m.yordanov.g Публикувано Юли 20, 2014 Share Публикувано Юли 20, 2014 Здравейте! Извинявам се предварително, ако вече е обсъждан подобен въпрос, но аз не успях да открия. Измислих една мелодия на китарата. Проблемът ми е, че като включа втора китара, която да държи акордите, определен тон от мелодията не съответства на акорд със същото име. Какво искам да кажа ... ами когато свирим от мелодията тонът Ми, акордът, който трябва да изсвири другата китара не се получава, ако е Ми (нито мажор, нито минор) ... получава се с Ла минор. Между другото мелодията мисля, че я свиря в Ла минорната гама. Свиря от две години и съм самоук така, че не бъдете много критични, ако въпросът ми ви се стори тъп Надявам се да ми помогнете. Мерси предварително и поздрави ! Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Vasil Pavlov Отговорено Юли 20, 2014 Share Отговорено Юли 20, 2014 (Редактирано) Не сме критични, обаче ако си намериш поне някоя книга с музикална теория, а най - добре - отидеш на някой урок, нещата ще ти станат поне малко по - ясни. Защото имам едно предположение, и то е, че се луташ в момента и не можеш да си обясниш някои неща. Ама темата е бая обширна....няма как някой да ти обясни цял учебник във пост тука, нали? Като за начало научи интервалите и как се строят. После видовете акорди : от какви интервали и съответно - тонове се състоят. След това си хармонизирай "Ла минорната гама" и ще видиш : в кой акорд - кои тонове има, и защо нещо, което ти звучи, не става с даден акорд, а с друг звучи добре. Както казва един мой любим музикант : Това не е за един ден работа....". Само да вметна, че и в акорда Ла минор има тон "Ми", така че не виждам как с Ми минор или Мажор ще звучи фалшиво, след като са построени точно от "Ми" и ги има в Ла минор (съответно натурален или хармоничен минор). Трябва да видя дадената мелодия, че ми стана интересно, Успех, дано се оправиш, но без да видя самата мелодия, а също и каква хармония си подложил отдолу, не мога да отгатна какво правиш в момента и надали ще съм ти от голяма полза. Редактирано Юли 20, 2014 от Vasil Pavlov 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
m.yordanov.g Отговорено Юли 20, 2014 Автор Share Отговорено Юли 20, 2014 Може би имате право, че се лутам, но понякога желанието е повече от възможностите. Изяснил съм си доста неща в теоретичен аспект, но явно са доста недостатъчни и затова постоянно си задавам въпроси. Но все пак мерси. Искаше ми се да знам дали е нормално това, което се случва, а Вие ми отговорихте на въпроса, за което Ви благодаря. Ако намеря добри записващи средства може да споделя какво съм измислил и да обсъдим щом Ви е станало интересно. Поздрави ! Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
XAS Отговорено Юли 21, 2014 Share Отговорено Юли 21, 2014 Тоновете на мелодията не е задължително да съвпадат с тези на акордите. Има чужди /не акордови/ тонове, както и проходящи! Композирането не е най-лесната част от знанието. Прилична мелодия може да хрумне и на неук музикант, но без да знае какво да прави с нея. Хармонизацията е нещо друго. Съвет за начинаещите: Винаги се започва от първоначално овладяване на инструмент и нотна грамотност. Развиване на допълнителна техника на свирене, успоредно със заучаване Елементарна теория на музиката, солфеж. И чак с натрупване се освобождават творческите сили. Композирането не е за всеки. За него се искат допълнителни знания. За което пък се иска допълнително време, често продължаващо с години. Познавам отлични музиканти, които не могат да композират или импровизират. Което не е срамно. Като журналисти, писатели, поети. Адвокати, съдии, нотариуси. Архитекти, строителни инженери, фаянсажии ... Това не бива да разочарова, а да стимулира. Тези усилия са благородни! 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sonatacomposer Отговорено Юли 21, 2014 Share Отговорено Юли 21, 2014 За да направиш правилна хармония в нещо трябва да съобразиш вида и - при класическата хармония например винаги се спазват правилата за 1 - ва степен , 2-ра обръщаш първа 3-та и после пак първа ! Т. е . ако да речем имаш ла минор 2-ра ще е до трета ми а обръщането е на терца или кварта надолу от ла в зависимост във фа минор / мажор ли искаш да отидеш или във ми мажор/ минор . Това за да го знаеш трябва да знаеш хармония и Елементарна теория много яко- инак правилна хармонизация няма ! Препоръчвам ти специално за ла минор да потърсиш ноти на концерта за пиано и оркестър на Едвард Григ оп. 16 - да добиеш представа как става класическа хармония там. Само че ако не разбираш от ЕТМ няма никакъв смисъл, защото ако не можеш да четеш нотен текст няма как да разбереш каквото и да е ! Така че човече хващай ЧИТАНКИТЕ! 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
m.yordanov.g Отговорено Юли 22, 2014 Автор Share Отговорено Юли 22, 2014 Благодаря! Ще се учи повече Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kolio_k Отговорено Юли 23, 2014 Share Отговорено Юли 23, 2014 Аз на твое място не бих отдал кой знае каква тежест на поста по горе! Разбира се, това е форум и всеки пише каквото прецени за правилно, но е хубаво, като сме решили да помогнем на някого, да сме сигурни, че сме наясно с това, което му обясняваме, за да не го подведем! 5 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Baby Thomas Отговорено Юли 23, 2014 Share Отговорено Юли 23, 2014 Няма как да твърдим, че е невярно, тъй като то просто нищо не става ясно от въпросния пост... 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ultramega Отговорено Юли 23, 2014 Share Отговорено Юли 23, 2014 Между другото мелодията мисля, че я свиря в Ла минорната гама. Ами кажи тоновете които съдържа мелодията ти, за да ти кажем дали мислиш правилно. 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.