблем с изкарването на емоция и предлагането и на публиката не мисля, че проблема ти е в теорията. ахъм.

 

а по основната тема - когато солата ти звучат еднакво, усещаш се, че свириш едно и също напоследък, писнали са ти фразите, които използваш. еми дошъл е момента да вземеш една книга и да попрочетеш нещо. или другия вариант е ако имаш добро ухо - да хванеш фрази на твои любими изпълнители. но номера е да хванеш и хармониите за да знаеш кога и къде се свири това чудо. на всички ни трябва вдъхновение за да вървим напред. и то се крие в музиката, която слушаме. и във всичко останало също :)

 

а аз си мисля, че в този форум главната част от посетителите са едни поне средно интелигентни хора, здравомислещи в повечето случаи. ами преценете си колко време се виси пред пц-то и как ако само за една седмица си ограничите тотално достъпа до него (няма да изпуснете нещо във форума , а ако е така ще ви пратим смс :) ще имате достатъчно време да прочетете толкова ноти/теория/обяснения/примери/фрази/цитати, че следващата една година да си свирите само по тях. няма драма, но офенс, просто казвам :)

Редактирано от kitaratapesho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.