Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Отговорено

Bill Evans rules! Един от любимите ми пианисти. Много от големите имена в джаза твърдят, че Бил Еванс им е "учител"! Негово творение са и така наречените So What акорди, които е изсвирил за първи път в едноименното парче от Kind Of Blue на Майлс Дейвис (казвал ли съм, че това парче ми е в топ 5 за всички времена :greenball: )

За тези, които не са слушали този албум, веднага да тичат! За тези от останлите, които не знаят какво са So What акорди - това са акорди, които се използват при модалния джаз (при него хармонията не е базирана на акорди, а на ладове, като например това парче, за което говорим, използва Ре дорийски лад и Ми бемол дорийски) и са структурирани предимно на кварти. Конкретно за So What - за Ре дорийски лад за основната тема Бил Еванс свири тази последователност от два акорда:

E - A - D - G - B (това е един акорд, с тоновете от долу нагоре)

D - G - C - F - A (това е друг акорд)

 

Съжалявам, че трябва да изпиша акордите по тонове, защото е важно да се покаже структурата, а няма как да пусна линк с ноти. Заслушайте се в повечето съвременен акустичен джаз и ще чуете подобно гласоводене на акорди.

 

Бил Еванс е велик! :greenball:

Отговорено
Забравихме да споменем един истински космополит във импровизацията, който не само не повтаря соло, ами надали ще се намери някой който да успее да му ги копира-става дума за Cecil Taylor

:)  :D  :)  :P  :P

Да не отиваме в сферата на извращенията! :D

Не приемам за сериозно такова мнение от музикант

Отговорено
Забравихме да споменем един истински космополит във импровизацията, който не само не повтаря соло, ами надали ще се намери някой който да успее да му ги копира-става дума за Cecil Taylor

:)  :D  :)  :P  :P

Да не отиваме в сферата на извращенията! :D

Не приемам за сериозно такова мнение от музикант

Прав си, прибързах малко с лично отношение. Не обичам да отричам и беше малко глупаво от моя страна :D Но така или иначе смятам, че това си е извратена музика, но този път подчертавам, че това е само мое мнение и не искам да го налагам, нито да раздавам заключения, за което се извинявам!

Отговорено

Всъщност за да не остава така неизяснено, ще обясня какво мен ме дразни ОКОЛО тази музика. Подчертавам ОКОЛО, а не ВЪВ. Преди всичко е очевидно, че това е драстичен подход към музиката, от гледна точка на класическото разбиране и естетика за музика. Това автоматично води със себе си факта, че тази музика вероятно изисква по-специално разбиране, изисква свой контекст и т.н. И от там се достига до група хора, които решават, че тази музика е "елитарна". Същевременно голяма част от тези хора не са музиканти, но имат желанието да бъдат "елитарни" хора. И те автоматично се поставят в групата хора, които не разбират почти нищо от музика, но които претендират да харесват точно тази музика, противопоставяйки я на другата. Стигаме и до една група хора, а аз познавам такива - да не каже някой, че говоря на теория само - които дори си позволяват да ОПИТВАТ да свирят подобна музика, без да разбират нищо дори от елементарна теория на музиката. Ето цялата тая суета около фрий джаза и сходните ми лази по нервите. Ако видя, че един музикант може да направи солидна боп, суинг или каквато и да е класическа джаз импровизация върху стандарт, тогава мога да приема да свири фрий. Обаче да ми излизат някакви си елитарни разбирачи и музиканти, които отричат всичко класическо, а реално не са минали изобщо през него, и дрънкат в най-пряк смисъл на някакъв инструмент, с претенциите, че правят голяма музика, това не го приемам!

 

Говорех само общо, не визирам никого, не визирам теб в случая, аз дори не визирам самата музика, точно това искам да кажа още веднъж! Дразни ме суетенето около нея.

Отговорено

Съгласен напълно с КиберГения. А то това между другото се отнася въобще до джаза в един по-общ контекст - някои хора май го слушат само заради споменатата псевдоелитарност.

