Veyko Отговорено Юни 21, 2006 Отговорено Юни 21, 2006 (Редактирано) Дали някой има впечатления от книгата на Ангел Везнев? Редактирано Юни 21, 2006 от Veyko Цитирай
ecmjazz Отговорено Юни 21, 2006 Отговорено Юни 21, 2006 Ахм и аз това рекох да попитам.. Някой може ли да сравни книгата на Везнев и тая на Ливайн (не оня с наколенниците )? Цитирай
PlamenM Отговорено Юни 21, 2006 Отговорено Юни 21, 2006 Ахм и аз това рекох да попитам.. Някой може ли да сравни книгата на Везнев и тая на Ливайн (не оня с наколенниците )? Книгата на Ангел Везнев си заслужава най-малкото , защото е на практика единствената българска книга такава, и е написана с много хумор и чувство...има много събран материал в нея...за съжаление е ужасяващо несистематична...много съм се блъскал по нея и не става...но е хубаво да я има човек защото има много музика в нея...ако някой ме пита( а не бива да ме пита щото не ми е работа) бих препоръчал школите на Бъркли за хармония + Ливайн + Аеберсолд+ Банд ин а бокс...а да , след това можете да досаждате и на джазмените.... Цитирай
ecmjazz Отговорено Юни 22, 2006 Отговорено Юни 22, 2006 (Редактирано) Благодаря! Верно книгата на Ангел Везнев има много чувство за хумор и между другото - нещо не маловажно според мен - опит за поставяне на философско-езотерични-мистични основи в музиката. Не случайно повечето известни джазмени (а и не само) рано или късно отиват към езотериката/религиите.. иначе и на мен малко несистематична ми се струва доколкото съм прочел от нея.. Редактирано Юни 22, 2006 от ecmjazz Цитирай
stan4oo Отговорено Юни 23, 2006 Автор Отговорено Юни 23, 2006 (Редактирано) Интересно ми е тези, които са в Консерваторията с джаз какво точно учат, по какви учебници(ако има) или пък професорите какво им обясняват. Може би е подобно на тази комбинация Ливайн + Аеберсолд и т.н. Някой ако има наблюдения или знае от личен опит може да сподели. Мисълта ми е: Разминава ли се много с това което примерно джаз любителят музикант свири и това което те правят или просто те се занимават повече и по професионално Аз например си упражнявам скалите за да не губя техника(доколкото я имам) чета книжки за хармония да се образовам(когато имам време) и свиря с Банд ин а бокс или Аеберсолд. Любопитно ми е да науча какво учат вишистите Редактирано Юни 23, 2006 от stan4oo Цитирай
Steppenwolf Отговорено Юни 24, 2006 Отговорено Юни 24, 2006 Ами освен във висшето, академично джаз май никъде другаде (имам предвид в средно) не се преподава. Предполагам, че не учат по-различна теория, тя реално е същата, подобно на Бъркли и т.н... Vlad, сигурно ти би могъл да кажеш повече? Цитирай
Vlad Отговорено Юни 24, 2006 Отговорено Юни 24, 2006 (Редактирано) Мисля, че Консерваторията може и да даде, и да попречи на желаещите да се занимават с джаз. Примерно знам, че поп и джаз факултета е пълен с чалгаджии - това как ви звучи? В момента се преподава хармония, но класическа - това пък как ви звучи? Предимство пред самостоятелната работа са лекциите по история на джаза примерно. Както и тези по звукотехника - трябва да се знаят общите положения. И най-важното - възможността да свириш с колеги! Тоест - средата. Аз не съм учил джаз в Музикалната академия. Всички, което знам за него, съм научил с помощта на брат ми Анастас Михайлов, Мони Венков, Милчо Левиев, Китаратапешо, Митко Гумата и други музиканти. Много ми помагат дори просто разговорите по темата. Защото джаза не е просто музикален стил. Той е начин на мислене! За поглед към живота и мисленето на един джазмен горещо препоръчвам книгата на Ачо Везнев. Най-важно за музикантите, независимо в какъв стил, е да имат система на работа. Това е, което различава професионалния музикант от другите такива. Ясното съзнание, че за да изсвириш добро соло не трябва да го заучаваш наизуст, а да развиваш уменията си с помощта на скали, технически упражнения, теория, плейбеци, транскрибиране от записи, анализ и т.н. За да се достигне да висшата цел на музиката - свободата на интерпретация и импровизация. Успех, колеги! Влад Редактирано Юни 24, 2006 от Vlad Цитирай
