Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Отговорено (Редактирано)

да модулирам- не зная как. 

 

trendkiller и CyberGene ти отговориха. 

 

хармонизираш два (три, пет) лада с една и съща тоника и просто да погледнеш кои акорди се различават, кои се дублират и да експериментираш прескачайки от един лад в друг по вкус. Започни с тризвучия (maj, min, dim, aug) в началото докато свикнеш.        

 

 И има страшно много уроци в ютуб - за времето в което пишеш в тази тема можеше да си се научил вече, просто търсиш

 

Pivot Chord Modulation

 

How To Modulate Smoothly From Key To Key

 

Ето един урок с бърза приложимост: Use the formula I, iii, V(of new key) I (new key)

 

...иначе си мислех че тези неща ги знаеш и питаш за нещо "по-така" хаха 

И не бъркай Prokofiev със Stravinsky. Prokofiev е по-премерен и хармоничен, част от приома му както написах е че понякога налага "случайни" ноти извън използваната гама за да обогати "цвета" на акорда, друга е работата че е възможно да използваш и два лад-а един върх, друг

Редактирано от Tehanox
  • Отговори 58
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Отговорено (Редактирано)

chords_1.jpg

 

CyberGene, ще се опитам да напиша акордите, които ми даваш един по един. 

Така ли трябва да бъде написан първия пример? Този, за който споменаваш най-напред?

 

 

 

 

chords_2.jpg

 

 

Втория  ти пример / минор / - така ли трябва да е ? 

 

 

Опит за модулиране:
 

chords_3.jpg

 

 

 

Моля за мнения. Засега спирам дотук. 

Редактирано от sonata_composer
Отговорено

Нека се изкажа и аз с цел да побутна нещата още малко.След тази яснота,която ди дадоха преди мен бих искал да ти помогна какво е написал Кольо,ако има нужда.Той е демонстрирал елементарно(в теоретичния смисъл) въпросните 4 акорда как стават повече.На принципа на този хорал към който постнах линк,но там е представено и конкретно гласоводене.Кольо е демонстрирал как от първия такт се придвижва по квартов кръг до 5ти такт т.е. от С към F.Като всеки такт третира,като ii-v към първия акорд от следващия такт и в този смисъл дори е трудно да говорим за кой знае какви алтерации.От 5ти такт се придвижва до 9ти на подобен принцип (по квартов кръг),но в 6ти и 8ми такт развива тритоносова замяна(стандартен приом) за да се създаде хроматично усещане.Ако анализираш строежа на всички акорди ще видиш,че е нещо доста елементарно(особенно за джаз музикант).Последните 2 такта мисля дори да не ги коментирам.Най-общо казано е демострирал принцип с който можеш да излезеш от оковите на тези 4 акорда С,F,Dm и G.Сега ,ако продължаваш да имаш интерес можеш да анализираш и хоралчето,което постнах.Както каза CyberGene въобще не става дума за джаз тук.Наистина мисля,че с тези медианти :) и т.н. в съвременната хармония няма да се оправиш лесно.Може и да греша.Аз не съм композитор.Успехи!

Отговорено

sonata_composer, нещо такова, но все пак е хубаво ра помислиш за гласоводене, така че отделните тонове да преливат от акорд в акорд - с минимални движения, когато това е необходимо. Така разписани акордите седят много изкуствено - нацъкани по терци от основен тон. Това важи и за твоя пример. Хубаво е да мислиш за музиката не просто като акорди, но и като мелодия, която стои над тази хармония, както и като гласове, които се движат. Не говорим за фуга тук :D Просто си представяй, че хармонията ще я пеят беквокалисти - няма да им е кеф да пеят някакви постоянни подскоци нагоре-надолу, нали ;) Бих ти препоръчал да започнеш с рехармонизиране на детски песнички. Опитай се да вкараш ii-V-I където можеш, като не се обвързвай с по един акорд на всяка нота от мелодията. Понякога можеш да имаш по няколко акорда, които се сменят в рамките на един мелодичен тон.

Отговорено

CyberGene, за съжаление когато пиша мелодии в повечето случаи се въртя много често в едни и същи последования. Последното мотивче, което постнах в саундклауд е пример за това. Затова сега искам да се съсредоточа върху акордите, които си посочил. После ще се опитам от тях да направя тема. 

Отговорено

Аз излизам от темата :) дано тези преподаватели в СУ не са те учили, че в полифонията са разрешени квинти и октави в право движение и т.н.

За времето, което си употребил да пишеш колко си добър и колко много си учил теория (7 г.), можеше спокойно да научиш нещо полезно. Седем години.... Продължавай да се обясняваш колко си добър в университета, но познаваш само 4 акорда.

Отговорено

Точно на това са ме учили, честно казано,че квинтите и октавите са забранени. Аз не разбирам кое те е подразнило толква в моите обяснения колко съм добър. Това там постче е самата истина, колкото и да не вярваш. А, ако не си забелязал последната седмица почти всеки ден поствам нови тракове, което означава,че освен,че пиша тук се занимавам и с композиране и видеоклипове едновременно. Ако за тебе това е нещо лошо окей. Не съм те карал да пишеш тук. Постнах, защото искам да се науча да пиша сонатна форма. Затова трябва хармония. И слава на Бог намерих хора, които да ми обърнат внимание. Ако не си забелязал един от последните ми постове съдържа опити по задания на хора, поствали в темата. Т.е аз не съм толкова горделив колкото ме изкарваш. А търпя и критика. Тук не сме дошли да спорим що за характер съм. А що за композитор съм. 

Отговорено

CyberGene ,  Опитах се да променя гласоводенето на акордите, които постнах в примера. Искам мнението ти:

nov_opit.jpg

 

наименованията са същите както в реда на предишния пост. Отново Ре, Сол на 7ма, до, сол на седма / минора / и до минор на 7ма.

 

Някакви идеи?

Отговорено (Редактирано)

За мен е малко да странно да прескачаш от 3 гласа на 4. Аз лично бих дублирал единия глас в друга октава или бих добавил 7ма степен към тези две тризвучия. Пример с 4 гласа (без добавяне на 7):

 

 

Screen_Shot_2017_05_08_at_2_51_57_PM.png

 

 

P.S. Едитнах примера малко за да се свири по-лесно 

Редактирано от trendkiller
Отговорено

Благодаря за примера. Аз се опитвам освен гласоводене да успявам да хващам тоновете на хармонията на пианото. Твоя пример ще наложи и двете ми ръце да участват. 

Отговорено

Искаш да свириш хармонията (цялото тризвучие/четиризвучие) с лявата ръка само и да добавиш мелодия с дясната ако те разбирам правилно? Ще звучи малко изкуствено по този начин, според мен. Мисля че е по-лесно да си напишеш хармонията отделно, след това да насложиш мотиви/мелодия върху цялостната прогресия и накрая да махнеш нотите, които не ти трябват и да си напишеш цялата партия наново за две ръце.

Отговорено

А, Не. Искам да свиря само хармониите. Мелодия ще измисля за чело или друг подобен инструмент. Да мога да си свиря по 4 тона със всяка ръка отделно. Това ми е идеята. Примера го бива. Ще го пробвам. 

 

Tehanox, than why you respond here?????????????????????????????????????????

 

Светът е капризен и подобно на хората има непрекъсната нужда от ласкателства, но истинското изкуство не би забелязало комплиментите / отнпово от Лудвиг/ . 

 

Това тука не е тема за умни мисли, а за композиране. Моля, ако нямаш какво да добавиш просто не поствай! Не те карам! 

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.