Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

да модулирам- не зная как. 

 

trendkiller и CyberGene ти отговориха. 

 

хармонизираш два (три, пет) лада с една и съща тоника и просто да погледнеш кои акорди се различават, кои се дублират и да експериментираш прескачайки от един лад в друг по вкус. Започни с тризвучия (maj, min, dim, aug) в началото докато свикнеш.        

 

 И има страшно много уроци в ютуб - за времето в което пишеш в тази тема можеше да си се научил вече, просто търсиш

 

Pivot Chord Modulation

 

How To Modulate Smoothly From Key To Key

 

Ето един урок с бърза приложимост: Use the formula I, iii, V(of new key) I (new key)

 

...иначе си мислех че тези неща ги знаеш и питаш за нещо "по-така" хаха 

И не бъркай Prokofiev със Stravinsky. Prokofiev е по-премерен и хармоничен, част от приома му както написах е че понякога налага "случайни" ноти извън използваната гама за да обогати "цвета" на акорда, друга е работата че е възможно да използваш и два лад-а един върх, друг

Edited by Tehanox
Link to comment
Share on other sites

chords_1.jpg

 

CyberGene, ще се опитам да напиша акордите, които ми даваш един по един. 

Така ли трябва да бъде написан първия пример? Този, за който споменаваш най-напред?

 

 

 

 

chords_2.jpg

 

 

Втория  ти пример / минор / - така ли трябва да е ? 

 

 

Опит за модулиране:
 

chords_3.jpg

 

 

 

Моля за мнения. Засега спирам дотук. 

Edited by sonata_composer
Link to comment
Share on other sites

Нека се изкажа и аз с цел да побутна нещата още малко.След тази яснота,която ди дадоха преди мен бих искал да ти помогна какво е написал Кольо,ако има нужда.Той е демонстрирал елементарно(в теоретичния смисъл) въпросните 4 акорда как стават повече.На принципа на този хорал към който постнах линк,но там е представено и конкретно гласоводене.Кольо е демонстрирал как от първия такт се придвижва по квартов кръг до 5ти такт т.е. от С към F.Като всеки такт третира,като ii-v към първия акорд от следващия такт и в този смисъл дори е трудно да говорим за кой знае какви алтерации.От 5ти такт се придвижва до 9ти на подобен принцип (по квартов кръг),но в 6ти и 8ми такт развива тритоносова замяна(стандартен приом) за да се създаде хроматично усещане.Ако анализираш строежа на всички акорди ще видиш,че е нещо доста елементарно(особенно за джаз музикант).Последните 2 такта мисля дори да не ги коментирам.Най-общо казано е демострирал принцип с който можеш да излезеш от оковите на тези 4 акорда С,F,Dm и G.Сега ,ако продължаваш да имаш интерес можеш да анализираш и хоралчето,което постнах.Както каза CyberGene въобще не става дума за джаз тук.Наистина мисля,че с тези медианти :) и т.н. в съвременната хармония няма да се оправиш лесно.Може и да греша.Аз не съм композитор.Успехи!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

sonata_composer, нещо такова, но все пак е хубаво ра помислиш за гласоводене, така че отделните тонове да преливат от акорд в акорд - с минимални движения, когато това е необходимо. Така разписани акордите седят много изкуствено - нацъкани по терци от основен тон. Това важи и за твоя пример. Хубаво е да мислиш за музиката не просто като акорди, но и като мелодия, която стои над тази хармония, както и като гласове, които се движат. Не говорим за фуга тук :D Просто си представяй, че хармонията ще я пеят беквокалисти - няма да им е кеф да пеят някакви постоянни подскоци нагоре-надолу, нали ;) Бих ти препоръчал да започнеш с рехармонизиране на детски песнички. Опитай се да вкараш ii-V-I където можеш, като не се обвързвай с по един акорд на всяка нота от мелодията. Понякога можеш да имаш по няколко акорда, които се сменят в рамките на един мелодичен тон.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

CyberGene, за съжаление когато пиша мелодии в повечето случаи се въртя много често в едни и същи последования. Последното мотивче, което постнах в саундклауд е пример за това. Затова сега искам да се съсредоточа върху акордите, които си посочил. После ще се опитам от тях да направя тема. 

Link to comment
Share on other sites

Аз излизам от темата :) дано тези преподаватели в СУ не са те учили, че в полифонията са разрешени квинти и октави в право движение и т.н.

За времето, което си употребил да пишеш колко си добър и колко много си учил теория (7 г.), можеше спокойно да научиш нещо полезно. Седем години.... Продължавай да се обясняваш колко си добър в университета, но познаваш само 4 акорда.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Точно на това са ме учили, честно казано,че квинтите и октавите са забранени. Аз не разбирам кое те е подразнило толква в моите обяснения колко съм добър. Това там постче е самата истина, колкото и да не вярваш. А, ако не си забелязал последната седмица почти всеки ден поствам нови тракове, което означава,че освен,че пиша тук се занимавам и с композиране и видеоклипове едновременно. Ако за тебе това е нещо лошо окей. Не съм те карал да пишеш тук. Постнах, защото искам да се науча да пиша сонатна форма. Затова трябва хармония. И слава на Бог намерих хора, които да ми обърнат внимание. Ако не си забелязал един от последните ми постове съдържа опити по задания на хора, поствали в темата. Т.е аз не съм толкова горделив колкото ме изкарваш. А търпя и критика. Тук не сме дошли да спорим що за характер съм. А що за композитор съм. 

Link to comment
Share on other sites

CyberGene ,  Опитах се да променя гласоводенето на акордите, които постнах в примера. Искам мнението ти:

nov_opit.jpg

 

наименованията са същите както в реда на предишния пост. Отново Ре, Сол на 7ма, до, сол на седма / минора / и до минор на 7ма.

 

Някакви идеи?

Link to comment
Share on other sites

За мен е малко да странно да прескачаш от 3 гласа на 4. Аз лично бих дублирал единия глас в друга октава или бих добавил 7ма степен към тези две тризвучия. Пример с 4 гласа (без добавяне на 7):

 

 

Screen_Shot_2017_05_08_at_2_51_57_PM.png

 

 

P.S. Едитнах примера малко за да се свири по-лесно 

Edited by trendkiller
Link to comment
Share on other sites

Благодаря за примера. Аз се опитвам освен гласоводене да успявам да хващам тоновете на хармонията на пианото. Твоя пример ще наложи и двете ми ръце да участват. 

Link to comment
Share on other sites

Искаш да свириш хармонията (цялото тризвучие/четиризвучие) с лявата ръка само и да добавиш мелодия с дясната ако те разбирам правилно? Ще звучи малко изкуствено по този начин, според мен. Мисля че е по-лесно да си напишеш хармонията отделно, след това да насложиш мотиви/мелодия върху цялостната прогресия и накрая да махнеш нотите, които не ти трябват и да си напишеш цялата партия наново за две ръце.

Link to comment
Share on other sites

А, Не. Искам да свиря само хармониите. Мелодия ще измисля за чело или друг подобен инструмент. Да мога да си свиря по 4 тона със всяка ръка отделно. Това ми е идеята. Примера го бива. Ще го пробвам. 

 

Tehanox, than why you respond here?????????????????????????????????????????

 

Светът е капризен и подобно на хората има непрекъсната нужда от ласкателства, но истинското изкуство не би забелязало комплиментите / отнпово от Лудвиг/ . 

 

Това тука не е тема за умни мисли, а за композиране. Моля, ако нямаш какво да добавиш просто не поствай! Не те карам! 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.