Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Отговорено (Редактирано)

Защото бих предпочел по-добрите конвертори, както съм и написал.

 

Забравих да добавя, че това се отразява разбира се и на цената - всеки се простира според джоба си, получавайки това за което си плаща разбира се. 

Редактирано от Telerig
Отговорено

+1 RME защото е най-безпроблемния интерфейс, който съм ползвал. Напоследък спрях да обръщам внимание на невероятно тънките и недоловими разлики в конверторите и търся стабилност за да мога да работя без да се налага да рестартирам и да чета форуми всяка седмица. Драйверите на RME-то са железни (ползвам HDSP 9652+ADI2) и досега с тях не съм имал грижи. От друга страна честно другите интерфейси не съм ги ползвал, така че не знам доколко ми е обективно мнението.

Отговорено

Telerig с уважение тук не сравнявам Берингер с Universal Аudio. Пък и едва ли при гореспоменатите интерфейси става дума за най-про студиото на света. Става дума за конвертори в подобен ценови клас от читави марки. По този повод отново ще заложа на конверторите на RME-пред другите, защото тея на моето ADI са по-добри дори от тези на SSL-a ми. Ако тръгнем да си говорим за детайли от този род спорът ще стане дълъг и офтопик. Инак моето непрофесионално ухо много от тея прехвалени разлики и до ден днешен не ги чува. Но аудиофилията и снобщината при музикантите е тема на съвсем друг разговор. Още веднъж не го казвам на теб- твоето мнение уважавам. просто не искам да комплицираме нещата за колегата с твърде много субективни и трудно доказуеми твърдения. Поздрави!

Отговорено (Редактирано)

:) Аз също уважавам мнението на всеки, дори и да е различно от моето и не налагам своето и нямам нужда да ми "намигат" за да разбера дадена риторика. Не бих влезнал в офтопик, както и в разводняващи детайли ако не се наложи за изясняване на  дадена ситуация и гледам да дам мнение тогава, когато видя според мен подвеждаща информация, иначе не бих разводнявал темата с мнението си, само и само и аз да кажа нещо. В случая има такъв момент и това ме провокира, защото не става въпрос за аудиофилия. Всеки може да чуе разликите в конкретните устройства в директно сравнение без запис дори и само ако пусне "хот" мастерирани записи и усили пиковете до 0dBFS.  Да не говорим, че в микс най си проличават достойнствата им. Аз лично имам в мобилната си конфигурация РМЕ - бейбифейс и конвертор аподжи розета 800. Имал съм и моту хибрид мк2,(както и всякакви тасками и м-аудиота преди това) и разликата между ДА-конверторите, когато слушаш моту и РМЕ е ушевадна дори и на нисък клас монитори. Който не вярва - да дойде да чуе. Както и разликата когато слушаш през РМЕ и през аподжи. Имам един стар лампов диджитек процесор за китара, с който си свирих и записвах вкъщи през РМЕ-то, но истинския му звук го чух след 10 години ползване като го включих в аподжито, когато се сдобих с него. Въпроса е, че при ниския клас монитори има особености и човек трябва да ги знае, защото как да разбереш дали ДА конверторите ти кривят, ако мониторите ти компресират определени честоти? Или например включил си берингер или някоя друга чекия на АД пътя на сигнала и при дадени +20dBu пикови нива на кривене от производителя ( типична стойност за евтина аналогова техника нисък клас, при нормална минимум +24-6) те почват да кривят още на + 18 и сигнала е изкривен предварително? Това на ямаха HS-50,80 или KRK-Rokit примерно може и да не го чуя, но като отида да смесвам на Klein+Hummel O410,O300 или Tannoy system 600 всичко си излиза като стой та гледай...тъй, че нека не прикриваме  зад термина "аудиофилия" истинските качества и достойнства на определени устройства за звукозапис или мониторинг, защото някои наистина си заслужават, въпроса е дали имаме условията и опита да установим това.  Поздрави и нищо лично към никой. :)

Редактирано от Telerig
Отговорено

"но истинския му звук го чух след 10 години ползване като го включих в аподжито" - ей точно тези пресилени изказвания ме навеждат на нотката аудиофилия, за която споменах :) Разбира се, не казвам, че не си прав, но драматични термини и заключения - както каза колегата, отиващи на сравнение на Берингер с РМЕ, не отиват на слагането на долу горе един клас монитори, които са що годе в един и същи клас, в двете крайности и напомнят на привкуса и дъха на аудиофилските форуми :)


