7thString Отговорено Ноември 29, 2012 Отговорено Ноември 29, 2012 А защо тогава не би препоръчал Моту? Цитирай
Telerig Отговорено Ноември 29, 2012 Отговорено Ноември 29, 2012 (Редактирано) Защото бих предпочел по-добрите конвертори, както съм и написал. Забравих да добавя, че това се отразява разбира се и на цената - всеки се простира според джоба си, получавайки това за което си плаща разбира се. Редактирано Ноември 29, 2012 от Telerig Цитирай
anomandrus Отговорено Ноември 30, 2012 Отговорено Ноември 30, 2012 +1 RME защото е най-безпроблемния интерфейс, който съм ползвал. Напоследък спрях да обръщам внимание на невероятно тънките и недоловими разлики в конверторите и търся стабилност за да мога да работя без да се налага да рестартирам и да чета форуми всяка седмица. Драйверите на RME-то са железни (ползвам HDSP 9652+ADI2) и досега с тях не съм имал грижи. От друга страна честно другите интерфейси не съм ги ползвал, така че не знам доколко ми е обективно мнението. Цитирай
Steppenwolf Отговорено Ноември 30, 2012 Отговорено Ноември 30, 2012 +1 за RME. Освен това, там вероятността да имаш проблеми с драйверите е почти несъществуваща. Цитирай
anomandrus Отговорено Ноември 30, 2012 Отговорено Ноември 30, 2012 Telerig с уважение тук не сравнявам Берингер с Universal Аudio. Пък и едва ли при гореспоменатите интерфейси става дума за най-про студиото на света. Става дума за конвертори в подобен ценови клас от читави марки. По този повод отново ще заложа на конверторите на RME-пред другите, защото тея на моето ADI са по-добри дори от тези на SSL-a ми. Ако тръгнем да си говорим за детайли от този род спорът ще стане дълъг и офтопик. Инак моето непрофесионално ухо много от тея прехвалени разлики и до ден днешен не ги чува. Но аудиофилията и снобщината при музикантите е тема на съвсем друг разговор. Още веднъж не го казвам на теб- твоето мнение уважавам. просто не искам да комплицираме нещата за колегата с твърде много субективни и трудно доказуеми твърдения. Поздрави! 3 Цитирай
Telerig Отговорено Декември 1, 2012 Отговорено Декември 1, 2012 (Редактирано) Аз също уважавам мнението на всеки, дори и да е различно от моето и не налагам своето и нямам нужда да ми "намигат" за да разбера дадена риторика. Не бих влезнал в офтопик, както и в разводняващи детайли ако не се наложи за изясняване на дадена ситуация и гледам да дам мнение тогава, когато видя според мен подвеждаща информация, иначе не бих разводнявал темата с мнението си, само и само и аз да кажа нещо. В случая има такъв момент и това ме провокира, защото не става въпрос за аудиофилия. Всеки може да чуе разликите в конкретните устройства в директно сравнение без запис дори и само ако пусне "хот" мастерирани записи и усили пиковете до 0dBFS. Да не говорим, че в микс най си проличават достойнствата им. Аз лично имам в мобилната си конфигурация РМЕ - бейбифейс и конвертор аподжи розета 800. Имал съм и моту хибрид мк2,(както и всякакви тасками и м-аудиота преди това) и разликата между ДА-конверторите, когато слушаш моту и РМЕ е ушевадна дори и на нисък клас монитори. Който не вярва - да дойде да чуе. Както и разликата когато слушаш през РМЕ и през аподжи. Имам един стар лампов диджитек процесор за китара, с който си свирих и записвах вкъщи през РМЕ-то, но истинския му звук го чух след 10 години ползване като го включих в аподжито, когато се сдобих с него. Въпроса е, че при ниския клас монитори има особености и човек трябва да ги знае, защото как да разбереш дали ДА конверторите ти кривят, ако мониторите ти компресират определени честоти? Или например включил си берингер или някоя друга чекия на АД пътя на сигнала и при дадени +20dBu пикови нива на кривене от производителя ( типична стойност за евтина аналогова техника нисък клас, при нормална минимум +24-6) те почват да кривят още на + 18 и сигнала е изкривен предварително? Това на ямаха HS-50,80 или KRK-Rokit примерно може и да не го чуя, но като отида да смесвам на Klein+Hummel O410,O300 или Tannoy system 600 всичко си излиза като стой та гледай...