docc Отговорено Януари 27, 2007 Отговорено Януари 27, 2007 ^ Усещането за пространственост при разпространението на звук е свойство на човешкия мозък(и не зависи от броя на ушите).При нарочно изграждане на аудио картина,се използват различни психоакустични похвати за добиване/внушение на пространственост.Те се основават на принципите на разпространение на звука и не зависят от средата(цифрова/аналогова/комбинирана) в която се обработва сигнала,или от носителя,от който се възпроизвежда. Гореописаната процедура си е тип фазово отместване.Само че трябва,да си го планираш и възпроизведеш(като техн.похват) сам и в контекста на целия продукт(със съответните предвиждания и последователности),вместо да ползваш някакъв "терк"(плъг-ин), с непредвиден/неуправляван резултат. Разбира се,нямат се предвид помощни 'инструменти',включени и работещи във висококласен про-пакет(напр.System 6000;т.е. > EUR 10K ),при което можеш да посочиш с пръст(образно казано...и малко хиперболизирано)откъде искаш да се чува даено "нещо" и ако не си подходил съвсем веселбарски при приемането,и писането на сигналите - обикновено се получава. .... и изобщо нямам предвид - следработно време,с едната ръка в джоба.За такива ситуации има по-опитни съветници...Поради което се извинявам,за включването си в темата. Цитирай
docc Отговорено Януари 27, 2007 Отговорено Януари 27, 2007 (Редактирано) Редактирано Януари 27, 2007 от docc Цитирай
mengel Отговорено Януари 27, 2007 Автор Отговорено Януари 27, 2007 Има един PSP Stereo pack, плъгин дава не лоши резултати. В пакета на Waves има един PAZ Pozition и той е хитринка. И не на последно място в Изотоп Озона стерео имейджъра, кой то е мултибандов и дава възможност за пре и пост делей... Цитирай
Da_Fuse Отговорено Януари 28, 2007 Отговорено Януари 28, 2007 Хвалаааааа!!! На ВСИЧКИ! Човек може тука да се загуби сред знания . Цитирай
Overkill Отговорено Януари 28, 2007 Отговорено Януари 28, 2007 Четейки част от мненията, мога да кажа, че може да се изгуби и в незнание или глупост. Цитирай
Da_Fuse Отговорено Януари 29, 2007 Отговорено Януари 29, 2007 Незнам защо ислиш така, по моему всеки от модераторите и vip членовете, а и доста други, в този форум са толкова начетени и препатили в практиката, че не биха написали глупост не само в тази тема, но изобщо в целия форум. Все пак това си е лично мое мнение, но поне опровергай техните твърдения П.С. С това изказване не искам да обидя никого, просто иказвам собственото си мнение. Цитирай
DYLGIQ Отговорено Януари 30, 2007 Отговорено Януари 30, 2007 А никой ли не си е играл с Изотопе Озоне ? Има си доста възможности за панорамиране софтчето - фази, честоти, закъснения, секви екстри... Аз го слагам поотделно на групите китари и барабанките и после още веднъж на микса. Става . Цитирай
aitapeapea Отговорено Януари 30, 2007 Отговорено Януари 30, 2007 А никой ли не си е играл с Изотопе Озоне ? Има си доста възможности за панорамиране софтчето - фази, честоти, закъснения, секви екстри... Аз го слагам поотделно на групите китари и барабанките и после още веднъж на микса. Става . Aбсилютно подкрепям за Изотопето Озон и братчето му Спектрум, само дет бая тежички стават ако са няколко, ама няма как Цитирай
Overkill Отговорено Януари 30, 2007 Отговорено Януари 30, 2007 Незнам защо ислиш така, по моему всеки от модераторите и vip членовете, а и доста други, в този форум са толкова начетени и препатили в практиката, че не биха написали глупост не само в тази тема, но изобщо в целия форум. Не говоря за конкретна група от хора тук. Ще си позволя да цитирам няколко мнения от тази тема, а ако погледнеш из форума, ще забележиш и доста други такива. Опитай да разположиш двата моно канала на ритъм китарата не на 100% , а на 80% до 50% ляво и дясно,може да се получи това което търсиш,всъщност не разбирам какво не ти се получава,въпроса е какво точно искаш да чуеш,може тези "яки" китари да не са резултат само на панорамата.