Tozi Отговорено Март 16, 2012 Отговорено Март 16, 2012 Как да избягаш от клишетата? 1. Изключи дисторшъна. 2. Никакви бендове. 3. Никакви блус "хватки". 4. Избери си 4 ноти от съответната скала. Свири първата минута само тези ноти като разместваш тоновете и ги поставяш на различно място ритмически. 5. Свири само четвъртини ноти и паузи. 6. Свири само осмини ноти и паузи. 7. Свири само триоли ноти и паузи. 8. Свири само шеснадесетини ноти и паузи. 9. Комбинирай всеки от горните нотни трайности. 10. Добави още една нота от съответната скала - 5 тона. 11. Виж точки от 5 до 9. 12. Добави още една нота от съответната скала- 6 тона. 13. Виж точки от 5 до 9. 14. Избери други 4 ноти от съответната скала и почни от начало. 15. Свири само диатонични терци. 16. Свири само диатонични кварти. 17. Свири само диатонични квинти. 18. Свири само диатонични сексти. 19. Свири само диатонични септими. 20. Свири само диатонични октави. 21. Свири само диатонични терцдецими. 22. Свири само диатонични тризвучия. 23. Свири само диатонични четиризвучия. 24. Свири само диатонични пентатоники. 25. Виж точки 5 до 9. Още да пиша ли или сам ще се сетиш? 3 Цитирай
kolio_k Отговорено Март 16, 2012 Отговорено Март 16, 2012 С една дума, хващай се да се занимаваш сериозно с импровизация и сe приготви да отделиш остатъка от живота си за целта (материята е неизчерпаема, а апетита расте право пропорционално с яденето! Цитирай
emo_tion1 Отговорено Март 16, 2012 Отговорено Март 16, 2012 Много са добри тези техники, но примерно до каква степен трябва да се практикуват по този начин . Примерно аз като седна и на 5-та точка ще ми е омръзнало всичко. Сигурно са добри но при някои хора като мене не дават задоволителни резултати поради прекалената статичност и последователност . 1 Цитирай
Tozi Отговорено Март 16, 2012 Отговорено Март 16, 2012 Колко букви от азбуката и до каква степен трябва да ги научиш за да напишеш докторат по социология? 1 Цитирай
emo_tion1 Отговорено Март 16, 2012 Отговорено Март 16, 2012 Разбирам на къде биеш. Не съм казал , че не трябва да репетираш - напротив . По точно въпросът е какво точно трябва да се репетира. Както казах има различни хора и не за всеки човек помага един и същ метод. Дори Чик Къриа г каза нещо подобно като беше в България за втори път Цитирай
Tozi Отговорено Март 16, 2012 Отговорено Март 16, 2012 (Редактирано) Под-точките по-горе са ти КАКВО трябва да се научи. Метода ти е КАК да го научиш. Отговора на КАК би трябвало да се съдържа в думата МЕТОД - тоест методично, постепенно и постоянно. Ако на човек му става скучно и му "омръзва" значи няма достатъчно развита самодисциплина. Тогава: 26. Трениране на самодисциплина. Как? 27. Виж точки от 4 до 25 Споменатите по горе неща са най-основни неща - предучилищната подготовка, буквите които трябва да се научат за да се строят дими и изречения в музикалния език. Редактирано Март 16, 2012 от Tozi 1 Цитирай
emo_tion1 Отговорено Март 16, 2012 Отговорено Март 16, 2012 Не се разбрахме нещо Карай , здраве да е Цитирай
Tozi Отговорено Март 16, 2012 Отговорено Март 16, 2012 Разбрахме се. И Чик Кърия и Боб Минцер си знаят диатоничните интервали, тризвучия и т.н. и не само. Това е материала за покриване. В каква последователност и колко ще се работи си зависи от човека както ти каза. Прави ми впечетление че взеха да изникват често теми за свирене и импровизация от типа на " Каква китара Скуайър за 25 лева да си взема и да си я включа в радиоточката от 5 лева за да звучи като Страта на Стиви Рей Вон", които теми съответно са нещо като: "Как без да се напъвам, докато си гледам телевизия и си държа инструмента да засвиря като нещо средно между Паганини, Стив Вай и късен Джон Колтрейн". Няма как да стане. То е като банка: ако искаш да изтеглиш пари от там - трябва да внесеш. Колкото повече влагаш - толкова повече можеш да теглиш. На въпроса "какво точно трябва да се репетира?" отговора е много лесен: трябва да се репетира това което не знаем и не можем. 3 Цитирай
emo_tion1 Отговорено Март 17, 2012 Отговорено Март 17, 2012 Това с банката ми хареса. Всъщност си е къртовски труд , но да намериш точния баланс мисля е най-трудното нещо. Онези игрички дето си правиш герой и му слагаш по 5 точки от това по 5 точки от онова показват ясно , че ако го набухаш яко със POWER няма да останат достатъчно точки за AGILITY да речем. И това което искам да кажа всъщност е , че ако се репетира само по един и същ начин това ще окаже влияние върху други компоненти в импровизирането. Примерно тези 25 точки смятам , че са много полезни , но ако 1 година свириш само по този начин гаранция , че ще изгубиш много от фийлинг и креативност. Казвам го от опит ! 1 Цитирай
Tozi Отговорено Март 17, 2012 Отговорено Март 17, 2012 Не съм привърженик на компютърните игри. Ако чрез тях обаче можем да си обясняваме различни ситуации - нямам нищо против. Дефинирай много точно (фицически, физиологически и психически) термините фийлинг и креативност. Цитирай