Отговорено (Редактирано)

на твоето мнение съм,само че с идеята,че не ме интересува кой кво мисли и свири и кой кво казва.ти като си имаш няква идея и знаеш за кво става въпрос,не е нужно да отваряш на хората очите.те сами ще стигнат рано или късно до това решение.в случая,не мого да бъда безпристрастен,защото съм слушал такава музика едно време,свирил съм я (говоря за стандарти и т.н.) и единствено мога да си запазя готиния спомен от тази музика.в момента тя не ме вълнува кой знае колко,камо ли да ме вълнува някой да ми казва това е така или не е така :) или пък този е най-големия :P за мен това е тъпо,не го казвам за първи път.мога да ти дам съвет да бъдеш малко над нещата и така ще върви мохабета добре:)иначе съм напълно съглсен с теб:P

Редактирано от Topsun
Отговорено

Лошото е че прекалено много се говори а малко се прави.

Наслушал съм се на приказки от сорта " това е музиката която създава лошо име на джаза". Сигурно закърмените със Синатра хорица през 70-те са говорили така за Карла Блей.

  • 3 years later...
Отговорено

С риск да издразня някой бих казал ,че музиката по-принцип се прави за хората...тоест нещо става популярно единствено и само ако се харесва и то ,ако се харесва от много хора. Аз лично съм на вълан Блус от 50-та :thumbs_up:.Гениалните музиканти са такива защото казано по друг начин са накарали и нерзбирачите да си купят албум.Иначе виртуози много...и ще допълня като цяло музиката е въпрос на усещане ,такаче разбирането на музиката става относителна величина.

Отговорено
музиката по-принцип се прави за хората...тоест нещо става популярно единствено и само ако се харесва и то ,ако се харесва от много хора.

 

Във всяко изказване има малко или повече истина.

 

Аз примерно харесвам главно неща,които не са много или изобщо не са популярни..По принцип,музикантите харесваме неща,които са непонятни за другите.

 

Когато слушам любимо соло(пр.:солото на Х.Хенкок в "Watermelonman" от последния концерт/"Last"/ на Майлс Д.),жената все ми вика:"Намали го това чудо бе,аман!!!"..Да, ама на мен пък ми харесва :girl_witch:

  • 1 month later...
Отговорено

Ако трябва да кажа някой страничен от групата...Ричард Андерсон от MAJESTIC и TIME REQUIEM...Йенс Йохансон от STRATOVARIUS, въпреки че имам предвид годините му с Ингви...и естествено великият Майкъл Пинела /SYMPHONY X/

 

еиии браво един да се сети да спомене великия Ричард Андерсон ..много харесвам и двете групи и не само тези де в които тои свири ..стила..за тези които не знаят по добре да 4уят :girl_witch:

Отговорено

Аз лекичко надигам ръка и подавам своя скромен глас за Keith Emerson от E.L.P. със солата му в Karn Evil (всички части) и в легендарното парче Tarkus, което и Jordan Rudess прави в своя албум. Jordan Rudess- с риск да повторя- също много техничен музикант, но се съмнявам относно способностите му на композитор, той е по- скоро изпълнител и техничар както казах. Keith Emerson- това е човека, от който взаимстват в последствие повечето от музикантите в разните модерни прогресив - групи в момента. Другия - Michael Pinella от Symphony X, това е човекът :) За джаз и фюжън няма да говоря, че ги слушам много- много там, малък съм още за джаз:)

Отговорено

Хм... ми аз лично не съм съгласен, че Джордан Ръдес няма способности на композитор.... Слушал съм да не се изхвърлям но всичко що е излязло по ю-тубища и пр, всичко що може да се свали като видео уроци и клипове... и не съм запознат наистина дали всичкото наистина е негово но има и неща за които съм убеден че са негови...

И като имрповизация, и като стил, и като техника и сценично поведение... няма кои да му се намаже на малкия пръст. да ме извниняват останалите колеги... но ако ми посочите 1 като него, или по-добър в техническо или общо казано почти във всяко едно отношение, през последния 1 век... :ok: Пак казвам това е лично мое мнение...

А относно любими сола може да погледнете тук

можеби най-известното и зрелищно солце някога... :):cheers2:

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.