Jump to content
Българският форум за музиканти

"Късите Вълни"


MDFk

Recommended Posts

Кажи поне защо. Аз пък ще кажа защо ми се струва по-добро семплираното - първо като качество на звука не отстъпва. Второ има четири модела с доста пресети. Трето - изключително "леко" е в сравнение с истинското особено ако си с лаптоп и не заема толкова място - на мен примерно ми се наложи да го поразнеса с още 2-3 души истинското малко и се убедих колко тежи (май над 80 кг. е).. Четвърто - по-малко проблеми ще имаш когато го записваш - реално отпадат проблемите с шум и т.н. Пето по-лесно е да му наблъскаш ефекти. Може би има и други ама не се сещам сега.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 65
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

караш ме да се повтарям.няма по-хубаво от истинските инструменти.не знам ти колко пъти си свирил на фендер пиано,но определено има голяма мания в истинското.семпъла е направен от истинското.що говориш глупости?ако ще да тежи 400 кг пак ще е по-хубаво.всички записваме със истински инструменти.ще ми кажеш,че джон лорд свири със имитация на B8 или стиви уондър със не фендер пиано във стъдиото?та дори и на живо?както казах,синтезаторите са измислени и направени за олеснение,но нищо повече.не ми се спори определено,щото си имам мнение по въпроса,написал съм го,пак го пиша и се надявам да не го пиша пак,щото това вече ще говори зле за вас..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко заядливо звучиш а пък аз само исках да чуя нещо по-конкретно от тебе - нямам нищо против ти да си прав но искам да чуя точни аргументи за да ме убедиш. До тук чух само, че звучало по-добре, в което наистина не съм сигурен - нека ако някой знае, да каже. Иначе примерно мога да ти дам жокер - ето един недостатък на семплираното - ако не си с хубава клавиатура с хамър екшън не е същото разбира се или ако машината ти е тромава, може да имаш проблеми с полифонията. Кажи сега ако имаш нещо друго в тая посока по същество - наистина съм любопитен и не се заяждам

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е като спора истински усилватели вс. амп симулации. В крайна сметка ничии аргументи няма да надделеят :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Ако някой се е интересувал и занимавал със синтез, може би все пак е попрочел (а и разбрал), че в крайна сметка перфектно да се синтезира пиано или китара изкуствено (например, чрез субтрактивен или честотно-модулиран синтез...) е невъзможно.

Редактирано от Stone
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

освен ако нямаш излишни 25000 $ за да си купиш модул с една бленда (пиано) на EMU....

тъй като едва ли някой от нас има точно толкова пари... може клавирната група да почнем да събираме от банички, да си купим 1 модул с 1 бленда и да бъде във всеки един от нас по 1 седмица...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако някой се е интересувал и занимавал със синтез, може би все пак е попрочел (а и разбрал), че в крайна сметка перфектно да се синтезира пиано или китара изкуствено (например, чрез субтрактивен или честотно-модулиран синтез...) е невъзможно.

Тогава вероятно може да се кара на семплирани звуци :ph34r: Дори тъпият мод тракер който ползвах под дос на времето работеше със семплирани инструменти, а не със синтезиране на звуците.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз да добавя моите 2 цента ;) Топсъне, абе малко си краен, човек. Когато се семплира инструмент, в повечето случи се взима много скъп и качествен такъв, записва се с най-подходящите за целта микрофони, усилватели, педусилватели или там каквото трябва за конкретния инструмент. Самото Роудс пиано (Фендър е малко неправилно, защото това е фирмата, която е откупила правата по-късно и е започнала да го произвежда под това име) е настроено, защото те също имат нужда да се настройват и поддържат и изобщо става въпрос за инструмент, който съм почти сигурен, че никога няма да имаш. Може пък и да имаш, пожелавам ти го! :ph34r: За да ме разбереш по-правилно какво искам да ти кажа. Ако ми предложат истиснки хубав роял, пък дори и да не е Стейнуей, ще го предпочета пред моето електронно пиано или The Grand, обаче ако трябва да свиря на някаква гадна руска бракма - сори! Може да е супер истинско пиано, ама си е бракма. Просто не може човек да е краен.

 

На човека, дето е чел много за синтезиса. Може би е време да си подновиш малко библиотеката с книжките за синтезиране. Има и други техники за синтезиране на звук, които започнаха да се налагат с навлизането на бързите микропроцесори, а именно - физическите симулации! Ако имаш достатъчно мощен и бърз процесор, можеш теоретично да симулираш НАПЪЛНО всеки един музикален инструмент. Естествено, такива процесори все още няма, но няма да е далеч времето, когато ще се появят. И веднага ще ти дам конкретен пример за симулация на електроакустично пиано - Applied Acoustics Lounge Lizard EP. Не че е перфектно, но е достатъчно добро и си има собствен характер, точно като едно истинско електрическо пиано.

 

Но пак да кажа, това си е моето мнение, обаче като цяло искам да пропагандирам - нека да бъдем по средата, да не бъдем крайни! Мир и музика! ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не,че съм гъзар или се правя на такъв,но скъпите инструменти са зарибени (не казвам,че няма и боклуци за много пари,но предпочитам MARCK II пред която и да е симулация).идеята ми е,че по-добре да имаш скъп "истински" инструмент,от колкото да се самозалъгваш с каквато е симулацийка.който не е на това мнение - ще го разбера,но мен трудно може да ме обеди човек в противното!

