Jump to content
Българският форум за музиканти

Ъгълът на чичоМито II


travelcaster2

Recommended Posts

Това е целта на занятието. Да накараме китаристите да мислят. Много ми харесваше преди години рубриката на Mick Goodrick в списанието Guitar Player "The Thinking Guitarist"

Child-Playing-Guitar.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 56
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Да накараме китаристите да мислят.

Ся остава да добавиш "Мисията невъзможна " и холиууд ще направят филм по истински случай :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Докато сме на вълната на Умалената скала (Diminiched Scale), още нещо. Тя е вълнуваща. Има няколко приложения. Виждат се в тази таблица.АкордиСкали.pdf

Някои я няричат W/H т.е. whole/half, защото нейната конструкция е тон-полутон . Може и обратно - H/W, зависи кой е началният тон, но тогава тя получава ново име.

Нарочно избирам името Bb Dim. Scale, защото ще я приложа върху A/13/b9. Името може да е C#dim, Edim, Gdim, или Bbdim. Ориентир ни е Ла (A) и свирим Dim. Scale на полутон над Ла. Най-лесната ориентация. Когато Доминантсептакордът е с бекар 13 се ползва Dim. Scale  на полутон над него. За A/13/b9 13-тата степен (или 6-та е Фа #, която присъства в тази Bb Dim. Scale - 6-тата нота от първата снимка). Когато Доминантсептакордът е с b13 (или 5#) в случая Фа чисто (демек бекар) то той е Alt. (алтерован) и се свири Мелодичен минор на полутон над него. За това - друг път.

Ако се вгледаме в тази Вb Умалена скала (с око на кокошка) ще видим, че в нейните 8 ноти имаме 4 мажорни тризвучия! A, C, Eb и F#. Долният ред е TAB и отдолу е пръстовка, извинете.DSC00707(1).JPG

Далекопроводите са съставени от триъгълни елементи, защото и децата знаят, че триъгълникът е най-здравата и стабилна фигура. Тризвучията - също. Винаги звучат убедително.

Споделям с вас една секвенция от няма и 100 ноти :)  на велик китарист, която съм транскрибирал (нотирал) от негово изпълнение. Пускате си акомпанимент ( или приятел) да свири A13/b9 (доминанта)  и свирите секвенцията, а в един  момент приятелят минава в Dm (тоника) и вие - солистът забивате тон от акорда Ре минор: Ре, Фа, Ла, Си, Ми. Си и Ми са 6-та и 9-та степени на Ре минор акорд, не променят характера му, а само го украсяват.

DSC00706(1).JPG

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

DiminiShed 

Тъй де, като не отбирам от фактологията, да се направя на важен  ( по примера на някои участници в мои теми...) :)

Редактирано от Parni_Valjak
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Редовно преглеждам тук :) Добре че пускаш табове че жална ми майка иначе. Ще си позволя да пусна една хава за умалената скала. Надявам се че нямаш против. Нали сме адаши :) 

Има и pdf  с транскрипцията на сайта. Пича го свири много бързо но само предполагам колко време е стъргал. Много интрересни за мен надявам се и за Вас секвенции от умалени арпежи.   :metalist:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Bluelemon, разбира се, че нямам нищо против. Пускайте каквото поискате. За мен, а и за всеки е по-полезно да чуе критики, отколкото одобрения. Нека темата да се разнищва, за да минем към друга, защото са безкрайни на брой...

Табовете не са за тези, които не четат ноти. При китарата това вече е задължително. Щом едно нещо може да се изсвири на 3-4 места, по-добре е да има ТАВ, за да се спести търсенето на най-подходящата позиция.

 А този китарист наистина е много серт.

Редактирано от travelcaster2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...... ааааа тоя пич ма разби с тоя пиниз на свирене, че и табове има да анализира човек тва-онова и към 1+7 и 5+3, бих прибавил и  звучената - 3+1 и 7+5 и развитието на четиризвучията да е 1+7, 3+1 , 5+3 , 7+5 ...... пробвах така, и като се казва - трябва някой и друг месец занимание за да се усвои .   :godbless:

Бе , много яко за любителите на такава музика. :)

 

http://www.youtube.com/watch?v=52CeuUttDf0

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Всички знаем, че за импровизация се ползват фрази от скали, тризвучия, пентатоники, арпежи и т.н.

Споделям с вас един арпеж на акорда Em7b5. Той може да се разглежда и като извадка от Сол Мелодичен минор, така, че когато е нужен Мел.минор може да се свири този арпеж на малка терца под основния тон на Мелодичния минор.

Арпеж на Em7b5.pdf

Не ми се смейте, че не написах "ауфтакт", но не намирам в Guitar Pro 5 как се пише. Затова натрясках в 1-я такт паузи. :)

Не писах пръсти на лявата ръка, защото се подразбират. Започва и завършва с 1-ви пръст. Само на 1-ва струна има малко, но приятно разтягане м/у 1-ви и 4-ти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

Когато "подгрявахме" Gary Moore. 2007-ма в НДК зала 1. От ляво на дясно чичоМито g, Деси v, Румен b, Цецко dr и БОРО lead guitar.

 http://www.facebook.com/video/video.php?v=108105319239780

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето го още веднъж чичоМито, с карирано сако като консерва от хипопотам. И покойният Вили, мир напраха му. 

Годината е 2001, София, в Кво вадиш.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.