Jim-ph Отговорено Май 15, 2016 Отговорено Май 15, 2016 Звука на видеото е доста мръсен... Клийн е нещо съвсем различно... Цитирай
Hillbilly Отговорено Май 15, 2016 Отговорено Май 15, 2016 Абе за какво си пишеме тук,всеки има различно виждане за звук и свири различна музика,ама аз пак да се изкажа като твърда глАва -лампата си е лампа. Цитирай
Jim-ph Отговорено Май 15, 2016 Отговорено Май 15, 2016 някой свирил ли е с Roland Jazz Chorus? Цитирай
Бицев Отговорено Май 16, 2016 Отговорено Май 16, 2016 някой свирил ли е с Roland Jazz Chorus?Свирил съм само веднъж на един джем (това имаше) и нямах време да му уча настройките - определено не съм меродавен като опит. Но остави у мене странно усещане: кара те да свириш 'джазово' - не толкова звука, по-скоро реакцията му на подадените ноти. Трябва да е било динамиката, диктува ти специфична фразировка и дори различни ликове и мотиви ти 'идват в главата' от подсъзнателна асоциация със слушана музика с такъв китарен звук... Хем бях недоволен че нямам 'моя' звук (свирехме блус), хем ме изкефи как почти се помислих за джазмен (за какъвто не ме бива). Друг път съм набирал такъв пресет в процесори, но изобщо го няма това усещане... Sent from my SM-G930F using Tapatalk Цитирай
TONY Отговорено Май 16, 2016 Отговорено Май 16, 2016 Музиканта, в случая китариста определя динамиката. Усилвателя я предава. Според това, колко е добър усилвателя. Способноста на ламповите усилватели да предават добре динамиката е малка част, от това, че по-голямата част харесват повече ламповите усилватели. Ламповите усилватели, също така и копресират сигнала. Някои като усилвателите на Меса Буги, компресират значително. Наскоро излезна видео на Робен Форд, в което свири с Дамбъл за да покаже за какво иде реч на широката публика, която не си купува и не свири с ампове за 60 000 -100 000 долара. Ами най-важното и различаващо нещо според Форд, е че Дамбъла почти не компресира. И съответно дава най- натурален тон. И според моите разбирания, би представил динамиката в свиренето на китариста най-добре. Иначе аз имам опит и с Роланд джаз и с разните подобни Фендери - про 185, ултимейт хорус, принстън хорус. Аз не съм Кольо и моите търсения са били по различни. Не усилвателя да ми даде динамика, а как звучи като обща звукова картина.( като любител и метъл китарист, не съм този дето ще направи нещо по което да може да се съди) Най-удачно намирам Кольо, като напредал китарист, да запише при възможност нещо кратко, в което свири с максималната си динамика, сигнал през ДИ бокс. След това сигнала да се прекара примерно през Фендер Туин Ривърб и Роланд джаз хорус и тогава да преценим, усилвателите как представят динамиката и има ли разлика( и колко разлика има). Цитирай
Baby Thomas Отговорено Май 16, 2016 Отговорено Май 16, 2016 Ясно е, че китаристи като почнат да описват звук и става страшно. Ама ще опитам и аз по някаква моя система да обясня какво аз имам предвид. Да дефинираме една условна динамична скала от 0 до 10. Но с унифицирани абсолютни стойности по които после да оценим конкретна комбинация от китара амп (не на конкретен модел/бройка възможностите!). Възможно най-тихото докосване на струните на китарата е 1 и възможно най-бруталния удар с перото е 10. Да приемем и за усилвателите нещо подобно - възможно най-тихо възпроизвеждания звук е 1, най-свръх-супер-силния 10. Имаме няколко варианта: На изхода на китара Стагг от 200 лева, въпреки че ѝ се прилага целия диапазон по "китарната" динамична скала, ще излезе ниво само в границите от 3 до 6 по скалата. Просто толкова ѝ позволяват адаптрите. Съответно какъвто и амп да се сложи след това - се тъя. Обаче примерно Gibson с тия най-напомпаните им пикапи (и ако има сплит на намотките) ще извади от 1 до 10. На изхода на транзисторен Фендър Фронтман 15R, въпреки че му се пуска сигнал от целия "китарен" диапазон, ще излезе ниво само в границите от 2 до 7 по скалата на амповете. Толкова си може машинката. Каквато китара да вкараш - ампа няма способност да изкара всички нюанси. Ако обаче се пусне Mesa Lonestar (или гореспоменатия Twin Reverb, не съм го чувал) - може да извади от 1 до 10. Същото важи и за озвучителните тела. Защото примерно Celestion Seventy 80 е мега куц и също няма динамика, ако и за там има някаква скала той би изкарал нива между 3 и 6 да речем. Какъвто и амп и китара да има преди това - файда йок! Ако обаче кабинета е читав и има качествени говорители с чувствителност 100dB (може и повече да има) работата ще е съвсем друга! Така че за максимална динамика си трябва много качествен инструмент и много качествен амп с много качествен говорител! И съвсем логично - едни модели ще бъдат по-орязани от други. Примерно китара с активни адаптри. Или комбо усилватели като Randall RG50. Или говорител от Marshall MG50. Все куци неща... П.П. Дали усилвателя ще криви при по-силни нива или ще вади само клийн от край до край е друга тема, това е clean headroom. Диапазон, в който ампа може да осигури чист/неизкривен сигнал. Това си е характеристика на ампа в зависимост от концепция/схема/използвани чаркове и т.н. 1 Цитирай
