Yo The Real Публикувано Декември 9, 2013 Публикувано Декември 9, 2013 Една година не пусках теми, сега това ми е трета за две седмици май... живи и здрави. Поне показва, че се занимавам с нещо. Тия дни по Коледа мисля да си продам Лейнито - много си го обичам и има прекрасен чист канал, но не е достатъчно, най-малкото защото е едноканално, а така и не намерих читав дисторшън. Пък и всичко ми писва, освен любования ми Корт. (Дето си взех Фендер за двойно повече пари и пак не го ползвам колкото Корта. )Та реших да си взема това: H&K Tubemeister 18. В него има всичко, което искам. Не че съм решил 100%, но другите ми избори са горе-долу аналогови (и най-хубавото е, че могат да се пробват в един и същи магазин) - например ENGL Gigmaster 15.Но съм чувал, че светкащите неща са по-яки.Това добре, усилвателя ще го изберем, НО... от кабинети и говорители разбирам колкото от квантова механика.Да кажем, че ще мина с H&K-то, те вариантите за кабинет при ENGL-а са аналогични. Първото, което ми мерна погледа беше естествено това, което се препоръчва за главата: Tubemeister 112. И окей, но после погледнах някои други неща и например: Tubemeister 110 е с 10-ка говорител, но пък цели 200 лв. отдолу.От друга страна пък имаме това: Harley Benton 112. Да, тук е ясно че е по-яко на кабинета (или на каквото и да било) да и ти пише H&K, но другите спецификации ми изглеждат същите - предимно говорителя гледам. Та това чудо обаче струва 200 лв. Дори 10-ката на Кетнър струва двойно повече. Пък и самия Celestion в Томан струва толкова, колкото и целия кабинет... и тук вече тотално се обърках.Но нека минем въпрос по въпрос:1. Каква точно ще е разликата между 10-ка и 12-ка говорител? Да, теоритичното го знам - ще имам по-малко ниски и не толкова дълбок тон.2. Цената на марковите кабинети от името ли идва предимно и какво може да качва и сваля от цената на кабинета, освен говорителя.3. Как така кабинета на Харли Бентън струва колкото самия говорител в сайта им? Много ли са рискови?Разликите в цените наистина ми се струват внушителни... и ако офертата на Томан за Харли Бентън (знам, че е тяхна марка) не е особено рискова, не бих се поколебал да си спестя 400 лв. Цитирай
Yves Отговорено Декември 9, 2013 Отговорено Декември 9, 2013 (Редактирано) 2. Всички останали компоненти, от дървен материал, през обков, до козметични шукарии.От една страна хубавия кабинет /както и всичко друго/ си е добра инвестиция и поне там ти е мирна главата, а няма след 2 месеца да се чудиш дали не си сбъркал с ХБ-а и дали да не го ъпгрейдваш. От друга, има доста гадни клубове, където отпред ще ти лепнат някъв вокален микрофон /от тия дето са 3 в сет за 60лв/ и то висящ за кабела на 90 градуса спрямо говорителя. Тогава дали ще е 10ка или 12ка надали ще ти е най-големия дерт 3. Томан със сигурност получават големи отстъпки от Селешчън, така че те не купуват говорителите на цената, която ти виждаш от сайта. Не ги продават на загуба, спокойно Но някои големи търговци си позволяват да продават определени стоки на себестойност или дори на малка загуба с някаква определена цел, но избиват от други артикули...или са преценили, че съответната цел, с която са го направили за тях е по-важна Редактирано Декември 9, 2013 от Yves 2 Цитирай
musicman Отговорено Декември 9, 2013 Отговорено Декември 9, 2013 Аз имам такъв Кетнер и го включвам в 4х12 Line 6, vintage 30. Най-добре звучи в 4х12. Относно въпросите ти: 1. Иди при вносителя ( MusicDivision ) и го пробвай това във всякакви кабинети. Никой не може да ти го обясни по-добре от ушите ти. 2. Цената зависи от марката, материала и говорителите. Но на качеството оказва влияние още и конструкцията, дизайна и какво всъщност е предназначението на кабинета. Определено марката добавя едно 20-30-40, че на места и 50% към цената, но това го има и при усилвателя. Обикновено, евтините стоки са евтини не защото пестят от липсата на марка а защото са правени с възможно най-евтини материали. Има значение колко слоя ще е дървото, как и за какво е проектиран кабинета и т.н. 3. Аз съм имал такъв кабинет Харли Бентън 2х12 с Vintage 30 говорители и не мога да кажа, че е боклук, но все пак го продадох и си взех 4х12-ка, който звучи както искам. 1 Цитирай
