ecmjazz Отговорено Юли 28, 2005 Отговорено Юли 28, 2005 Кажи поне защо. Аз пък ще кажа защо ми се струва по-добро семплираното - първо като качество на звука не отстъпва. Второ има четири модела с доста пресети. Трето - изключително "леко" е в сравнение с истинското особено ако си с лаптоп и не заема толкова място - на мен примерно ми се наложи да го поразнеса с още 2-3 души истинското малко и се убедих колко тежи (май над 80 кг. е).. Четвърто - по-малко проблеми ще имаш когато го записваш - реално отпадат проблемите с шум и т.н. Пето по-лесно е да му наблъскаш ефекти. Може би има и други ама не се сещам сега. Цитирай
Topsun Отговорено Юли 28, 2005 Отговорено Юли 28, 2005 караш ме да се повтарям.няма по-хубаво от истинските инструменти.не знам ти колко пъти си свирил на фендер пиано,но определено има голяма мания в истинското.семпъла е направен от истинското.що говориш глупости?ако ще да тежи 400 кг пак ще е по-хубаво.всички записваме със истински инструменти.ще ми кажеш,че джон лорд свири със имитация на B8 или стиви уондър със не фендер пиано във стъдиото?та дори и на живо?както казах,синтезаторите са измислени и направени за олеснение,но нищо повече.не ми се спори определено,щото си имам мнение по въпроса,написал съм го,пак го пиша и се надявам да не го пиша пак,щото това вече ще говори зле за вас.. Цитирай
ecmjazz Отговорено Юли 28, 2005 Отговорено Юли 28, 2005 Малко заядливо звучиш а пък аз само исках да чуя нещо по-конкретно от тебе - нямам нищо против ти да си прав но искам да чуя точни аргументи за да ме убедиш. До тук чух само, че звучало по-добре, в което наистина не съм сигурен - нека ако някой знае, да каже. Иначе примерно мога да ти дам жокер - ето един недостатък на семплираното - ако не си с хубава клавиатура с хамър екшън не е същото разбира се или ако машината ти е тромава, може да имаш проблеми с полифонията. Кажи сега ако имаш нещо друго в тая посока по същество - наистина съм любопитен и не се заяждам Цитирай
niki123bg Отговорено Юли 28, 2005 Отговорено Юли 28, 2005 Това е като спора истински усилватели вс. амп симулации. В крайна сметка ничии аргументи няма да надделеят Цитирай
Steppenwolf Отговорено Юли 28, 2005 Отговорено Юли 28, 2005 (Редактирано) Ако някой се е интересувал и занимавал със синтез, може би все пак е попрочел (а и разбрал), че в крайна сметка перфектно да се синтезира пиано или китара изкуствено (например, чрез субтрактивен или честотно-модулиран синтез...) е невъзможно. Редактирано Юли 28, 2005 от Stone Цитирай
Topsun Отговорено Юли 28, 2005 Отговорено Юли 28, 2005 освен ако нямаш излишни 25000 $ за да си купиш модул с една бленда (пиано) на EMU.... Цитирай
progressive Отговорено Юли 28, 2005 Отговорено Юли 28, 2005 освен ако нямаш излишни 25000 $ за да си купиш модул с една бленда (пиано) на EMU.... тъй като едва ли някой от нас има точно толкова пари... може клавирната група да почнем да събираме от банички, да си купим 1 модул с 1 бленда и да бъде във всеки един от нас по 1 седмица... Цитирай
niki123bg Отговорено Юли 28, 2005 Отговорено Юли 28, 2005 Ако някой се е интересувал и занимавал със синтез, може би все пак е попрочел (а и разбрал), че в крайна сметка перфектно да се синтезира пиано или китара изкуствено (например, чрез субтрактивен или честотно-модулиран синтез...) е невъзможно. Тогава вероятно може да се кара на семплирани звуци Дори тъпият мод тракер който ползвах под дос на времето работеше със семплирани инструменти, а не със синтезиране на звуците. Цитирай
