jabs Отговорено Март 25, 2016 Отговорено Март 25, 2016 Айде бееее, изчака ни се чакалото ! Малко ламБи, практис амп ли ще да е? Цитирай
lyu_records Отговорено Март 28, 2016 Отговорено Март 28, 2016 E той запален де - то се вижда Значи пестиш тинола Цитирай
synchu Отговорено Април 11, 2016 Автор Отговорено Април 11, 2016 Всъщност имаме звук много отдавна, сега доизкусурявам дизайн както се казва, преди официалното "откриване" Това са редки снимки от тази фаза, леко стърчащи компоненти и т.н. True point to point... Teaser 2 И малко звуци (в случая с 6V6GT) https://soundcloud.com/synchu/leftover-something-2 5 Цитирай
synchu Отговорено Май 11, 2016 Автор Отговорено Май 11, 2016 Така, дойде време за окончателното представяне на последното ми творение - The Leftover amp (мда, сглобен от "каквото е останало", както ще се разбере по нататък ). Малко предистория - тъй като имах останали от различни предходни проекти 2 noval (9 пинови цокли за предусилвателни лампи) и 1 octal (8 пинов цокъл за крайна лампа), 1 малка кутия, тороидален трансформатор и 1 reverb transformer известно време обмислях няколко варианта на мини усилвател. Всъщност вариантите са доста въпреки привидно малкия брой лампи Първоначалната идея беше някакъв Фендър блекфейс тип предусилвател с 1 октална и 1 предусилвателна лампа и крайно стъпало с паралелни триоди (12AT7, 12BZ7) и съответния reverb трансформатор. Няколко седмици по-късно, ровейки из архивите си попаднах на една схема на напоследък отново популярния (в някои среди) Jim Kelley усилвател, който в момента, в едноканалния си вариант, се произвежда от Suhr в тясно сътрудничество със самия Jim Kelley (който между другото е работил и по мини усилвателя на Сър - Corso - интересна машина сама по себе си). Няма да рекламирам звученето на усилвателя, има достатъчно видео и аудио материал в YouTube, но вкратцем е доста впечатляващ и донякъде различен от масово наличните (имам предвид в световен мащаб). Наличната схема(и) в нет-а има(т) прилично количество "грешки", повечето от които са относително лесно забележими. Допълнително, в много случаи усилвателите са наследници на съществуващи такива, и след известно проучване (произвежданите китарни усилватели през годините с този tone stack не са безкрайно много), "основата" се оказа Ampeg SB-12 (в една от по-ранните му версии) с някои променени стойности на компоненти и бруталното, бих казал изпълнение на крайното стъпало - 4 х 6V6 лампи с анодно напрежение 450-480V (при максималната стойност на "винтидж" производството 315-350V, някои съвременни производители, като JJ и дистрибутори като TAD предлагат 6V6 с максимални стойности на анодното напрежение от 450V - така че в момента е "по-добре" да имаш Kelley усилвател - да не говорим, че и Джон Сър е въвел някои подобрения от гледна точка надеждност и дълъг живот на крайните лампи). Интересен и tone stack-a - т.нар. James, който е относително рядко срещан в китарни усилватели. До тук добре, но в моя случай крайното стъпало трябваше да е SE (и Class A), като при всички случаи входния сигнал щеше да дойде доста "горещ" за паралелни триоди и чист звук нямаше да има. Няколко седмици по-късно с нов изходен SE трансформатор (Български, от Варна, audioplatinum.com, и всъщност предвиден за Hi-Fi, от който съм много доволен - поръчката на какъвто и да е друг - само изходен трансформатор - щеше да оскъпи проекта дотолкова, че по-скоро щях да поръчам и нов мрежов, кутия и да направя поредния "голям" усилвател, което не беше идеята), идея за крайния резултат, малко сметки и няколко^16 симулации в LTSpice сглобих първоначалния вариант - true P2P - не заради друго, ами все пак това е the Leftover - няма да се занимаваме с платки . С останалите части разполагах до степен (99%) от предходни проекти, с изключения на 2-3 дреболии. Предусилвателят следваше JK усилвателя (разбира се, имайки предвид крайното стъпало, се използва само единия изход от фазовия инвертор), крайното стъпало е SE, Class A. Изпълнението "даде" звук от първо включване (бегъл поглед върху снимките дава представа за учудването ми от този факт ). Очаквано, чист звук нямаше кой знае какъв, но това, което предизвика последващите няколко месеца доразработка (освен стандартната липса на време), че и наличния чист звук бе наличен докъм позиция 1 на VOlume контрола, което е съвсем нямане по моите критерии. Та fast-forward, няколко метра припой, 3-4 таблици със сметки, и "ен-на-брой" експерименти, постигнах резултат, който за мен специално е изключително удовлетворяващ. Общата архитектура на предусилвателя следва JK/Ampeg SB-12 с известни промени, най-интересната, от които е split load превключване на първия триод, подобно на друг мой любим усилвател - Komet K60 - Ampeg-a е реализиран със Split load, но без превключване (идеята е по-ниско усилване). Тази промяна, по начина по който е реализира на практика осигурява двуканален усилвател - при 1 позиция на ключа, звукът е от чист към солиден крънч, при 2 - си е значителен драйв. Останалите промени са тунинговане на усилването (някой друг bypass кондензатор по-малко и т.