рьоне Публикувано Март 6, 2017 Публикувано Март 6, 2017 Здравейте, Опитвам запис на вокали с миксер alesis multimix 4 и микрофон Shure sm58. Вярно, че този миксер не е кой знае какво, но ми се струва, че бъркам нещо, защото крайният резултат е запис с доста орязани, бедни честоти. Някой със съвет, при настройките за по-добър звук, като за начинаещ? Използвам Audiocity Цитирай
yamaha Отговорено Март 9, 2017 Отговорено Март 9, 2017 SM58 не се слави с кой знае колко богат тембър, а по-скоро с универсалност към различни типове гласове, а и основното му предназначение все пак са live-изпълненията. Ако не смяташ да ползваш друг микрофон при записите, би могъл да си поиграеш с еквалайзер след като вече си направил записа - трудно е да се дадат конкретни съвети кои точно честоти да променяш, защото това зависи в какво помещение си записвал, какъв глас си записвал, каква ти е подложката (инструментала) и т.н., но правилото е да пипаш на малки стъпки докато започне да ти харесва повече спрямо първоначалния запис. Цитирай
aarab Отговорено Март 12, 2017 Отговорено Март 12, 2017 SM58 е най-добрият СТУДИЕН микрофон в ценовия си клас. Ако може да чуем нещо, да добием представа за какво говорим? Цитирай
yamaha Отговорено Март 18, 2017 Отговорено Март 18, 2017 Само да повторя онова, дето писах в предишния си пост - SM58 никога не е бил с предназначение за студио. Записвал съм на 2 пъти с SM57 (веднъж инструменти и веднъж един рапър), но в студио се записва със студийни микрофони - поне през 80% от времето ; през останалите 20% може да се запише и с някой от динамичните life-микрофони, когато се търси малко по-различен и специфичен звук или пък когато този, който записва просто няма студиен микрофон на разположение. 2 Цитирай
aarab Отговорено Март 19, 2017 Отговорено Март 19, 2017 Като не знаеш, защо говориш глупости. Има куп песни, които все още се въртят по радиата и са записвани с SM58... Прочети малко и ще видиш. http://sm58.shure.com/en/history/ Ако мислиш, че Behringer C1 е кулотово по-добър, явно няма какво да пиша в тази тема. Цитирай
presly Отговорено Март 20, 2017 Отговорено Март 20, 2017 Никъде в цитирания линк не видях да пише, че SM58 е студиен микрофон. Пък и не е важно чак толкова, като какъв се позиционира даден микрофон от маркетинг л̶ъ̶ж̶ц̶и̶т̶е̶ "специалистите", а как умее да го използва съответния звукорежисьор. Но не е сигурно, че ще се получи по-лош резултат с цитирания Берингер С-1. А откъде измисли, че е "култов"... П.С. колегата yamaha НЕ говори глупости. 2 Цитирай
yamaha Отговорено Март 21, 2017 Отговорено Март 21, 2017 (Редактирано) П.С. колегата yamaha НЕ говори глупости. Благодаря, че все пак някой е разбрал смисъла на онова дето написах. @aarab, вероятно не схвана, че имах предвид единствено, че SM58 е класически динамичен микрофон за живи изпълнения, но никъде не съм твърдял, че не може да записваш в студио с динамични микрофони - въпросът е какво целиш когато ползваш динамичен вместо кондензаторен и това, че когато имаш добър запис, направен с SM58, това по никакъв начин не го прави класически студиен микрофон. Освен това не видях да съм споменал някъде C-1, така че не разбрах защо го намеси и него, но иначе отчасти си прав, че говоря глупости...току що видях, че горе съм написал live като life. Редактирано Март 21, 2017 от yamaha 2 Цитирай
aarab Отговорено Март 27, 2017 Отговорено Март 27, 2017 Бях тръгнал да пиша дълъг пост за предимствата и известните изпълнители, които още ползват Shure SM58, но просто го изтрих. Каквото и да кажа, просто няма да има смисъл, докато не можеш да го чуеш. Колкото за резултатите, вкарай двата записа в микса и пак ще си говорим. Без EQ, Compression, Reverb, Delay, Gate, Deesser и т.н. ЧИСТ! Какво по-хубаво да имаш качествен чист сигнал? И като казах студиен, имам в предвид, че в повечето български студиа микрофоните са в ниския ценови клас, а именно там SM58 блести. Като имаш U87, може би ще избереш него ( в повечето случаи) и ще си прав. Но като имаш нисък клас преамп, и нисък клас микрофон, нямаш акустично третиране, нямаш хубав поп филтър - SM58 ще ти улесни живота. Казах го да му помогна, а то се почна култов мултов. НЯМА ЗНАЧЕНИЕ какъв е. Върши работа, която много микрофони не могат да свършат в студиото. И струва 200лв. Самостоятелно доста микрофони са прекрасни и много добре звучащи, но едва ли ще записваш акапела глас. Въпросът е как седи в микса. И като не седи, се почва, режеш, мажеш, ефекти, простотии и накрая пак нищо, защото shit in=shit out Мир и със здраве. Че то пак стана дълъг пост...пу пу Цитирай
patzo Отговорено Май 28, 2017 Отговорено Май 28, 2017 Аз лично не харесвам SM58 за записи, дори и за домашно демо. Имах го за кратко и хич не ми хареса - някакси ми е мътен Единствено мисля, че е подходящ за на живо за по-хард стилове и силни вокали. Аз имам едно AKG C1000s който го използвам така за бързи демота и мисля, че се справя доста по-добре и го взех някъде 100-на лева втора ръка. Имам и още един евтин akg perception100 - пак там някъде като цена. Цитирай
gri_mi Отговорено Юни 3, 2017 Отговорено Юни 3, 2017 От моя малък практически опит и за конкретния въпрос - сваляш ветробрана на Sm58 и внимателно се записва по-отдалече и през поп филтър. Sent from my BNTV600 using Tapatalk 1 Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.