Ето тук съветът, който се дава е най-малкото грешен. Може би, когато някой не разбира, може да замълчи Имайки предвид че човек има само 2 уши, и че панорамата не може да е повече от 100% бих запложил на миксирането и честотните характеристики на инструментите да постигна ефекта за който говориш Всъщност, дори да имаш 10 уши (и те да са разположени по най-ефективният начин) при 2 стерео канала, няма да чуеш нищо повече. Но пък човекът е напълно прав за всичко друго. Много съм си играл с честотите ама не е от това. Ей сега чух и Falling into between на Toto, същата работа. Тез саунд-инженери една майка ги е раждала... Всъщност не виждам смисъл да продължавам да цитирам глупости, но като цяло тук човек може да научи интересни и положителни неща от хора като BlackBird, docc и други или пък да се загуби в безумието на други хора Лично мнение. Цитирай
zanev 70 Отговорено Януари 31, 2007 Отговорено Януари 31, 2007 (Редактирано) Много полезна тема колеги - бравос . Доволен съм от диалога който се е получил и се надявам той да е от полза за всички съфорумници които прекарват безсъни нощи пред компа и правят домашните си записи напук на всичко около тях . А иначе темата е безкрайна и за жалост показва че в БГ все още важи принципа - не питай учило а питай патило . Не че хората които са изучавали където трябва тая материя са всички с по две леви ръце - нееее - но силно се съмнявам че някой '' про ''ще започне да вади инфо от кухнята ей тъй на готово щото са ни много сини очите - защото знаем че това си е занаят от който се вадят пари а и знаем че тук все още е валиден и друг един принцип - ... че занаята се краде . Предполагам съшо така че в звукозаписа както и в много други сфери излиза инфо за технологията на дадена дейност само след като това за което се говори вече е излязло от широка употреба и минава за морално остаряло - т.е. вече не им върши работа и не им пука дали цял свят ще разбере как е ставало всичко . Да му мислят тези които изкарват пари от тая работа в БГ - защото явно е от продукта който чуваме от БГ студията - в повечето случаи - че има още много хляб да се яде - това е лично мнение разбира се . А идеята на тази тема според мен е наистина важна - как да направмим нашите домашно записани парчета по добри - поне малко . И тук правя евала на всички които споделят опита си натрупан в безсънните нощи - ей тъй за идеята - браво пичове . А що се отнася до мен аз също прекарвам доста време в стотици проби по нощите - то не бяха моно стерео панорами разни 60% 70% стерео експандери разни и за жалост стигам до извода че ако входния ти сигнал не е на ниво квито и магии да правиш все тая . А за добър входен сигнал за жалост се искат пари -понякога и много пари . Карай . ...... Иначе ми е много любопитно защо в всички видео уроци които съм гледал - на кюбес да речем - всичко се записва в моно канали а за да усетиш истинския обем на звука във всички процесори трябва да ги включваш стерео . И да речем че ако в парчето има един китарист можеш да му запишеш стереото в два моно канала ама кво правим ако са двама китариста които свирят със стерео процесори . Ако ги запишеш моно и им направиш панорами става но губиш от обема на всяка от китарите . Ако ги запишеш стерео и им направиш панорамите пак същото - е обема се губи в по малко степен но пък има опастност да се получи мазало . С други думи - как да се запише добър обемен и стегнат звук и след като направиш панорамното разделяне в съотношение от 60-70 % във всеки канал да речем нещата да си дойдат на мястото . Все още търся задоволитен отговор на тоя въпрос . Не че се оплаквам от резултата който и в момента се получава - преди 10 години можех само да мечтая за такъв - но може още по добре - много по добре .... И въобще има ли универсална формула за тая работа или всичко е много конкретно за всеки стил парче и т.н. .... Мамка му - тея простототии отнемат толкова време че доста често най важното - свиренето остава на заден план .... Ей за това най ме е яд . Щото винаги съм искал да свиря а не да се правя на звукозаписен инженер или продуцент недай боже ..... поздрави на всички - добре че го има тоя форум а и хора като вас в него че иначе ще изкукаме... Цеко Редактирано Януари 31, 2007 от zanev 70 Цитирай