Също (това като цяло, не към теб :) ) е важно човек да не изпада в робство на техниката за сметка на съдържанието(музикалното), което минава през нея - нека не се забравя, че някои от вечните парчета, запечатани в историята на музиката са създадени с ресурси, смешни дори в сравнение с това да записваш с айфоня си :)

 

Със здраве

Отговорено (Редактирано)

 Изцяло заставам зад думите си и не карам никой да ми вярва. :) Аз имам и РМЕ и аподжи и ги сравнявам директно - не сравнявам берингер с РМЕ. Процесора е само като пример. Ако някой има две такива устройства и е на противното мнение нека да ме опровергае.  Мониторите от две ценови крайности ги дадох като пример за детайлност в полза на по-високия ценови клас и обясних защо се получава така и защо са необходими за коректна преценка на качествата на един конвертор. Който разбрал-разбрал. :)

Редактирано от Telerig
Отговорено

От 2007 година ползвам Motu Traveler на OSX платформа и досега не съм имал никога проблем с драйвърите или качеството на записа.Относно конверторите както Motu, така и RME ползват конвертори на Asahi Kasei.Ето някои от аудио интерфейсите и тяхните конвертори.

 

Производители и тяхните съкращения:

Cirrus Logic - CS
Wolfson  - WM
Asahi Kasei - AK
TI Burr Brown  - PCM

ALESIS
IO|26 CS5361

ALLEN&HEATH
R16 AD CS5368 DA Burr-Brown PCM1404 Main I/O CS4271

APOGEE
Ensemble CS4272
DUET: CS4272/MICPRE TI PGA2500/ 1394AUDIO Oxfw971
AD8000SE: A/D:AKM AK5391; D/A: Analog Devices AD1851
Rosetta 200: A/D:CS5361 D/A: Analog Devices AD1852
MiniDAC:AD1955 ARS
MiniMe: A/D AKM 5380VT, D/A (monitoring) AKM 4380VT
AD-16X DAC CS4398 ADC CS5381 or CS5361

ART
Tube Fire8: adc-AK5384; dac-AK4358

BENCHMARK
DAC1: D/A: Analog Devices AD1853 5532 opamp

BEHRINGER
SRC2496:AKM AK5393 AK4393 JRC 458

DIGIDESIGN
192 I/O PTHD: A/D:AKM AK5394A; D/A: AKM AK4394
001 CS4223 CS4223 OPAMP - TL074
002R: A/D:AKM AK5383vs D/A: AKM AK4393vs
003 A/D CS5381 CS5361 D/A CS4392
MBox AK5383 AK5383 TAS1020
MBox2 Mini: ADC - CS5361

ECLER
EVO5: A/D CS5366-CQZ and D/A CS4385

ECHO AUDIO
Indigo DJx - AK4396
Indigo IOx - AK4620B
Indigo DJx - AK4396
Indigo IOx - AK4620B
AudioFire 2 (Newer models) - AK4620B
AudioFire 2 (Older models) - AK4620A
AudioFire 4 (Newer models) - AK4620B
AudioFire 4 (Older models) - AK4620A
AudioFire 8 - CS4272
AudioFire 8a (Newer model w/ ADAT) - AK4620B
AudioFire Pre8 - AK4620B
AudioFire 12 (Newer models: FireWire ports' beveled edges pointing down) - AK4620B
AudioFire 12 (Older models: FireWire ports' beveled edges pointing up) - CS4272
Layla3G - CS4272
Gina3G - CS42426
Echo Gina24 A/D AK4393 D/A AK5383
Indigo dj - CS4392
Indigo i/o - CS4272
MiaMIDI - AK4528

EGO Systems/ESI
ESU1808 Akm Ak5384 ADC Akm Ak4358vq
MAXIO EX8K: A/D:AKM AK5394A; D/A: AKM AK4395
MaXiO 032e AK5394, AK4395
Juli@: A/D:AKM AK5385A; D/A: AKM AK4358

E-MU Systems
0202 USB: CS4392 AK5385m
0404 USB AK5385a AK4396
TRACKER PRE AK5385, CS4392
0404: PCM1804 AKM AK4395
1820: PCM1804 CS4392
1212m AK5394 CS4398
1616m AK5394 CS4398
1820M AK5394A CS4398 JRC2068

FOCUSRITE
Saffire CS42428-CQ
Saffire LE CS42432-DMZ
Saffire 6 USB CS4272
Platinum 8 OctoPre AKM5383 AKM5383
Saffire Pro CS4272
Liquid Saffire 56 CS4272

