iliev.p Отговорено Март 27, 2012 Отговорено Март 27, 2012 Дайте инфо за Галин какво изработва? Цитирай
TONY Отговорено Март 27, 2012 Отговорено Март 27, 2012 (Редактирано) Какво е Китай. Страна с евтина работна ръка ( все още). В която много американски (и не само американски) фирми изнесоха производствата си. Включително и ноухау-то си. Това го знаете, нали? Т.Е. те не са го дали на месният китайски амп гуру да копира техните ампове ( или каквото и да е там), а китаеца им е наемен работник и се труди за заплата. Берингер е немски капитал, вложен в Китай. И понеже по принцип качеството им е безобразно(целенасочено), се мисли, че е китайско, а хем е така, хем пак се контролира отвън. Естествено играта е по-сложна, защото има парса и за местните партийни вождове. Как без тях Илюзии си правите, че сме неоправдани, че има някакви страхотни таланти и защо не се получава Бг тек революция. Ами много просто. Българина не е ефективен работник, нито е по-евтин от китайският. В същност колко българи са останали в България? Наистина сме най-евтината работна ръка за Европа, но това няма да е причина, да ни направят европейската Чайна. По втора точка, очевидно нямате представа, кой колко струва. Ама никаква. Това, че някой успява да прекопира ефект, усилвател, няма да го направи известен, продаващ се и успял на световният пазар. Не ми вярвате Добре, ама това пак не променя стейтъс куото или елементарният факт, че искате да се бием по гърдите, ама няма за какво. Кавърверсиите са до някъде. Един свири бетер Малмстийн, друг е Бг Стив Вай. Со уот? Същата работа е с изкопираните техники(електроники). Докато някой не почне да прави нещо собствено - няма шанс. В тази връзка фирмите( по скоро еднолични ) Гарланд и Н саунд, тепърва започват, имам предвид не буквално. Т.е. направили са дизайн на продуктите си, имат сайт, с който се опитват да продадат нещичико в чужбина. Имат явно ноу-хау, как да докарат добре звучащи продукти( за мен добре, за някои велико, всеки си има критерий, кое какво е), не знам доколко предлагат сервизно обслужване ( в смисъл ще може ли да се оправят всички възможни повреди, ако недай си боже, някой ден Валяка спре да се раздава) и в същност, ако нещата не са се получили, след няколко години, като пробив на международният пазар, ще бъде, защото не са представили уникален продукт, собствена разработка. Малко факти. Владо Балев, разбира от лампова техника, има някакъв праг(добър) на знание, не е в състояние да поправи всяка възможна повреда(уви, не е вездесъщ). Правеше ампове на база Фендер предимно, а и някои други. Въпросният бустер на Сиймър Дънкан беше работа на ишлеме. Разработката си е на СД, просто е било чиста "китайска" работа от страна на Владо.(не лоша, а по чуждо задание) Да добър бустер, но самата схема не е съвършена = има пукане при вкл и изкл на ефекта по вина не на Владо, а на СД. Ако нещо е за гордост е завод Кремона. Като електроника имам 2 "български" ефекта (произведени тук) 1. Малката жица на Пацо ( Кийли тс) 2. СД бустера, но моднат от Т. Манов срещу бъг-а. Засега толкова.( и вероятно да запазя само малката жица) Редактирано Март 27, 2012 от TONY Цитирай
iliev.p Отговорено Март 27, 2012 Отговорено Март 27, 2012 "Ами много просто. Българина не е ефективен работник, нито е по-евтин от китайският. В същност колко българи са останали в България? Наистина сме най-евтината работна ръка за Европа, но това няма да е причина, да ни направят европейската Чайна." За жалост това е самата истина,но въпреки всичко трябва да се работи,успехите без работа не идват! Цитирай
Боян Генов Отговорено Март 27, 2012 Отговорено Март 27, 2012 Така, всичко казано дотук е вярно, но вместо да се вглеждаме прекалено много в реализма (въпреки че постоянно трябва да ни е критерий) може спокойно да се потупаме в гърдите, че нещата, които нашите майстори правят са качествени, дори да са копия. Днес копия, утре ще им хрумне някоя генерално различно идея. Може и да не им хрумне, но факт е, че подкрепяйки родното производство има по-голям шанс това да стане, та няма нужда да слизаме чак толкова на земята . 1 Цитирай
