metalhammer Отговорено Януари 8, 2015 Автор Отговорено Януари 8, 2015 2210 JCM800 Split Channel Reverb 1982-1989 2210 е първият Marshall усилвател който предлага 2 канала с фукция за превключване. Опциите които предлага са: - Чист канал с Volume, Treble и Bass - Драйв канал със стандартните корекции – Gain, Volume, Bass , Middle, Treble - Общ за двата канала пружинен лампов Reverb - Лампов Loop – Send /Return - D.I. с потенциометър за ниво - Foot Switch с 2 бутона – единия за каналите втория за ривърба Усилвателя е тотален хит при появяването си – заради двата независими канала. Но има съществени проблеми. Поради грешка в проектирането двата канала bleed – ват по между си, проблема е остранен фабрично в значително по късни версии 1986 година. Чистия канал не е точно чист, а по скоро получист. Драйв канала е реализиран със диодна солид стейт клипинг секция – поради което саунда е значително по тънък и беден честотно, липсва пънч – това в сравнение със All tube братята си от онези години (2203). 3 Цитирай
metalhammer Отговорено Януари 16, 2015 Автор Отговорено Януари 16, 2015 JCM 900 Master Volume MkIII 1990 – 1992 Marshall промотират изцяло новo поколение усивлатели JCM 900 Моделитете са 2: Master Volume MkIII и Dual Reverb Тук ще разгледаме JCM900 Master Volume MkIII, а за Dual Reverb ще има отделна тема. 2100 JCM900 Master Volume 100W head Ако погледнем темите назад – ярко се открояват силните модели на Marshall: Plexi 1959, JMP 2203, JCM800 2203 (както и 50 ватовите им модели 1987 и 2204). Това са машините които издигат Marshall до култов статус и законодател в китарното ампостроене. За съжаление JCM 900 серията не спада към гореспоменатите – ще се опитаме да разберем в детайли защо е така. Функции на 2100 JCM900: 1 Канал 2 Гейна – единия след първия триод на първата лампа, втория след втория триод на първата лампа 2 Идентични мастера които могат да се превключват с Foot switch (жака на който е на предния панел ?? липсва копче за ръчно превключване, но не е и нужно – мастерите са еднакви) Солидстейт клипинг диоди във преампа (Think of it as a built-in tube screamer ). Солидстейт буфери с операционен усилвател за сенд и ретърн. Send Return Нивото може да се регулира със стерео пот – но само с отверка. Солидстейт буфери с операционен услвател по един за всеки Master Volume – позицията на мастерите е между входа и изхода на операционния усилвател. 2 D.I. изхода – взети директно от премпа преди крайното стъпало (не след изходния трансфроматор както при JCM 800). Единия директен, другия емулриан с пасивни компоненти. Превключвател Пентод Триод – отбелязан като High or Low Power Level output Съвсем объркващия юзъра импеданс селектор само с 2 положения отбелязан със (4)16 and 8 Спестили са си по скъпия импеданс селектор – в едното положение имаме сигурни 8 ома – в другото положение към ключа е запоен или 4 омовия тап на изходния трансформатор или 16 омовия. Като при главата е едното, а при комбото другото. Най сигурно е просто да се отвори и провери наистина кой тап е запоен и да се задраска да се знае, че е само 4 или само 16 ома. Ако искаме да го променим е недобходимо презапояване от квалифициран човек. Бушони в катодите на крайните лампи и светодиодна индикация ако са изгоряли. Евтини потенциометри с малък диаметър и къс живот. Премахнат е дросела в захранването и е използван резистор. Захранващия трансформатор няма средана точка на намотката за анодно напрежение, а изправителя е с грец. От това следва че: Отрицателното преднапрежение (BIAS -a ) е реализирано с разделящ кондензатор – нещо не толкова стандартно и надеждно – все пак този кондензатор си има живот. Казаното горе – както и факта, че освен клипинг диоди се ползват доста солид стейт буфери по пътя на сигнала, плюс липсата на дросел в захранването водят до значителна промяна в лошо насока на общия войсинг на тези усилватели. JCM 900 Master Volume MkIII спада към хибридно звучащите китарни усилватели и се отдалечава значително от старите All tube 2203. 3 Цитирай
