Death Публикувано Февруари 11, 2013 Публикувано Февруари 11, 2013 Здравейте ! Преди няколко дни завърших един преамп по схемата на Soldano x88r. Оказа се че със 6-струнна киара си звучи добре,но включа ли седмака и се почва едно яко гъгнене. Подобен момент съм имал и с Marshall MG50 транзистурен амп. Някой може ли да даде съвет какво мога да променя от схемата,че да звукне и със седмака. Схемата по която съм работил е тази: Цитирай
synchu Отговорено Февруари 11, 2013 Отговорено Февруари 11, 2013 Не знам за останалите, но аз лично нищо не виждам Доста е ситничко, как си работил ми е неизвестно.... Цитирай
7thString Отговорено Февруари 11, 2013 Отговорено Февруари 11, 2013 (Редактирано) А дали не е възможно проблема ти да е в китарата/адаптерите? Пробвал ли си с амп, който да е звучал добре? Едит: Иначе - да - картинката е абсолютно неразбираема Редактирано Февруари 11, 2013 от 7thString Цитирай
Death Отговорено Февруари 11, 2013 Автор Отговорено Февруари 11, 2013 Да разбира се,че съм я пробвал. Имам един ENGL E530 отново самоделка и китарата там маха глави направо.Пробвал съм китарата и на доста други места и си звучи ОК. Както казах имал съм подбен проблем само с Marshall MG50. A това Soldano го тествах с една кремона понеже нямам друга 6-струнна китара под рака Цитирай
7thString Отговорено Февруари 11, 2013 Отговорено Февруари 11, 2013 Ще е хубаво да дадеш някакъв звук да се види - по принцип описанието ти ми напомня на настройка на амп, който има твърде много бас или depth, но в твоя случай нямаш такава контрола. Ако сложиш, може и да реши проблема, но нека компетентните колеги се изкажат Аз съм само свирач Цитирай
g_vayov Отговорено Февруари 11, 2013 Отговорено Февруари 11, 2013 (Редактирано) А каква е седменструнната китара? На първо четене, нивото на сигнала и импеданса не пасват на предусилвателя. На второ четене предусилвателя може да не е изпълнен както трябва, схема, елементи, режими... ПП Вижда ми се един съмнителен кондензатор в анода на втория триод на LEAD канала. Редактирано Февруари 11, 2013 от g_vayov 1 Цитирай
Death Отговорено Февруари 11, 2013 Автор Отговорено Февруари 11, 2013 Ето схемата: http://www.prowessamplifiers.com/schematics/post/soldano_x88r.pdf Всичко е изпълнено както трябва и многократно проверено от мен и от още един.Напреженията на лампите са си границите. Преампа реално си работи,но не и със седмака Цитирай
Gregg Отговорено Февруари 11, 2013 Отговорено Февруари 11, 2013 ПП Вижда ми се един съмнителен кондензатор в анода на втория триод на LEAD канала. Той всъщност е третия поред и няма нищо съмнително - този кондензатор е там стандартно в схемата. Относно отчетливостта на ниските на много хора не им харесва как се се представя този вид лийд канал, обаче това е въпрос на вкус и на стил. Същото се отнася и за ролята на втория катоден повторител. Разбира се преди да се произнесе човек върху един компонент от звуковата верига трябва да е сигурен, че останалите му са наред. 1 Цитирай
Death Отговорено Февруари 11, 2013 Автор Отговорено Февруари 11, 2013 А на какво се дължи твърдението ,че не всичко което звучи добре със 6-струнка ще звучи и със седем. Цитирай
g_vayov Отговорено Февруари 11, 2013 Отговорено Февруари 11, 2013 (Редактирано) Намерих няколко схеми със същото лошо качество. При тях кондензатора беше неполярен и смътно се четеше 102к, а тук го гледам електролитен. Та затова беше и съмнението. http://www.prowessamplifiers.com/schematics/post/soldano_x88r.pdf Редактирано Февруари 11, 2013 от g_vayov Цитирай
Gregg Отговорено Февруари 11, 2013 Отговорено Февруари 11, 2013 Кондензаторът е 1нф (102 =1000пФ), неполярен , може да бъде керамичен или филм. Цитирай
liquid_death Отговорено Февруари 11, 2013 Отговорено Февруари 11, 2013 Проблема, както се спомена може да идва от комбинация(китара+адаптери) които носят много ниски "запушващи" преампа. Разбира се, това е предположение, което е в сила само ако схемата е изпълнена коректно. Ето го предложението ми: Първия триод - този, който е общ за трите канала – промени съпротивлението и кондензатора на катода.Сегашните смени с 2,7К съпротивление и 680nF неел.кондензатор(за по-добър ефект стой настрана от керамични). Пиши дали така по ти допада. p.s.това е малко а-ла маршал мод Разбира се има много други варианти.А и забравих да питам на колко часа беше гейн потенциометъра, защото и това има значение.Ако е бил усилен повече от грубо казано 12 часа на логаритмичен пот(многоо грубо казано, защото различните потенциометри имат различна крива), дори и с активни ЕМГ81, които имат доста стегнати и прибрани ниски се получава този "запушващ" ефект. И още два въпроса: Пробва ли да стегнеш ниските с буустър тип ТС?А адаптерите пасивни ли са? Цитирай
Gregg Отговорено Февруари 11, 2013 Отговорено Февруари 11, 2013 Има още няколко разпространени модификации на този канал, някои до степен, че вече прилича на нещо друго. Подобно на споменатата от Марин модификация, с цел намаляване на ниските можеш в катода вместо 1uF да пробваш 470nF. Също между кондензатора на първия триод и R5/C3 пробвай да сложиш кондензатор 2,2nF или 1nF. Още ако BRIGHT LEAD е изключен (стандартно в СЛО100 и други ампове, където го има този канал няма такъв ключ и е все едно постоянно включен) ще "влизат" повече ниски, тъй като без кондензатора няма филтър и съответно подрязване на ниските. 1 Цитирай
Baby Thomas Отговорено Февруари 11, 2013 Отговорено Февруари 11, 2013 Аз имам читава схема, добре си се чете всичко. Успех с начинанието, бих се изкефил на снимков материал и семпли. Цитирай
metalhammer Отговорено Февруари 12, 2013 Отговорено Февруари 12, 2013 Проблема е в китарата ти ! Случвало се е и преди, каква е китарата ? Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.