Jump to content
Българският форум за музиканти

Запис на вокали с USB миксер


Recommended Posts

Здравейте,

Опитвам запис на вокали с миксер alesis multimix 4 и микрофон Shure sm58.

Вярно, че този миксер не е кой знае какво, но ми се струва, че бъркам нещо, защото крайният резултат е запис с доста орязани, бедни честоти. 

Някой със съвет, при настройките за по-добър звук, като за начинаещ?

Използвам Audiocity

Link to comment
Share on other sites

SM58 не се слави с кой знае колко богат тембър, а по-скоро с универсалност към различни типове гласове, а и основното му предназначение все пак са live-изпълненията. Ако не смяташ да ползваш друг микрофон при записите, би могъл да си поиграеш с еквалайзер след като вече си направил записа - трудно е да се дадат конкретни съвети кои точно честоти да променяш, защото това зависи в какво помещение си записвал, какъв глас си записвал, каква ти е подложката (инструментала) и т.н., но правилото е да пипаш на малки стъпки докато започне да ти харесва повече спрямо първоначалния запис. :)

Link to comment
Share on other sites

SM58  е най-добрият СТУДИЕН микрофон в ценовия си клас. 

Ако може да чуем нещо, да добием представа за какво говорим?

Link to comment
Share on other sites

Само да повторя онова, дето писах в предишния си пост - SM58 никога не е бил с предназначение за студио. Записвал съм на 2 пъти с SM57 (веднъж инструменти и веднъж един рапър), но в студио се записва със студийни микрофони - поне през 80% от времето ; през останалите 20% може да се запише и с някой от динамичните life-микрофони, когато се търси малко по-различен и специфичен звук или пък когато този, който записва просто няма студиен микрофон на разположение. ;)

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Като не знаеш, защо  говориш глупости. Има куп песни, които все още се въртят по радиата и са записвани с SM58... 

Прочети малко и ще видиш.

http://sm58.shure.com/en/history/

Ако мислиш, че Behringer C1 е кулотово по-добър, явно няма какво да пиша в тази тема.

Link to comment
Share on other sites

Никъде в цитирания линк не видях да пише, че SM58  е студиен микрофон. Пък и не е важно чак толкова, като какъв се позиционира даден микрофон от маркетинг л̶ъ̶ж̶ц̶и̶т̶е̶ "специалистите", а как умее да го използва съответния звукорежисьор. Но не е сигурно, че ще се получи по-лош резултат с цитирания Берингер С-1. А откъде измисли, че е "култов"...

П.С. колегата yamaha  НЕ говори глупости.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

П.С. колегата yamaha  НЕ говори глупости.

 

Благодаря, че все пак някой е разбрал смисъла на онова дето написах.

 

@aarab, вероятно не схвана, че имах предвид единствено, че SM58 е класически динамичен микрофон за живи изпълнения, но никъде не съм твърдял, че не може да записваш в студио с динамични микрофони - въпросът е какво целиш когато ползваш динамичен вместо кондензаторен и това, че когато имаш добър запис, направен с SM58, това по никакъв начин не го прави класически студиен микрофон. :)

Освен това не видях да съм споменал някъде C-1, така че не разбрах защо го намеси и него, но иначе отчасти си прав, че говоря глупости...току що видях, че горе съм написал live като life. :greenangel:

Edited by yamaha
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Бях тръгнал да пиша дълъг пост за предимствата и известните изпълнители, които още ползват Shure SM58, но просто го изтрих. Каквото и да кажа, просто няма да има смисъл, докато не можеш да го чуеш.

Колкото за резултатите, вкарай двата записа в микса и пак ще си говорим. Без EQ, Compression, Reverb, Delay, Gate, Deesser и т.н. ЧИСТ!

Какво по-хубаво да имаш качествен чист сигнал?

И като казах студиен, имам в предвид, че в повечето български студиа микрофоните са в ниския ценови клас, а именно там SM58 блести. Като имаш U87, може би ще избереш него ( в повечето случаи) и ще си прав.

Но като имаш нисък клас преамп, и нисък клас микрофон, нямаш акустично третиране, нямаш хубав поп филтър - SM58 ще ти улесни живота.

Казах го да му помогна, а то се почна култов мултов. НЯМА ЗНАЧЕНИЕ какъв е.

Върши работа, която много микрофони не могат да свършат в студиото. И струва 200лв.

Самостоятелно доста микрофони са прекрасни и много добре звучащи, но едва ли ще записваш акапела глас. Въпросът е как седи в микса. И като не седи, се почва, режеш, мажеш, ефекти, простотии и накрая пак нищо, защото shit in=shit out

Мир и със здраве.

Че то пак стана дълъг пост...пу пу

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Аз лично  не харесвам SM58 за записи, дори и за домашно демо. Имах го за кратко и хич не ми хареса - някакси ми е мътен Единствено мисля, че е подходящ за на живо за по-хард стилове и силни вокали. Аз имам едно AKG C1000s който го използвам така за бързи демота и мисля, че се справя доста по-добре и го взех някъде 100-на лева втора ръка. Имам и още един евтин akg perception100 - пак там някъде като цена. 

Link to comment
Share on other sites

От моя малък практически опит и за конкретния въпрос - сваляш ветробрана на Sm58 и внимателно се записва по-отдалече и през поп филтър.

 

Sent from my BNTV600 using Tapatalk

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.