Jump to content
Българският форум за музиканти

Death Metal


rainroom

Recommended Posts

Китара за дет метъл:

 

Дълга мензура - позволява по-ниски тюнинги и ползване на по-дебели струни. За gore grind е желателно да е баритон.

Някой се изказа за Les Paul - забрави за него. С тази къса мензура при дропване на тюнинг се получава ташак.

 

Тремоло. Не че е задължително, ама определено е добре да има - 90% от всички дет сола са дисхармонизирани и украсени именно чрез тремоло.

 

Тялото на китарата да е от твърдо дърво - махагон, клен, ясен за по-бърза атака, за по-голям състейн и за чист мютинг. Грифът да е кленов с абаносов фингърборд. Тези неща са адски важни когато се свири с много гейн.

 

Конструкцията на грифа да е neck through. Пак за добър състейн и за по-дефиниран тон.

 

Адаптерите да са хъмбъкери. От реномирана марка или custom, разбира се. Свири се основно на бридж, така че, талпата може да е без нек адаптер - за още по-голям състейн.

 

Китарата да е с добро екраниране - при висок гейн шумът е основен проблем.

 

Китарата трябва да изглежда като уред за мъчения или като инструмент от някоя транжорна.

 

Това е в общи линии.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дълга мензура - позволява по-ниски тюнинги и ползване на по-дебели струни. За gore grind е желателно да е баритон.

Някой се изказа за Les Paul - забрави за него. С тази къса мензура при дропване на тюнинг се получава ташак.

Сещам се за няколко китариста, които свирят в дропнато ре с лес пол обаче не знам чак за дет метъл как ще е. Не ме и интересува. Успех в дискусията, дано е полезна за любителите на по-екстремните стилове!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо за да звучиш тежко трябва да са ти надути ниските на китарата??? Според мен не е вярно, спецялно в траша - Слейър, Дистракшън и подобни банди наблягат повече на средите в китарите!!

в траша е друго - всичко отвсякъде на 10 :D:):)

но за дет - колкото се може по-малко среди, за това(лично на мен) китарите на някой дет групи ми звучат грозно, като някакъв шум, но пък ако се пуснат малко среди ей тогава става :happy::)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сещам се за няколко китариста, които свирят в дропнато ре с лес пол обаче не знам чак за дет метъл как ще е.

в дропнато ре може със всяка китара да се свири :) и в до даже почти с всяка :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи според мен, ако се дропва китара с къса мензура, просто трябва да се сложат една идея по дебели струни от съответните, подходящи за дропване със китара с дълга мензура. Така ще се постигне подобно напрежение.

 

gorer-e, не мога да изкажа чак толкова компетентно мнение относно това, което си написал, но доколкото чувам, махагона не е с бърза атака, виж ясена е доста по-бърз в това отношение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно въпроса с Les Paul китарите, нека и аз да изкажа скромното си мнение. Наистина се използват в тежките стилове и в ниски настройки... Знам че Godsmack са далече от дет/траш метъла, но китариста свири в Drop-C, при това доста успешно точно с китара Les Paul. А мога да ви дам и пример с една от любимите ми групи - Амон Амарт, единия китарист доста често също използва такава китара, нищо че си свирят в чисто Си.

 

Сега да кажа и аз какво мисля за тежкия звук:

 

Китарата трябва да е задължително с хъмбъкъри. И понеже се жули главно на заден (bridge) адаптер, neck може и изобщо да няма, за по-добър звук. Но това вече е прекалено радикална мярка в стремежа да се постигне тежък звук, та не е задължително :ph34r:

 

Питахте за баса и китарите, защо басът не се чува... Басът, както знаете, окупира ниските честоти, барабаните малко от ниските, средните и доста от високите (с чинелите), затова китарата просто се нуждае от среди! А и именно от средите идва онова "жъг-жъг" :D и тежкият звук със силната атака. А ако се наблегне на ниските среди на китарите, тогава за да се чува басът, трябва той да наблегне на средите...

 

Именно поради причината със средните, съм привърженик на ефекти (дисторшини де ;) ), където има повече от един потенциометър/модулатор за среди. Не случайно много се кефя на Metal Zone-а, защото има 2 вида нагласяне на среди, от където идва и голямото разнообразие от звуци, които може да се изкара с него... Понеже не съм пробвал кой знае колко различни ефекти, казвам моето мнение за този, но съм сигурен, че има и други, подходящи за целта, нека колегите да кажат.