slavo.ing Отговорено Декември 9, 2013 Отговорено Декември 9, 2013 Малко офф-топик, но... Ако на твойто Laney най-ценното е чистия канал, не съм сигурен доколко H&K е добър заместител. Аз преди има-няма 2 месеца в Music Division ги пробвах него и ENGL Thunder-а и H&K ми свучеше доста bright. По-скоро е за тежък дисторшън, отколкото за чисти неща. Просто го имай предвид. Сори, че не мога да дам съвет за кабинета, аз свиря на комбота. Цитирай
Jordan_J Отговорено Декември 9, 2013 Отговорено Декември 9, 2013 Дизайнът на чистите канали на повечето H&K е такъв, че няма да намерите в него Fender-ish чист канал (това го казва и самия производител) и са направени за директен бууст с външен дист. Определено чистият канал на H&K е малко по-специфичен и трябва да се има предвид това. Всичко друго е въпрос на вкус и трябва лично да се пробва и подбере. Хубава страна на H&K е модерният и в изобилие гейн и в същото време наличие на онзи old-school байт, който е тъй нужен за добрата дефиниция. Отново - всичко е въпрос личен вкус, ръка и стил и трябва да се избира персонално. Поздрави! 3 Цитирай
Yo The Real Отговорено Декември 9, 2013 Автор Отговорено Декември 9, 2013 Ясно е, че няма да хвърля 1000-1500 лв. без да съм пробвал нещо. Чистия канал на Лейнито го харесвам много, но страшно бързо почва да криви (особено когато го ползвам с SD JB). А bright чистите канали са за мен по-скоро плюс. Но това е съвсем на сляпо - тези дни ще се отбия до Music Division и ще говоря по-ясно вече.Проблема е там, че няма къде да пробвам Харли Бентъна, а разликата в цените наистина е впечатляваща. Че в 4х12 ще звучи най-добре - да, логично, но нямам нито мястото у нас, нито финансовата възможност.P.S. Във форума си е като закон говорителя да е 12". Имал съм ампове с 8, 10 и 12 инчови говорителя, но никога не съм им правил A/B тест. Наистина, съвсем теоритично, къде точно ще е разликата и проблематиката съответно с 10-инчовите спрямо 12-инчовите? Цитирай
serengeti Отговорено Декември 9, 2013 Отговорено Декември 9, 2013 Спестявай от всичко но не и от кабинет.Има голяма разлика.Може да си вземеш БГ правеняк за 200 лв. и пак да звучи яко в хубав кабинет,отколкото хубава глава и евтин кабинет няма да има ефект.Слушал съм Харли Бентъна и един Фейм кабинет,идвата с v30 и двата са лоши. Цитирай
G.Varbanov Отговорено Декември 9, 2013 Отговорено Декември 9, 2013 (Редактирано) Така или иначе ще ходиш до Music Division, пичовете ще ти ги наредят един до друг кабинетите - пробвай на воля. 2 месеца четене във форуми заминаха в канала в момента в който чух с ушите си на място там. Супер услужливи са, отивай и си избирай по слух заедно с главата. Аз също се бях отиентирал към евтини варианти, но като ми ги наредиха един до друг с по-качествените, някак си повече от логично ми се стори да посъбера още пари. Гледам свириш отдавна, би трябвало да разбираш за какво ти говоря. Съобразяваш с бюджета си разбира се, но най-вече с ушите си. Всичко останало е чесане на езици. Ако можеш иди със собствената си китара и кабел. Редактирано Декември 9, 2013 от G.Varbanov Цитирай
Baby Thomas Отговорено Декември 9, 2013 Отговорено Декември 9, 2013 10" не си вземай, звучи ялово/рехаво, няма ниски и особено за метъл джъ-джът не става. 2х12 е идеално - има повече плътност и обем от един говорител, но не вдига чак толкова джангър като 412 и не тежи/заема място като него. Е, освен ако няма да свириш на стадион... Аз бих ти препоръчал да вземеш Харли-то. Цената е идеална и звучи добре! Чувал съм го него и други кабинети с подобни говорители. Звучи различно (логично), но не и лошо. 1 Цитирай
