Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Отговорено

^ Усещането за пространственост при разпространението на звук е свойство на човешкия мозък(и не зависи от броя на ушите).При нарочно изграждане на аудио картина,се използват различни психоакустични похвати за добиване/внушение на пространственост.Те се основават на принципите на разпространение на звука и не зависят от средата(цифрова/аналогова/комбинирана) в която се обработва сигнала,или от носителя,от който се възпроизвежда.

 

Гореописаната процедура си е тип фазово отместване.Само че трябва,да си го планираш и възпроизведеш(като техн.похват) сам и в контекста на целия продукт(със съответните предвиждания и последователности),вместо да ползваш някакъв "терк"(плъг-ин), с непредвиден/неуправляван резултат.

Разбира се,нямат се предвид помощни 'инструменти',включени и работещи във висококласен про-пакет(напр.System 6000;т.е. > EUR 10K ),при което можеш да посочиш с пръст(образно казано...и малко хиперболизирано)откъде искаш да се чува даено "нещо" и ако не си подходил съвсем веселбарски при приемането,и писането на сигналите - обикновено се получава.

.... и изобщо нямам предвид - следработно време,с едната ръка в джоба.За такива ситуации има по-опитни съветници...Поради което се извинявам,за включването си в темата.

  • Отговори 54
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Отговорено

Има един PSP Stereo pack, плъгин дава не лоши резултати. В пакета на Waves има един PAZ Pozition и той е хитринка. И не на последно място в Изотоп Озона стерео имейджъра, кой то е мултибандов и дава възможност за пре и пост делей...

Отговорено

Незнам защо ислиш така, по моему всеки от модераторите и vip членовете, а и доста други, в този форум са толкова начетени и препатили в практиката, че не биха написали глупост не само в тази тема, но изобщо в целия форум. :P

Все пак това си е лично мое мнение, но поне опровергай техните твърдения :)

 

 

П.С. С това изказване не искам да обидя никого, просто иказвам собственото си мнение. :)

Отговорено

А никой ли не си е играл с Изотопе Озоне ? Има си доста възможности за панорамиране софтчето - фази, честоти, закъснения, секви екстри... Аз го слагам поотделно на групите китари и барабанките и после още веднъж на микса. Става .

Отговорено
А никой ли не си е играл с Изотопе Озоне ? Има си доста възможности за панорамиране софтчето - фази, честоти, закъснения, секви екстри... Аз го слагам поотделно на групите китари и барабанките и после още веднъж на микса. Става .

 

Aбсилютно подкрепям за Изотопето Озон и братчето му Спектрум, само дет бая тежички стават ако са няколко, ама няма как :)

Отговорено
Незнам защо ислиш така, по моему всеки от модераторите и vip членовете, а и доста други, в този форум са толкова начетени и препатили в практиката, че не биха написали глупост не само в тази тема, но изобщо в целия форум. :(

 

Не говоря за конкретна група от хора тук. Ще си позволя да цитирам няколко мнения от тази тема, а ако погледнеш из форума, ще забележиш и доста други такива.

 

 

 

Опитай да разположиш двата моно канала на ритъм китарата не на 100% , а на 80% до 50% ляво и дясно,може да се получи това което търсиш,всъщност не разбирам какво не ти се получава,въпроса е какво точно искаш да чуеш,може тези "яки" китари да не са резултат само на панорамата.
Ето тук съветът, който се дава е най-малкото грешен. Може би, когато някой не разбира, може да замълчи :(

 

Имайки предвид че човек има само 2 уши, и че панорамата не може да е повече от 100% бих запложил на миксирането и честотните характеристики на инструментите да постигна ефекта за който говориш

Всъщност, дори да имаш 10 уши (и те да са разположени по най-ефективният начин) при 2 стерео канала, няма да чуеш нищо повече. Но пък човекът е напълно прав за всичко друго.

 

Много съм си играл с честотите ама не е от това. Ей сега чух и Falling into between на Toto, същата работа. Тез саунд-инженери една майка ги е раждала...

^_^

 

 

 

 

Всъщност не виждам смисъл да продължавам да цитирам глупости, но като цяло тук човек може да научи интересни и положителни неща от хора като BlackBird, docc и други или пък да се загуби в безумието на други хора :D

 

Лично мнение.

Отговорено (Редактирано)