TONY Отговорено Януари 16, 2015 Отговорено Януари 16, 2015 И преди сме водили спор за JCM 900. По принцип съм съгласен с написаното от теб, не и с квалификацията за хибрид, защото се получава конфликт на квалификации. Навсякъде JCM 900 си се води all tube, независимо че има диоди и тн. Защото ако се приеме хибриден, тогава серията valvestate, която в действителност е хибридната, какво ще е !? Ако кажем, че JCM 800 превъзхожда JCM 900, по никакъв начин не мога да съотнеса JCM 900 - Valvestate. Няма спор, кой е по-хубав, но JCM 900 е не лошо звучащ амп, който си има свойте фенове. Някои западни известни музиканти, включително гостували и у нас, настояват за JCM 900 за концертните си гигове. Still, if not for shredders, the JCM900 was well received by younger players associated with pop, rock, punk and grunge which was widespread by the early 1990s. The Dual Reverb was also notably used by Dave Navarro.(ко не греша и от Blue Oyster Cult) A devil in disguise. Върколак в овча кожа. JCM 900 SL-X - marshall- ът на Стереоиди! SL-X = Супер лий Екстендид - това е реално JCM 800, който минава под номерацията нa JCM 900. От Mаршал са следили мод-ващите ентусиасти/ майстори-ремонтьори( repairmans) и са направили моднат JCM 800 фабрично. 4 preamp ecc 83, още една фазоинверторна. Originally the SL-X was equipped with 5881- or EL34 valves. You can experiment with different valves as it will make a change to your overal tone.50 или 100 вата глави. ( 2 или 4 крайни лампи) (2100 or 2500 Mark IV) Цитирай
synchu Отговорено Януари 16, 2015 Отговорено Януари 16, 2015 3 са предусилвателните лампи + 1 фазоинверторна. Бройката по принцип не е от невероятно съществено значение, както и как се води и какво всъщност е. Цитирай
metalhammer Отговорено Януари 16, 2015 Автор Отговорено Януари 16, 2015 Тони ще пропусна твоя пост - тази тема не е за спорове.Когато фактите говорят Боговете си мълчат.Лесно е когато някой е постлал чистичко да се изтропаш набързо.Занапред няма и да отговарям повече, просто ще поствам - все на някой ще му е интересно да го чете. Не бих спрял да пиша заради постове като твоя, а и си имам и алтернатива. 2 Цитирай
metalhammer Отговорено Януари 16, 2015 Автор Отговорено Януари 16, 2015 JCM900 Dual Reverb 4100 1990 -1999 JCM900 Dual Reverb 100W e логично продължение на JCM800 2210 Този модел като крайно стъпало и функции към него е еднакъв с 2100. Съществената разлика е, че е двуканален със отделни корекции за Gain и Volume за всеки канал. Като единия канал е с много повече бууст и драйв. Наличие на пружинен Reverb който се регулира с отделен потенциометър за всеки канал. Има наличен бутон за ръчно превключване на каналите. Футсуича е с 2 бутона – един за каналите и един за Reverb -а. Схемотехнически преампа на този модел е в много по голяма част солидстейт което го прави още по хибриден от 2100. Първата лампа е използвана като лампов буфер в преампа, втората лампа като буфер преди и след Reverb секцията (след Return и преди Мастер). В заключение макар и идентични на външен вид – схемотехнически много различен хибриден преамп което се отразява и на общата звукова картина. 3 Цитирай
metalhammer Отговорено Януари 16, 2015 Автор Отговорено Януари 16, 2015 JCM 900 SL-X “Super Lead eXtended” 1993-1999 В началото на 90- те години пазара на китарните усилвателни е силно повлиян от бутиковите изцяло лампови Hi Gain решения с 4 Gain stages в преампа. Marshall създават изцяло нов all tube preamp с 4 Gain stages – добавена е още една предусилвателна лампа за целта. Клипинг диодната секция е премахната. Разликата мнежду MK III и JCM 900 SL-X е единствено новия преамп. Въпреки новия модерен all tube preamp – всичко останало е преизползвано от предишния модел – хибридната секция със солидстейт лууп и мастер буферите остават. Запазена е концепцията с 2 гейна – един след първия триод и втори след втория триод. Като единия е маркиран като Preamp Volume а втория като Gain Sensitivity. Лично според мен ако бяха преработили солидстейт луупа да се байпасва и мастера да е класически пасивен – този модел щеше да се превърне в култов. Но това не се случва. Този пост беше подготвен преди поста на Тони и не е редактиран изобщо от първоначалното си състояние. 4 Цитирай
TONY Отговорено Януари 16, 2015 Отговорено Януари 16, 2015 Metalhammer, не водя спор, а те КОРИГИРАМ. Самата фирма Маршал, за която ти пишеш тази тема, води модела JCM900 - all tube.( справка - каталози на Маршал) Да, освен теб , някои други също грешно пишат из разните форуми модела за хибриден. Има точно установено понятие за хибриден усилвател - една от двете секции - предусилвателната или крайната да е транзисторна. Такива са Valvеstate - Marshall, Roc pro Fender. Musicman - които са обикновено транситорен преамп, крайно лампово. Нищо друго от това, което си писал не оспорвам. Но по твоята логика всички, които свирят с Меса Ректифайър и тюбскриймър отпред , свирят с хибридни ампове. За да няма този конфликт с наименованията на истинските Велвстейти/хибриди/, може би правилното е not pure all tube, но не и хибрид. Not pure - ми дойде от асоциация с Puretone - Hughes & Kettner. Цитирай