тъй, че нека не прикриваме зад термина "аудиофилия" истинските качества и достойнства на определени устройства за звукозапис или мониторинг, защото някои наистина си заслужават, въпроса е дали имаме условията и опита да установим това. Поздрави и нищо лично към никой. Редактирано Декември 1, 2012 от Telerig 3 Цитирай
7thString Отговорено Декември 1, 2012 Отговорено Декември 1, 2012 "но истинския му звук го чух след 10 години ползване като го включих в аподжито" - ей точно тези пресилени изказвания ме навеждат на нотката аудиофилия, за която споменах Разбира се, не казвам, че не си прав, но драматични термини и заключения - както каза колегата, отиващи на сравнение на Берингер с РМЕ, не отиват на слагането на долу горе един клас монитори, които са що годе в един и същи клас, в двете крайности и напомнят на привкуса и дъха на аудиофилските форуми Също (това като цяло, не към теб ) е важно човек да не изпада в робство на техниката за сметка на съдържанието(музикалното), което минава през нея - нека не се забравя, че някои от вечните парчета, запечатани в историята на музиката са създадени с ресурси, смешни дори в сравнение с това да записваш с айфоня си Със здраве Цитирай
Telerig Отговорено Декември 1, 2012 Отговорено Декември 1, 2012 (Редактирано) Изцяло заставам зад думите си и не карам никой да ми вярва. Аз имам и РМЕ и аподжи и ги сравнявам директно - не сравнявам берингер с РМЕ. Процесора е само като пример. Ако някой има две такива устройства и е на противното мнение нека да ме опровергае. Мониторите от две ценови крайности ги дадох като пример за детайлност в полза на по-високия ценови клас и обясних защо се получава така и защо са необходими за коректна преценка на качествата на един конвертор. Който разбрал-разбрал. Редактирано Декември 1, 2012 от Telerig Цитирай
misterj Отговорено Декември 1, 2012 Отговорено Декември 1, 2012 Ако аз избирах, щях да си взема Apogee без да се замислям. Цитирай
Mairomaster Отговорено Декември 1, 2012 Отговорено Декември 1, 2012 Темата отиде малко в off-topic, но тъй като идеите в този off-topic са интересни, ще взема да пусна една отделна тема. Цитирай
los vlados Отговорено Декември 3, 2012 Отговорено Декември 3, 2012 От 2007 година ползвам Motu Traveler на OSX платформа и досега не съм имал никога проблем с драйвърите или качеството на записа.Относно конверторите както Motu, така и RME ползват конвертори на Asahi Kasei.Ето някои от аудио интерфейсите и тяхните конвертори. Производители и тяхните съкращения: Cirrus Logic - CSWolfson - WMAsahi Kasei - AKTI Burr Brown - PCMALESISIO|26 CS5361ALLEN&HEATHR16 AD CS5368 DA Burr-Brown PCM1404 Main I/O CS4271APOGEEEnsemble CS4272DUET: CS4272/MICPRE TI PGA2500/ 1394AUDIO Oxfw971AD8000SE: A/D:AKM AK5391; D/A: Analog Devices AD1851Rosetta 200: A/D:CS5361 D/A: Analog Devices AD1852MiniDAC:AD1955 ARSMiniMe: A/D AKM 5380VT, D/A (monitoring) AKM 4380VTAD-16X DAC CS4398 ADC CS5381 or CS5361ARTTube Fire8: adc-AK5384; dac-AK4358BENCHMARKDAC1: D/A: Analog Devices AD1853 5532 opampBEHRINGERSRC2496:AKM AK5393 AK4393 JRC 458DIGIDESIGN192 I/O PTHD: A/D:AKM AK5394A; D/A: AKM AK4394001 CS4223 CS4223 OPAMP - TL074002R: A/D:AKM AK5383vs D/A: AKM AK4393vs003 A/D CS5381 CS5361 D/A CS4392MBox AK5383 AK5383 TAS1020MBox2 Mini: ADC - CS5361ECLEREVO5: A/D CS5366-CQZ and D/A CS4385ECHO AUDIOIndigo