KRK
Ergo A/D AK4620 D/A AK4396 ASRC AK4122

LEXICON
fw810s CS4272-CZZ CS42426 dbx TypeIV

LINE 6
TonePort/Studio UX1/UX2 : AK4528
TonePort UX8 : CS4272
Pod X3 : CS4272

LUCID
AD9624 A/D:CS5396
DA9624 D/A:CS5396
ADA8824: A/D:AKM AK5392; D/A: AKM AK4324

LYNX Studio
TWO/L22: A/D:AKM AK5394A; D/A: Cirrus Logic CS4396
AES16?AK4114x8
AES16-SRC?AK4114x8?AD1896x4
AURORA CS5381

MACKIE
FIREWIRE CARD ONYX A/D AK5384 D/A AK4528
ONYX 400/F 1200F A/D AK5385 D/A AK4358

M-AUDIO
Audiophile 192 AKM AK5385A AK4358
Audiophile 2496 AK4528VF AK4528VF CS8427
Audiophile USB A/D D/A AK4528VF
Delta44 & 66 AK4524
Delta1010 A/D AK5383 D/A AK4393
ProjectMix A/D AK5381 D/A AK4358
Firewire Solo ADC AK5357?DAC AK4381
Firewire 410 : Envy24 HT, AK4355/AK4381, AK5380
FireWire 1814 Input 1&2 A/D AK5385A, Ins 3-8 A/D AK5381, D/A AK4358
Profire 610, 2626: AK4620

MOTU

MOTU 828 AK4321VF CS4223-KS OPAMPS - 4580
MOTU 828 Mk2 AK4528*8/AK4382 DAC for main outs
MOTU 2408 mk3 AKM AK4528VF
MOTU 828mk3 TI PGA2500,CS5364 8in CS5368, volume CS3308 8out AK4358 AK4382 MAIN AK4396
MOTU 8pre AK5385 AK4382
MOTU HD192 AK5394
MOTU 896HD AKM 5385
Motu Ultralite: AK4620AVF
Motu Traveller: A/D AK5385AVS, sorry no info for D/a

METRIC HALO

Mobile I/O 2882?DSP A/D AK5383 D/A AK4393
ULN2: A/D is the AKM 5383 and D/A is the AKM 4393
ULN8 AKM 5394 AKM 4395
Lio-8 AD AK5394 DA AK4395
MYTEK
8X96:ADC - CS5396 (or CS8427?) DAC - CS5396
Stereo192 ADC - AKM 5394A
8x192 AD Burr Brown PCM4202 DA Analog Devices ad1955


KRK
Ergo DAC AKM4396

NOVATION
nio 2 | 4(CS4272,AK4394)

PRESONUS
Presonus Firebox ADC:AKM AK5384 DAC: AKM AK4358/ST Micro MC33078,33079
PreSonus FireStudio 26in26out(8in8out)AK5384 AK4358?
PreSonus FIREPOD 10in10out(8in8out) AK5384 AK4358?
MSR (monitor studio remote) for Presonus FireStudio WM8590GEDS
Presonus Firestudio Mobile AD PCM4204 DA PCM4104

PRISMSOUND
Orpheus A/D CS5381 D/A CS4398, Mic pre PGA2500, Line ins OPA2134, Line outs venerable 5532 (TI ver), Headphone out OPA2134
DA-2 TDA 1547
ADA-8XR AKM AK4395

RME
RME ADI-2: A/D:AKM AK5385 D/A: AKM AK4395
RME ADI-8: A/D AK5392 D/A AD1852
RME ADI-8 DS: A/D:AKM AK5393A; D/A: Analog Devices AD1852
RME Digi96/8 PST/PAD: A/D AK5383 D/A Analog Devices AD1852
RME HDSP 9632: A/D:AKM AK5385A; D/A: Analog Devices AD1852
RME HDSPe AIO ADC - CS5361 DAC - AD1852
RME FIREFACE 800 A/D AK5385 D/A AK4395(AK4396 since March 2005)
RME FIREFACE 400 A/D D/A AK4620A
RME FIREFACE UFX A/D CS5368 D/A PCM4104
RME Multiface 1: A/D D/A AK4528VF
RME Multiface 2: A/D D/A AK4620A

