Evtim Djerekarov Отговорено Март 16, 2014 Отговорено Март 16, 2014 (Редактирано) Точно така. Правилното информиране относно термините на български и английски, с цел избягване на недоразумения е много по-важно, отколкото изказване на лични мнения относно правилността им. Все пак пишем тук в роята на форумни герои и няма да променим терминологията с писанията си. Ами "Пешо" и "Пешо" може да са едноименници, но между "до-мажор" и "до-минор" има ехееее 3 тона разлика. Името идва от името на тониката. Затова са едноименни. Все пак, нека уважаваме терминологията. PS: между другото, зададеният въпрос получи някакви отговори, а темата се изчерпа. Редактирано Март 16, 2014 от Evtim Djerekarov Цитирай
parsekguitars Отговорено Март 17, 2014 Отговорено Март 17, 2014 (Редактирано) Здравейте , За тези които търсят разни скали, пръстовки , и т.н. и т.н. Доста инфо на едно място, а и сложни понятия - с лопата да ги ринеш :D Вервам всеки веке има профил у фейсу и т.н. https://www.facebook.com/guitarthesaurus/photos_stream Редактирано Март 17, 2014 от parsekguitars 1 Цитирай
81.slash Отговорено Март 18, 2014 Отговорено Март 18, 2014 Благодарности на parsekguitars за линка. Разгледах го, и намирам тонове полезна информация. Цитирай
G.Varbanov Отговорено Март 18, 2014 Отговорено Март 18, 2014 Към момента този линк: http://www.all-guitar-chords.com/guitar_scales.php + този метроном: http://www.metronomeonline.com/ са ми най-полезни за упражняване на скали във всяка позиция 1 Цитирай
kiik Отговорено Март 31, 2014 Отговорено Март 31, 2014 Така и не разбрах разликата между скала и пентатоника - т.е. защо 2 тона се изпускат и кои са те? Макар да положих усилия да разбера как се получават всичките Мажор-и и логиката в тях, връзката с пентатониките ми убягва. Търсих в кой раздел да пробутам такъв въпрос между капките, без да се забележи колко е глупав и реших да е тук..... Също така, как да позная в кой Key е примерно ThisWasMyLife на Megadeth, като рифа е почти на всички ноти по грифа и при най-добро желание не можах да откроя някоя скала, към която да се придържа. Нека хулите по мен колко съм мързелив и чакам сложни отговори на прости въпроси да започнат сега! Цитирай
JacksonSoloist Отговорено Април 1, 2014 Отговорено Април 1, 2014 Здравей.Прочети всичко написано до сега още веднъж. Вариант две - хващаш учител. Трети вариант - има много уроци в нета, с диаграми, с обяснения, включително и видео уроци. Намираш, гледаш, осмисляш, асимилираш. Ако сам не го направиш няма кой и как да ти помогне. И така зададени въпроси, трябва романи да се пишат, за да има някаква яснота. Цитирай
kiik Отговорено Април 2, 2014 Отговорено Април 2, 2014 Ми четох, слушах, гледах и не разбрах. Тоест някои неща разбрах, но това дето питам явно е толкова базово, че не виждам къде го и казват.... Цитирай
Old Times Отговорено Април 2, 2014 Отговорено Април 2, 2014 Също така, как да позная в кой Key е примерно ThisWasMyLife на Megadeth, като рифа е почти на всички ноти по грифа и при най-добро желание не можах да откроя някоя скала, към която да се придържа. На тоя въпрос и Мъстейн не би могъл да ти отговори. Самият той казва, че не обича да се придържа към скали. За другото си трябва учител. Срещу скромна сума пари можеш да побъркаш всеки. М-) Цитирай
G.Varbanov Отговорено Април 3, 2014 Отговорено Април 3, 2014 (Редактирано) Не го намираш защото никъде го няма написано така както ти го търсиш: "На Pentatonic скалата и липсват еди колко си ноти, защото еди какво си..." Научи теорията за различните видове скали, упражнявай ги докато четеш, импровизирай с тях върху бекинг тракове, след време ще видиш как някой се застъпват и ще започне да ти става ясно кое какво е. Ако имаш възможност си намери учител както многократно те посъветваха. Всички ти дадоха много информация, не продължавай да търсиш преки пътища, в музиката не съществуват. Редактирано Април 3, 2014 от G.Varbanov Цитирай
