travelcaster2 Отговорено Февруари 17, 2013 Автор Отговорено Февруари 17, 2013 Това е целта на занятието. Да накараме китаристите да мислят. Много ми харесваше преди години рубриката на Mick Goodrick в списанието Guitar Player "The Thinking Guitarist" 1 Цитирай
Hillbilly Отговорено Февруари 18, 2013 Отговорено Февруари 18, 2013 Да накараме китаристите да мислят. Ся остава да добавиш "Мисията невъзможна " и холиууд ще направят филм по истински случай Цитирай
travelcaster2 Отговорено Февруари 24, 2013 Автор Отговорено Февруари 24, 2013 Докато сме на вълната на Умалената скала (Diminiched Scale), още нещо. Тя е вълнуваща. Има няколко приложения. Виждат се в тази таблица.АкордиСкали.pdf Някои я няричат W/H т.е. whole/half, защото нейната конструкция е тон-полутон . Може и обратно - H/W, зависи кой е началният тон, но тогава тя получава ново име. Нарочно избирам името Bb Dim. Scale, защото ще я приложа върху A/13/b9. Името може да е C#dim, Edim, Gdim, или Bbdim. Ориентир ни е Ла (A) и свирим Dim. Scale на полутон над Ла. Най-лесната ориентация. Когато Доминантсептакордът е с бекар 13 се ползва Dim. Scale на полутон над него. За A/13/b9 13-тата степен (или 6-та е Фа #, която присъства в тази Bb Dim. Scale - 6-тата нота от първата снимка). Когато Доминантсептакордът е с b13 (или 5#) в случая Фа чисто (демек бекар) то той е Alt. (алтерован) и се свири Мелодичен минор на полутон над него. За това - друг път. Ако се вгледаме в тази Вb Умалена скала (с око на кокошка) ще видим, че в нейните 8 ноти имаме 4 мажорни тризвучия! A, C, Eb и F#. Долният ред е TAB и отдолу е пръстовка, извинете. Далекопроводите са съставени от триъгълни елементи, защото и децата знаят, че триъгълникът е най-здравата и стабилна фигура. Тризвучията - също. Винаги звучат убедително. Споделям с вас една секвенция от няма и 100 ноти на велик китарист, която съм транскрибирал (нотирал) от негово изпълнение. Пускате си акомпанимент ( или приятел) да свири A13/b9 (доминанта) и свирите секвенцията, а в един момент приятелят минава в Dm (тоника) и вие - солистът забивате тон от акорда Ре минор: Ре, Фа, Ла, Си, Ми. Си и Ми са 6-та и 9-та степени на Ре минор акорд, не променят характера му, а само го украсяват. Успех! 1 Цитирай
Parni_Valjak Отговорено Февруари 24, 2013 Отговорено Февруари 24, 2013 (Редактирано) DiminiShed Тъй де, като не отбирам от фактологията, да се направя на важен ( по примера на някои участници в мои теми...) Редактирано Февруари 24, 2013 от Parni_Valjak Цитирай
travelcaster2 Отговорено Февруари 24, 2013 Автор Отговорено Февруари 24, 2013 Diminiched - Умалената скала е Голяма работа. Цитирай
bluelemon Отговорено Февруари 27, 2013 Отговорено Февруари 27, 2013 Редовно преглеждам тук Добре че пускаш табове че жална ми майка иначе. Ще си позволя да пусна една хава за умалената скала. Надявам се че нямаш против. Нали сме адаши Има и pdf с транскрипцията на сайта. Пича го свири много бързо но само предполагам колко време е стъргал. Много интрересни за мен надявам се и за Вас секвенции от умалени арпежи. 1 Цитирай
synchu Отговорено Февруари 27, 2013 Отговорено Февруари 27, 2013 Пича е един от най-злите китаристи напоследък 1 Цитирай
travelcaster2 Отговорено Февруари 28, 2013 Автор Отговорено Февруари 28, 2013 (Редактирано) Bluelemon, разбира се, че нямам нищо против. Пускайте каквото поискате. За мен, а и за всеки е по-полезно да чуе критики, отколкото одобрения. Нека темата да се разнищва, за да минем към друга, защото са безкрайни на брой... Табовете не са за тези, които не четат ноти. При китарата това вече е задължително. Щом едно нещо може да се изсвири на 3-4 места, по-добре е да има ТАВ, за да се спести търсенето на най-подходящата позиция. А този китарист наистина е много серт. Редактирано Февруари 28, 2013 от travelcaster2 Цитирай
elasticman Отговорено Февруари 28, 2013 Отговорено Февруари 28, 2013 Интересни материали свързани с горния пост , и не само http://themusicofkurtrosenwinkel.blogspot.com/ 1 Цитирай
parsekguitars Отговорено Февруари 28, 2013 Отговорено Февруари 28, 2013 ...... ааааа тоя пич ма разби с тоя пиниз на свирене, че и табове има да анализира човек тва-онова и към 1+7 и 5+3, бих прибавил и звучената - 3+1 и 7+5 и развитието на четиризвучията да е 1+7, 3+1 , 5+3 , 7+5 ...... пробвах така, и като се казва - трябва някой и друг месец занимание за да се усвои . Бе , много яко за любителите на такава музика. http://www.youtube.com/watch?v=52CeuUttDf0 Цитирай
travelcaster2 Отговорено Март 22, 2013 Автор Отговорено Март 22, 2013 Всички знаем, че за импровизация се ползват фрази от скали, тризвучия, пентатоники, арпежи и т.н. Споделям с вас един арпеж на акорда Em7b5. Той може да се разглежда и като извадка от Сол Мелодичен минор, така, че когато е нужен Мел.минор може да се свири този арпеж на малка терца под основния тон на Мелодичния минор. Арпеж на Em7b5.pdf Не ми се смейте, че не написах "ауфтакт", но не намирам в Guitar Pro 5 как се пише. Затова натрясках в 1-я такт паузи. Не писах пръсти на лявата ръка, защото се подразбират. Започва и завършва с 1-ви пръст. Само на 1-ва струна има малко, но приятно разтягане м/у 1-ви и 4-ти. Цитирай
travelcaster2 Отговорено Април 17, 2013 Автор Отговорено Април 17, 2013 Когато "подгрявахме" Gary Moore. 2007-ма в НДК зала 1. От ляво на дясно чичоМито g, Деси v, Румен b, Цецко dr и БОРО lead guitar. http://www.facebook.com/video/video.php?v=108105319239780 3 Цитирай
Fats Отговорено Април 17, 2013 Отговорено Април 17, 2013 Ето го още веднъж чичоМито, с карирано сако като консерва от хипопотам. И покойният Вили, мир напраха му. Годината е 2001, София, в Кво вадиш. 2 Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.