ROLAND
Edirol UA-101 USB 2.0 A/D CS5340 D/A AKM 4385
EDIROL UA-25 DAC AK4385 ADC AK5381 DAI AK4114?USB TUSB3200
EDIROL UA-1EX DAC AK4385 ADC AK5357 DAI AK4114 USB TUSB3200
EDIROL FA66 AKM 4385VT CS5340

SM PRO AUDIO
ADDA 192-S: A/D CS5381 D/A CS4398

STEINBERG
MR816 AD AK5385BVF-E2 DA AK4358VQ
Yamaha N-12 AD AKM AK5385 DA AKM AK4393 and AK4382A for AUX and phones. Discrete preamp -> JRC2068MD Op-amps for unbalancing -> insert jack -> NE5532DA for balancing before the ADC

TASCAM
TASCAM US-144 A/D AK5385 D/A AK4384
TASCAM US-122L DAC AK4384 ADC AK5381
TASCAM US-800 ADC: AKM 5359ET DAC: AKM 4384ET

T.C.electronic
TC KONNEKT 24D/live: AK4620b INA163
Studio KONNEKT48 DA AK4359 AK4385, AD AK5358 AK5359 OPAMP JRC 2068
TC Impact Twin AD/DA AK4620 Output opamps 4-NE5532.

TERRATEC
terratec x24 phase cs42426

UNIVERSAL AUDIO
Apollo AD AKM AK5388EQ (Quad AD) DA CS4398 DA(Headphones) AK4480 Preamps x4 - PGA2500
UА 2192 AD AKM AK5394 , DA AKM AK4396

OTHER BRANDS

Yamaha N-12  AD AKM AK5385 , DA  AKM AK4393
AQVOX USB 2 D/A MKII PCM17964
Audioresearch DAC7 PCM1792
Berkley Audio Design Alfa Dac AD1955A
Bryston BDA-1 CS-4398
Cambridge Audio Dac Magic WM8740
Cary Audio Xciter Dac AK4399
Lavry Da11 Analog Devices 1955
Logitech Transporter AKM AK4396
Matrix mini-i AD1955
Musical Fidelity V-Dac Burr Brown DSD1792
Northstar Extremo PCM1792
Ps Audio Dac III: Burr Brown 1798
PS Audio Perfect Wave DAC WM8741
Stello Da-100 signature AK4395, AD1896 upsampler
Sutra DAC 1 Burr-Brown 1740
Weiss Dac2 Burr Brown PCM1792
Weiss Dac 202 Sabre ESS9018
Weiss Medea DAC AD1853
 

Отговорено

Все пак покрай конверторите има още бая чаркове. А производителите доста често се "крият" зад тези числа - пишат параметрите (на теория) за използваните конвертори, но реалните резултати са различни и зависят и от други фактори.

Отговорено

Така е, но в днешно време всичко е базирано най-вече на пазарна икономика, а не на реални резултати. Просто ми стана любопитно с каква лекота се пренебрегват интерфейси като Motu, които използват първи FireWire за Audio Interface не случайно. Но единственият начин за сравнение си остава A - B теста, всичко останало е теория.

  • 2 weeks later...
Отговорено (Редактирано)

Все пак покрай конверторите има още бая чаркове. А производителите доста често се "крият" зад тези числа - пишат параметрите (на теория) за използваните конвертори, но реалните резултати са различни и зависят и от други фактори.

....по темата за конверторите.....все пак конвертора е просто нещото ,което цифрова, нали? И дали преампа е за 10 $ или 1000 $ звука е различен, ...т.е. оня списък с устройствата е просто неудачен. Спецификациите в буквите означават нещо, най малкото прилика в конверторите.....?

Телериг - трудно е да се обясни на слушателите какво и как да слушат, самата идея за сравнение все пак изисква и двете страни да имат достъп до техника, и време за сравнения.

И за да възобновя малко дискусията -

аз избирам RME Babyface ...

естествено има забележи, но съотношението цена/качество/надежност и не на последно място възможност за продажба, води до един извод - който е инвестирал в RME  е забравил за всякакви грижи и човъркания по инсталации, и настройки.

Имам при мен и  Focusrite (Liquid Saffire 56) - много приятно съм изненадан от стабилността, но преди всичко и от ЗВУКА .....мисля, че това е много добър бюджетен вариант за интерфейси.

Редактирано от VSTi
Отговорено

Аз, понеже покрай един проблем поразгледах пазара и това, което видях като най-добро като качество/цена е на Focusrite Scarlett. Докато не го чуя, разбира се, не мога да съм сигурен :)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.