н.), тон-а, обратна връзка. В крайна сметка степента на разлика с JK е почти колкото на самия JK с Ampeg . Крайното стъпало позволява използване на 6V6/5881/KT77 (и 6L6 - за препоръчване WGB варианта), чрез превключване на катодното съпротивление. Има още няколко "екстри", които не са типични за китарни крайни стъпала, но дооформят цялостното звучене. Захранването и филтрирането са съответно модифицирани от една страна поради наличния мрежов трансформатор, различните режими на работа на крайното стъпало и търсените режими на работа на предусилвателя. Изходната мощност е около 3.5-4 (доста шумни ) вата с 6V6 и с някой друг ват отгоре с "по-голяма" крайна лампа. "По-голямата" крайна лампа разбира се осигурява и различен тип звук. Повече чист "headroom" и т.н. Като остане малко време, ще запиша и някой друг семпъл с 5881/КТ77 В крайна сметка - много съм доволен от крайния резултат - изключително динамичен усилвател (ама наистина), действащ tone stack, действащ volume control на китарата, добър микс между типичния Class A/SE китарен звук с намалени (д)ефекти, които не ми харесват ("замазването и изкривяванията" в ниските например). Опциите за дооформяне/бууст се получиха доста повече отколкото стандартните за мен напоследък (с изключение на Steel String Singer-a ), но пък дават наистина полезни възможности.Та финално комплектовката е: - 1 канал, true P2P - 2 х 12АХ7 предусилвателни лампи - 1 х 6V6 (или 5881/KT77/6L6WGB/GC - с превключвател) крайна лампа - Volume, Treble, Bass потенциометри - Boost, Mid boost, Presence, Hot/Cool превключватели Малко снимки: И дежурните звуци (в коментарите на Sound Cloud e записана допълнителна информация, къде какви са настройки/китари): Страт https://soundcloud.com/synchu/left-6v6-tung-revision-lp-strat-dyn Лес Пол Страт (ритъм)+Лес Пол(соло) https://soundcloud.com/synchu/left-6v6-tung-revision-strat-back-lp-jb-lead Допълнително този трак в секцията Джем е записван с този усилвател: 10 Цитирай
jabs Отговорено Май 11, 2016 Отговорено Май 11, 2016 (Редактирано) ^^ Да кажа че горното го изчетох изключително внимателно, анализирах го, нищо не разбрах, но се съгласявам напълно с казаното от колегата Synchu От друга страна и чисто практически, това зверче хапе здраво и свиренето на него се оказа голямо удоволствие. Чухме го в изпълнение на автора а и ние дръннахме 1-2 павър акорда преди дни. Волюма на китарата прави чудеса и изчиства звука по един особено аристократичен начин. В "грачещ" режим има едно достойно Зеп-ДиСи- ЗиЗиТоп усещане, много ретро / винтидж. Юбер успешен проект би казал. След като е създаден от скрап, не смея да мисля какъв ще е следващия нормален амп на автора ПиЕс: и сега как аджеба качваш снимки от фликр? Редактирано Май 11, 2016 от jabs 2 Цитирай
synchu Отговорено Май 12, 2016 Автор Отговорено Май 12, 2016 Тенкю. Има си запас от драйв общо взето С винтидж хъмбъкери в ЛП семпъла по-горе, добре се представя. Трябва да го тествам с някакви с по-висок изходен сигнал. Писах за фликер-а, където трябва EDIT: Един бърз семпъл с 5881 лампа (страт) EDIT 2: И с KT77 https://soundcloud.com/synchu/left-kt77-stratobast 4 Цитирай
iliev.p Отговорено Май 14, 2016 Отговорено Май 14, 2016 Българският "Сър" " Фендър" и други!!! Евала Баце! 1 Цитирай
Gregg Отговорено Май 17, 2016 Отговорено Май 17, 2016 И аз тези дни реших да започна един екзотичен проект, който е такъв не толкова като звук, колкото като цена от над 3 хил евро за готовия амп в магазина. На първо време следват забавления с дрелка и чук... 4 Цитирай
synchu Отговорено Май 17, 2016 Автор Отговорено Май 17, 2016 Чудесно. Важното е да е винтидж ... Не се вижда много много от проекта, но oт частта, която се вижда прилича на вариация на тема Dr.Z или първоизточник съответно, JTM, etc... Цитирай
Gregg Отговорено Май 17, 2016 Отговорено Май 17, 2016 Е, трябва да има някаква мистерия все пак. Нали темата е такава - екзотика, тайни, загадки и прочие 4 Цитирай
lyu_records Отговорено Май 19, 2016 Отговорено Май 19, 2016 Еваларско, мистерията в тая тема винаги си остава една загадка! В духа на шишетата, нали си ги харесвам стига да не са пълни с вакум а с алкохол Хайде да си направим "пробка" за "биaсване" на "крайни" "ламби" в случая 6l6 Необходима карантия: 1 oм резистор (важно е да е 1% и по голям от 1w) една изгоряла стара ламба за донор и цокъл за нея е ги на: То загадката в случая е повече от ясна ама да светнем непросветените как да си сменят лампите самички без излишни разходи 1 Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.