Black Bird Отговорено Януари 16, 2015 Отговорено Януари 16, 2015 Човека просто споделя хронологична информация, която е интересна Какво спорите. 1 Цитирай
Kalmar Отговорено Януари 17, 2015 Отговорено Януари 17, 2015 Преди време имах JCM 900 Master Volume MkIII и съм съгласен с metalhammer - усилвателя е с доста по "кофти" звук от предходните модели. Определено слизане надолу за Маршал. Silver Jubilee серията e любима и на Джо Бонамаса, Джон Фрушианте, Уейн Кратц... И на мен ми е любима. Цитирай
TONY Отговорено Януари 20, 2015 Отговорено Януари 20, 2015 Kalmar, интересното в случая е, че и любимият ти Юбилеен е с диоден кръг за повече изкривяване. Нали не го слагаш към хибридните Валвстейти These amps have their own unique sonic structure and are rather versatile. The tone circuits worked much more dramatically when one would turn up or down the e.q. controls. More gain was also produced, thanks to a diode circuit that provided additional distortion from one of the gain stages. Tube purists have criticized this circuit saying it is lacking due to not being a pure tube circuit. However, because of the design of the amp itself which really has a well-designed preamp tone stage in particular, the Jubilee amps enjoy widespread popularity and have become rather collectable today. Тези дни четох мнение от западен музикант, с доста опит, който казваше това - попадал съм на добре и лошо звучащи и JCM 900 и JCM 800. Той е имал доста лични срещи с всичко. Но идеята му бе, че някой попада на лош екземпляр( което може да означава лошо поддържан , например) и оттам има лошо мнение. Човека е прав , имал съм 5 JTM-a и никой не е звучал, като останалите....дори и сервизирани....( правил съм АБ тестове, с тези които се се засичали във времето, когато съм ги имал, естествено не всички по едно и също време) JCM 900 SL-X -който съм предпочел и пред JCM 800 2203 horizontal и пред JCM 800 split channel, например другият китарист с който свиря на последната репетиция ме шашна с твърдението, че го харесва за ритъм, но не и за соло... Реално това е едно-канален усилвател и звука за ритъм и соло е един и същ, с тази разлика, че има 2 мастера и съм сетнал 2 нива просто... Тоест, всеки има някакво мнение, а кое е меродавно. Най-общо -меродавно е собственото мнение . Цитирай
metalhammer Отговорено Януари 21, 2015 Автор Отговорено Януари 21, 2015 http://forum.muzikant.org/topic/165597-marshall-silver-jubilee-vs-jcm-900/ 1 Цитирай
musicman Отговорено Януари 21, 2015 Отговорено Януари 21, 2015 Нали няма да обърнем и тази тема в лампи стещу транзистори? Вече има такава водете дискусиите от този род там. Нека тази да си остане за развитието на Marshall. Независимо дали ни харесват определени модели или не. 3 Цитирай
metalhammer Отговорено Януари 22, 2015 Автор Отговорено Януари 22, 2015 JCM 900 5881 on board 1993 Marshall изпитват проблеми със набавянето на крайни лампи EL34. Европейските заводи спират производство на лампи изобщо. Решението което взимат е да предлагат усилвателите си със 5881 крайни лампи. Руските производители на лампи произвеждат 5881 през цялото си съществуване до ден днешен – количествата им са почти неизчерпаеми. 5881 по рождение е американска лампа и честотните и характеристики както и произвежданата мощност са доста различни в сравнение с EL34. JCM 900 се предлагат и с двата варианта крайни лампи. Конверсията между двата вида лампи е със замяна на определен брой компоненти и може да бъде извършена само от специалист. Повече по темата тук: http://forum.muzikant.org/topic/159145-conversion-from-el-34-to-5881/?hl=%2Bconversion+%2Bfrom+%2B5881 Усилвателите които заводски са произведени за 5881 имат стикер лого: 5 Цитирай
Karavadjo Отговорено Февруари 14, 2015 Отговорено Февруари 14, 2015 Metalhammer продължавай със следващите серии на серията Marshall 100W. Следя темата с интерес а не си разгледал още серията JCM2000 DSL 100, TSL 100, JVM 410H а да не говоря и за различните модели JMP RR100 (Randy Rhoads) , JMP 1992 Lem Lemmy и др. модели. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.