Mairomaster Отговорено Февруари 18, 2012 Share Отговорено Февруари 18, 2012 Cubase по принцип си компенсира за латенсията породена от отделни плъгини, като добавя изкуствено латенсия към останалите, така че всичко да излиза в синхрон, но не знам дали прави номера когато се използва външен ефект. За проверка на латенсията, пробвай да натиснеш F4 -> таб External FX, десен бутон на конкретния bus ->Check user delay и в графата Delay вдясно евентуално ще ти го изпише. Друг вариант е, да запишеш сигнала който пристига от ефекта и със zoom да сравниш двете вълни, на оригиналния сигнал и на обработения и да видиш с колко време се разминават. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
master_gamgee Отговорено Февруари 19, 2012 Share Отговорено Февруари 19, 2012 Варианта с Check user delay свърши работа - не я знаех тази опция. Благодаря много! Иначе другия вариант (със сравняването на двете вълни) съм го пробвал и преди но не върши работа за конкретната задача, тъй като формата на обработения сигнал се различава малко от оригиналния (дори ефекта да е true bypass-нат) и напасването на двете вълни не е съвсем точно (макар че сега се замислих дали няма да се получи ако вместо музика, пусна на този трак някакъв тестов сигнал) Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
abstract iv Отговорено Март 4, 2012 Share Отговорено Март 4, 2012 Излезе Cubase 6.5 Update Информация и даунлауд: http://www.steinberg.net/en/products/cubase/new_features/new_in_version_65.html Поздрави! Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
abstract iv Отговорено Март 10, 2012 Share Отговорено Март 10, 2012 Новите синтезатори Retrologue (analog) и Padshop (granular) : Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
master_gamgee Отговорено Март 11, 2012 Share Отговорено Март 11, 2012 Някой главоболил ли се е да пуска (да се опитва) directX плъгини под Nuendo4 ? Сори за тъпия въпрос, но се наложи да отварям едни по-стари проекти (правени на Nuendo3), в които има directX аудио плъгини и Nuendo крашва, а доколкото знам то не поддържа directX плъгини (или поне аз не знам за такава поддръжка и къде/как се подкарва в Nuendo) Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
abstract iv Отговорено Март 11, 2012 Share Отговорено Март 11, 2012 Nuendo и Cubase не подържат DirectX от близо 5 години! Единствения начин е да се използват DirectX-bridge плъгини (DX Wrappers) които са във vst формат но не съм много сигурен дали по този начин е възможно да им се прави automation на самите DirectX... Такива плъгини са FFX4 Rack и Acon Effectchainer, безплатни са мисля! Така или иначе тези твои стари проекти няма да ги зареди или ако ги отвори някак със сигурност няма да им зареди DirectX плъгините!!! Сори!!! Поздрави! Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Mairomaster Отговорено Март 11, 2012 Share Отговорено Март 11, 2012 Абе, и аз съм се замислял, колко кофти проблем е това, че примерно занимаваш се с една и съща програма 10 години и искаш по всяко време да можеш да отваряш някакви стари проекти. И дори новите версии да потдържат старите плъгини които си ползвал, трябва винаги да имаш инсталирани тези стари плъгини. И по този начин, след няколко години работи се оказваш с 1000 инсталирани плъгина, защото различни неща са те кефели през годините. И като стане дума да преинсталираш уиндоус, косата ти побелява и се обръсваш нула номер Трябва според мен да се измисли нещо хитро по въпроса. Айде, някои от vst-тата са единичен dll файл и просто го копираш в папката с плъгните, но далеч не всички са така. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
abstract iv Отговорено Март 11, 2012 Share Отговорено Март 11, 2012 (Редактирано) Хората за това си правят workstation-setup, нещо което не се ползва за абсолютно нищо друго освен за продукция, няма свързано за него абсолютно нищо друго освен аудио интерфейси и монитори, и няма инсталирано абсолютно нищо друго на него освен софтуера за продуциране+саунд банки (обикновено на допълнителни или външни хард-дискови устройства!) Това изисква сериозна допълнителна инвестиция разбира се, но си е правило което съществува откакто свят светува - целта определя средствата! Няма да почвам коментари за прословутите Pro-Tools ригове и системи където всичко се построява изцяло на точно този принцип там просто такива неща като PC с Internet, антивирусни програми, skype, facebook, филми, музика, игри и т.н. не може да се допуска, не и в реална работна среда (не става дума за домашни проекти и сетъпи!) прави се всичко възможно да се постигне максимален стабилитет, никой не може да си позволи да се расправя с крашове в системата и да гони срокове в същото време, и хората за това и плащат яко за тези неща! И с Нуендо схемата е същата - работата е тотално различна с домашно PC за 500/1000 лева или с AVid 5MC, S5 Fusion, System 5 и други Hi-end системи (който желае повече инфо тука: http://www.steinberg.net/en/products/nuendo/system_solutions/high_end_surround_film_mixing.html ) Човек получава и ползва това за което е платил разбира се !!!Поздрави! Редактирано Март 11, 2012 от abstract iv Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
presly Отговорено Март 11, 2012 Share Отговорено Март 11, 2012 и каква е връзката с по-горните постове?!? Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