DJx - AK4396Indigo IOx - AK4620BIndigo DJx - AK4396Indigo IOx - AK4620BAudioFire 2 (Newer models) - AK4620BAudioFire 2 (Older models) - AK4620AAudioFire 4 (Newer models) - AK4620BAudioFire 4 (Older models) - AK4620AAudioFire 8 - CS4272AudioFire 8a (Newer model w/ ADAT) - AK4620BAudioFire Pre8 - AK4620BAudioFire 12 (Newer models: FireWire ports' beveled edges pointing down) - AK4620BAudioFire 12 (Older models: FireWire ports' beveled edges pointing up) - CS4272Layla3G - CS4272Gina3G - CS42426Echo Gina24 A/D AK4393 D/A AK5383Indigo dj - CS4392Indigo i/o - CS4272MiaMIDI - AK4528EGO Systems/ESIESU1808 Akm Ak5384 ADC Akm Ak4358vqMAXIO EX8K: A/D:AKM AK5394A; D/A: AKM AK4395MaXiO 032e AK5394, AK4395Juli@: A/D:AKM AK5385A; D/A: AKM AK4358E-MU Systems0202 USB: CS4392 AK5385m0404 USB AK5385a AK4396TRACKER PRE AK5385, CS43920404: PCM1804 AKM AK43951820: PCM1804 CS43921212m AK5394 CS43981616m AK5394 CS43981820M AK5394A CS4398 JRC2068FOCUSRITESaffire CS42428-CQSaffire LE CS42432-DMZSaffire 6 USB CS4272Platinum 8 OctoPre AKM5383 AKM5383Saffire Pro CS4272Liquid Saffire 56 CS4272KRKErgo A/D AK4620 D/A AK4396 ASRC AK4122LEXICONfw810s CS4272-CZZ CS42426 dbx TypeIVLINE 6TonePort/Studio UX1/UX2 : AK4528TonePort UX8 : CS4272Pod X3 : CS4272LUCIDAD9624 A/D:CS5396DA9624 D/A:CS5396ADA8824: A/D:AKM AK5392; D/A: AKM AK4324LYNX StudioTWO/L22: A/D:AKM AK5394A; D/A: Cirrus Logic CS4396AES16?AK4114x8AES16-SRC?AK4114x8?AD1896x4AURORA CS5381MACKIEFIREWIRE CARD ONYX A/D AK5384 D/A AK4528ONYX 400/F 1200F A/D AK5385 D/A AK4358M-AUDIOAudiophile 192 AKM AK5385A AK4358Audiophile 2496 AK4528VF AK4528VF CS8427Audiophile USB A/D D/A AK4528VFDelta44 & 66 AK4524Delta1010 A/D AK5383 D/A AK4393ProjectMix A/D AK5381 D/A AK4358Firewire Solo ADC AK5357?DAC AK4381Firewire 410 : Envy24 HT, AK4355/AK4381, AK5380FireWire 1814 Input 1&2 A/D AK5385A, Ins 3-8 A/D AK5381, D/A AK4358Profire 610, 2626: AK4620MOTU MOTU 828 AK4321VF CS4223-KS OPAMPS - 4580MOTU 828 Mk2 AK4528*8/AK4382 DAC for main outsMOTU 2408 mk3 AKM AK4528VFMOTU 828mk3 TI PGA2500,CS5364 8in CS5368, volume CS3308 8out AK4358 AK4382 MAIN AK4396MOTU 8pre AK5385 AK4382MOTU HD192 AK5394MOTU 896HD AKM 5385Motu Ultralite: AK4620AVFMotu Traveller: A/D AK5385AVS, sorry no info for D/aMETRIC HALOMobile I/O 2882?DSP A/D AK5383 D/A AK4393ULN2: A/D is the AKM 5383 and D/A is the AKM 4393ULN8 AKM 5394 AKM 4395Lio-8 AD AK5394 DA AK4395MYTEK8X96:ADC - CS5396 (or CS8427?) DAC - CS5396Stereo192 ADC - AKM 5394A8x192 AD Burr Brown PCM4202 DA Analog Devices ad1955KRKErgo DAC AKM4396NOVATIONnio 2 | 4(CS4272,AK4394)PRESONUSPresonus Firebox ADC:AKM AK5384 DAC: AKM AK4358/ST Micro MC33078,33079PreSonus FireStudio 26in26out(8in8out)AK5384 AK4358?PreSonus FIREPOD 10in10out(8in8out) AK5384 AK4358?MSR (monitor studio remote) for Presonus FireStudio WM8590GEDSPresonus Firestudio Mobile AD PCM4204 DA PCM4104PRISMSOUNDOrpheus A/D CS5381 D/A CS4398, Mic pre PGA2500, Line ins OPA2134, Line outs venerable 5532 (TI ver), Headphone out OPA2134DA-2 TDA 1547ADA-8XR AKM AK4395RMERME ADI-2: A/D:AKM AK5385 D/A: AKM AK4395RME ADI-8: A/D AK5392 D/A AD1852RME ADI-8 DS: A/D:AKM AK5393A; D/A: Analog Devices AD1852RME Digi96/8 PST/PAD: A/D AK5383 D/A Analog Devices AD1852RME HDSP 9632: A/D:AKM AK5385A; D/A: Analog Devices AD1852RME HDSPe AIO ADC - CS5361 DAC - AD1852RME FIREFACE 800 A/D AK5385 D/A AK4395(AK4396 since March 2005)RME FIREFACE 400 A/D D/A AK4620ARME FIREFACE UFX A/D CS5368 D/A PCM4104RME Multiface 1: A/D D/A AK4528VFRME Multiface 2: A/D D/A AK4620AROLANDEdirol UA-101 USB 2.0 A/D CS5340 D/A AKM 4385EDIROL UA-25 DAC AK4385 ADC AK5381 DAI AK4114?USB TUSB3200EDIROL UA-1EX DAC AK4385 ADC AK5357 DAI AK4114 USB