 

Гейнът, както каза JFog, трябва да е в умерени количества, за ритъм дори и малко по-малко от колкото би ни се искало, защото иначе мазаницата е гарантирана, особено ако песента е бърза и китарите свирят на тремоло бързи рифове... За сола пък гейнът трябва да е толкова, че да не замазва и да се изкарват ясни и отчетливи тонове.

 

По въпроса с флойда и аз съм на мнение, че всичко си е до предпочитание, аз лично предпочитам да има, защото така падат ограниченията с дайв-бомбите и игрите с ръчката и солата стил "пиян бръмбар" ;) Състейн винаги може да се добави с подходящия ефект, а на кривоча винаги можеш да му дадеш повече среди/ниски/високи, ако на китарата й липсват малко. Подчертавам МАЛКО, защото ако китарата е с даден тембър, трудно се прави да звучи като друг вид/марка ;)

 

Ами...това е за сега :bravo:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз не съм спец за тоя тип музика, но съм абсолютно несъгласен с твърдението, че палм мютинга е по-труден на китара с бридж тип "Флойд Роуз". Първите 3-4 дни може би... :green:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе... дет-метъла е настроение и чувство, както всеки друг стил музика... техниката тук е просто изразно средство! Аз може да свиря с траш настройки, но в същината си да е абсолютен дет или блек метъл! :headbang: Вижте само какъв звук са вадили Death (R.I.P.) - от някъв underground-death до progressive-thrash!!! И все пак си остават Death... metal, нали?! :rolleyes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....Пак за добър състейн и за по-дефиниран тон...

Този състейн на няколко пъти се споменава. Което при средно темпо 160 - осмини и 16-тини на повечето парчета, не знам защо е толкова важен :headbang:

Виж ако има някакви засукани жици тип Гари Мур от късните години ....

 

Лес Пол-а и въобще махагоновите китари имат състейн, но не са известни с бърза атака и остър тон, затова в повечето случай им слагат и кленов "топ", който да придаде именно острота и атака. Но като цяло звукът им трудно може да се характеризира като остър. Имат по-скоро повече ниски и средни - "остротата" в звука е EQ и дисторшън :rolleyes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този състейн на няколко пъти се споменава. Което при средно темпо 160 - осмини и 16-тини на повечето парчета, не знам защо е толкова важен ;)

:) :) :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ето един некадърен семпъл с метал зона:

http://stratocaster.muzikant.org/mtzone.mp3

Сори за офтопика, ама чувам само едно тъничко чегърт-чегърт? :) Май е бъгав кодек, при мене или при тебе?

 

 

Иначе, онтопик, струва ми се, че с мойта банда досега сме живели в детското заблуждение, че само и единствено многото гейн нагъва мокети на оригами, кърти мивки и върши какви ли още не строително-ремонтни процедури. Напоследък откривам, разни симпатяги ми доказват безспорно, че това не е точно така. Та в общи линии това, до което сме стигнали с другия китарист като концепции, е следното:

 

- и двете китари са с хъмбъкери, основно се жули на бридж адаптера. Едната е с фиксиран бридж, на другата с флойд, и когато си ги разменим, и на двамата ни е пак толкова удобно. Абе, важното е самите инструменти да са удобни и да не връзват ръцете. Пък дайв-бомби, лайв-тромби, файв-цомби и всякакви такива - като пораснем :) Изглеждат ми като замяна на тресня с лиготия;

 

- ползваме евтини процесорчета, поради което до момента компенсирахме скапания звук от тях с много натопорчен гейн от кубетата (всъщност ушеболезнено много, ако мога така да се изразя);

 

- не режем средите, особено на ритъм-партиите.

 

Па това е то. Нямаме особен опит със записи, както си личи и от сайта ни, така че нямам особено компетентно мнение (а и нужната техника) по въпроса. Пък и по философските спорове за мензури, дропове и ала-бала нямам какво да кажа, освен че свирим парчета в Drop-D без никакви изменения. Което май не е особено постижение, де. :)

Редактирано от olygofren
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.