JUPITER Отговорено Април 8, 2012 Share Отговорено Април 8, 2012 Здравейте на всички! От скоро се захванах с изучаване на програмата Cubase 5. Имам клавир Roland. Купих си и кабел, MIDI in/out към USB интерфейс. Направих правилно връзката на midi кабела със in/out на синтезатора, свързах го с USB-то на компютъра. Опитах се да задам input/output портовете , чрез Divece > Divece Setup > MIDI > Midi port Setup, програмата по подразбиране автоматично ми беше сложила следните портове - за MIDI input - USB 2.0-Midi port , a за Output - Microsoft GS Wavetable Sinth port. При това положение синтезаторът свирна (произведе звук) през слушалките на компютъра, макар и с голяма латенция. Да, но ми бяха казали при покупката на кабела, че за Midi output, трябва да задам същия USB порт, който е и на Midi input. Това така ли трябва да бъде или не? Защото, се опитах от Inspector да променя порта за Midi output като USB 2.0-Midi port. Да, стана, ама вече няма никакъв звук, нито в слушалките на компютъра, нито след като направя запис не може да свирне записаното през синтезатора. Може ли. някой, който работи с Cubase 5, да ми помогне като напише редът на пътеките за правилното задаване на Midi портовете и дали, и в двете посоки input и output трябва да задам един и същ USB port или не? Моля някой малко да помогне, за да успея правилно да направя връзките на клавира, а после явно ще пада здраво четене и учене. Забелязвам и още един проблем: Когато записвам в Cubase на някой Midi трак свирейки на клавиатурата на моя Roland E-68, някой звуци замръзват и остават постоянно да свирят като се натрупват заедно с другите нови звуци. Просто става накрая се получава един постоянно звучащ клъстер. Дали това е някакъв дефект от клавира или нещо не съм настроил добре входните и изходните портове на Cubase програмата. Никога до сега клавирът не ми е правил проблеми при живо свирене и при свирене без Midi, но при записът по време на MIDI, явно нещо става. От какво може да е? Или ще трябва да търся да купувам нов клавир? Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Mairomaster Отговорено Април 9, 2012 Share Отговорено Април 9, 2012 Най-добре, кажи първо какво точно искаш да постигнеш. Правилното свързване се прави като се гони някакъв резултат. Само по себе си, че е вързан клавирът с кабели към компютъра, нищо не ти помага. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
presly Отговорено Април 9, 2012 Share Отговорено Април 9, 2012 (Редактирано) Прочети си упътването на клавира. Обърни специално внимание на командата LocalOff. Изпълни я, и винаги, когато записваш МИДИ я включвай. После не забравяй за живо свирене да превключиш на LocalOn. Виж си и настройките на клавира за MIDI Channel - обикновено по подразбиране е 1. Най-вече - вземи прочети туй-онуй за що е то МИДИ и с какво се яде - повечето елементарни въпроси ще отпаднат от само себе си. Редактирано Април 9, 2012 от presly 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
JUPITER Отговорено Април 10, 2012 Share Отговорено Април 10, 2012 Благодаря ти много presly! Напълно си прав за командата LocalOff, че трябва винаги да се изключва. Успях да оправя проблема със задържането и наслагването на звуците. Причината за него се оказа, че не е от командата LocalOff, а от два включени ефекта в Cubase-a, които са създавали проблема и които аз не бях забелязал. Изглежда съм ги включил неволно, когато съм човъркал тук и там. Сега вече всичко е наред! Оправи се. Дори мисля, че вече успях да подкарам нещата. Поразгадах кое за какво служи и дори успях вече да си запиша една кратка композиция с различни инструменти, макар и в груб вид! Музикант съм и имам желанието да се науча да работя със софтуер за звукообработка и да си правя композиции. Относно портовете, за маршрутизирането на MIDI трака, за Input задавам USB 2.0 - MIDI порта на клавира, за output - в Inspector задавам HalionOne (вероятно това минава през output порта на звуковата карта и се чува в слушалките на компютъра). Интересно, защо в аудио траковете в Inspectora има Input Routing и Output Routing, където мога да задам Stereo in и Stereo out, а в MIDI траковете в Inspector има само Input Routing. В полето под него вместо Output Routing ми предлага Instrument. По-точно следните възможности - Drum - Groove Agent One, External Plug-ins, Sinth, HALionOne Някой, който използва Cubase, може да ми напише към кои портове маршрутизира MIDI траковете си когато прави запис от клавира на компютъра и защо в Inspector няма Output Routing, а се предлагат горепосочените възможности? Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
JUPITER Отговорено Април 11, 2012 Share Отговорено Април 11, 2012 Пак се появи проблемът със задържането. Значи, когато софтуерът е готов за запис и по време на запис през мониторите звукът се чува нормално, без задържане, но когато започна да прослушвам записа се оказва, че всеки един тон, които е прозвучал си остава да лежи задържан и постоянно да свири, нещо като замръзване. Накрая става един голям клъстер от звуци. От какво ли може да е това? Командата local на клавира е на Off. В софтуера не забелязвам да има включени ефекти. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
JUPITER Отговорено Април 13, 2012 Share Отговорено Април 13, 2012 Да не би пък, да не ми достатъчна RAM паметта на компютъра, за обслужването на Cubase 5? Възможно ли е това задържане на звуците (като с педал на пианото) да е от недостатъчно RAM памет? С Windows 7 съм и 4 GB RAM. Звукова ми карта е Creative Xtereme Music Bulk. Може би трябва да увелича още RAM паметта? Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.