G.Varbanov Отговорено Януари 2, 2015 Отговорено Януари 2, 2015 ^^Между другото кефя се на неща преди 30 години и доста назад. Скоро писах за Ерик Клептън (любим китарист). Новите неща са ми по-лесни като за начало, за това започнах с тях. С малко повече практика ще се върна и в класиките Но като споменах Клептън, дори той ползва някой неща като Leslie говорител, Wah, Хоруси, Ревърб и др. От ефекти има полза, когато се използват на място. 2 Цитирай
TONY Отговорено Януари 2, 2015 Отговорено Януари 2, 2015 За, много години! Вчера го гледах видеото и макар дълго, си го догледах до край. Няма нещо, което да показа в реденето на ефекти Вай, което да не е така. Показа два начина за редене, каза къде да експериментирате. И показа, как той ползва ефектите за стерео. Запомнили сте, че има една камара ефекти и на записи ползва всичко, а за концерти е направил малък риг само с най-необходимото, без което не може да мине за неговият стил. Спомена, че на много китаристи им стига един драйв пред Маршал. Което на мен ми направи впечатление и се коригирам, май този тенекиеният Легъси, не е чак толкова лош. Видя се, че ползва Легъси 1 и 3 за да изкара стерео ефект. Така ми хареса, как звучи. Но каквото бях гледал за Легъси3 досега ми е звучало не добре. 1 Цитирай
hand_of_doom Отговорено Януари 2, 2015 Отговорено Януари 2, 2015 Лично за мен последните 15-ина минути бяха особено полезни. Каквото и да си говорим, колкото и яко да ти звучи китарата през тоновете електроника, ако няма какво да изсвириш - успех Като видях какво бяха писали някои колеги за теоретичните чисто технически аспекти, очаквах малко повече да се навлиза в нещата (едва ли не дори с малко по-академично ниво на обяснения ). В крайна сметка обаче подходът да се набляга на импровизация със звука ми се струва доста по-практичен. И без това напоследък като съм пробвал някои неща на теория, излизат по-различно чисто като звучене. Много ми допадна съветът да се пробва пипането на отделни честоти от спектъра на сигнала как влияе върху цялостната моно/стерео картина. Вече нямам търпение да си направя един по-читав еквалайзер и да си поиграя 1 Цитирай
Baby Thomas Отговорено Януари 2, 2015 Автор Отговорено Януари 2, 2015 Имаше и едно грешно твърдение. Да не каже някой пък, че всичко е било перфектно... EQ-то не служи за наместване на определен трак/инструмент по вертикала, както каза Стив Вай. Той заедно с панорамите помага за разпределението им по оста X (ляво/дясно). По оста Y е динамиката (нива/компресор/лимитър/други). По Z (в дълбочина) са времевите ефекти (ривърб/дилей). По спомен карам малко, но мисля, че не греша. Цитирай
Hillbilly Отговорено Януари 2, 2015 Отговорено Януари 2, 2015 ^^Между другото кефя се на неща преди 30 години и доста назад. Скоро писах за Ерик Клептън (любим китарист). Новите неща са ми по-лесни като за начало, за това започнах с тях. С малко повече практика ще се върна и в класиките Но като споменах Клептън, дори той ползва някой неща като Leslie говорител, Wah, Хоруси, Ревърб и др. От ефекти има полза, когато се използват на място. Браво,че писа,поздрави за което ,а в ранните години,играта с тонкоректорите,средно положение на ключа на Гибито,е сега и Бонамаса ги прави тия номера,но как да коментираме звук,за метъл е едно, за блус друго,за джаз трето.. ефекти,всеки си намира звука, аз гледах наживо Майк Стърн преди години,е па тоя идиот свиреше с бос дисторшън ДС1,а май и два вързани,е няма нищо общо с метъла,който всеки ще си представи като чуе за въпросния ефект.. Цитирай
НиколайGK Отговорено Януари 2, 2015 Отговорено Януари 2, 2015 Просто музиката е еволюирала малко или много (hint: много) от времето, когато за всички стилове са били достатъчни китара, усилвател и 1-2 ефекта. Никой не е тръгнал да свири блус с whammy, envelope filter, octave generator и два-три дилея... Но примерно това как ще се изсвири с един драйв? 2 Цитирай
Claypool Отговорено Януари 2, 2015 Отговорено Януари 2, 2015 То затова си има и кокретен стил - "шугейз", демек момъкът се е втренчил в обувките си. 1 Цитирай
НиколайGK Отговорено Януари 2, 2015 Отговорено Януари 2, 2015 Шугейзът е друго, това е ембиънт. Не че е толкова далече, но най-малкото там говорим вече за пълна група (т.е. поне бас, китара, барабани и вокали). Цитирай
G.Varbanov Отговорено Януари 2, 2015 Отговорено Януари 2, 2015 Има си начини да не се взираш в обувките си и да сменяш много ефекти с един бутон - scenes. Vai го знае много добре и ползва отскоро. За аналоговите също има решение - разпределителни кутии (A-B Box) и др. Свирил съм неща, които изискват натискането на 4 футсуича в рамките на 1 такт... резултата с аналогова апаратура без въпросните кутии ще е обелен нос. Цитирай
НиколайGK Отговорено Януари 2, 2015 Отговорено Януари 2, 2015 Е добре, че преди 20-30 години ги е нямало тия кутии... иначе shoegaze-ът щеше да се нарича abbox, което е много по-тъпо Цитирай
G.Varbanov Отговорено Януари 2, 2015 Отговорено Януари 2, 2015 (Редактирано) Tap dancing + guitar? :> Редактирано Януари 2, 2015 от G.Varbanov Цитирай
Heartman Отговорено Януари 2, 2015 Отговорено Януари 2, 2015 Най-много ми харесаха чашите тип Бос камиончета! Майтапя се, полезно е видеото за който смята че му е полезно. 1 Цитирай
Hillbilly Отговорено Януари 2, 2015 Отговорено Януари 2, 2015 Музиката може и да се променя,но някои от имената в музиката си държат на техния звук и не са въртогъзи като български политик ,сега,на професионални музиканти по клубове ,наистина им трябват повече ефекти, що ли си спомням Алвин Лий-,преди години в СФ- 335 гиби,Маршъл,не е мръднал от Удсток 69г като свирене,но това си е той,са трябва ли да кажеме-е тоя не мое да свири като Вай-ууууу,нещасниик,бегай бе,я дай нещо на мегадед,що не се разви като музикант? Хих,представям си Ангъс с процесор,като стана въпрос за обувките,тоя идиот в книгата за тяхната банда описва за някакво турне,че бил толкова преуморен,,че само си гледал обувките както се развейва из сцената и свирел на автопилот направо.. Цитирай
ultramega Отговорено Януари 2, 2015 Отговорено Януари 2, 2015 Гледах видеото.Доколко е полезно не знам , но ми беше интересно и приятно да го гледам.Благодаря за споделянето !За мен ефектите(читавите) ,освен всичко друго са инспирация за нови идеи и много забавление. Всеки нов звук/тембър е разкриване на нови хоризонти.Е, ако искаме да се придържаме към ЕйСиДиСи звучене и нищо повече или по малко не ни интересува е излишно да усложняваме нещата , най добре да нацепим маршалите и да опъваме яко жиците 1 Цитирай
exxct Отговорено Януари 2, 2015 Отговорено Януари 2, 2015 В това видео се виждат удивително малко ефекти пред Вай: https://www.youtube.com/watch?v=AFq-vHtEmlY Накрая барабаниста яко блъска! (с едната палка на обратно!) Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.