kolio_k Отговорено Юни 25, 2006 Отговорено Юни 25, 2006 Интересно ми е тези, които са в Консерваторията с джаз какво точно учат, по какви учебници(ако има) или пък професорите какво им обясняват. Може би е подобно на тази комбинация Ливайн + Аеберсолд и т.н. Някой ако има наблюдения или знае от личен опит може да сподели. Мисълта ми е: Разминава ли се много с това което примерно джаз любителят музикант свири и това което те правят или просто те се занимават повече и по професионално Аз например си упражнявам скалите за да не губя техника(доколкото я имам) чета книжки за хармония да се образовам(когато имам време) и свиря с Банд ин а бокс или Аеберсолд. Любопитно ми е да науча какво учат вишистите здравей не знам какво се учи в консерваториата,имал съм разни приятели там но не сам се интересувал достатъчно,но това което се учи в други училища с които съм запознат са основно умения целяши да дадат на музиканта умения които да му помогнат да се реализира в конкурента среда/като учител,студиен музикант ,сайдмен или бендлидер/в програмата основно се включва специален предмет/на каквото свириш/2,3 а понякога и 4ти допалнителен инструмент,хармония /теория и прилагането и на практика/четене на ноти на примависта и примависта транспониране,джаз солфеж,аранжимент за комбо,смолбенд и бигбенд,джаз ритмика,компютри и нотопис ,различни практически ансабли/уъркшопове/ и тн. според мен,не всички тези работи определят дали даден музикант е добър аз почнавам много хора които свирят страхотно без да са учили такива неща в някакво училищете /те просто са талантливи и ги откриват и научават за себе си/и други които са завършвали без да са постигнали нищо повече освен някои основни умения и голямо самочуствие. .аз мисля че най важното за музиканта е средата в която се намира,тоест да имаш с кого да обсъжда и практикува.от тази гледна точка едно такова училище дава предимства Цитирай
Vlad Отговорено Юни 25, 2006 Отговорено Юни 25, 2006 ...аз мисля че най важното за музиканта е средата в която се намира,тоест да имаш с кого да обсъжда и практикува... Tова е най-големия плюс! Цитирай
midnight sound Отговорено Юни 29, 2006 Отговорено Юни 29, 2006 Преди два дена случайно попаднах на една книга на български език-на унгарецът Янош Гонда "Джазът-история,теория,практика" от 1975-та...случайно някой да има впечетления от нея? Цитирай
stan4oo Отговорено Юни 29, 2006 Автор Отговорено Юни 29, 2006 (Редактирано) Знам, че е единствената книга за джаз импровизация на български. (или поне до скоро е била, защото не знам какво е излизало наскоро) Бях питал Симо Банана за книга за импровизация и той ми каза за нея. Но може би ми я е дал като име, защото е единствената на български. Иначе тези, който споменаха по-горе са май на (как да се изразя) световно ниво, тоест може да си сигурен, че са изпитани от много хора. Ако си на "ти" с английския хвани тази на Марк Левайн. А ако ти е трудно, знам че и тази на Янош Гонда може да даде добра основа. Не мога да дам много компетентно мнение, защото само съм преглеждал какво има в нея. Но както се подразбира и от заглавието. Тя не е само за теория и импровизация. Така, че може би ще са ти от по голяма полза книгите, който се занимават само с теория. Редактирано Юни 29, 2006 от stan4oo Цитирай
Vlad Отговорено Юли 3, 2006 Отговорено Юли 3, 2006 ...Знам, че е единствената книга за джаз импровизация на български. (или поне до скоро е била, защото не знам какво е излизало наскоро) Бях питал Симо Банана за книга за импровизация и той ми каза за нея. Но може би ми я е дал като име, защото е единствената на български. Малко по-горе ПламенМ спомена друга, според мен много добра, книга за джаз импровизация на български език. Автор: Ангел Везнев - Ачо; Пълното и заглавие е: Начини за импровизиране в съвременната музика. Издателство: Петрум & Ко, 1994 г. В нея има не само теория, а и разкази, някои интервюта и други материали, доближаващи ни до начина на мислене и живот на един от най-добрите български саксофонисти. Цитирай
strange fruit Отговорено Юли 14, 2006 Отговорено Юли 14, 2006 Aнгел Заберски- младшие преподавател в НБУ,много е строг (:,ама за джаз импровизации ако става въпрос...не е зле да го потърси 4овек(:.Успех в джаза,слава Богу,че съм просто певица Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.