ultramega Отговорено Май 16, 2016 Отговорено Май 16, 2016 (Редактирано) някой свирил ли е с Roland Jazz Chorus? Най редовно. В репетиционната имаме такъв - 1Х12. Редактирано Май 16, 2016 от ultramega Цитирай
Heartman Отговорено Май 16, 2016 Отговорено Май 16, 2016 Baby Thomas като спомена Lonestar, се сетих за един китарист, който каза че не вдига много пикапите към струните за да може да си позволи по-динамично звукоизвличане.Във видеото споменава и treble bleed който и аз си сложих на страта и съм много доволен, че може доста да изчистиш драйвасамо от волюм пота.Естествено става дума за Анди Тимънс , който успях да гледам на живо със Саймън Филипс и Протокол 3. 2 Цитирай
Baby Thomas Отговорено Май 17, 2016 Отговорено Май 17, 2016 Безспорен номер 1 в личната ми класация за китарен звук и "пипане"! х 2048!!! Цитирай
ilian78 Отговорено Май 17, 2016 Отговорено Май 17, 2016 @Heartman, какво представлява treble bleed ? Някакъв логаритмичен потенциометър ? Цитирай
Baby Thomas Отговорено Май 17, 2016 Отговорено Май 17, 2016 Кондензатор (около 250-330 pF ако помня вярно), който при намален под 100% волюм потенциометър на китарата позволява на високите честоти да преминават през него, в резултат на което звукът не "глъхне" толкова при частично намален волюм. Това може да е желан/нежелан ефект, при китарите на Сатриани това се активира с пуш-пул волюм пота. Принципът на действие е сходен на брайт суича при Фендър амповете (и не само те, разбира се). Кондензаторът работи заедно с потенциометъра и стойностите им определят кои честоти ще се "буустват". Един и същ кондензатор ще има различно действие при 500К или 250К волюм потенциометър. Ако помня вярно при Сатриани стойността беше 330 пФ при 500К потенциометър на китара с хъмбъкери. Слагал съм го и на други сходни китари и определено върши работа. 2 Цитирай
zwero Отговорено Май 17, 2016 Отговорено Май 17, 2016 Звука на видеото е доста мръсен... Клийн е нещо съвсем различно... Аз изобщо не знаех че става въпрос за чист сигнал. Прочетох въпроса на Кольо и писах.Там обаче не е уточнено това. Сори. Цитирай
Heartman Отговорено Май 17, 2016 Отговорено Май 17, 2016 @ilian 78 както е обяснил по-горе Baby Thomas, кондензатор на волюм пота или комбинация от кондензатор и резистор.Тези стойности са по-скоро за 250К пот на страт или теле общо взето за сингли. 1 Цитирай
L.K. Отговорено Май 25, 2016 Отговорено Май 25, 2016 Динамиката си има определение и е добре да се съобразяваме с него. Динамика на сигнала е отношението (частното, не разликата) на най-силния неизкривен сигнал към най-слабия, различим от шума. И понеже в звукотехниката тези отношения са много големи числа, а и слухът ги възприема логаритмично, за по-лесно се взима логаритъм от това отношение, та оттам и децибелите. Кое ни прецаква динамиката? На първо място, защото се случва най-често, това е ранното клипване (ограничаване) на сигнала заради усилен гейн. На второ (за мен) място са старите мръсни струни. Тихите тонове се позамазват и за да ги чуем трябва да усилим доста сигнала, от което клипва по-рано. По-натам няма да ги класирам, но ще ги спомена: Посредствени нечувствителни или лошо разположени адаптери. Нойз гейт ефекти, които изрязват шума и с него полезния сигнал. Шумящи кабели и ефекти. Компресори и лимитери в чейна. В микса се налага да се ограничава динамиката. Тонрежисьорът е учил и знае как и къде това се прави. За самостоятелния музикант е по-трудно да напасва динамиката си в какафонията на бандата и затова е да се взима външно компетентно мнение. Цитирай
Jim-ph Отговорено Май 26, 2016 Отговорено Май 26, 2016 някой свирил ли е с Roland Jazz Chorus? Най редовно. В репетиционната имаме такъв - 1Х12. ако говорите за репетиционна при Сергей - там е съвсем друг модел Роланд, лампов. Джаз Хорус е транзисторен. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.