lyu_records Отговорено Март 27, 2012 Автор Отговорено Март 27, 2012 Мали завихря се як спор! В България действително има добри майстори, но всеки сам си решава дали ще вземе нещо вносно или нещо зделано тук. Та с две думи за всеки влак си има пътници и всяка тема си има заглавие. И сега нека хората които имат наблюдения върху "Bugera" да споделят впечатления. Цитирай
Parni_Valjak Отговорено Март 27, 2012 Отговорено Март 27, 2012 Впечатления? Добре, аз имам лични сериозни впечатления на професионалист. Пред очите ми лампи BUGERA EL34 се превърнаха в искрящо шоу, и само бързата ми реакция попречи шоуто да се превърне в трагедия. След замяна с NOS RFT, всичко тръгна нормално и измерванията отговориха на дефинираните. От мен толкова! 3 Цитирай
iliev.p Отговорено Март 28, 2012 Отговорено Март 28, 2012 Доволен ли си от наблюдението на П.Валяка ??? За да не плюеме постоянно щото тук там има и положително мнение,темата се измести за българско производство, демек не можем ли да направим нещо по хубаво от "бугера" ? Което надявам се много от нас искат някъде "вътре" в себе си. Цитирай
Hillbilly Отговорено Март 28, 2012 Отговорено Март 28, 2012 Тони,поне си старо куче като мен,сравнявал ли си оригинален сансамп с варианта на берингер/бугера и нашите варианти? Истината е много проста - който минава с евтини чаркалаци и евтин мангалски труд качеството е у 3-та глуха,липсва тон на ментаците.. Английски Маршъл не мърда след 20 години тормоз..а за лампите,аз съм с руски (доказано читави) Цитирай
synchu Отговорено Март 28, 2012 Отговорено Март 28, 2012 Китайските лампи също не са лоши - Diezel - например ги използва, както и много други, но последните години качеството между отделните партиди независимо от страната на производителя е много непостоянно, така че специално за качеството лампите не мисля, че могат да се правят обосновани изводи. Въпрос на конкретни бройки едва ли не. По останалите коментари - всеки си носи своя чифт уши, нали така Качеството предлагано от българските производители на "бутикови" ефекти/усилватели/китари по нищо не отстъпва на качествата на световните такива (това от позицията на притежаващ произведения от споменатите и български и чуждестранни). Цитирай
7thString Отговорено Март 28, 2012 Отговорено Март 28, 2012 Е той Tony се е доказал като роб на марки, така, че няма да му променим мнението. Тони, въпрос към теб - къде риска е по-голям А) Чонг Ли Чунг му дават 100 кутийки с различни елементи и една платка, и инструкция - тези от кутийка 1 се слагат тук, тези от кутийка 2 се слагат там. После "качествения контрол" е отново от оризоберач, който му е даден един уред и му е казано - като пипнеш червеното и синьото, трябва стрелката да е някъде в средата. Б) Човек дето е завършил Български ВУЗ по времето когато наистина изпитите са били изпити и хората са ставали инженери, който всъщност разбира какво има под ръцете му, комуникира директно с теб и изпълнява твоите претенции и има бойната задача да защитава реномето си пред разни такива оризови компанийки с дългогодишно име и "традиции"(като традициите най-вече са в ползване на мексикански и китайски труд). Всъщност цялата тази работа с великите марки според мен е много хубава - все повече пада реномето на разни мастодонти за сметка на все по-достъпни бутикови продукти, които са си вече истинско произведение на изкуството. В даден момент съм почти сигурен, че гиганти като Маршал, Фендер ще станат синоним на ентри левел инструменти, които можеш да си купиш от кауфланд както се каза. Може да звуча пресилено, но то дефакто вече е почти така. Това, което липсва на родните майстори е маркетинг, ама за там трябва дебела пачка пари - за да се рекламира там където трябва, да се поканят 2-3 звезди които да кажат "кууул йеееа, като стана от леглото първата ми работа е да си пусна моя личен модел амп произведен лично от ХХХ", да се врътнат 2-3 щанда на съответните изложения и ще видиш какво се случва. Така се прави хит - музикален или продуктов - все тая. Цитирай
DYLGIQ Отговорено Март 28, 2012 Отговорено Март 28, 2012 Я гледайте тука: http://www.thegearpage.net/board/showthread.php?t=1056778 И това не е единичен случай! Какво толкова умувате, не мога да разбера - как ще сравянвате конвейрния боклук с майсторско къстъм изпълнение? Цитирай
