Evtim Djerekarov Отговорено Януари 25, 2014 Отговорено Януари 25, 2014 Ето, за това е най-добре да се съберем, да видим, да пробваме и всеки да си направи изводите... Това ще бъде най-хубавото възможно развитие на темата. Ще е добре и човекът на Jabs с кемпера да присъстВУВА.
trendkiller Отговорено Януари 25, 2014 Отговорено Януари 25, 2014 Абсолютно несъгласен с написаното по-горе и много професионалисти биха го потвърдили, но let's agree to disagree.
musicman Отговорено Януари 25, 2014 Отговорено Януари 25, 2014 Кашата продължава Хубаво е да се прави разлика между симулация и клониране (tone match) Симулациите определено са доста назад.
Evtim Djerekarov Отговорено Януари 26, 2014 Отговорено Януари 26, 2014 Е, математически погледнато, tone-match-a не е ли метод за симулация? Даже помня,ч е най-ранните трудове по симулациите, разчитаха именно на анализ, FFT, IR на съществуващи апаратури. 1
Evtim Djerekarov Отговорено Януари 26, 2014 Отговорено Януари 26, 2014 (Редактирано) Абсолютно несъгласен с написаното по-горе и много професионалисти биха го потвърдили, но let's agree to disagree. Виж сега, аз напълно разбирам твоите аргументи и смятам, че имаш известно право. Виждал съм немалко музиканти, които си свирят еvergreen-и по българските и чужбински кръчмо-фериботи, с процесоро-синтезатори от сорта на ROLAND VG-88, без никакви лампови ампове и кемпери, и мога да кажа, че им се получава задоволително добре. Е, не е същото, като с амп, но пък за някои ситуации (по-тихо свирене, свирене с пиано и т.н.) решението е доста добро. Обсъждайки темата с теб по-горе аз не казвам, че разните симулатори/профилатори не стават - напротив, някои от тях са много хубави машинки. Просто казвам, че те НЕ СА точно като ламповите усилватели и в този смисъл са вид компромис. След това ти се обоснова по 100 начина, за да докажеш, че това не е от значение (лоши помещения, по-малко тегло, по-ниска цена, саундчек и т.н.), но противно на това, което ти искаш да докажеш, смятам, че макар, че може би си прав за някои неща, това не ги прави по-малко компромисни (ако това, което гониш е звук на хубав лампов амп). Че има ограничен брой приложения, в които те са по-уместни от тежък и силен амп, съм съгласен. Но това, за което започна "спора" е, че аз се съмнявам че симулаторите/профилаторите са 100% заместител на хубавите усилватели, за свирене на живо. Мога да се обоснова и технически - след като "профилатора" направи копие на звука (на предусилвател + краем амп + кабинет) на усилвателя, не мисля, че при нацепване на "профилатора" след това, предвид неговото транзисторно крайно стъпало, ще се получи съвсем същия звук, както от набримчено лампово крано стъпало. Виж, готов съм да допусна, че ако "профилатора" има крайно лампово стъпало, резултатите ще бъдат много, много добри - но това автоматично ще го превърне от "профилатор" в хибриден амп. Надявам се, че ще успеем да се организиране с проби на живо, така че мненията ни да се потвърдят или отрекат. Редактирано Януари 26, 2014 от Evtim Djerekarov 3
jabs Отговорено Януари 26, 2014 Отговорено Януари 26, 2014 (Редактирано) Пропуснах част от темата, но да подкрепя Евтим (не че мнението ми следва да има особено значение).Според мен, смисъла на теста с Кемпера е точно този, който и той е посочил: а) Избор на усилвател, който следва да се "ксероксира"; б) "Ксероксиране"; в) Последователно свирене (без промяна на настройките на усилвателя-донор, както и в един и същи говорител) на двата, спазвайки еднакви динамики на лява и дясна ръка, както и на кутрето на левия или десния крак, според зависи ... г) Анализ на усещането от живо свирене на двата уреда: д) Пиене на бира, червено вино, мастика или шербет, пак според зависи И понеже темата стартира като въпрос към дърветата на китарите, е) Сравняване на китари в един и същ усилвател; Изобщо: ж) Купон и добро прекарване Редактирано Януари 26, 2014 от jabs 1
jabs Отговорено Януари 26, 2014 Отговорено Януари 26, 2014 Е пааааа.... Аз на ракията й викам "шербет" щото влиза сладко-сладко
trendkiller Отговорено Януари 26, 2014 Отговорено Януари 26, 2014 Абсолютно несъгласен с написаното по-горе и много професионалисти биха го потвърдили, но let's agree to disagree. Виж сега, аз напълно разбирам твоите аргументи и смятам, че имаш известно право. Виждал съм немалко музиканти, които си свирят еvergreen-и по българските и чужбински кръчмо-фериботи, с процесоро-синтезатори от сорта на ROLAND VG-88, без никакви лампови ампове и кемпери, и мога да кажа, че им се получава задоволително добре. Само не мога да разбера защо трябва да се правиш на ударен. Очевидно нямам предвид свирене по кораби, въпреки че и тези хора са професионалисти. И дай да не слагаме всички симулатори и процесори в един кюп. Някъде да прочете да сравнявам Солдано с Guitar Rig, POD, Zoom, Korg, Boss? Говорехме за "модерен метъл", за мен под модерен да се разбира "djent" или "post-Meshuggah". http://www.youtube.com/watch?v=6Rer-ZMIEWg