TUSB3200EDIROL FA66 AKM 4385VT CS5340SM PRO AUDIOADDA 192-S: A/D CS5381 D/A CS4398STEINBERGMR816 AD AK5385BVF-E2 DA AK4358VQYamaha N-12 AD AKM AK5385 DA AKM AK4393 and AK4382A for AUX and phones. Discrete preamp -> JRC2068MD Op-amps for unbalancing -> insert jack -> NE5532DA for balancing before the ADCTASCAMTASCAM US-144 A/D AK5385 D/A AK4384TASCAM US-122L DAC AK4384 ADC AK5381TASCAM US-800 ADC: AKM 5359ET DAC: AKM 4384ETT.C.electronicTC KONNEKT 24D/live: AK4620b INA163Studio KONNEKT48 DA AK4359 AK4385, AD AK5358 AK5359 OPAMP JRC 2068TC Impact Twin AD/DA AK4620 Output opamps 4-NE5532.TERRATECterratec x24 phase cs42426UNIVERSAL AUDIOApollo AD AKM AK5388EQ (Quad AD) DA CS4398 DA(Headphones) AK4480 Preamps x4 - PGA2500UА 2192 AD AKM AK5394 , DA AKM AK4396OTHER BRANDSYamaha N-12 AD AKM AK5385 , DA AKM AK4393AQVOX USB 2 D/A MKII PCM17964Audioresearch DAC7 PCM1792Berkley Audio Design Alfa Dac AD1955ABryston BDA-1 CS-4398Cambridge Audio Dac Magic WM8740Cary Audio Xciter Dac AK4399Lavry Da11 Analog Devices 1955Logitech Transporter AKM AK4396Matrix mini-i AD1955Musical Fidelity V-Dac Burr Brown DSD1792Northstar Extremo PCM1792Ps Audio Dac III: Burr Brown 1798PS Audio Perfect Wave DAC WM8741Stello Da-100 signature AK4395, AD1896 upsamplerSutra DAC 1 Burr-Brown 1740Weiss Dac2 Burr Brown PCM1792Weiss Dac 202 Sabre ESS9018Weiss Medea DAC AD1853 3 Цитирай
Baby Thomas Отговорено Декември 3, 2012 Отговорено Декември 3, 2012 Все пак покрай конверторите има още бая чаркове. А производителите доста често се "крият" зад тези числа - пишат параметрите (на теория) за използваните конвертори, но реалните резултати са различни и зависят и от други фактори. 2 Цитирай
los vlados Отговорено Декември 3, 2012 Отговорено Декември 3, 2012 Така е, но в днешно време всичко е базирано най-вече на пазарна икономика, а не на реални резултати. Просто ми стана любопитно с каква лекота се пренебрегват интерфейси като Motu, които използват първи FireWire за Audio Interface не случайно. Но единственият начин за сравнение си остава A - B теста, всичко останало е теория. Цитирай
VSTi Отговорено Декември 12, 2012 Отговорено Декември 12, 2012 (Редактирано) Все пак покрай конверторите има още бая чаркове. А производителите доста често се "крият" зад тези числа - пишат параметрите (на теория) за използваните конвертори, но реалните резултати са различни и зависят и от други фактори. ....по темата за конверторите.....все пак конвертора е просто нещото ,което цифрова, нали? И дали преампа е за 10 $ или 1000 $ звука е различен, ...т.е. оня списък с устройствата е просто неудачен. Спецификациите в буквите означават нещо, най малкото прилика в конверторите.....? Телериг - трудно е да се обясни на слушателите какво и как да слушат, самата идея за сравнение все пак изисква и двете страни да имат достъп до техника, и време за сравнения. И за да възобновя малко дискусията - аз избирам RME Babyface ... естествено има забележи, но съотношението цена/качество/надежност и не на последно място възможност за продажба, води до един извод - който е инвестирал в RME е забравил за всякакви грижи и човъркания по инсталации, и настройки. Имам при мен и Focusrite (Liquid Saffire 56) - много приятно съм изненадан от стабилността, но преди всичко и от ЗВУКА .....мисля, че това е много добър бюджетен вариант за интерфейси. Редактирано Декември 12, 2012 от VSTi Цитирай
7thString Отговорено Декември 12, 2012 Отговорено Декември 12, 2012 Аз, понеже покрай един проблем поразгледах пазара и това, което видях като най-добро като качество/цена е на Focusrite Scarlett. Докато не го чуя, разбира се, не мога да съм сигурен Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.