CyberGene Отговорено Юли 28, 2005 Отговорено Юли 28, 2005 И аз да добавя моите 2 цента Топсъне, абе малко си краен, човек. Когато се семплира инструмент, в повечето случи се взима много скъп и качествен такъв, записва се с най-подходящите за целта микрофони, усилватели, педусилватели или там каквото трябва за конкретния инструмент. Самото Роудс пиано (Фендър е малко неправилно, защото това е фирмата, която е откупила правата по-късно и е започнала да го произвежда под това име) е настроено, защото те също имат нужда да се настройват и поддържат и изобщо става въпрос за инструмент, който съм почти сигурен, че никога няма да имаш. Може пък и да имаш, пожелавам ти го! За да ме разбереш по-правилно какво искам да ти кажа. Ако ми предложат истиснки хубав роял, пък дори и да не е Стейнуей, ще го предпочета пред моето електронно пиано или The Grand, обаче ако трябва да свиря на някаква гадна руска бракма - сори! Може да е супер истинско пиано, ама си е бракма. Просто не може човек да е краен. На човека, дето е чел много за синтезиса. Може би е време да си подновиш малко библиотеката с книжките за синтезиране. Има и други техники за синтезиране на звук, които започнаха да се налагат с навлизането на бързите микропроцесори, а именно - физическите симулации! Ако имаш достатъчно мощен и бърз процесор, можеш теоретично да симулираш НАПЪЛНО всеки един музикален инструмент. Естествено, такива процесори все още няма, но няма да е далеч времето, когато ще се появят. И веднага ще ти дам конкретен пример за симулация на електроакустично пиано - Applied Acoustics Lounge Lizard EP. Не че е перфектно, но е достатъчно добро и си има собствен характер, точно като едно истинско електрическо пиано. Но пак да кажа, това си е моето мнение, обаче като цяло искам да пропагандирам - нека да бъдем по средата, да не бъдем крайни! Мир и музика! Цитирай
Topsun Отговорено Юли 28, 2005 Отговорено Юли 28, 2005 не,че съм гъзар или се правя на такъв,но скъпите инструменти са зарибени (не казвам,че няма и боклуци за много пари,но предпочитам MARCK II пред която и да е симулация).идеята ми е,че по-добре да имаш скъп "истински" инструмент,от колкото да се самозалъгваш с каквато е симулацийка.който не е на това мнение - ще го разбера,но мен трудно може да ме обеди човек в противното! P.S.Rodes си е въха,верно,че марката е фендер,но просто така ми е дошо и така съм го написал,не мисля,че може да се издребнява за едно наименование! Цитирай
Steppenwolf Отговорено Юли 28, 2005 Отговорено Юли 28, 2005 (Редактирано) @CyberGene (противно на твоя стил, обръщам се по псевдоним към тебе, а не с "оня"): Изреденото в предния ми пост в скобите бе просто за пример, разбира се, и туй е очевадно (даже има многоточие), не съм изредил всичко. Но, както и сам загатваш в писанието си, казаното от мен е вярно - че В МОМЕНТА практическо осъществяване на такъв синтез няма. Затуй не виждам какво целиш с хаотичния абзац, насочен към "оня, дет' е чел мно'о за синтеза" и леко разсмиващ ме, който ми понамириса на противоречив (закратко, вбъдеще ще отбелязвам противоречието с >:). Все пак, аз казах какви са фактите към момента. Надявам се, си знаеш защо такава симулация към тоя момент няма как да стане с абсолютна точност. А Applied Acoustics Lounge Lizard EP - сам казваш, че не е перфектен, поради тая причина няма отношение към поста ми и ясно що не съм го и дал за пример, нито съм се впуснал в разтегляне на теории - точно понеже аз говоря за АБСОЛЮТНА ТОЧНОСТ (думата "перфектен")! И говоря практически. А ако въпросът е в разтеглянето на теории, може цял отделен форум да регистрираме? По теория всичко става възможно. Макар че, "На теория, теорията и практиката съвпадат, само че на практика не е така". Не се заяждам, просто постът ми е абсолютно директен и от сърце. С каквото тръгнеш, с такова ще те посрещнат. Втори знак >: Чети, преди да постнеш, мисли, преди да постнеш, пиши, преди да постнеш. Whatever, без лоши чувства! Cheers! Редактирано Юли 28, 2005 от Stone Цитирай