Yves Отговорено Март 28, 2012 Отговорено Март 28, 2012 (Редактирано) ^^ В крайна сметка когато целта е да се правят клонинги на нещо измислено преди 30 години /някой педал на Boss/ и то по строго определен алгоритъм кому е нужно умение или знание на повече от оризоберач? След като на тоя работник целта му е да запои резистор тук и транзистор там, то и той да го прави и инженер да го прави звука ще е един и същи...или бъркам? На поточната линия творчеството е минимално. И не виждам защо нещо правено на конвейер да е боклук...ще каже човек, че всичките носите дрехи по поръчка и гледате новините на Bang & Olufsen... В точка 2 вече говориш за нещо съвсем различно...и в този смисъл сравняваш ябълки и дини в този пост Не съм съгласен, че за липсата на маркетинг на БГ производителите е виновна само липсата на пачка. Все пак колко струва да се направи един читав информативен сайт? А такива се появиха едва в последната една година и то не особено изчерпателни. Ако не си се ровил в старите теми из форума абсурд да разбереш половината продукти какво представляват. Това си е в сила за всички наши търговци - всеки си мисли, че хората сами ще дойдат, а информацията и рекламата са пари на вятъра. Просто не се мисли като хората. P.S. Изпитите в ТУ не правят инженера...който си е искал да стане и едно време и сега е успявал, който не е искал не става. Познавам некомпетентници и от старата школа, познавам и успели в професията си под 30 годишни... Редактирано Март 28, 2012 от Yves 1 Цитирай
7thString Отговорено Март 28, 2012 Отговорено Март 28, 2012 Причината да не става така е, че оризоберача няма да разбере ако е объркал нещо, а и не му пука особено. Оттам нататък не винаги QA може да го тества, и от конвейра излиза един продукт - я работи, я не. Ако си мислиш, че всичко от конвейра се тества дали звучи, дали работи, дали всичко му е залепено/завито/заварено като хората, много се лъжеш. Давам ти пример - точно преди 2 дни си взех хубава, чисто нова китарка. Ibanez, далеч не евтина серия. Първата бройка - с отлепен фурнир и изпадаща точка от фретборда. Ще кажеш - бял кахър - но утре флойда може да ми остане в ръцете. Смениха ми я. Втора бройка - тази пък има нещо нередно с потенциометрите. Ще кажеш - бързо се оправя, нали. Е да, ама човек като нарива една камара пари за чисто нов инструмент на реномирана марка, очаква да е перфектен. Моя случай далеч не е единичен - не напразно старите китари и апаратура държи нови цени. В крайна сметка имаш - неквалифицирана работна ръка - съмнително ефективен качествен контрол - извършен от хора със съмнителна квалификация - и амбиция Няма аргумент на света, който можеш да ми изкараш и да ми кажеш, че тази схема някога ще работи. Ще изтъкна, че имам опит с такива подизпълнители, макар и в тотално друга сфера и ми е пределно ясно колко "качествено" работят индийци и китайски селяни. По темата с пачките, да речем, че за да лансираш един продукт поне на едно изложение и да ти е успешна кампанията, ти трябват не по-малко от 20-30К - толкова би инвестирал един нормален бутиков стартъп на запад - за да платиш на някой все пак известен да ти свири на китарите и усилвателите, да направиш ПЕРФЕКТЕН каталог, БРИЛЯНТНИ, ПЕРФЕКТЕН уебсайт, да участваш в изложенията... май даже отиват към 50 хилядарки. А, и освен всичко да представиш някакъв доволен набор от техника, която хората на тия изложения да могат да пробват, и да платиш допълнително на тая или тея "звезди" да говорят за теб където трябва и колкото трябва... и да им предоставиш техника, която да показват. По забележката ти за инженерите - разликата преди и сега е, че преди е имало що годе някаква гаранция, че некадърния почти е невъзможно да вземе диплома Сега - влизат от кол и въже, излизат същите Цитирай
Hillbilly Отговорено Март 28, 2012 Отговорено Март 28, 2012 Кво и да пишеме е ясно,че човешката алчност е безгранична,глупоста също.. за да сме роби на марките това е защото са се доказали навремето и не са правили компромиси с материали и изработка. Марките като си пускат производството на азиатски мангали за далавера с евтин труд само губят,въпрос на късмет е да попаднеш на читава китара от конвейра,защото слагат каквото дърво им е под ръка.. Аз лично не бих дал 1300 лв за китайски Епифон,като за същите пари си взимам поочукан Гибсън студио от и-бей,ама с едно парче махагон за гръб и реален мейпъл топ,не фурнир. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.