Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Отговорено (Редактирано)

Дори и най-краткия път е много дълъг, като се има предвид че сме в ерата на информационните технологии и как се очаква да се развиват нещата.

За съжаление, биологичната еволюция е друго нещо и възможностите на човека не могат да се развиват с такива темпове за 50/100 години..

---

Този го синтезира супер практично - усвояване на обръщенията на натуралния мажор, минорната пентатоника. Механизиране, пръстовки, т.н. С добавени хроматизми тоновия материал става огромен.

На база на това дори едно копиране на сола, части от сола на любими инструменталисти и усвояване на фрази като свои е основна част от работата.

- Свирене върху бакинг трак. Едно що-годе прилично движение по обръщенията на натуралния мажор и някакъв слух, ще ти позволи да се ориентираш върху не много сложни акордови прогресии пуснати като подложка.

- Върху тях може лека по лека да твориш свои фрази - въпрос на вкус, техника. Стига да не си абсолютен музикален инвалид, в общи линии ще усетиш кое звучи фалшиво и ритмически не на място.

- Познания за акордите и акордови прогресии. Нещата с акордите са дори по-сложни според мен. Нещата се развиват в няколко измерения, тоновите линии се развиват в няколко посоки. Познания по хармония ще ти дадат нов поглед върху нещата и вече истинско разбиране на това какво правиш. Поне според мен, това вече е ниво напреднал и е трудно.

 

Разбира се, без да навлизаш хармония и акордови прогресии, има страшно много работа да се развиваш като солист само с мелодични линии. За техника и скорост трябва много време и работа, за идеи и хубави фрази трябва страшно много работа, вадене по слух ако щеш

По добре наблегни на второто - идеи и хубави фрази, разучаване на неща (които са ти във възможностите), защото иначе ако нямаш техниката която искаш - да не се окаже че няма какво да свириш... :P
 

И разбира се, ако се възползваш от услугите на преподавател, ще си спестиш мноого излишно лутане и посредствени резултати, но пак - трябва да положиш усилия и време, необходими за добри резултати.

Редактирано от emosms
Отговорено

За съжаление, биологичната еволюция е друго нещо и възможностите на човека не могат да се развиват с такива темпове за 50/100 години..

 

За последните 100 - 150 години съдейки по сегашната музика сме деградирали брутално.

 

Пример: Бах, Паганини...

Паганини на 20 години вече е свирел и композирал неща с които малко хора днес могат да се преборят.

Каква е разликата между паганини и членовете на този форум (примерно)? Чисто физически и еволюционно по нищо не се е различавал. Свирил е всеки ден! Целенасочено и систематично (в началото разбира се не без помоща на баща си който го е заключвал в една стая и не го е хранел ако не свири....).

Отговорено (Редактирано)

Ти би ли си заключил детето в една стая да не го храниш ако не свири? А би ли могъл да му осигуриш до 20г пространство и условия единствено и само да се развива като музикант? А и има твърде много неща, които се опитват да "прелъстят" едно дете - моди, дрешки, компютри, педерастия...

 

Бих се съгласил, че под пердаха, който е бил позволен над децата, насилствено са се изграждали много повече "гениални" личности, но въобще не си прави илюзия, че общата норма е била такава. Не забравяй, че освен версай и онези с големите перуки и златото, дето не се къпят, има и друг свят в историята - на бруталните крепостни селяндури дето хапят месо директно от бута на огъня, комуникират с получленоразделни звуци и... така :) И както сега - идиотите са болшинство. Днешната интелигенция обаче не ще да се занимава с изкуство, а и с наука, така, че дърпа яко кадри  натам :)

 

Инак за еволюцията си напълно прав, но с още 1-2 нули - съмнява ме чисто биологично в последните 20-30 хиляди години да сме еволюирали по какъвто и да е значителен начин.

Редактирано от 7thString
Отговорено

Аз не че съм кой знае какъв импровизатор, даже мога да кажа, съм доста слаб, може би в композицията ме бива повече - да обмислям и изработвам в нереално време, но все пак да кажа, че най-много ми е помогнало транскрибирането на сола - от транскрипцията на 10 любими сола съм научил много повече, отколкото от всичките книги, дето съм ги изчел всяка по 10 пъти... Но като цяло, за да е добър импровизатор даден човек, се иска да е едновременно добър слухар и да може да мисли - това за джаза имам предивид, но със сигурност важи и за другите стилове. Ако едно от тези неща куца, може да го развиваш донякъде, ама... де да знам, то пък не искам да отказвам никого :) На мен ми куцат и двете - ей това вече си е безнадеждно :D Но пък може да успеете и с много блъскане, знам ли. Аз като че ли не се сещам за много големи музиканти, които от посредствени импровизатори са станали големи такива, като изключим великия Чарли Паркър. Но то дори и това, че е бил посредствен, преди да се научи, са по-скоро легенди, аз не го вярвам много :)

Отговорено

Абе не знам това за Чарли Паркър откъде го знам наистина... Може и да съм си го въобразил :D Чел съм го някъде из нета, отделно имаше нещо такова и във филма, който сигурно всички сте гледали. Но сигурно е преувеличено.

Отговорено

Брат'чеда не е влизал във форума от повече от месец. Не знам на кого обяснявате кои гами и пентатоники се учат, но едва ли ви слуша. 

Отговорено

Преди всичко трябва да чуеш най-основните и високо оценени албуми в съответния жанр, който слушаш.

Нещо не си представям Хендрикс хванал да чете за пентатоники и мажорни гами. Знаел ги е, но сам не е знаел че ги знае вероятно. :D Вероятно за много хора тук Хендрикс няма да е нищо особено, но болшинството точно към такъв тип импровизация се цели.

Отговорено (Редактирано)

^  Звучи като оправдание, за това че не четеш ;)

Аз и албумите на Greg Howe  съм изслушал  по няколко пъти , ама уви  качествени промени в  импровизациите ми не последваха  :crying:

Редактирано от ultramega
Отговорено (Редактирано)

За хората, които наистина добре могат да свирят като Хендрикс, обикновено познанията за пентатоники и обръщенията на мажорната гама  + уменията им да ги свирят по целия гриф, базови знания за акорди, са елементарни и рутинни неща.
Айде да приемем, че Хендрикс е владеел само обръщенията на пентатониката.

Да не говорим, че сме 50 години след времето на Хендрикс.
На базата на такъв тип свирене, 'Хендриксово' (който обичам да слушам) може да се надгражда до безкрай в посока фюжън.
За което се изисква поне минимални познания за скали и хармония.

Примерно Скот Хендерсън или Ричи Котзен (вторият е по-рок ориентиран). 
Грег Хоу сигурно ще може да свири като Хендрикс, но той си е намерил дори още по интересно поприще :D.

Редактирано от emosms

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.