CyberGene Отговорено Юли 28, 2005 Отговорено Юли 28, 2005 (Редактирано) Споко бе, пич, Stone! Аз почнах да отговарям на Топсъна, след това реших и на теб, ама забравих какъв ти беше никнеймът, нищо повече. Просто не влизам тук често, не помня на всички имената, а дори и не мислех да ти отговарям предварително. Афектирал си се леко, нормално е. Не разбрах какво е противоречието между мира и музиката, но май го казваш прoсто за да се позаядеш, щото и аз се позаядох с теб Хайде да дефинираме какво е добра симулация на акустичен инструмент? Според мен в случая може да използваме дефиницията за Изкуствен Интелект, която вече не си спомням от кого беше, но гласеше, че ако си говориш с него достатъчно време, да речем по интернет, за да не знаеш с кого си говориш, и за дълъг период от време не можеш да разбереш, че си говориш с нещо изкуствено, значи имаме качествен ИИ. Можем да кажем същото и за емулацията на акустичните инструменти. Ако слушаш записи на емулации и не можеш да направиш разликата от истинските инструменти, значи всичко е ОК? Аз поне така мисля. Евентуално от изпълнителска гледна точка - ако свириш с вързани очи на електронно пиано (конкретно говоря, но може и за всичко друго) и на обикновено и не можеш да разбереш кое е истинското, значи имаме добра емулация. С това искам да кажа, че дефинирането на перфектна симулация е въпрос на дефиниране на граници - естествено, че не може да се направи 100% симулация на точно определен модел Стейнуей, с малките дефекти или ефекти, които има... Ето аз ти предлагам едно парче, което съм го пускал преди време в Авторска Музика, използвал съм The Grand. Сложи си ръка на сърцето и ми кажи дали си личи, че не е истинско пиано? Едно Парче Редактирано Юли 28, 2005 от CyberGene Цитирай
progressive Отговорено Юли 28, 2005 Отговорено Юли 28, 2005 Ето аз ти предлагам едно парче, което съм го пускал преди време в Авторска Музика, използвал съм The Grand. Сложи си ръка на сърцето и ми кажи дали си личи, че не е истинско пиано? Едно Парче първо искам да ти кажа че много ми хареса парчето. много приятно звучи! но все пак за мен си личи че не е истинско. не знам може би допълнително си слагал някакви корекции но ми е глухичко... в целия регистър. това е главното което ме навежда на тази мисъл. може би и като знам че не е истинско също си оказва влияние. мен в синтовете ме дразни педала понякога, в смисъл или е на контакт или не е... не можеш да отпуснеш леко и пак да натиснеш... просто вече е прекъснал и не звучи нищо от старото задържане... е, това е повече проблем с бленди на чисто пиано. незнам дали ме разбрахте какво искам да кажа, ама ако не, ще да е защото вече и аз незнам какво говоря... бая ми се доспа. Цитирай
Steppenwolf Отговорено Юли 29, 2005 Отговорено Юли 29, 2005 Здрасти пак, CyberGene, да, единствено самото обръщение ми замяза на заяждане, знаеш, че основата, постилането е важно. А и по-скоро май малко поиздребня, както каза Топсън, но... и на мене ми се случва, по това малко си приличаме. Важното е, че се разбрахме. Сега по темата... Най-напред - най-малкото с ръка на сърцето мога да кажа, че чух чудесна композиция, с ясно емоционално послание. Като цяло, за да не пиша много, мнението ми съвпада с това на Progressive - малко по-глухичко е, но е много, много близко до натуралния акустичен звук. Сякаш просто слушам MP3-ка с много нисък битрейт, по-нисък от реалния, с който е (128kbps). Тук съм съгласен и го каза точно - относно дефиницията за добър синтез, точно това имах предвид - с ухо може да не се забележи ярка разлика, но с апаратура ще има известна такава! Също има и малък толеранс - емулирано пиано в ушите на баба ми сигурно ще звучи досущ като истинско акустично пиано, ала в моите ще има известна ралзика. И естествено, както ви е известно, взимаме най-неблагоприятния случай - когато слухът е добър (благоприятен случай обаче за притежателя му ). И може би според една усреднена представа за такъв слух, който може да бъде "излъган", би следвало да се съди за добър синтез. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.