G.Varbanov Отговорено Януари 26, 2014 Отговорено Януари 26, 2014 (Редактирано) След 3 дни път, общо 1600км от Бурса/Турция до София и обратно с малко багаж, куче и кабинет 4х12 в скромен хечбек, мога да кажа само: Вземам Axe FX без да ми мигне окото. Добре, че беше само кабинет, без главата, че да не се изгърбя съвсем. 15 мин ръкомахане и размятане на фактури пред граничарите, само и само да не го свалят в калта за проверка. Преминах през този тормоз само, за да си го донеса. Ако това трябва да се прави няколко пъти на месец, дори само между градове с 75кг глава и кабинет е мазохизъм. Китарката на седалката, процесорчето в торбичка и по живо-здраво. В къщи/студио/репетиционна ще си паля лампите, а не да се моля да светнат след всяко блъскане по пътища. После ги чакай да се климатизират като ги внесеш. По летища не ми се мисли даже какъв кошмар е. Процесорчето под мишничка и газ! Редактирано Януари 26, 2014 от G.Varbanov
trolla Отговорено Януари 26, 2014 Отговорено Януари 26, 2014 Ей, и ако правите тест да е "на сляпо" По-интересно ще е
Evtim Djerekarov Отговорено Януари 26, 2014 Отговорено Януари 26, 2014 (Редактирано) Само не мога да разбера защо трябва да се правиш на ударен. Очевидно нямам предвид свирене по кораби, въпреки че и тези хора са професионалисти. И дай да не слагаме всички симулатори и процесори в един кюп. Някъде да прочете да сравнявам Солдано с Guitar Rig, POD, Zoom, Korg, Boss? Говорехме за "модерен метъл", за мен под модерен да се разбира "djent" или "post-Meshuggah". Изобщо не се правя на ударен. Просто говоря за едно, а ти натрапчиво се опитваш да изкараш, че говоря за друго. Аз твърдя, че звука и усещането при свирене с лампов усилвател се постига най-успешно именно с лампов усилвател, а цифровите решения (симулатори/процесори/"профилатори и т.н.) за тази цел са по-скоро компромисни имитации. Ти говориш, кой тип апаратура за каква музика била подходяща, според твойте вкусове, разбирания и критерии. Това са две съвсем различни неща и точно затова вече n поста не можем да се разберем. Относно кюповете при цифровата техника - не вярвам да си толкова навътре във фирмите(а и повечето участници в темата), че да познаваш из основи алгоритмите, които всеки отделен продукт ползва във фърмуера си, за да можеш така компетентно да слагаш бариерите между процесори, симулатори и профилатори. Или предпочиташ да стъпваш на маркетинговите определения, като отправна точка... И като си толкова навътре с цифровите решения - защо примерно(както се разбира от поста ти) смяташ, че технологията, вложена примерно в Guitar Rig 5 е по-бошлаф работа, отколкото тази, вложена в Kemper или Axe-Fx. Колко пъти си свирил на живо с "Профилаторите" или с Guitar Rig, през хубав предусилвател и интерфейс, за да можеш да раздаваш определения? Редактирано Януари 26, 2014 от Evtim Djerekarov 3
musicman Отговорено Януари 27, 2014 Отговорено Януари 27, 2014 Това за Кампера и АХЕ е точно така, просто са над всякакви други симулации, рингове и т.н. Можеш да отидеш на сайтовете им и да разбереш каква е технологията. Тя не е еднаква за двете но няма по-добро в тази област за момента. Имаме един колега по-горе хубаво предложи теста да е сляп за да се чува с ушите, не с очите. Отделно усещането при свирене не е въпрос на тази тема, това вече го казвам за не знам кой път, целта е да се изкара някакъв звук и да се прецени до колко е близък с оригинала. Дали е близък, защо (не) е близък и т.н.
Hillbilly Отговорено Януари 27, 2014 Отговорено Януари 27, 2014 Но точно усещането/саунд при свирене кара един музикант да свири добре и да е себе си,ако е за отбиване на номера лесно се мята едно ласо в пулта с една амп симулация В къщи/студио/репетиционна ще си паля лампите, а не да се моля да светнат след всяко блъскане по пътища Нищо не пречи да свалиш лампите ако толко караш по дупки и да ги сложиш после пак
musicman Отговорено Януари 27, 2014 Отговорено Януари 27, 2014 Хубаво де, аз предложих, който иска да заповяда на тест. Останалото са празни приказки.
Recommended Posts