Много полезна тема колеги - бравос . Доволен съм от диалога който се е получил и се надявам той да е от полза за всички съфорумници които прекарват безсъни нощи пред компа и правят домашните си записи напук на всичко около тях . А иначе темата е безкрайна и за жалост показва че в БГ все още важи принципа - не питай учило а питай патило . Не че хората които са изучавали където трябва тая материя са всички с по две леви ръце - нееее - но силно се съмнявам че някой '' про ''ще започне да вади инфо от кухнята ей тъй на готово щото са ни много сини очите - защото знаем че това си е занаят от който се вадят пари а и знаем че тук все още е валиден и друг един принцип - ... че занаята се краде . Предполагам съшо така че в звукозаписа както и в много други сфери излиза инфо за технологията на дадена дейност само след като това за което се говори вече е излязло от широка употреба и минава за морално остаряло - т.е. вече не им върши работа и не им пука дали цял свят ще разбере как е ставало всичко . Да му мислят тези които изкарват пари от тая работа в БГ - защото явно е от продукта който чуваме от БГ студията - в повечето случаи - че има още много хляб да се яде - това е лично мнение разбира се . А идеята на тази тема според мен е наистина важна - как да направмим нашите домашно записани парчета по добри - поне малко . И тук правя евала на всички които споделят опита си натрупан в безсънните нощи - ей тъй за идеята - браво пичове . А що се отнася до мен аз също прекарвам доста време в стотици проби по нощите - то не бяха моно стерео панорами разни 60% 70% стерео експандери разни и за жалост стигам до извода че ако входния ти сигнал не е на ниво квито и магии да правиш все тая . А за добър входен сигнал за жалост се искат пари -понякога и много пари . Карай . ...... Иначе ми е много любопитно защо в всички видео уроци които съм гледал - на кюбес да речем - всичко се записва в моно канали а за да усетиш истинския обем на звука във всички процесори трябва да ги включваш стерео . И да речем че ако в парчето има един китарист можеш да му запишеш стереото в два моно канала ама кво правим ако са двама китариста които свирят със стерео процесори . Ако ги запишеш моно и им направиш панорами става но губиш от обема на всяка от китарите . Ако ги запишеш стерео и им направиш панорамите пак същото - е обема се губи в по малко степен но пък има опастност да се получи мазало . С други думи - как да се запише добър обемен и стегнат звук и след като направиш панорамното разделяне в съотношение от 60-70 % във всеки канал да речем нещата да си дойдат на мястото . Все още търся задоволитен отговор на тоя въпрос . Не че се оплаквам от резултата който и в момента се получава - преди 10 години можех само да мечтая за такъв - но може още по добре - много по добре .... И въобще има ли универсална формула за тая работа или всичко е много конкретно за всеки стил парче и т.н. .... Мамка му - тея простототии отнемат толкова време че доста често най важното - свиренето остава на заден план .... Ей за това най ме е яд . Щото винаги съм искал да свиря а не да се правя на звукозаписен инженер или продуцент недай боже ..... поздрави на всички - добре че го има тоя форум а и хора като вас в него че иначе ще изкукаме... Цеко :(

Редактирано от zanev 70
Отговорено
Иначе ми е много любопитно защо в всички видео уроци които съм гледал - на кюбес да речем - всичко се записва в моно канали

 

ми повечето неща се записват моно, защото се записват с микрофони (китара,вокал, бас китара) и защото звука, който въпроизвежда микрофона е моно.

няма сми да записваш вокала на стерео трак при положение, че микрофона е моно.

може после да запишеш втори път вокала или да си поиграеш със разни ефекти, или други неща.

или китарата може да я запишеш 2 пъти с по 3 микрофона около усилвателя, но пак всеки микрофонен трак, който влиза

в компа ще е моно, независмо дали го записваш моно или стерео, щото стерео има когато има разлика между ляво и дясно.

ако записват китаристи с разни ефекти (хорус) , или със стерео процесори, важно е с колко микрофона записваш- ако е с един, стереото заминава , ако са повече вече има предпоставка за наличие на стерео:)

ако са двама китаристи, аз бих записал и двамата моно ( т.е. без да свирят по два пъти партиите си) и бих ги разполжил единия леко вляво , другия леко в дясно - според другите инструменти.

такива приказки, че "аз винаги разполагам китарите на 100% встрани са глупости, щото всеки път зависи от много неща - как са барабаните разположени, как са беквокалите и така...:)

Отговорено

Overkill-незнам дали ти прави впечатление, но моето мнение е едва второто в темата и дотогава изобщо не става ясно какво точно иска и търси човекът,който се допитва.Просто се опитах да насоча вниманието към това че е малко "крайно" да се разполагат ритъм китарите на 100% ляво и дясно.Все пак в зависимост от стила и идеята на парчето,това може да варира,а и за да се получи впечатлението за пространственост на китарите би трябвало те да се разположат така че да има възможност за разширение на панорамата.Т.е като на човека не му се получава на 100% ,да ги сложи на 70-80% да дублира тракове или да използва плъгини(там каквото той си прецени ) и да "допълни" до 100% на допълнителни канали.Също така ако иска да му излязат китарите по-напред ,може да запише същите китари с по-малко ефект и да ги смеси с всичко останало.Това е просто едно от нещата които може да направи ,за да "разчупи"панорамата.Всички съвети които са дадени до тук от колегите са много интересни и нищо не е глупост.Просто всеки вижда нещата от своята гледна точка и опит и затова се е получила толкова разнообразна тема.

 

Ако има нещо което би могъл и ти да добавиш и е в твоята компетентност- добави.Виждам че Mengel по-скоро търси плъгин.

 

Аз смятам че като се търси пространственост не трябва да се залага на 100% лява-дясно ,ами да се търси начин за внушаване на тази пространственост.

 

Извинявам се на тези ,на които не им казвам нищо ново!

Отговорено

В първият пост човекът говори за "яки ритъм китари", а в това да се разположат на крайни панорами "яки ритъм китари" няма абсолютно нищо крайно, а е практика до която се прибягва почти винаги.

 

И тъй като продължаваш, ще попитам дали някога си работил с "яки ритъм китари"? Ако не си, крайно време е да оставиш съветите си.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.