Yo The Real Отговорено Декември 9, 2013 Автор Отговорено Декември 9, 2013 Форума си свърши работата. Объркахте ме стократно. Утре отивам към Music Division да видим какво ще става. 1 Цитирай
musicman Отговорено Декември 10, 2013 Отговорено Декември 10, 2013 Изтрих глупостите, за втори път.... Относно кабинетите, 2х12 заема толкова място на ширина и дължина, колкото 4х12. Естествено може да го обърнеш нагоре и да спестиш място, но ... за мен кефът от хубавия звук си заслужава жертването на малко повече място. Цитирай
G.Varbanov Отговорено Декември 10, 2013 Отговорено Декември 10, 2013 (Редактирано) Абсолютно съгласен. Също толкова широк и до колкото разбрах и видях също толкова шумен колкото 4х12. Но когато застанеш пред 2х12, после пред 4х12 моментално почваш да си мисиш, че цените на комбитата в mobile.bg доста взеха да падат. Съвсем друго присъствие/уещане си е. Доста е важно и под какъв ъгъл ще го разположиш този 2х12, но пак не е същото. Колкото до 10-тките, от моя скромен опит съм видял, че са рехави за palm mute резачки, но пък за блус и по-лекички неща може и да стават :>> Въпросната Layla: Fender 57 Champ Custom 5W 1x8 Tube Guitar Combo Amp - но да не забравяме, че е ползван само в студиото. :> Редактирано Декември 10, 2013 от musicman Цитирай
musicman Отговорено Декември 10, 2013 Отговорено Декември 10, 2013 Така е, хайде за трети път трия глупостите... 1 Цитирай
Parni_Valjak Отговорено Декември 10, 2013 Отговорено Декември 10, 2013 Май трябва да се изтрие друго? Цитирай
Yo The Real Отговорено Декември 10, 2013 Автор Отговорено Декември 10, 2013 MusicMan, може ли малко информация какво е било изтрито от темата? Пропуснал ли съм нещо?Ходих днес до Music Division.Пробваните ампове бяха H&K-то и ENGL-а, както казах. Кабинетите бяха:-H&K 1x12-ENGL 1x12 (и двата с V30)-ENGL 1x10Първо пробвах ENGL-а в ENGL 12. Звучеше добре, но по-различно от това, което търся. Има хубав, стегнат олд-скуул драйв, но за сметка на това не ме удиви нито с чист канал, нито с особена функционалност - midboost-а ми се стори добре, но след като чух lead boost-а на Кетнера просто не ме интересуваше много-много. Но за това по-надолу.Взех H&K-то и го включих в 12-ката ENGL също. Съвсем просто като амп, ми допада много повече. По функционалност просто гази ENGL-а, с тоя boost и DI box си беше 2:0 директно. Но това, което ме спечели съвсем беше хубавия чист канал (горе ме предупредиха, че е по-специфичен и реално имаше доста високи, но с малко игра по еквалайзера и гейна стана доста по-нормално звучащ) и умопомрачителния по моите стандарти драйв канал! Супер як, модерен тон, общо взето всичко което търся към този момент. Leadboost-а е лудница, както казах.Пуснах го и в 10-ката ENGL и звука ми се стори най-малкото премазан. Не лош, както бе споменато горе, ами различен. Само че не в моя стил различен.Накрая го пуснахме и в H&K кабинета и всичко си дойде на мястото. Въпреки че ENGL кабинета е с няколко стотин лева по-скъп, просто не ми харесваше как звучеше. Липсваше му това което аз си представям като "дъно". H&K-то май-май си му личеше, че е създаден по главата, понеже звучеше наистина убийствено в ушите ми и общо взето не ми трябваше повече, а и не малко време бях прекарал в магазина.Та толкова, на това се спирам. За 2х12, 4х12 - и да намеря място, определено няма как да си го позволя финансово, а и за вкъщи просто не виждам смисъл. Пък и винаги е добре да имаш вратичка за ъпгрейд.И така, спрях се на Tubemeister 18 с прилежащия му кабинет.Колкото до Music Division - магазина е страхотен, най-малкото! А обслужването е пълна 10-ка, след като вече си бях направил тестовете с хората от магазина си говорихме още към половин час и за ампове, и за кабинети, сметнаха ми и лизинга даже. Така че който не се е отбивал - аз съм поредния препоръчващ го горещо. 3 Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.