kiik Отговорено Април 5, 2014 Отговорено Април 5, 2014 Аз от един въпрос във форум естествено че няма да изуча музиката, нито пък ми е минавало през ум. Но можеше някой да отговори дори съвсем повърхностно с 2 изречения. Така и така няколко изречения бяха написани... Цитирай
G.Varbanov Отговорено Април 5, 2014 Отговорено Април 5, 2014 Съвсем повърхностно с няколко изречения няма да стигнеш далеч с китарата. Никой не ти отговори, защото няма как да стане с няколко изречения. Цитирай
Steppenwolf Отговорено Април 5, 2014 Отговорено Април 5, 2014 По отношение на паралелните и едноименните тоналности: В немската и повлияните от немската школи (руска, българска): паралелни и едноименни тоналности са коректните термини. Едноименни са тоналностите, които носят същото име, т.е. тониките им са еднакви, а паралелни - тези, които се състоят от същите тонове (но тониката е друга). Елементарно? А така. НЕ се касае за преводни грешки, както забелязах някъде в предните страници. Това идва и от теоретичните трудове на Хуго Риман (Hugo Riemann), свързани с функционалната теория (Funktionstheorie), отнесена към dur-moll (или major-minor) тоналната музика, при което минорът е "огледална" форма на мажора (в системата си Риман прави извеждане от обертоновите и субтоновите редици, т.е. 1, 2, 3, 1/2, 1/3, и т.н.), а акордите попадат в три функционални групи: тоническа (T) и "сателитните" й субдоминантова (S) и доминантова (D), с които степени е директно квинтово обвързана тониката, така че останалите имат повече или по-малко подчинение на тези функции. Очевидно е, че има разлики в терминологиите, а понеже сме в България, не виждам защо непременно да робуваме на друга система отвъд океана? Да не говорим, че функционалният анализ, който ползваме у нас и е същият като в руската школа (малко по-различен от германския синтаксис), е по-добър от пляскането на римски цифри под акордите, защото дава информация за функцията им, още повече - медиантите имат променлива функция според контекста, което римските цифри не показват. (Това обаче - при минаване на елементарната теория и стигане до хармонията.) А за Kiik СПЕЦИАЛНО: ЛИНК (не гледайте, че е от 1956 г.; като се абстрахираме от съветско-социалистическото наклонение в няколко от страниците, книгата е много силна) Във функционалния анализ от немската школа също има паралелни (parallelklang) и контрапаралелни (gegenklang) акорди. При мажора паралелният акорд лежи на малка терца отдолу, а контрапаралелният - на голяма отгоре. При минора е обратното. Така в мажор паралелният акорд на тониката (T) е на шеста степен, функционално се бележи с Tp от Tonikaparallelklang и означава "минорен паралелен акорд на мажорната тоника", а контрапаралелният е на трета, Tg (Tonikagegenklang). Горната медианта също е и Dp (Dominantparallelklang), а долната - Sg (Subdominantgegenklang), като функцията на медиантите е според контекста от обкръжаващи акорди. В минор означенията се сменят, напр. съответно tP за мажорното тризвучие на трета степен. Използват се и други означения, като TP (мажорен паралелен акорд на мажорната тоника, т.е. алтерован VI), DD (две D едно върху друго) за двойна доминанта/ доминанта на доминантата, D за умаленото тризвучие на седма степен (разгледано като доминантсептакорд без основа), и т.н.... 1 Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.