 

P.S.Rodes си е въха,верно,че марката е фендер,но просто така ми е дошо и така съм го написал,не мисля,че може да се издребнява за едно наименование!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

@CyberGene (противно на твоя стил, обръщам се по псевдоним към тебе, а не с "оня"):

 

Изреденото в предния ми пост в скобите бе просто за пример, разбира се, и туй е очевадно (даже има многоточие), не съм изредил всичко. :) Но, както и сам загатваш в писанието си, казаното от мен е вярно - че В МОМЕНТА практическо осъществяване на такъв синтез няма.

Затуй не виждам какво целиш с хаотичния абзац, насочен към "оня, дет' е чел мно'о за синтеза" и леко разсмиващ ме, който ми понамириса на противоречив (закратко, вбъдеще ще отбелязвам противоречието с >:). Все пак, аз казах какви са фактите към момента. Надявам се, си знаеш защо такава симулация към тоя момент няма как да стане с абсолютна точност. А Applied Acoustics Lounge Lizard EP - сам казваш, че не е перфектен, поради тая причина няма отношение към поста ми и ясно що не съм го и дал за пример, нито съм се впуснал в разтегляне на теории - точно понеже аз говоря за АБСОЛЮТНА ТОЧНОСТ (думата "перфектен")! И говоря практически. А ако въпросът е в разтеглянето на теории, може цял отделен форум да регистрираме? По теория всичко става възможно. :P

Макар че, "На теория, теорията и практиката съвпадат, само че на практика не е така". ;)

Не се заяждам, просто постът ми е абсолютно директен и от сърце. С каквото тръгнеш, с такова ще те посрещнат. :) Втори знак >:

Чети, преди да постнеш, мисли, преди да постнеш, пиши, преди да постнеш. :D

Whatever, без лоши чувства! :P

 

Cheers! :)

Редактирано от Stone
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Споко бе, пич, Stone! Аз почнах да отговарям на Топсъна, след това реших и на теб, ама забравих какъв ти беше никнеймът, нищо повече. Просто не влизам тук често, не помня на всички имената, а дори и не мислех да ти отговарям предварително. Афектирал си се леко, нормално е. Не разбрах какво е противоречието между мира и музиката, но май го казваш прoсто за да се позаядеш, щото и аз се позаядох с теб :)

 

Хайде да дефинираме какво е добра симулация на акустичен инструмент? Според мен в случая може да използваме дефиницията за Изкуствен Интелект, която вече не си спомням от кого беше, но гласеше, че ако си говориш с него достатъчно време, да речем по интернет, за да не знаеш с кого си говориш, и за дълъг период от време не можеш да разбереш, че си говориш с нещо изкуствено, значи имаме качествен ИИ. Можем да кажем същото и за емулацията на акустичните инструменти. Ако слушаш записи на емулации и не можеш да направиш разликата от истинските инструменти, значи всичко е ОК? Аз поне така мисля. Евентуално от изпълнителска гледна точка - ако свириш с вързани очи на електронно пиано (конкретно говоря, но може и за всичко друго) и на обикновено и не можеш да разбереш кое е истинското, значи имаме добра емулация. С това искам да кажа, че дефинирането на перфектна симулация е въпрос на дефиниране на граници - естествено, че не може да се направи 100% симулация на точно определен модел Стейнуей, с малките дефекти или ефекти, които има...

 

Ето аз ти предлагам едно парче, което съм го пускал преди време в Авторска Музика, използвал съм The Grand. Сложи си ръка на сърцето и ми кажи дали си личи, че не е истинско пиано?

 

Едно Парче

Редактирано от CyberGene
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето аз ти предлагам едно парче, което съм го пускал преди време в Авторска Музика, използвал съм The Grand. Сложи си ръка на сърцето и ми кажи дали си личи, че не е истинско пиано?

 

Едно Парче

първо искам да ти кажа че много ми хареса парчето. много приятно звучи!

 

но все пак за мен си личи че не е истинско. не знам може би допълнително си слагал някакви корекции но ми е глухичко... в целия регистър. това е главното което ме навежда на тази мисъл.

може би и като знам че не е истинско също си оказва влияние.

 

мен в синтовете ме дразни педала понякога, в смисъл или е на контакт или не е... не можеш да отпуснеш леко и пак да натиснеш... просто вече е прекъснал и не звучи нищо от старото задържане...

е, това е повече проблем с бленди на чисто пиано.

незнам дали ме разбрахте какво искам да кажа, ама ако не, ще да е защото вече и аз незнам какво говоря... бая ми се доспа. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти пак,

 

CyberGene, да, единствено самото обръщение ми замяза на заяждане, знаеш, че основата, постилането е важно. :) А и по-скоро май малко поиздребня, както каза Топсън, но... и на мене ми се случва, по това малко си приличаме. :D Важното е, че се разбрахме. Сега по темата...

 

Най-напред - най-малкото с ръка на сърцето мога да кажа, че чух чудесна композиция, с ясно емоционално послание. :) Като цяло, за да не пиша много, мнението ми съвпада с това на Progressive - малко по-глухичко е, но е много, много близко до натуралния акустичен звук. Сякаш просто слушам MP3-ка с много нисък битрейт, по-нисък от реалния, с който е (128kbps).

 

Тук съм съгласен и го каза точно - относно дефиницията за добър синтез, точно това имах предвид - с ухо може да не се забележи ярка разлика, но с апаратура ще има известна такава! Също има и малък толеранс - емулирано пиано в ушите на баба ми сигурно ще звучи досущ като истинско акустично пиано, ала в моите ще има известна ралзика. И естествено, както ви е известно, взимаме най-неблагоприятния случай - когато слухът е добър (благоприятен случай обаче за притежателя му :)). И може би според една усреднена представа за такъв слух, който може да бъде "излъган", би следвало да се съди за добър синтез. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.