antonium Отговорено Януари 31, 2007 Отговорено Януари 31, 2007 Иначе ми е много любопитно защо в всички видео уроци които съм гледал - на кюбес да речем - всичко се записва в моно канали ми повечето неща се записват моно, защото се записват с микрофони (китара,вокал, бас китара) и защото звука, който въпроизвежда микрофона е моно. няма сми да записваш вокала на стерео трак при положение, че микрофона е моно. може после да запишеш втори път вокала или да си поиграеш със разни ефекти, или други неща. или китарата може да я запишеш 2 пъти с по 3 микрофона около усилвателя, но пак всеки микрофонен трак, който влиза в компа ще е моно, независмо дали го записваш моно или стерео, щото стерео има когато има разлика между ляво и дясно. ако записват китаристи с разни ефекти (хорус) , или със стерео процесори, важно е с колко микрофона записваш- ако е с един, стереото заминава , ако са повече вече има предпоставка за наличие на стерео ако са двама китаристи, аз бих записал и двамата моно ( т.е. без да свирят по два пъти партиите си) и бих ги разполжил единия леко вляво , другия леко в дясно - според другите инструменти. такива приказки, че "аз винаги разполагам китарите на 100% встрани са глупости, щото всеки път зависи от много неща - как са барабаните разположени, как са беквокалите и така... Цитирай
alis Отговорено Февруари 1, 2007 Отговорено Февруари 1, 2007 Overkill-незнам дали ти прави впечатление, но моето мнение е едва второто в темата и дотогава изобщо не става ясно какво точно иска и търси човекът,който се допитва.Просто се опитах да насоча вниманието към това че е малко "крайно" да се разполагат ритъм китарите на 100% ляво и дясно.Все пак в зависимост от стила и идеята на парчето,това може да варира,а и за да се получи впечатлението за пространственост на китарите би трябвало те да се разположат така че да има възможност за разширение на панорамата.Т.е като на човека не му се получава на 100% ,да ги сложи на 70-80% да дублира тракове или да използва плъгини(там каквото той си прецени ) и да "допълни" до 100% на допълнителни канали.Също така ако иска да му излязат китарите по-напред ,може да запише същите китари с по-малко ефект и да ги смеси с всичко останало.Това е просто едно от нещата които може да направи ,за да "разчупи"панорамата.Всички съвети които са дадени до тук от колегите са много интересни и нищо не е глупост.Просто всеки вижда нещата от своята гледна точка и опит и затова се е получила толкова разнообразна тема. Ако има нещо което би могъл и ти да добавиш и е в твоята компетентност- добави.Виждам че Mengel по-скоро търси плъгин. Аз смятам че като се търси пространственост не трябва да се залага на 100% лява-дясно ,ами да се търси начин за внушаване на тази пространственост. Извинявам се на тези ,на които не им казвам нищо ново! Цитирай
Overkill Отговорено Февруари 1, 2007 Отговорено Февруари 1, 2007 В първият пост човекът говори за "яки ритъм китари", а в това да се разположат на крайни панорами "яки ритъм китари" няма абсолютно нищо крайно, а е практика до която се прибягва почти винаги. И тъй като продължаваш, ще попитам дали някога си работил с "яки ритъм китари"? Ако не си, крайно време е да оставиш съветите си. Цитирай
alis Отговорено Февруари 1, 2007 Отговорено Февруари 1, 2007 Искаш да кажеш работила,не съм мъж.Тази практика не я отричам. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.