emo_tion1 Отговорено Март 17, 2012 Отговорено Март 17, 2012 Фийлинг - feeling - чувство креативност creativity - умението да създаваш Цитирай
Tozi Отговорено Март 17, 2012 Отговорено Март 17, 2012 (Редактирано) Ок. Дай сега конкретно. 1. Чувство или усещане? 2. Или усещането за чувство? 3. Чие чувство - на изпълнителя или на слушателите? 4. Физическото усещане при допира с инструмента? 5. Ефекта от звука който издаваме върху нас? Върху слушателите? 6. Какво значи да свириш с чувство? 7. Кое точно чувство? 8. Ако свириш без чувство значи ли че си безчувствен? 9. Ако ти нищо не усещаш и нямаш никакви чувства, обаче слушателите си мислят че ти свириш с чувство понеже те чувстват нещо, означава ли това че свириш с чувство или не? 9а. Какво ги кара да си мислят така? 10. Ако ти чувстваш много неща докато свириш а слушателите не чувстват нищо , това означава ли че свириш без чувства? 10а. Какво им пречи да чувстват? ....... Умението да създаваш. 1. Какво точно да създаваш? 2. Как точно да го създаваш? 3. Какво ново можеш да създадеш ако не знаеш какво вече е създадено? 3. Знаеш ли всъщност какво вече е създадено? ..... Редактирано Март 17, 2012 от Tozi 2 Цитирай
emo_tion1 Отговорено Март 17, 2012 Отговорено Март 17, 2012 Много въпроси много нещо . Това си е направо труд за защита на доктуратура или по скоро за професура Много трудно може да се обясни какво е фийлинг и креативност. Това е все едно да обясниш как работи електрическата крушка и конкретно тока. Не го виждаш как функционира но виждаш като светне лампата , като си пуснеш микровълновата крушка и т.н.. По прицнип сложни неща няма. Ние си ги правим такива а истинските сложни неща са съвкупност от много прости. Примерно фразите в свиренето са съвкупност именно от много прости фразички но сляти една след друга и когато го правиш в бързо темпо изглежда че свириш нещо много сложно. Аз лично се опитвам да свиря по този начин и има още много неща да уча. Конкретно фийлинга аз си го обяснявам като начина по който ще изсвириш дадения мотив. Всеки знае , , че 1 тон може да се изсвири по 1000 начина , да не говорим за мотив , фраза и т.н.. Затова и по горе писах , че прекалено статичното и последователно свирене води до зацикляне ( поне при мен ) при теб може да не е така и затова споменах , че за всеки човек метода е различен. При един помага едно нещо , на другия може да му вреди. Същото е и с лекарствата. Креативността също смятам , че се губи, а аз си я обяснявам когато изсвириш нещо нестандартно , но се получи готино. Впрочем критетият за мене е именно звученето. Ако звучи добре значи е добре , ако не значи е зле. Естествено няма смисъл да се открива топлата вода, но всеки индивидуално трябва да си открие изворчето ,което е специално за него и ще му помогне да се различава от останалите. Надявам се , че съм бил поне малко полезен Цитирай
travelcaster2 Отговорено Март 18, 2012 Отговорено Март 18, 2012 Две безкрайно полезни инструкционални видеа на Scott Henderson - Fusion и Melodic Phrasing има в Нета. Нищо, че аз съм си ги купил на VHS още. Първото толкова ме изкуши, че го нотирах цялото - нота по нота какво свири! Във второто освен, че демонстрира всевъзможни техники за фразиране особено много набляга на ритъма. В 00:40:30 той изпява ритмиката: та-та-та-та-таа-таа, та-та-та-та-таа-таа. Такава е ритмиката на бразилската пиеса Tico-Tico например, но научната формулировка е Clave Beat. Ритъм, състоящ се от групи от 2 и 3 осмини за създаване на синкопиран патърн. Взаимстван от Латино музиката, но често се прилага в джаз, поп и фънк стиловете. Придава животА на музиката, танцувалност. Мога да напиша 10-20 страници за тези 2 видеа, но няма смисъл. Който иска да избяга от клишетата да инвестира време в изучаването им и пред него ще се отворят нови хоризонти! 1 Цитирай
emosms Отговорено Март 18, 2012 Автор Отговорено Март 18, 2012 (Редактирано) мерси за насоките, големия списък на Този си струва да се пробва отдавна го усещам, че въпроса е да работиш с мелодия и хармония, за да има смисъл каквото свириш но засега го отдавам на механизация - економи пикинг с елементи на алтернат - секвенции, гами, движения по грифа по обръщенията на натуралния мажор засега немога да ги вкарам никъде, не се е механизирало достатъчно, иначе се постига доста добра скорост за шрединг даже ако се механизира достатъчно - направо шрединг импровизация в някакъв зациклил затворен стил, обаче си иска доволно много рутина и техника за да може да стане абе с две думи, най трудно е да мислиш, в момента изобщо не го практикувам.... --- Скот Хендерсон не ми се струва добър пример. Прекалено силна стилистична окраска има начина му на свирене, и занимаване с него по скоро би довело до усвояване на някои типични клишета, с които да му се имитира стила. Точно бендинг, пентатонични клишета.. а как да се изкара мелодия и развитие на идеята от самите тонове, без гъдели?? Редактирано Март 18, 2012 от emosms Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.